Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

15 jan 2023, 18:35

Poetin heeft een appartementsgebouw waarin 1700 mensen wonen laten bombarderen.

Zoals geweten beschikt Rusland over raketten die gps-geleid naar hun doel gaan. Het uitmoorden van de bevolking hoort bij het grote plan zoals uiteengezet door deze leider van de Russische nazi-afdeling:

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

15 jan 2023, 18:48

Herinner u de raket die in Polen terecht kwam na een mislukte afweer van Oekraïne.
Polen noemt het, net als de VS en de NAVO, “waarschijnlijk” dat het incident veroorzaakt werd door de Oekraïense luchtverdediging.
Die Russische raket niet voldoende geraakt maar slechts genoeg om ze van richting te veranderen met het gekende gevolg.

Wil.

15 jan 2023, 19:07

Ja, dat weet ik nog.
Ik herinner me zelfs dat hier iemand schreef dat de Oekraïners hun eigen ziekenhuis (materniteit) hadden gebombardeerd. :roll: Alle opties openhouden en de meest waarschijnlijke van de hand wijzen.

Marioepol, stad zonder luchtafweer:

Afbeelding

Dicksy

15 jan 2023, 19:12

Ja nog straffer:
Dat de Russen zelfs geen raketten meer hadden, dat Soledar nog stevig in handen is van de Oekraïners en de Russische soldaten vallen als vliegen. Pfffff het kan inderdaad niet op.

Wil.

15 jan 2023, 19:13

Naast de kwestie, Dicksy. Je kunt beter.

Dicksy

15 jan 2023, 19:17

Jij ook.

Fred1950

15 jan 2023, 21:26

( Wil-met-punt voert hier een propaganda oorlogje om U tegen te zeggen . Gelukkig is dit hier twitter of facebook niet , zoniet was hij al beslist door VRT-VTM uitgenodigd en geïnterviewd geweest :lol: - in de 7de Dag bijvoorbeeld :twisted: :mrgreen: )

boeffer

15 jan 2023, 23:58

Raar vind ik dat andere landen die Leopards willen geven toelating van Duitsland moeten hebben. Wellicht het productieland dat het laatste woord heeft.
En duurt die oorlog tot zolang Putin zijn geld op is? (Handelaars genoeg)
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

tokkio

16 jan 2023, 16:23

boeffer schreef:
15 jan 2023, 23:58
Raar vind ik dat andere landen die Leopards willen geven toelating van Duitsland moeten hebben. Wellicht het productieland dat het laatste woord heeft.
En duurt die oorlog tot zolang Putin zijn geld op is? (Handelaars genoeg)
Poetin gaat een tandje bijsteken, en heeft daarvoor een nieuwe generaal aangesteld Valeri Gerasimov ,ziet er meer uit als een Chinees dan als een Rus, maar die gaat de nieuwe tanks van de GB doen branden, misschien dat de Duits daarom zijn Leopard tanks niet wilt doorlaten.
https://www.hln.be/buitenland/rusland-l ... ~a1655698/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Charlie Maru

16 jan 2023, 19:38

HLN:
Commandant uit Russisch huurlingenleger vlucht grens over met Noorwegen en is bereid om te getuigen tegen Wagnerbaas

Een Russische man die naar eigen zeggen een hoge functie had in het huurlingenleger van de Wagnergroep, is de grens met Noorwegen overgevlucht en heeft er asiel aangevraagd. Dat melden de Noorse autoriteiten vandaag. Andrey Medvedev zou bereid zijn om te getuigen tegen zijn ex-baas Jevgeni Prigozjin. Volgens de onafhankelijke ngo Gulagu.net is het de eerste keer dat een voormalig commandant van de Wagnergroep naar Europa vlucht.

https://www.hln.be/buitenland/commandan ... ~acbf4ed5/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Fred1950

16 jan 2023, 19:50

Charlie Maru schreef:
16 jan 2023, 19:38
HLN:
Commandant uit Russisch huurlingenleger vlucht grens over met Noorwegen en is bereid om te getuigen tegen Wagnerbaas
.....
Persoonlijke vete ? Gebeurt overal , ook in WO I en WO II

Wil.

16 jan 2023, 20:07

Het zit al lang niet snor tussen Wagner en het Officiële Ruz leger.

De inname van Soledar wordt door de officiële autoriteiten geclaimd als een overwinning van het Russische leger, niet van Wagner.

Daar zijn serieus kwade reacties over verschenen vanwege de Wagner bende.

Charlie Maru

16 jan 2023, 20:29

Gaat de putin zin reservewiel inschakelen ?

HLN:
Poolse defensieanalist: "Alles wijst erop dat Wit-Rusland gaat deelnemen aan de oorlog”

“De intensiteit en de omvang van de militaire activiteit van de Wit-Russen is de hoogste sinds het einde van de Koude Oorlog”, zo stelt Konrad Muzyka vast. Volgens de onafhankelijke Poolse defensieanalist wijst alles erop dat het land zal deelnemen aan de oorlog in Oekraïne.

https://www.hln.be/buitenland/poolse-de ... ~a893fb5e/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Dicksy

16 jan 2023, 20:48

Yep, en de Zweden 2hr geleden:
Zweden verwacht dat Rusland bedreigende activiteiten zal opvoeren
De Zweedse binnenlandse veiligheidsdienst SAPO verwacht dat Rusland de activiteiten opvoert die de Zweedse veiligheid bedreigen, onder meer op het gebied van telecommunicatie en het elektriciteitsnet.

Dicksy

17 jan 2023, 10:32

door Dicksy » 15 jan 2023, 18:48
Herinner u de raket die in Polen terecht kwam na een mislukte afweer van Oekraïne.
Polen noemt het, net als de VS en de NAVO, “waarschijnlijk” dat het incident veroorzaakt werd door de Oekraïense luchtverdediging.
Die Russische raket niet voldoende geraakt maar slechts genoeg om ze van richting te veranderen met het gekende gevolg.
'De Oekraïense presidentiële adviseur neemt ontslag nadat hij suggereerde dat Oekraïne een raket had neergeschoten'
Presidentieel adviseur Oleksiy Arestovych heeft vanmorgen zijn ontslag ingediend bij Volodmyr Zelenskyy.
(17/01/2023 - 10.10)

Hij had controversiële opmerkingen gemaakt nadat een Russische raket een flatgebouw in Dnipro had geraakt, waarbij minstens 41 mensen om het leven kwamen.
Arestovych zei aanvankelijk dat het Oekraïense luchtafweersysteem de Russische Kh-22-raket had neergeschoten.
Deze opmerkingen werden snel overgenomen door Russische propagandisten, die beweerden dat het gebouw was geraakt door een Oekraïense verdedigingsraket.
De voormalige presidentiële adviseur bevestigde later dat Oekraïne niet in staat was om het type raket neer te halen dat door Rusland werd afgevuurd.
Arestovych kondigde zijn ontslag aan op Facebook en zei: "Ik bied mijn oprechte excuses aan aan de slachtoffers en hun familieleden, de inwoners van Dnipro en iedereen die diep gekwetst is door mijn voortijdig onjuiste versie van de reden waarom de Russische raket een woongebouw insloeg."

Verkeerde uitspraken vriend Arestovych , ophoepelen a.u.b. Propaganda houdt in dat u vertelt wat in ons kraam past en niet wat er juist is.