Bluft Poetin?
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
En net zoals de Russen volop kritische personen elimineren in binnen -en buitenland, en er telkens mee wegkomen zeker in het buitenland, zou het toch een ‘koud’ kunstje voor hen moeten zijn om Zelensky dan een bezoekje te brengen.Als ze dat zouden gedaan hebben , dan hadden de haviken in het Kremlin al 10 maanden geleden kernwapens gebruikt om Londen en New-York ( en de Navo in Brussel ) plat te leggen.
Maar zoals ik ergens gelezen heb verblijft die in een bunker onder de grond, dus eerst naar boven sleuren en dan van de trap duwen.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Charlie Maru schreef: ↑26 dec 2022, 21:42Allez lap......nog ene.......![]()
HLN:
Opnieuw een Russische topman overleden: Poetin-criticus “valt” uit het raam
Er is opnieuw een steenrijke Rus om het leven gekomen onder “verdachte omstandigheden”. De miljonair Pavel Antov, die kritiek had geuit op de Russische invasie in Oekraïne, is op kerstdag overleden na een mysterieuze val uit een hotelraam in India.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
De Russische oud-president en -premier Dmitri Medvedev heeft in zijn glazen bol gekeken
https://www.hln.be/buitenland/russische ... ~a97a6d9e/
https://www.hln.be/buitenland/russische ... ~a97a6d9e/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Na 10 maanden 'speciale militaire operatie' (bedoeling: 3 dagen wapengekletter) hier een overzicht van wat die hele operatie Rusland al heeft gekost:
- 102.000 dode soldaten
- 3.016 tanks aan flarden
- 6.017 gepantserde voertuigen voor het vervoer van soldaten vernietigd
- 1.996 artilleriestukken tot schroot herleid
- 418 'multiple launch systems' om zeep
- 212 luchtverdedigingssystemen kapot
- 283 militaire jets uit de lucht geschoten of op vliegbases vernield
- 267 helikopters neergehaald
- 1.700 drones uit het zwerk geschoten
- 653 cruise missiles neergeschoten
- 16 oorlogsschepen en boten tot zinken gebracht
- 4.647 vrachtwagens en brandstoftanks tot ontploffing gebracht of onbruikbaar gemaakt.
Besef goed dat de Russische economie slechts 3 keer zo groot is als de belgische economie!!
Hoeveel tanks en helikopters/militaire jetvliegtuigen zou ons land 'aankunnen' om te vervangen in een oorlogseconomie? En dit terwijl er bijna geen vervangstukken zijn voor essentiële onderdelen.
Ondertussen beginnen de sancties te nijpen op plaatsen waar het zeer doet bij Poetin en de doden beginnen nog maar pas in groten getale terug huiswaarts te keren. De Russen laten hun gesneuvelden zonder veel problemen liggen in de Oekraïense grond.
- 102.000 dode soldaten
- 3.016 tanks aan flarden
- 6.017 gepantserde voertuigen voor het vervoer van soldaten vernietigd
- 1.996 artilleriestukken tot schroot herleid
- 418 'multiple launch systems' om zeep
- 212 luchtverdedigingssystemen kapot
- 283 militaire jets uit de lucht geschoten of op vliegbases vernield
- 267 helikopters neergehaald
- 1.700 drones uit het zwerk geschoten
- 653 cruise missiles neergeschoten
- 16 oorlogsschepen en boten tot zinken gebracht
- 4.647 vrachtwagens en brandstoftanks tot ontploffing gebracht of onbruikbaar gemaakt.
Besef goed dat de Russische economie slechts 3 keer zo groot is als de belgische economie!!
Hoeveel tanks en helikopters/militaire jetvliegtuigen zou ons land 'aankunnen' om te vervangen in een oorlogseconomie? En dit terwijl er bijna geen vervangstukken zijn voor essentiële onderdelen.
Ondertussen beginnen de sancties te nijpen op plaatsen waar het zeer doet bij Poetin en de doden beginnen nog maar pas in groten getale terug huiswaarts te keren. De Russen laten hun gesneuvelden zonder veel problemen liggen in de Oekraïense grond.

tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Wie gaat het eerst zonder wapens zitten,hoeveel raketten hebben beide landen nog?
https://www.hln.be/buitenland/gevechten ... ~a976361d/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Dat Oekraïne zelfs de Krim zou kunnen heroveren zal wel bij een wensdroom blijven.tokkio schreef: ↑29 dec 2022, 16:52Wie gaat het eerst zonder wapens zitten,hoeveel raketten hebben beide landen nog?
Hadden de Oekraïners maar geen staatsgreep in 2014 gepleegd , dan was dit alles ook niet gebeurd.
En eens of morgen krijgt Oekraïne ook de rekening in US dollars gepresenteerd voor die "gratis" wapenleveringen door de Amerikanen. Money Rules.
Wanneer komt de VS voor de rechtbank voor de genocide in Vietnam ? Ah ja , napalm bommen behoorden toen nog niet zoals chemische wapens tot verboden oorlogstuig.
-
Wat jij een staatsgreep noemt, is de reactie tegen de staatsgreep van Janoekovitsj.
Geen gevolg zonder oorzaak, Fred!

Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Larie , boerenbedrog , of verkrachting van de ware toedracht. Het afwijzen van het samenwerkingsakkoord met de EU was geen staatsgreep waard.Wil. schreef: ↑30 dec 2022, 10:17....
Wat jij een staatsgreep noemt, is de reactie tegen de staatsgreep van Janoekovitsj.
-
Het gaat vooruit: de Russen schieten nu al hun eigen gevechtsvliegtuigen neer!
Nadat de Engels airbase tot twee keer toe op minder dan een maand was aangevallen door Oekraïense drones, namen de Russen geen risico: toen ze een niet zo gemakkelijk te herkennen toestel zagen aankomen, besloten ze om het voor de zekerheid maar neer te schieten. Het bleek een SU-27 te zijn (prijskaartje: ongev. 30 miljoen).
Hun excuus: bwaaa, het was bewolkt; we konden niet zo veel zien.

Nadat de Engels airbase tot twee keer toe op minder dan een maand was aangevallen door Oekraïense drones, namen de Russen geen risico: toen ze een niet zo gemakkelijk te herkennen toestel zagen aankomen, besloten ze om het voor de zekerheid maar neer te schieten. Het bleek een SU-27 te zijn (prijskaartje: ongev. 30 miljoen).
Hun excuus: bwaaa, het was bewolkt; we konden niet zo veel zien.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.