Het virus heeft maar één plan, en dat is in alle omstandigheden zich kunnen voortplanten. Gisteren werd een piek van 5116 nieuwe besmettingen gemeld, vandaag is het niet veel beter met 4659 besmettingen ( de som van nieuwe besmettingen die gisteren werden geteld ). Ik hou mijn hart vast welke cijfer men morgen gaat vrijgeven.
Ik heb nog steeds de indruk dat men over het virus praat alsof het iets is buitenaards is. Het virus , dat schuilt zich onder ons en niemand beseft blijkbaar dat het onzichtbare dingske zich soms heel dicht bij uw neus rondhangt ..... De mensen zijn nog steeds van gedacht dat het virus niet kan toeslaan als ge maar wat maatregelen volgt die op een "checklijstje" staan. Voorbeeld : het personeel in ziekenhuizen loopt een ganse dag met dezelfde blauwe handschoenen aan. Prachtig, maar die geraken besmet en niemand denkt eraan om die OOK onder het gelpompje te ontsmetten. In het UZ-Gent moet je trouwens al ver gaan zoeken om zo'n gelpompje tegen te komen. Gelukkig bevatten die pompjes geen gel maar pure alcohol, op zich al een ferme verbetering.