Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Charlie Maru

22 nov 2022, 12:17

Dicksy schreef:
22 nov 2022, 11:41
https://www.hln.be/buitenland/zelfverde ... ~ae414d8e/

Het is niet duidelijk wat daarna precies gebeurt, maar luchtbeelden tonen wel het resultaat: de Russische soldaten liggen roerloos op de grond, de meesten in dezelfde houding als even daarvoor toen ze zich overgaven. Ze liggen in plassen bloed. De meesten lijken in het hoofd geschoten te zijn.

Die Russen droegen allemaal kogelvrije vesten. Om zich te kunnen verdedigen kon men niet anders dan hen in het hoofd te schieten. 🤔
(De pot en de ketel…….)
De Rus die het vuur opende, lijkt te zijn gedood waar hij stond.
Logische reactie.
Rusland spreekt van een oorlogsmisdaad.....
Maar al de burgerslachtoffers door raketten, marteling of executie blijkt dan weer normaal te zijn.... :roll:
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Fazal

22 nov 2022, 12:38

Charlie Maru schreef:
Dicksy schreef:
22 nov 2022, 11:41
https://www.hln.be/buitenland/zelfverde ... ~ae414d8e/

Het is niet duidelijk wat daarna precies gebeurt, maar luchtbeelden tonen wel het resultaat: de Russische soldaten liggen roerloos op de grond, de meesten in dezelfde houding als even daarvoor toen ze zich overgaven. Ze liggen in plassen bloed. De meesten lijken in het hoofd geschoten te zijn.
- De op de grond liggende soldaten bewegen, en lijken ongedeerd.
- Normaal dat ze na hun overgave allemaal in dezelfde houding liggen.
- Ik heb geen plassen bloed gezien, zelfs geen druppel. 8O

Het kan natuurlijk aan mijn ogen liggen, maar daar twijfel ik aan;.
Ik heb de video verschillende keren na elkaar bekeken met telkens hetzelfde resultaat.
En de luchtbeelden zeggen helemaal niets. Geen enkel detail te zien;
Laatst gewijzigd door Fazal op 22 nov 2022, 12:49, 3 keer totaal gewijzigd.

Dicksy

22 nov 2022, 12:43

Charlie Maru 17 minuten geleden
Rusland spreekt van een oorlogsmisdaad.....
Maar al de burgerslachtoffers door raketten, marteling of executie blijkt dan weer normaal te zijn.... :roll:
Nee, dat is ook niet normaal en daden die langs geen van beide kanten goed te praten zijn. Maar herinner u de ophef dat het rapport van Amnesty International veroorzaakte bij de Oekraïners toen zij (AM) te kennen gaven dat Oekraïne geschut plaatste in burgerfaciliteiten.

Ik plaatse daarom ook:
Die Russen droegen allemaal kogelvrije vesten. Om zich te kunnen verdedigen kon men niet anders dan hen in het hoofd te schieten. 🤔
(De pot en de ketel…….)

Dicksy

22 nov 2022, 13:24

door Fazal » 34 minuten geleden

- De op de grond liggende soldaten bewegen, en lijken ongedeerd.
- Normaal dat ze na hun overgave allemaal in dezelfde houding liggen.
Klopt inderdaad. Vanaf seconde 25 ziet men ze nog bewegen en met hun hoofd in dezelfde richting liggen.
- Ik heb geen plassen bloed gezien, zelfs geen druppel. 8O
Hoe zou je dit beschrijven:

Op sec. 48:

Afbeelding

Op sec. 54:

Afbeelding
Het kan natuurlijk aan mijn ogen liggen, maar daar twijfel ik aan;.
Ik heb de video verschillende keren na elkaar bekeken met telkens hetzelfde resultaat.
En de luchtbeelden zeggen helemaal niets. Geen enkel detail te zien;
Maar laten we inderdaad niet te rap van stapel lopen en kijken wat het verder onderzoek aan het licht 'zou' brengen want de 'beelden' zijn genomen op een boerderij. Mogelijks lagen die Russen met hun hoofd in een plas bloed afkomstig van geslacht (pluim)vee, gewoon om hen te vernederen, en mochten ze niet meer bewegen. :roll:
Blijft de vraag waarom ze het nog eens uit de lucht (vermoedelijk met een Oekraïense drone) filmden? Wil Zelensky echt de Russen blijven uitdagen met zulke filmpjes in elkaar te knutselen zodat dat er nucleaire raketten op hun dak vallen en de NAVO in de oorlog betrokken wordt. Misschien kan hij het eens gewoon vragen aan Poetin? :roll:

Wil.

22 nov 2022, 13:46

Dicksy schreef:
22 nov 2022, 13:24

Hoe zou je dit beschrijven:

Op sec. 48:

Afbeelding

Op sec. 54:

Afbeelding
Weet je wat dit is?

image.png
image.png (94.64 KiB) 384 keer bekeken

Het is de onderste helft van deze afbeelding.

Die heb ik een beetje onscherp gemaakt om de gruwelijkheid van de afbeelding niet te tonen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

22 nov 2022, 13:53

door Wil. » 4 minuten geleden
image.png
image.png (94.64 KiB) 381 keer bekeken
Heel goed Wil. :lol:

Dit is een galerij met inktvlekken Mark W. Matthews, PhD. in de loop der jaren heeft gecreëerd. De LogoBlot-afbeelding is gemaakt met papier en inkt en vervolgens gescand in een afbeeldingsbestand. De andere blots zijn gemaakt met GIMP met zijn verschillende penselen, scripts en lagen. Met name de "inktvlek"-penselen van Jeff Portaro voor Photoshop/Gimp zijn bijzonder nuttig geweest. Je kunt zijn werk hier zien:
http://graphicriver.net/user/jeffportaro

Maar het bevestigt dan wel mijn punt als ik schreef:
Wil Zelensky echt de Russen blijven uitdagen met zulke filmpjes in elkaar te knutselen zodat dat er nucleaire raketten op hun dak vallen en de NAVO in de oorlog betrokken wordt.

Fred1950

22 nov 2022, 15:27

Charlie Maru schreef:
.....
Wie beweert dat die "burgers" zoals in Butcha geen Russische soldaten zijn die hun militair plunje uitgetrokken hebben om te kunnen ontsnappen. Dat deden de vluchters uit Charkiv ook. Als die dan toch op één andere manier door de Oekraïners ontdekt worden , worden die als collaborateurs beschouwd en dan gelden geen Conventies van Genève , en dat betekent "executie" zonder pardon.

Wil.

22 nov 2022, 15:40

Een Rus - althans zo doet hij zich voor - zegt dat men in Armiansk op de Krim bezig is vrouwen en kinderen te evacueren.

Afbeelding

Armiansk ligt net in het gebied dat het schiereiland met de Kherson provincie verbindt. Die stad ligt nu binnen het bereik van de Himars raketten. Geen enkel doelwit dat de Oekraïners in het vizier nemen, kan daaraan ontsnappen. Het zijn geweldig effectieve wapens.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.

22 nov 2022, 17:48

Op die FOTO liggen ze roerloos ...
Wakker worden jongens, niemand beweegt op een foto ... alleen bij HarryPorter :D

Fazal

22 nov 2022, 19:09

Zoals Dicksy schreef, (en ik ook) bewegen ze wel degelijk E.T. .
En ik geloof absoluut niet dat Zelensky zich zou bezig houden met het manipuleren van zulke filmpjes.
Ik denk dat die man wel iets anders te doen heeft.
Oké, hij zal daar wel zijn mensen voor hebben, maar toch, ik geloof er geen barst van dat dat in scene zou zijn gezet.

Op de lange duur, zouden ze ons doen geloven dat er helemaal geen oorlog is, en dat de Russen nooit uit hun kot zijn gekomen.
Laatst gewijzigd door Fazal op 22 nov 2022, 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Charlie Maru

22 nov 2022, 19:09

aie....aie....aie.... Zelensky begint nu ook Rusland zelf aan te vallen.....
Ik vrees dat het nog een tijdje zal duren vooraleer hij kan doorstoten tot aan de Beringstraat.... :roll:

HLN:
Drie doden na bombardementen op Russische grensregio

In de Russische regio Belgorod, net op de grens met Oekraïne, zijn drie mensen om het leven gekomen bij verschillende explosies. Dat meldt de lokale gouverneur via Telegram.

https://www.hln.be/buitenland/drie-dode ... ~a1109795/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Dicksy

22 nov 2022, 19:17

Dicksy 10 nov 2022, 16:20
Ik zou die kans met twee handen grijpen en dan proberen te deserteren, of gevangen laten nemen, naar de Oekraïense zijde.
Twee vliegen in één klap. De Oekraïners kunnen me gebruiken in hun propaganda dat de Russische rekruten massaal deserteren, wat mij trouwens geen bal zou kunnen schelen, maar ik ben tenminste uit die hell hole van Russische gevangenis. Een beetje de zielige poot uithangen en dan in het westen opnieuw een, bv, lucratief drughandeltje opzetten.
Bijkomend voordeel: als ze niks anders doen dan terugtrekken moet ik niet voor mijn leven vrezen.
Gemobiliseerd uit de gevangenis, gepromoveerd tot commandant en nu wellicht geëxecuteerd door eigen leger: Rus krijgt zware straf omdat hij vluchtte

'Viktor Selavev (43) zat in de gevangenis toen de oorlog in Oekraïne van start ging. Enkele maanden later werd hij gerekruteerd en naar Loehansk gestuurd om er te vechten. Nu dreigt hij zelf door het Russische leger te worden geëxecuteerd omdat zijn eenheid vluchtte voor Oekraïens vuur'.

SHIT, SHIT, Dat komt er van als je SeniorenNet volgt maar je plan niet tot in detail uitwerkt. :evil: :lol:
Laatst gewijzigd door Dicksy op 22 nov 2022, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Fazal

22 nov 2022, 19:17

Tja ..., wie een ander land binnenvalt, kan zich aan verdediging, en- of, tegenaanvallen verwachten.
Vind ik de normaalste zaak van de wereld. A la guerre comme à la guerre he Charlie.

Fred1950

22 nov 2022, 23:10

PROPAGANDA ... ( , la fabrique du consentement ) en hoe we gemanipuleerd worden door ..... nee , tegen onze "vijanden"

Voor het ogenblik loopt er op Canvas een heel interessant programma over hoe en wanneer "volksmanipulatie" is ontstaan. Dit https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/propaganda ... sentement/ is tot 22 december te bekijken.

Fred1950

23 nov 2022, 10:09

Bewijs van paranoïa :roll: Die dingen snuffelen naar alles wat signalen uitzendt , zelfs je GSM en bepalen heel precies de locatie van die signaalbronnen.

Untitled135.png