Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

20 nov 2022, 14:50

Dicksy schreef:
20 nov 2022, 14:04
De Oekraïners bombarderen nog steeds de kerncentrale van Zaporizja die volledig in handen is van de Russen.
Is die centrale ook niet van (levens)belang voor de energievoorziening op De Krim alsook voor delen van Oekraïne NIET bezet door de Russen?
De reactoren liggen blijkbaar stil volgens het radio VRT nieuws van 13:00 , en de Krim zit niet zonder stroom , dus .....

Die reactoren zouden hoogstwaarschijnljk grote delen van Oekraïne van stroom voorzien , en ik neem aan , ook het bezette Marioepol met zijn staalfabrieken. Een eindje verder ligt er nog die beschadigede dam met zijn waterkrachtcentrale. Die zal nog werken .... :) Het is daar in elke geval een soepke ... :lol:

Wil.

20 nov 2022, 17:49

Op de Russische TV praat een propagandist vrijuit over het eigenlijke doel van de bombardementen: het is omwille van hun "heilige haat" tegenover de Oekraïners - het broedervolk, weet je nog?

Afbeelding

Een andere spreker zegt dat de oorlog als doel heeft om de identiteit van het Oekraïense volk af te nemen en hen angst aan te jagen om nog maar 'in de richting van Russen te ademen'. Het heeft helemaal niets met 'bevrijden' te maken, zegt hij.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

20 nov 2022, 17:55

Who the fuck is Julia Davis ? Elon Musk heeft nog veel werk om alle trollen en fake profielen van Twitter weg te halen :lol:

Wil.

20 nov 2022, 18:41

Je fulmineert tegen degene die de boodschap brengt, maar de feiten zelf laat je in de schaduw. Krijg je dan goede punten van Poetin?

werewoef

20 nov 2022, 23:16

Tiens, tiens ... naast de expressie van "" Holy shit "" is er nu plotsklaps ook de uitdrukking van "" Holy hathred " 8O . Joengens joengens toch !!! Wanneer gaat deze doffe ellende eens ophouden , :roll: :?:

werewoef
AMEN en AUM

Wil.

21 nov 2022, 09:43

Moskou:

Afbeelding

St. Petersburg:

Afbeelding

Ja, Poetin, je hebt erom gevraagd, hé:

Psalmen 11:
De HEERE proeft den rechtvaardige; maar den goddeloze, en dien, die geweld liefheeft, haat Zijn ziel.
Hij zal op de goddelozen regenen strikken, vuur en zwavel; en een geweldige stormwind zal het deel huns bekers zijn.

8)

Charlie Maru

21 nov 2022, 15:10

HLN:
Rusland haalt recordbedrag van 13,3 miljard euro in één dag op om oorlog te financieren

Rusland heeft woensdag 13,6 miljard dollar (13,3 miljard euro) geleend via de grootste schulduitgifte van het land ooit op één dag. Dat heeft het Britse ministerie van Defensie zaterdag gezegd. Het ministerie waarschuwt ervoor dat het aangetrokken geld een “sleutelmechanisme is om de defensie-uitgaven te ondersteunen”. De kosten van Vladimir Poetins oorlog in Oekraïne blijven dan ook oplopen.

https://www.hln.be/buitenland/rusland-h ... ~aef25d8d/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Wil.

21 nov 2022, 15:19

Laatste zinnen in dat artikel:

"De economische sancties die aan Rusland zijn opgelegd als gevolg van de oorlog zullen waarschijnlijk nog tientallen jaren door de Russische burgers worden gevoeld, meldde CNBC al in maart."

Dicksy

21 nov 2022, 15:59

Belgische begroting nog meer dieperik in, want Vivaldi was btw-effect vergeten te tellen: voor 2023 eindigen we straks met tekort van liefst 6,1 procent, roodste cijfer van heel de EU
Zou het niet beter zijn om zich hier wat meer zorgen om te maken? Net alsof wij gaan bespaard blijven van de gevolgen en dat zal ook zeker nog tientallen jaren gevoeld worden door de Belgische bevolking.

Zoals ik al eerder schreef:
Een arme moet je niet vertellen wat het is om in armoe te leven, vertel maar eens aan een ’verwend iemand’ dat hij het in de toekomst met veel minder moet gaan doen.
Het zal voor ons niet anders zijn als voor die Russische bevolking.

Charlie Maru

21 nov 2022, 19:14

Dieje gaat ook nog eens van den trap vallen..... :roll:

HLN:
Poetins ‘generaal Armageddon’ staat steeds meer onder druk, terwijl Russische troepen met ernstige tekorten kampen

Een van Poetins topgeneraals, Sergei Surovikin, staat onder immense druk nadat hij ervoor gepleit heeft om de troepen terug te trekken uit Cherson. Bovendien wordt het Russische leger “gehinderd door ernstige tekorten aan munitie en bekwaam personeel”.

https://www.hln.be/buitenland/poetins-g ... ~a1736e05/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

boeffer

21 nov 2022, 22:38

Dra zal de grond bevroren zijn om loopgraven te maken. Van 't front horen we weinig, wel wat men achter liet.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

werewoef

21 nov 2022, 23:40

Over de loopgraven .. Op het filmkanaal Netflix speelt de film " Van het westen geen nieuws " over de ontmenselijking in de oorlog van 14-18 . Heeft een goede filmkritiek maar geeft ook een rauwe en schrikwekkende afbeelding weer van wat er toens heeft afgespeeld . De huidige tv-reportage-beelden van de oorlog beginnen er meer en meer op te lijken .
Intriest en dat allemaal in de eenentwintigste eeuw . 8O

werewoef
AMEN en AUM

Dicksy

22 nov 2022, 11:41

https://www.hln.be/buitenland/zelfverde ... ~ae414d8e/

Het is niet duidelijk wat daarna precies gebeurt, maar luchtbeelden tonen wel het resultaat: de Russische soldaten liggen roerloos op de grond, de meesten in dezelfde houding als even daarvoor toen ze zich overgaven. Ze liggen in plassen bloed. De meesten lijken in het hoofd geschoten te zijn.

Die Russen droegen allemaal kogelvrije vesten. Om zich te kunnen verdedigen kon men niet anders dan hen in het hoofd te schieten. 🤔
(De pot en de ketel…….)
De Rus die het vuur opende, lijkt te zijn gedood waar hij stond.
Logische reactie.

E.T.

22 nov 2022, 11:50

Het filmpje is zodanig verknipt en gemonteerd dat het alles en niks bewijst.

Waarom gelooft men op de ´sociale´ media zomaar alles wat je er ziet.

Film een rennende man, film een lopende hond ... plak aan elkaar en ...

Dicksy

22 nov 2022, 12:11

Andere beelden - vanuit de lucht gemaakt - tonen dezelfde soldaten op de binnenplaats van een boerderij in het dorp.

Het is niet duidelijk wat daarna precies gebeurt, maar luchtbeelden tonen wel het resultaat: de Russische soldaten liggen roerloos op de grond, de meesten in dezelfde houding als even daarvoor toen ze zich overgaven.
Wie heeft dan die luchtbeelden gemaakt en aan elkaar geplakt? Ik vermoed de Russen en werd alles opgenomen in een Russische filmstudio, zoiets dan :?: 🤔