Elektrische wagens

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

19 jan 2020, 12:35

Ice schreef:
19 jan 2020, 12:03
Al 30 pagina's wordt het ongelijk bewezen maar die worden door een papegaai niet gelezen...
Telkens worden appelen met peren vergeleken om gelijk te kunnen halen.
Om CNG vervuilend te kunnen maken sleuren ze zelfs de ontginningsmethode erbij voor de propaganda van de e-auto....bespottelijk en belachelijk. :x
Tja Ice.......
Al 30 pagina's lees ik théoretische oplossingen.
In théorie is bijna alles mogelijk, tot in het absurde toe.
Maar in de praktijk economisch of financieel niet verantwoord of realiseerbaar en het sop van de kool niet waard, laat staan dat het dan nog een groot verschil zal geven met het klimaat.

De ware oorzaak is de bevolking, maar daar ligt men momenteel niet van wakker, den €uro zal pas vallen als het veel te laat is.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
Ice

19 jan 2020, 13:46

@Charlie: theorie is prima als er ook praktische oplossingen kunnen gegeven worden om die theorie te ondersteunen maar die zijn er helemaal niet, integendeel: de praktische bezwaren worden telkens omzeild en over gezwegen omdat geweten is dat er geen oplossingen voorhanden zijn. (Dat is ook de bedoeling niet: wél om ons te kunnen pluimen en plunderen met de smoes van het klimaat)
Het enige dat vaststaat is dat dit onze welvaart en bewegingsvrijheid zal kosten zonder noemenswaardige invloed op klimaatsveranderingen.

Onbegrijpelijk dat mensen zichzelf de das omdoen door de propaganda voor e-wagens te blijven verdedigen terwijl ze gezien hebben hoe het met de diesel-propaganda vergaan is...hoe dom kun je zijn... 8O

Aan het terugdringen van de bevolkingsaangroei hebben de baby-boomers dan alvast hun plicht gedaan maar dat wordt hen zelfs verweten waarvoor nu als oplossing voor goedkopere arbeidskrachten volop kroostrijke, moslim inteelt wordt binnengehaald die niet willen werken en door ons moeten onderhouden worden...nogmaals een aanval op onze welvaart en deze met de smoes van arme oorlogsvluchtelingen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

19 jan 2020, 15:03

Ice schreef:
19 jan 2020, 12:03
.....
Om CNG vervuilend te kunnen maken sleuren ze zelfs de ontginningsmethode erbij voor de propaganda van de e-auto....bespottelijk en belachelijk. :x
Ik vind het ook verkeerd van de VRT om de ontginningsmethode er bij te sleuren. Als men dat doet, komt de auto op "grijze" waterstof gemaakt van aardgas niet op de tweede plaats, maar op de laatste plaats na de wagen op CNG.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

19 jan 2020, 17:21

Ice schreef:
19 jan 2020, 12:03
… sleuren ze zelfs de ontginningsmethode erbij …
Dat is juist wat ze bedoelen met de levenscyclusbenadering 8)

Voor gas mag het niet voor kobalt wel :?: :?: :?:

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

19 jan 2020, 17:46

Maar in de praktijk economisch of financieel niet verantwoord of realiseerbaar en het sop van de kool niet waard, laat staan dat het dan nog een groot verschil zal geven met het klimaat.
Ze weten het ,maar Europa legt de norm zo hoog dat het nu ondoenbaar is,dus zeggen ze tegen de auto fabrikanten dat ze voluit voor de E auto moeten gaan, want volgens hun emissienorm mogen ze niet meer dan 95 gram C0² gemiddeld uitstoten,en dat ze daarvoor de fabricage van de E auto mogen inbrengen zodat ze op papier die norm wel halen,dat de meeste landen daar niet op voorzien zijn zal hun worst wezen,maar ze dreigen wel met boeten die in de miljarden lopen,en zoals bij het schone lucht kopen,waar gaat dat geld naartoe, is daarom de lucht proper,de inpakt van de recentste bosbranden en vulkaan uitbarsting is 1000 X hoger,maar de kleine man met zijn dieseltje is terug de schuldige.
Die E auto staat nog maar in de kinderschoenen, alhoewel er al meer dan 100 jaar een E auto is, worden ze nu opeens wakker.
In het begin van de 19e eeuw werden elektrische voertuigen vooral ontworpen in Schotland en de Verenigde Staten. Tussen 1832 en 1839, het precieze jaartal is onbekend, maakte de Schot Robert Anderson het eerste prototype van de elektrische koets.
Als men weet hoever de gewone verbranding's motor auto staat van 1900 tot nu, waar zou dan de E auto
staan?
Nu moet het opeens snel, snel gaan, is men opeens bezorgd over het klimaat, en weet men opeens dat ze veel geld kunnen verdienen,in naam van dan verdomd klimaat,dus hebben ze ook nog de LEZ uitgevonden,ze weten verdomd goed dat dat 0,00000000005 uitdoet, maar het kost de gewone werkmens geld, en die geraakt zijn dieseltje aan de straatstenen niet meer kwijt,dat is pure oplichting, maar voor ons is het slikken of stikken.
En nu komen ze terug tot de conclusie dat die benzine auto's wel heel veel C0² uitstoten,en de laatste nieuwe diesels veel properder zijn,en nu laten ze maar een propere kant van die E auto zien,en die blinken ze natuurlijk goed op,en zwijgen ze angst valig over de C0² productie van af de bouw ,ze strooien de mensen zand in de ogen.
ze moeten gewoon die LEZ afschaffen, en de mensen de keuze laten, en die (vervuilende) diesel en benzine motor die dooft van zelfs uit,de auto's worden gewoon properder.
Ze geven de zee schepen wel tijd tot 2050, dus........
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

19 jan 2020, 18:52

E.T. schreef:
19 jan 2020, 17:21
Ice schreef:
19 jan 2020, 12:03
… sleuren ze zelfs de ontginningsmethode erbij …
Dat is juist wat ze bedoelen met de levenscyclusbenadering 8)

Voor gas mag het niet voor kobalt wel :?: :?: :?:
Ik dacht dat Ice met ontginningsmethode verwees naar het VRT programma waarin gezegd werd dat bij de ontginning van aardgas veel methaan in de lucht vrij kwam ( methaan = 28 X sterker broeikas gas dan CO2 ). Met "levenscyclusbenadering" denk ik eerder aan recyclage, en methaan of CO2 is tot nader orde niet recycleerbaar, kobalt wel.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

19 jan 2020, 19:01

tokkio schreef:
19 jan 2020, 17:46
.....
Als men weet hoever de gewone verbranding's motor auto staat van 1900 tot nu, waar zou dan de E auto
staan?
Nu moet het opeens snel, snel gaan, is men opeens bezorgd over het klimaat, en weet men opeens dat ze veel geld kunnen verdienen,in naam van dan verdomd klimaat. De batterijtechniek evolueert nog.
.....
De e-auto zal men niet zo veel verder kunnen ontwikkelen, dat is inherent aan de ontwikkeling van de elektrische motor die al langer dan sinds 1900 bestaat.

En uiteraard moet het allemaal nu snel gaan omdat de non-believers van de klimaatopwarming nu pas de gevolgen aan de lijve ondervinden en niet hebben geluisterd. Spanje en Canada zijn vandaag een ramp rijker, en in Australië volgden na de branden overstromingen. Kom verd**me niet af met de bewering dat die rampen al altijd hebben bestaan.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

19 jan 2020, 19:36

FROM CRADLE TO GRAVE
Fred1950 schreef:
19 jan 2020, 18:52
Met "levenscyclusbenadering" denk ik eerder aan recyclage, en methaan of CO2 is tot nader orde niet recycleerbaar, kobalt wel.
Juist daarom krijgt CNG een negatieve beoordeling en de auto accu een gunstiger evaluatie.

Of die kinderarbeid ook in rekening genomen is weet ik ook niet

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

19 jan 2020, 21:40

E.T. schreef:
19 jan 2020, 19:36
.....
Of die kinderarbeid ook in rekening genomen is weet ik ook niet
Men reageert : https://www.hln.be/nieuws/buitenland/am ... ~a4de3cfe/

"Umicore" is dat niet toevallig een Belgisch N.V. ? https://en.wikipedia.org/wiki/Umicore . En heeft België niet altijd op goede voet weten trachten te staan met de Congolezen ? Nu weet je ook waarom ....

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

19 jan 2020, 21:53

Fred1950 schreef:
19 jan 2020, 21:40
… heeft België niet altijd op goede voet weten trachten te staan met de Congolezen?
Ja, ze werden er op handen gedragen (SIC)

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

19 jan 2020, 22:03

E.T. schreef:
19 jan 2020, 21:53
Fred1950 schreef:
19 jan 2020, 21:40
… heeft België niet altijd op goede voet weten trachten te staan met de Congolezen?
Ja, ze werden er op handen gedragen (SIC)
Dan toch niet in 1960 in alle geval; want dan moesten ze allemaal buiten.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

19 jan 2020, 22:57

Fred1950 schreef:
Spanje en Canada zijn vandaag een ramp rijker, en in Australië volgden na de branden overstromingen.
:lol: :lol: En daar is de recuperatie al van de klimaathysterici. En na regen komt zonneschijn en kom verd**me niet af met de bewering dat dit altijd al zo geweest is.
(Even off-topic: dat pensioen van 1500 euro komt er niet (of wel) maar de opwarming van de aarde heeft er alleszins mee te maken. Dit om aan te tonen dat klimaathysterici altijd hun gelijk halen😂😂😂)

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

20 jan 2020, 16:48

@Fred 1950
En uiteraard moet het allemaal nu snel gaan omdat de non-believers van de klimaatopwarming nu pas de gevolgen aan de lijve ondervinden en niet hebben geluisterd. Spanje en Canada zijn vandaag een ramp rijker, en in Australië volgden na de branden overstromingen. Kom verd**me niet af met de bewering dat die rampen al altijd hebben bestaan.
Nog nooit gehoord van de "ramp" in 1953 hal Nederland en een deel van België stond onder water....

Voila, hier kunt ge uw hart ophalen, natuur rampen hebben altijd bestaan, nogmaals het is een cyclus, met de krachten van de zon, het wiebelen van de aarde, de straalstroom....daar heeft de mens geen invloed op, maar een zekerheid is er, het is een zekerheid om de mensen op kosten te jagen.......en LEZ gebieden te maken,die uiteraard geld opbrengen,maar geen invloed hebben op het klimaat ,en ze prijzen nu de E auto de hemel in, alhoewel ze goed weten dat ze veel te laat hebben ingezien dat er nog geen infrastructuur voor is, en die ophemeling van de E auto alleen dien om de auto fabrikanten te behoeden voor torenhoge boeten.....
En wat de diesel en de benzine auto vervuild,is maar een fractie van wat de zeeschepen en de vliegtuigen vervuilen,en dan spreken we nog niet van de miljoenen ton steenkool die Australië uitvoert, en die verbrand worden in ...........
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van ... #1000-1199
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

20 jan 2020, 17:30

tokkio schreef:
20 jan 2020, 16:48
(...) en dan spreken we nog niet van de miljoenen ton steenkool die Australië uitvoert, en die verbrand worden in ...........
Hetzelfde geldt voor Noorwegen: 50% van alle nieuwe voertuigen waren vorig jaar elektrische voertuigen.

Ondertussen is Noorwegen de grootste Europese producent van fossiele brandstoffen die ze verkopen aan alle Europese landen. Noorwegen zelf heeft veel hydro-energie. Die verzorgt 94% van hun elektriciteitsbehoeften.

De verkoop van die fossiele brandstoffen heeft de Noorse overheid de grootste 'spaarpot' van alle Europese landen opgeleverd.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

21 jan 2020, 13:51

Wil. schreef:
20 jan 2020, 17:30
tokkio schreef:
20 jan 2020, 16:48
(...) en dan spreken we nog niet van de miljoenen ton steenkool die Australië uitvoert, en die verbrand worden in ...........
Hetzelfde geldt voor Noorwegen: 50% van alle nieuwe voertuigen waren vorig jaar elektrische voertuigen.

Ondertussen is Noorwegen de grootste Europese producent van fossiele brandstoffen die ze verkopen aan alle Europese landen. Noorwegen zelf heeft veel hydro-energie. Die verzorgt 94% van hun elektriciteitsbehoeften.

De verkoop van die fossiele brandstoffen heeft de Noorse overheid de grootste 'spaarpot' van alle Europese landen opgeleverd.
Het kan zijn dat de Noren een grote spaarpot hebben, maar ik denk dat een een groot deel van de Europeanen ervan overtuigd zijn dat de Noren leven op roze wolken en dat men eerder wantrouwig is ten opzichte van het Noorse beleid. Als de koers van de Noorse kroon een beeld geeft van het vertrouwen van de beleggers, dan bestaat er een reden tot grote twijfels.