Bluft Poetin?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Je probeert je uit de puree te werken, maar je zit vast, Freddy.
Ik heb ook niet geschreven dat de drone nog de helft van het traject zou kunnen vliegen als hij geraakt wordt.
Mijn bewering staat nog altijd als een huis: een drone waarvan de vleugel kapotgeschoten wordt, daarvan hoor je de motor nog altijd brommen, maar die drone stort een beetje verder neer.
Dat is wat er gebeurd is, en dat is wat Zelenski ons komt zeggen.
Ik heb heel wat meer technische bagage dan jij denkt, Fred. Zo weet ik o.a. uit mijn hoofd dat een kg waterstof een 30-Watt lampje véééél langer laat branden dan een half uur.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Mij hebben ze altijd wijsgemaakt om bij vriestemperaturen niet, of zo weinig mogelijk, op uw balkon te lopen wegens de grote kans op ijzelplekken. De kans dat men struikelt is dan bijzonder groot.Het moet toch weer lukken! Er is alweer een rijke Rus van zijn balkon gevallen (op 7/12)! Grigory Kochenov de 'Creative director' van het IT bedrijf Agima is van zijn balkon gevallen terwijl politieagenten zogenaamd zijn appartementen doorzochten. De man is daarbij gestorven.
Kochenov was iemand die zich openlijk had uitgesproken tégen de oorlog in UA.
Nu kan ik mij perfect voorstellen dat betrokkene zich naar het balkon begeven heeft zodat die agenten hun huiszoeking konden uitvoeren en daar ‘ongelukkig’ ten val gekomen is met dit resultaat als gevolg.
Alle opties openhouden.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Maak je niet belachelijk , ik zit helemaal niet de puree met mijn bewering , jij wel met je "halfweg" . Op de VRT heeft men duidelijk gezegd dat er een overheidsgebouw was getroffen. Dat was dus een 14-de drone die niet tot de alle 13 neergehaalde Zelensky drones behoorde.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 15 dec 2022, 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Hier :
En ik beweer dan dat het ding niet eens meer kan ontploffen. Als de mekaniek van de ontsteking ook al beschadigd is , dan al zeker niet.
-
Yep, ik begrijp het.Dicksy schreef: ↑15 dec 2022, 12:08Mij hebben ze altijd wijsgemaakt ...Het moet toch weer lukken! Er is alweer een rijke Rus van zijn balkon gevallen (op 7/12)! Grigory Kochenov de 'Creative director' van het IT bedrijf Agima is van zijn balkon gevallen terwijl politieagenten zogenaamd zijn appartementen doorzochten. De man is daarbij gestorven.
Kochenov was iemand die zich openlijk had uitgesproken tégen de oorlog in UA.

Dat door het afschieten ervan , de drone op een woning terecht kwam behoort tot jouw fantasie. Daar is nergens sprake van geweest. Van een drone schiet men ook zo maar een vleugel af. Dat gebeurt niet met een katapult , nietwaar. Als die geraakt wordt , vliegt die in prutsen uit mekaar door de springstof van de anti-raket raket.
-
Ja, Fredje, van batterijen ken jij álles maar van een tekst begrijpen nog heel weinig.
Wat heb je gedaan? Je hebt de zin ervoor weggelaten zodat de tweede zin een andere betekenis kan krijgen.
Ik zal je zeggen wat er werkelijk stond:
Ik leg uit hoe het kan dat een door de Russen gelanceerde drone ergens halfweg zijn traject (en dat kan ook na 70% van de afstand zijn of na 80% enz) wordt geraakt door de luchtafweer. De motor kan best blijven verder brommen, maar hij stort neer.Je kennis van techniek moet je toch wat bijspijkeren. Ik breng je wat bij de les:
De Russen lanceren een drone die gepland is om een elektriciteitscentrale uit te schakelen. Halfweg zijn traject schiet de luchtafweer er een vleugel af. Het ding brommert nog wat verder en komt dan terecht op een woning.
Gesnapt?
Als men een verhaal wil weergeven, dan kan men dat in de onvoltooid tegenwoordige tijd stellen. Bv. "Ik kom vanmorgen in mijn werkkamer, ik zie dat Fred weer wat op sennet heeft geschreven, ik klik het onderwerp aan en ik lees zijn onzin."
Allemaal in dezelfde tijd, Fred. Maar als jij in mijn quote hogerop de eerste zin weglaat, dan kan je de tekst anders lezen. Je A2-niveau komt weer boven...

Hear, Hear wie het zegt.door Wil. » 15 minuten geleden
Yep, ik begrijp het.Wil. 13 dec 2022, 16:14
Vanuit Oekraïense zijde wordt gemeld dat de aanval op Melitopol 200 Russen het leven zou hebben gekost, los van een aantal gewonden.
Dicksy 13 dec 2022, 17:53
KYIV, 11 december (Reuters) - Oekraïne viel zaterdagavond het bezette Melitopol aan in het zuidoosten van het land, aldus de door Rusland geïnstalleerde en verbannen Oekraïense autoriteiten van de strategisch gelegen stad.
De pro-Moskouse autoriteiten zeiden dat een raketaanval twee mensen doodde en tien verwondde, terwijl de burgemeester in ballingschap zei dat tientallen "indringers" werden gedood.
Reuters kon de berichten over de aanslagen of doden niet onafhankelijk verifiëren.door Wil. » Vandaag, 11:06
Dan ben je goed bezig, Dicksy. Dat doe ik ook. Feiten neem ik wel heel au sérieux en dan geef ik mijn mening
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Hoe ver die nog kan vliegen ,hangt af van hoe hoog die drone vloog, zelfs als er een stuk van de vleugel is ,als dat op 3 of 4 KM hoogte is,(die valt niet loodrecht naar beneden)volgt die nog altijd de kromming van de aarde,en kan zo nog een doel raken.Ik heb ook niet geschreven dat de drone nog de helft van het traject zou kunnen vliegen als hij geraakt wordt.

Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Jaja , maar dat is iets voor een projectiel , een kanonbal of zoiets. Een drone heeft geen gewicht in verhouding met zijn volume , en die ondervindt dus meteen luchtweerstand als die niet meer kan vliegen. Vergelijk het heel eenvoudig met een duif die je met een karabijn uit de lucht zou schieten. Die gaat ook niet ver meer "fladderen" , die ploft naar beneden.tokkio schreef: ↑15 dec 2022, 14:30Hoe ver die nog kan vliegen ,hangt af van hoe hoog die drone vloog, zelfs als er een stuk van de vleugel is ,als dat op 3 of 4 KM hoogte is,(die valt niet loodrecht naar beneden)volgt die nog altijd de kromming van de aarde,en kan zo nog een doel raken.Ik heb ook niet geschreven dat de drone nog de helft van het traject zou kunnen vliegen als hij geraakt wordt.
....
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 15 dec 2022, 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Welk punt Wil., dat ik aantoon dat jij alles slikt als zoete broodjes en papegaait wat de Westerse propaganda u voorkauwt en verkoopt als uw mening en feiten?door Wil. » 46 minuten geleden
Je bevestigt mijn punt. Thx.
Dat is het punt dat ik bevestig maar misschien moet u zich eens nader verklaren zodat ik het ook begrijp.
Help mij eens even….Hoe heette dien gast weer die daar doodgeschoten was in zijn bureel en dat jij fier postte als feiten? Ben zijn naam vergeten.
Jammer dat zijn echtgenote achteraf verklaarde dat hij zelfmoord gepleegd had.
-
Dicksy, als je niet snapt wat ik bedoel, dan raad ik je aan nog eens aandachtig te herlezen wat je post. Je bent , volgens mij, slim genoeg om het in te zien. Indien niet, jammer dan...
De militair die 5 schoten in zijn eigen kop had geschoten (
) heet Boyko. En het feit dat zijn vrouw beweert dat het zelfmoord was, maakt het ook zelfmoord? Echt? Ze stond erbij en keek ernaar, neem ik aan?
Al overwogen dat die uitleg in haar mond gelegd was?

Over goedgelovig gesproken.
De militair die 5 schoten in zijn eigen kop had geschoten (
Al overwogen dat die uitleg in haar mond gelegd was?

Over goedgelovig gesproken.

tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Benieuwd naar de reactie van Poetin,die kan geen kritiek verdragen,of wilt de stafchef van het Britse leger de Poetin in de gordijnen jagen
https://www.hln.be/buitenland/britse-st ... ~af8a1e81/
Maar ook Moscou waarschuwt de Amerikaan ......
https://www.hln.be/buitenland/moskou-wa ... ~a8c65453/
Zouden de Russen en de Oekraïners niet beter vechten zoals de Chinese en Indiase militairen
In plaats met bommen en granaten
https://www.hln.be/buitenland/opmerkeli ... ~aaddc92f/
https://www.hln.be/buitenland/britse-st ... ~af8a1e81/
Maar ook Moscou waarschuwt de Amerikaan ......
https://www.hln.be/buitenland/moskou-wa ... ~a8c65453/
Zouden de Russen en de Oekraïners niet beter vechten zoals de Chinese en Indiase militairen
In plaats met bommen en granaten
https://www.hln.be/buitenland/opmerkeli ... ~aaddc92f/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.