Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

19 mar 2021, 10:57

voorn schreef:
19 mar 2021, 00:05
In plan B staat zondermeer het verplichten van het masker.
.....
Het virus heeft maar één plan, en dat is in alle omstandigheden zich kunnen voortplanten. Gisteren werd een piek van 5116 nieuwe besmettingen gemeld, vandaag is het niet veel beter met 4659 besmettingen ( de som van nieuwe besmettingen die gisteren werden geteld ). Ik hou mijn hart vast welke cijfer men morgen gaat vrijgeven.

Ik heb nog steeds de indruk dat men over het virus praat alsof het iets is buitenaards is. Het virus , dat schuilt zich onder ons en niemand beseft blijkbaar dat het onzichtbare dingske zich soms heel dicht bij uw neus rondhangt ..... De mensen zijn nog steeds van gedacht dat het virus niet kan toeslaan als ge maar wat maatregelen volgt die op een "checklijstje" staan. Voorbeeld : het personeel in ziekenhuizen loopt een ganse dag met dezelfde blauwe handschoenen aan. Prachtig, maar die geraken besmet en niemand denkt eraan om die OOK onder het gelpompje te ontsmetten. In het UZ-Gent moet je trouwens al ver gaan zoeken om zo'n gelpompje tegen te komen. Gelukkig bevatten die pompjes geen gel maar pure alcohol, op zich al een ferme verbetering.

gast43

19 mar 2021, 12:29

Ze nemen nog niet zo nauw Fred1950

je biedt hulp aan omdat er iemand op straat onwel wordt
Maar je bent voorzichtiger als anders
Maar ambulancier zijn antwoord was je hebt toch u masker op

Denk dat niemand weet op zo moment wat die man mankeert

boeffer

19 mar 2021, 15:54

Afstand houden vind ik zeer belangrijk, omdat ge spreekt speek je ook.
Gisteren nog in een zaak geweest, geen winkel, dat is daar wild west. Maar steeds zet ik m'n masker op, wellicht zijn zij dat beu of onsterflijk.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Hobo

19 mar 2021, 16:56

Ook zonder virus nemen heel wat mensen het niet zo nauw met de hygiëne.
Ooit werden borrelnootjes die op de toog stonden in een café
in een labo onderzocht.
Er zaten sporen op van urine en fecaliën :twisted:

Openbare toiletten gebruiken en niet eens de handen wassen...enz.

tokkio

19 mar 2021, 17:06

voorn schreef: ↑
Vandaag, 00:05
In plan B staat zondermeer het verplichten van het masker.
Den Beke heeft een nieuw plan C,nadat hij geprobeerd heeft om de astra zenika brol van andere landen op te kopen, heeft hij nu beslist dat al wie een astra zenika weigert, er aan is voor de moeite, Wie weigert, is zijn plek kwijt en wordt niet opnieuw uitgenodigd”.
voila se,alzo Beke, minister van gezondheid......
https://www.hln.be/binnenland/wie-vacci ... ~a6ddf1e1/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

gast43

19 mar 2021, 17:30

Tokio verschrikkelijk

Ze doen maar we zullen wel zien hoe uitdraait
Maar de meeste zijn wel ziek dag nadien
Met Astrazenica

We gaan niet anders kunnen , of ze gaan ons op vele zaken ons afwijzen .
Als wij vaccin weigeren .

Paul Siemons

19 mar 2021, 17:37

Had ik het maar eens geweten vroeger ... voor viroLOOG had ik moeten studeren!
Wat doen die mannen: lullen in de media .... wat gerust door de eerste best nieuwslezer ook kan vertolkt worden.
Ze weten nooit van niks of ... "dat hadden we nu niet zien aankomen"
Vergelijk het met een voetbalelftal : welke trainer (viroloog) blijft nog in functie na meer dan een jaar rotslecht te hebben gespeeld?
Moest ik minister van volksgezondheid zijn dan stampte ik die idioten terug naar hun labo om daar te doen waarvoor ze opgeleid zijn!

Fred1950

19 mar 2021, 18:46

Paul Siemons schreef:
....
Moest ik minister van volksgezondheid zijn dan stampte ik die idioten terug naar hun labo om daar te doen waarvoor ze opgeleid zijn!
:lol: En wie zou dan de "expert" uithangen om het virus te bestrijden ? Piet Huysentruyt van de horeca of een CEO uit de evenementen sector ? :lol:

Dicksy

19 mar 2021, 19:19

Fred1950 schreef:
Paul Siemons schreef: ↑Vandaag, 17:37
....
:lol: En wie zou dan de "expert" uithangen om het virus te bestrijden ? Piet Huysentruyt van de horeca of een CEO uit de evenementen sector ? :lol:
Dat niet alleen, maar waar van/bij wie zou jij dan je 'coronawijsheid' moeten gaan halen om hier te komen verkopen als jouw waarheid? :lol: :P

gast43

19 mar 2021, 21:50

Dicksy

Helaas hebben ze weer de mensen belogen , en zoiets begint averechts te werken bij de bevolking . Kunnen nooit bij hun eerste beslissing blijven . Zij bepalen voor ons met de vaccin .
Dat ze stoppen en dat ze proberen alles op orde te krijgen en dat ze eerlijk zijn dat ze niet onder controle
krijgen .
Als je dat eens zou vastleggen , wat die ons al hebben wijsgemaakt op jaar , denk dat ze zelf niet zouden
geloven .

Fred1950

20 mar 2021, 00:52

Dicksy schreef:
19 mar 2021, 19:19
Fred1950 schreef:
óPaul Siemons schreef: ↑Vandaag, 17:37
....
Dat niet alleen, maar waar van/bij wie zou jij dan je 'coronawijsheid' moeten gaan halen om hier te komen verkopen als jouw waarheid? :lol: :P
Ik heb die wijsheid al. :lol: Heb je nog niet gemerkt dat ik sommige uitspraken van virologen vóór ben ? :) Er gaat zo veel kennis en gedrag van het verleden verloren, blijkbaar moeten de jonge generaties dat allemaal uit zichzelf terug opdoen. Bekijk gewoon eens de foto's van de Spaanse Griep pandemie, en dan weet je al dat mondmaskers helpen. Het corona virus gedraagt zich ook niet veel anders dan een ander virus die via de luchtwegen besmettelijk is, en daar hebben we ook al lang de kennis over ( incubatietijd , hoe besmet geraken , enz .... ).
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 20 mar 2021, 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Fred1950

20 mar 2021, 01:03

gast43 schreef:
19 mar 2021, 21:50
Dicksy

Helaas hebben ze weer de mensen belogen , en zoiets begint averechts te werken bij de bevolking . Kunnen nooit bij hun eerste beslissing blijven . Zij bepalen voor ons met de vaccin .
.....
Ze beginnen bij te leren. Bepaalde versoepelingen gaan voor "onbepaalde tijd" op slot. Met andere woorden, men plakt daar geen datum meer op, en dat is maar goed ook. Dat kweekt alleen maar een valse hoop, en de ontgoocheling is des te groter als die datum niet gehouden kan worden.

Dat bepaalde heren ( van onder andere Sciensano ) met allerhande statistieken van besmettingen en berekeningen het verloop van de pandemie trachten te voorspellen is ook al dikke zeker. Het virus laat zich niet in een statistiekje bepamperen. Als morgen iedereen plotseling "foert" zou zeggen tegen de maatregelen en massaal op straat zou komen, slaat het virus binnen de 14 dagen zo hard toe dat het verloop aan geen enkele voorspelling zou beantwoorden. En dat geldt evenzeer als van vandaag op morgen iedereen in staking gaat en niemand nog uit zijn kot zou komen.

Vandaag zag ik weer een staaltje van hoe sommigen "foert" zeggen. Vier jonge gasten van in de 30 , zonder mondmasker en zonder afstand te houden zijn met twee old-timers ( niet met de mijne :lol: ) naar ergens vertrokken en komen waarschijnlijk deze nacht zelfs niet naar huis. De ene stond al zijn neus te snuiten en had een slijmhoest. Ze moesten alle vier maar eens ziek worden om nooit te vergeten. Eén van de vier heeft drie kleine kinderen ( ik krijg kompassie met de vrouw die thuisgebleven is ).

ferre10

20 mar 2021, 08:07

Fred1950 schreef:
19 mar 2021, 18:46
Paul Siemons schreef:
....
waarschijnlijk doet de Piet het niet slechter dan Beke :D
wat betreft het virus zou ik de regering buiten spel zetten en het land in handen geven van de virologen 8O
is kijken wat die er van terecht brengen.slechter dan beke en zijn ploeg kan toch niet.
grtz
ferre
Mini Mac 2 -2024.

Wil.

20 mar 2021, 09:40

Hier stond al wel eens te lezen dat het nu de jonge mensen zijn die veel frequenter op intensieve zorgen terecht komen. Dat klopt niet. Er is niets veranderd t.o.v. de oktobergolf.

De oorzaak van die kwakkel die één of andere journalist de wereld heeft ingestuurd, is het feit dat de universitaire centra van Antwerpen en Leuven enkele 'moeilijke gevallen' kregen toegestuurd. Dat waren dan specifiek jonge mensen. De indruk die de niet goed opgeleide journalist dan krijgt, is dat de jonge actieve mensen nu aan de beurt zijn.

Geert Meyfroidt (intensivist) zei dit:

'De indruk dat er meer jonge patiënten op ICU worden opgenomen, komt uit twee academische centra in Gent en Antwerpen, maar dat zijn nog altijd atypische patiënten en is geen nationaal gegeven', verklaart Meyfroidt. 'Deze centra krijgen te maken met doorverwijzingen. Iemand die doorgestuurd wordt naar een universitair centrum zal iemand zijn die heel ernstig ziek is, maar wel veel kans heeft om te herstellen. En dat zijn meestal jonge, erg zieke patiënten.'

'Dat is evenwel geen nationale trend', weet Geert Meyfroidt, intensivist in het UZ Leuven. 'Tijdens de tweede golf waren er ook hier en daar berichten over meer jongere patiënten op intensieve zorg. Er zijn natuurlijk altijd jongeren die opgenomen worden, maar over het algemeen is er geen gewijzigd profiel.'
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

20 mar 2021, 09:53

Brazilië

..... ongezien ..... 8O ( de gelijke tred tussen besmettingen en overlijdens, bedoel ik )

besmettingen ....

Brazil1.png
Brazil1.png (9.36 KiB) 466 keer bekeken

overlijdens ....

Brazil2.png
Brazil2.png (8.75 KiB) 466 keer bekeken

In Indië is de trein ook terug in gang geschoten.

India.png
India.png (7.73 KiB) 466 keer bekeken