ongeval elekrische step

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fazal

11 jun 2025, 12:22

voorn schreef:
11 jun 2025, 11:21
Als er niks meer ingegrepen wordt; dan is het in de kortste tijd het territorium van drugsbendes en oorkog.
Leuk voor de wandelaars.
Heeft hier soms iemand geschreven dat er niet mag ingegrepen worden??? Natuurlijk mag, èn moet, er worden ingegrepen , maar dan wel liefst in proportie tot de feiten. En dat was hier dus blijkbaar niet het geval. Dat politievoertuig had evengoed ook een- of meer wandelaars kunnen aanrijden.

De vraag blijft dus open , namelijk, of het nu echt nodig was om zulke risico's te nemen!? In ieder geval heeft het Parket besloten hierover geen commentaar meer te geven. Dus nogmaals, wie van gissen en gokken houdt, kan zich hier nog wel een tijdje blijven amuseren. :wink:

Fazal

11 jun 2025, 13:08

Die jongeren welke, op die bijeenkomst van de gelegenheid gebruik hebben gemaakt om keet te schoppen, die mochten, voor mijn part, door de politie worden neergeschoten. En dan vooral degenen die met van alles, zelfs met een gasfles naar de politie gooiden.

Dan zou dat gewoon uit zelfverdediging zijn gebeurd, èn, last but not least, om onschuldige burgers en hun eigendommen te beschermen. Meer nog, dàt, zou dan wel in proportie zijn geweest. En eigenlijk nóg beter, die jongen zouden in in het vervolg wel twee keer nadenken vooraleer ze weer zinnens zijn om rel te schoppen. .

Wat anderen over die harde woorden denken zal mij wel worst wezen.
Het wordt de hoogste tijd om die relschoppertjes eens een stevig lesje te leren! Politiemensen zijn tenslotte geen foorpoppetjes waar men steeds opnieuw met van alles en nog wat mag naar gooien!

Dat er daardoor een echte oorlog tussen die jongeren en de politie ontstaat, maakt al héél lang geen verschil meer uit.
Die oorlog is trouwens al jàààren bezig. :evil:

tokkio

11 jun 2025, 15:27

Heeft hier soms iemand geschreven dat er niet mag ingegrepen worden??? Natuurlijk mag, èn moet, er worden ingegrepen , maar dan wel liefst in proportie tot de feiten
Als die ouders hun kind hadden verboden om met die step rond te rijden,omdat hij nog te jong was en het wettelijk niet mag, is het een heel ander verhaal.
Ook op deze minderjarigen hebben de Ouders geen invloed, wat als.......
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20250608_92988294

Alleen is het een feit dat het parket niet met 2 maten en gewichten wekt, maar met 10.ik lees hier dat die agent 20 tot 30 jaar gevangenis riskeert....
https://www.hln.be/brussel/parket-geeft ... ~a29662f4/
maar....
Die man die een fietser doodreed onder invloed van drank en drugs is vrij....
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/06/08 ... cohol-dru/
Of....
Wat nu met Oekraïense jongen (16) die mama en zusje doodde?
https://www.hln.be/binnenland/wat-nu-me ... ~ae7b29a0/
Dus
Dus als die straf voor die Agent werkelijkheid wordt ,denk ik niet dat er nog veel ingegrepen gaat worden.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/05/09 ... pse-haven/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

boeffer

11 jun 2025, 16:07

Politie te paard in het park. Een camera aan de ingangen kost minder.
Zonder zwaailicht en sirene, er zullen dan andere wetten gelden. In hun nadeel of was het voor een mondelinge waarschuwing. Voor mij is dit een ongeval.
Met hunne gsm zijn ze bijna zo goed ingelicht als de politie zelf. Die luisteren met hun oortje niet steeds naar muziek!
Kom maar eens in een centrum met allerlei winkeltjes, steeds is men bezig met iets(?).
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

werewoef

11 jun 2025, 22:56

Ach Fazal,
Tis gewoon altijd hetzelde . Heb nooit iets anders geweten ; als de politie te laks optreedt is het niet goed, als de politie wat hardhandig optreedt is het ook niet goed ...

werewoef
AMEN en AUM

Wil.

11 jun 2025, 23:52

Odulleke schreef:
11 jun 2025, 12:01
Wil. schreef:
11 jun 2025, 09:50
Odulleke schreef:
11 jun 2025, 09:00
Voor mij is 1 ding duidelijk als je wegrijdt voor de politie is een teken dat je iets te verbergen hebt, ook als je 11 jaar bent. Er lopen al veel 11 jarigen rond die al veel op hun kerfstok hebben, dus die redenering van het was nog maar een kind gaat volgens mij ook niet op.
Vanaf wanneer ben je zeker dat je nog met een kind te doen hebt?
11-jarigen: dat is het 5e leerjaar van de basisschool. Al eens gekeken hoe 'groot' die gastjes zijn?

Het is best mogelijk dat die kleine besefte dat hij iets te verbergen had. Dat betekent nog niet dat de achtervolgende politie elk middel mag gebruiken om hem te stoppen. Hadden ze hem ook gewoon mogen neerschieten? Hij had tenslotte iets te verbergen, nietwaar?

En als een andere kleine van 11 jaar zijn middelvinger opsteekt naar de politie en dan gaat lopen, is het dan toegelaten om hem af te knallen? Hij had immers iets gedaan dat niet mocht?

Heel die zaak draait rond het begrip "gepaste reactie van de politie". Wie vindt dat de feiten gepast waren gezien de omstandigheden, mag zijn hand opsteken.

Jij bent dus één van die betweters die erbij was? Ik denk dat jij ook alles weet uit de kranten.
Ik heb geen enkel standpunt ingenomen over de feiten. Ik weet niet hoe hard de auto reed; ik weet niet of die step opgedreven was; ik weet niet of zijn ouders het goedgekeurd hadden enz. Eigenlijk heb die hele affaire slechts van aan de zijkant gevolgd. Ik heb geen enkele nieuwsuitzending gezien en geen enkele krant daarover gelezen. Ik heb er enkel over gehoord op de radio en er vervolgens hier over gelezen. 'betweter' is in dit geval niet op mij van toepassing.

Ik stel alleen de vraag: was de actie in proportie tot het misdrijf? Als die vraag niet van belang is, dan zou het koudweg neerschieten van die kleine ook aanvaardbaar geweest zijn.
Het is niet "omdat je iets te verbergen hebt" dat alles toegelaten is.

Dat zo'n voorval provocateurs en relschoppers van onder hun steen naar buiten doet komen, dat is geweten en daar mag men korte metten mee maken; dat betekent niet afknallen maar wel een paar maanden vastzetten 'in sobere omstandigheden' .
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

voorn

12 jun 2025, 08:44

Ik .heb toch altijd geweten dat borden ;snelheid:rode lichten niet telden bij een achtervolging door poitie

E.T.

12 jun 2025, 11:02

Net daarom dat ze blauwe zwaailichten EN sirene MOETEN gebruiken ...

voorn

20 jun 2025, 08:45

De politie had wel degelijk de opdracht steps te contrleren na herhaalde klachten.
Drie jongeren werden betrapt waaronder het slachtoffer die meer dan 40 reed.

boeffer

20 jun 2025, 09:57

Uitdagen!
In Spanje was het vroeger zo dat men tegen betaling met een GTI voorbij de policia met hunne Seat vlamde om ze uit te dagen. Nog wat bergop ergens en ze waren weg.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

voorn

20 jun 2025, 18:16

Juist gelezen in de krant.
Het is bij de politie niet verplicht een interventie cursus te volgen voor een voertuig.
De corpsoverste kan dit wel aanvragen
Ongelooflijk...in de privé is men verplicht een test afleggen om met een bepaald vervoermiddel te rijden
in het bedrijf.