Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Dicksy

13 dec 2022, 17:53

image.png
image.png (472.99 KiB) 378 keer bekeken

KYIV, 11 december (Reuters) - Oekraïne viel zaterdagavond het bezette Melitopol aan in het zuidoosten van het land, aldus de door Rusland geïnstalleerde en verbannen Oekraïense autoriteiten van de strategisch gelegen stad.

De pro-Moskouse autoriteiten zeiden dat een raketaanval twee mensen doodde en tien verwondde, terwijl de burgemeester in ballingschap zei dat tientallen "indringers" werden gedood.

Reuters kon de berichten over de aanslagen of doden niet onafhankelijk verifiëren.

Propaganda is een vies ding. 8O

Wil.

13 dec 2022, 20:56

Wie het smerige gezicht van de oorlog eens echt in de ogen wil kijken, die kan hier zijn gading vinden. Tientallen en tientallen mannen in de fleur van hun leven liggen hier aan flarden. Niet voor de weekhartigen.
Je kunt Nederlandse tekst krijgen. Degene die de site aanvult, heeft duidelijk een speciaal soort humor.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Charlie Maru

13 dec 2022, 21:11

HLN:
“VS legt laatste hand aan plannen om Patriot-raketafweersystemen naar Oekraïne te sturen”

De Amerikaanse regering legt de laatste hand aan plannen om Patriot-raketafweersystemen naar Oekraïne te sturen. Dat meldt de Amerikaanse zender CNN op basis van ingewijden. Volgens de zender zou het ministerie van Defensie in Washington de levering mogelijk deze week aankondigen.

https://www.hln.be/buitenland/vs-legt-l ... ~a12736f1/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Dicksy

13 dec 2022, 21:12

door Wil. » 11 minuten geleden
Wie het smerige gezicht van de oorlog eens echt in de ogen wil kijken, die kan hier zijn gading vinden. Tientallen en tientallen mannen in de fleur van hun leven liggen hier aan flarden. Niet voor de weekhartigen.
Je kunt Nederlandse tekst krijgen. Degene die de site aanvult, heeft duidelijk een speciaal soort humor.
Een oorlog heeft nooit een fraai gezicht en is het weinig soldaten gegeven om vredig in hun bed te sterven.

Fred1950

13 dec 2022, 23:53

Charlie Maru schreef:
13 dec 2022, 21:11
.....
De Amerikaanse regering legt de laatste hand aan plannen om Patriot-raketafweersystemen naar Oekraïne te sturen. ....
"Wie gaat dat betalen " ?

https://www.youtube.com/watch?v=oT8jAb75aAU

Dure dingen om goedkope Iraanse dingen uit de lucht te halen - pure zonde :lol: Het wordt toch echt duidelijk dat de VS de Russen kapot wil maken ... :evil:

Dicksy

14 dec 2022, 07:36

door Fred1950 » Gisteren, 23:53
"Wie gaat dat betalen " ?
Wie heeft zoveel ping, ping, ping wie heeft zoveel geld?….. Wij natuurlijk.
Dure dingen om goedkope Iraanse dingen uit de lucht te halen - pure zonde :lol: Het wordt toch echt duidelijk dat de VS de Russen kapot wil maken ... :evil:
’De Verenigde Staten bekijken intussen of ze een Patriot-luchtafweersysteem aan Oekraïne geven. Dat systeem is performanter en heeft een groter bereik dan de huidige luchtafweersystemen die Oekraïne ter beschikking heeft. De VS willen het systeem wel aanpassen zodat het enkel gebruikt kan worden als luchtafweer, en niet om mee aan te vallen’.

Die oorlog stond in de sterren geschreven en moest er komen.
Maak u liever zorgen over hoe ze in Rusland gaan reageren.
Als er een staatsgreep komt in Rusland door de haviken omdat ze vinden dat Poetin een ‘pussy’ is dan is het pas koekkenbak.
Voor mij niet gelaten, wat komen moet dat komt. Misschien eens denken aan emigreren….🤔 :lol:

Wil.

14 dec 2022, 08:53

Die haviken zijn gewoon de stuurlui aan de wal. Zet ze op de boot en het wordt héél wat minder. Dan doen ze niks méér dan de kapitein die vandaag de bevelen geeft.

Dicksy

14 dec 2022, 10:49

In de VS hebben de haviken nooit aan de wal gestaan, de resultaten daarvan kan men altijd raadplegen in de geschiedenisboeken. Wat die Russische haviken zouden doen is koffiedik kijken.

Dicksy

14 dec 2022, 10:53

https://www.hln.be/buitenland/piloot-it ... ~a75e04d1/

Piloot Italiaanse luchtmacht komt om het leven bij crash gevechtsvliegtuig

'Een piloot van de Italiaanse luchtmacht is bij het neerstorten van zijn gevechtsvliegtuig boven Sicilië om het leven gekomen. Reddingswerkers vonden in de nacht van dinsdag op woensdag het lichaam van de man terug, meldt het Italiaanse persbureau ‘ANSA’.

Het zijn dus niet alleen Russische militaire vliegtuigen die kunnen neerstorten of crashen. :roll:

Fred1950

14 dec 2022, 10:59

Een bevroren "soupappe" in den moteur :D

Charlie Maru

14 dec 2022, 15:09

HLN:
Russische soldaat moet op televisie getuigen over hoe slecht hij is behandeld door Oekraïne, maar hij vertelt verrassende waarheid

Een Russische soldaat die in Oekraïense handen viel, wordt verondersteld om op de Russische staatstelevisie te vertellen over de gruwel van zijn gevangenschap. Zijn getuigenis loopt evenwel niet volgens plan, want wat hij vertelt namelijk over zijn “goede behandeling” - en dat is eigenlijk helemaal niet wat de staatstelevisie wil horen.

https://www.hln.be/buitenland/russische ... ~a97b1c75/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Wil.

14 dec 2022, 17:08

Interview op Russische tv met een commandant:

Afbeelding

Dicksy

14 dec 2022, 17:51

Als ik dat zo interpreteer dan zien ze het in Oekraïne wel zitten, of de NAVO dat gaat tolereren is een ander paar mouwen. Zoniet staan de nucleaire eitjes voor het westen op scherp.

Wil.

14 dec 2022, 18:37

Mannen als Poetin zijn gehecht aan 3 zaken: hun leven - macht - geld.

Bij gebruik van het A-wapen verliezen ze alle drie.

tokkio

14 dec 2022, 18:44

Wil. schreef:
14 dec 2022, 17:08
Interview op Russische tv met een commandant:

Afbeelding
Er gaan er nog wat van de trap vallen....
https://www.hln.be/buitenland/kritiek-o ... a65744f44/
Als ik dat zo interpreteer dan zien ze het in Oekraïne wel zitten, of de NAVO dat gaat tolereren is een ander paar mouwen. Zo niet staan de nucleaire eitjes voor het westen op scherp
Ze zijn niet gerust over de nieuwe Amerikaanse raket....
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220517_92401603
en ook voor de zee.....
https://www.hln.be/buitenland/nieuwe-am ... ~aae8a5d8/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.