Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Dicksy

14 dec 2022, 18:55

door tokkio » 6 minuten geleden
Ze zijn niet gerust over de nieuwe Amerikaanse raket....
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220517_92401603
en ook voor de zee.....
https://www.hln.be/buitenland/nieuwe-am ... ~aae8a5d8/
Bij mijn weten hadden de Russen dit soort hypersonisch wapen al. Waarom zouden ze er dan niet gerust in zijn? Vermits de Amerikanen nu nog maar aan het testen zijn zou het eerder zijn dat de Amerikanen er niet gerust in waren dat Rusland zulks wapen reeds had, denkt ge niet? 🤔

Wil.

14 dec 2022, 19:37

Op de Russische TV; het begint door te dringen. Nu nog Fredje overtuigen ...

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

14 dec 2022, 19:40

Afbeelding

Fred1950

15 dec 2022, 09:16

Ik moest gisteren toch eventjes lachen met het VRT journaal. :D Eerst toonde men een getuige die een drone hoorde met het geluid van een "brommer" ( een Iraans machientje ) , en daarna een inslag hoorde. Er werd o.a. een overheidsgebouw geraakt. Daarna toonde men Zelensky die beweerde dat ALLE dertien drones door het luchtafweer waren neergehaald. :lol: Een acteur , weet je wel , die vergissen zich ook wel eens met wat er in hun script staat. :twisted:

Wil.

15 dec 2022, 09:52

Sta me toe dat ik nu (weer) moet lachen met jouw interpretatie. Je kennis van techniek moet je toch wat bijspijkeren. Ik breng je wat bij de les:

De Russen lanceren een drone die gepland is om een elektriciteitscentrale uit te schakelen. Halfweg zijn traject schiet de luchtafweer er een vleugel af. Het ding brommert nog wat verder en komt dan terecht op een woning.
Gesnapt?

Zelenski had alweer gelijk. Man van 't jaar!

Afbeelding

Charlie Maru

15 dec 2022, 10:01

HLN:
“VS geven Oekraïne technologie om wapens te moderniseren”

Het Amerikaanse ministerie van Defensie wil het Oekraïense leger geavanceerde technologie leveren waarmee ongeleide raketten eenvoudig kunnen worden veranderd in precisiewapens. De technologie kan zowel worden gebruikt voor vliegtuigmunitie als voor raketten die van de grond worden afgevuurd. Dat schrijft The Washington Post op basis van bronnen. Het is onduidelijk of president Joe Biden de plannen al heeft goedgekeurd.

https://www.hln.be/buitenland/vs-geven- ... ~ab507bd5/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Dicksy

15 dec 2022, 10:02

De Russen lanceren een drone die gepland is om een elektriciteitscentrale uit te schakelen. Halfweg zijn traject schiet de luchtafweer er een vleugel af. Het ding brommert nog wat verder en komt dan terecht op een woning.
Gesnapt?
Waarna Zelensky dan komt orakelen dat de Russen ‘doelbewust’ burgerwoningen viseert? 🤔
Maar de drone is uit de lucht gehaald en dat is het voornaamste.

Propaganda blijft een vies ding.

Wil.

15 dec 2022, 10:05

Dicksy schreef:
15 dec 2022, 10:02
Gesnapt?
Waarna Zelensky dan komt orakelen dat de Russen ‘doelbewust’ burgerwoningen viseert? 🤔
Daarvoor moet je dan weer naar de aangerichte schade gaan kijken. De elektriciteitsvoorziening van heel wat steden is inderdaad geraakt. Maar daarnaast zijn een massa burgerwoningen platgeschoten, zowel door artillerie als door drones. Feiten, Dicksy.

Dicksy

15 dec 2022, 10:12

Daarvoor moet je dan weer naar de aangerichte schade gaan kijken. De elektriciteitsvoorziening van heel wat steden is inderdaad geraakt. Maar daarnaast zijn een massa burgerwoningen platgeschoten, zowel door artillerie als door drones. Feiten, Dicksy.
U mag de westerse propaganda aanhangen zoveel u wil en dit als feiten (proberen) verkopen maar dat is niet aan mij besteed. Ik lees zowel Westerse als Russische, probeer van beide te verifiëren en trek mijn conclusies zonder alles zo maar klakkeloos te slikken wat West en Oost ook mogen beweren.
Laatst gewijzigd door Dicksy op 15 dec 2022, 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Fred1950

15 dec 2022, 10:14

Wil. schreef:
15 dec 2022, 09:52
.....
Gesnapt?

Zelenski had alweer gelijk. Man van 't jaar!

Afbeelding
Jouw technische fantasie kennis is blijkbaar identiek aan de buitentemperatuur van vorige nacht. :lol: Als er een vleugel afgeschoten wordt "valt" dat ding met wat gekronkel vertikaal uit de lucht. :| Halfweg geraakt ? Forget it man. :mrgreen: Gesnapt ? :twisted:

Wil.

15 dec 2022, 11:03

Fredje de motor van zo'n ding valt niet stil als er een stuk van die vleugel wordt afgeschoten. Maar hij valt wel neer ... mét gesputter en gebrom.

Voor al je technische vragen, één adres (behalve als het over batterijen gaat, daar weet ik niks van). :lol:

Wil.

15 dec 2022, 11:06

Dicksy schreef:
15 dec 2022, 10:12
U mag de westerse propaganda aanhangen zoveel u wil en dit als feiten (proberen) verkopen maar dat is niet aan mij besteed. Ik lees zowel Westerse als Russische, probeer van beide te verifiëren en trek mijn conclusies zonder alles zo maar klakkeloos te slikken wat West en Oost ook mogen beweren.
Dan ben je goed bezig, Dicksy. Dat doe ik ook. Feiten neem ik wel heel au sérieux en dan geef ik mijn mening.

Scrollen door de feiten, maar misschien had jij het over 'doelbewust' burgerdoelen bombarderen en was dit allemaal per ongeluk. Ja, dat zou kunnen.

E.T.

15 dec 2022, 11:12

Mijn ouders die bewust WOII meemaakte wisten uit ondervinding dat als je de V1 hoorde ´sputteren´ er geen gevaar was, als de brandstof op was gingen ze in glijvlucht naar hun doel ...

Wil.

15 dec 2022, 11:21

Het moet toch weer lukken! Er is alweer een rijke Rus van zijn balkon gevallen (op 7/12)! Grigory Kochenov de 'Creative director' van het IT bedrijf Agima is van zijn balkon gevallen terwijl politieagenten zogenaamd zijn appartementen doorzochten. De man is daarbij gestorven.

Kochenov was iemand die zich openlijk had uitgesproken tégen de oorlog in UA.

Fred1950

15 dec 2022, 11:38

Wil. schreef:
15 dec 2022, 11:03
Fredje de motor van zo'n ding valt niet stil als er een stuk van die vleugel wordt afgeschoten. Maar hij valt wel neer ... mét gesputter en gebrom.
....
Die vliegt dan hooguit 10 meter verder "al sputterend" :lol: , geen halfweg traject , beste man. Op technisch/wetenschappelijk vlak ben jij een nitwit - blijkt dat je niet eens weet dat V x A = W en dat V / A = Ohm :mrgreen: Moet je opzoeken wat de chemische formule van aardgas is ? Ik niet , dat is "uit het hoofd" CH4. Wat is het verschil tussen een basische oplossing en een zure oplossing. Wat is pH ?
Waarom zijn vleugels van een vliegtuig aan de bovenkant meer gebogen ( bultig ) dan aan de onderkant? Aan jouw adres moet ik zeker niet aankloppen om iets bij te leren. :twisted:
E.T. schreef:
15 dec 2022, 11:12
Mijn ouders die bewust WOII meemaakte wisten uit ondervinding dat als je de V1 hoorde ´sputteren´ er geen gevaar was, als de brandstof op was gingen ze in glijvlucht naar hun doel ...
Over een kleine afstand , maar die hadden dan nog wel hun vleugels om wat verder te kunnen blijven zweven ( als een motorloze zwever ).
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 15 dec 2022, 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.