Bluft Poetin?
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Hier.....mijn woorden zijn nog niet koud......Fred1950 schreef: ↑04 feb 2023, 13:46Ach , zolang ze de ballon niet naar beneden halen kunnen de Amerikanen bashen dat het een spionage ballon is. Als die op de grond terecht komt , staan ze er misschien met rode kaken bij , ook al een reden om die NIET uit de lucht te halen. Het kan evengoed een "projectje" geweest zijn van unief studenten waar ze de controle over verloren ( den draad naar de ballon was niet lang genoeg bvb.Charlie Maru schreef: ↑04 feb 2023, 12:53zijt maar zeker dat de inlichtingendiensten veel méér weten over dat spel......en wat er naar de media toestroomt is maar een kleinigheid, genoeg om aan de grote klok te hangen.
Diene ballon zal dan zeker ook niet de kans krijgen om het land te verlaten, in het uiterste geval halen ze die neer in "niemandsland" ergens boven de woestijn......)
Die laten de kans niet voorbijgaan om juist te weten wat er in die klodden zit.....
HLN:
VS zouden spionageballon nu toch uit de lucht willen schieten: dit is het scenario dat op tafel ligt
Er zouden nu toch plannen zijn om de Chinese spionageballon neer te halen die momenteel over de Verenigde Staten vliegt. Dat heeft een hoge Amerikaanse functionaris verteld aan de Amerikaanse nieuwszender ABC News. Het wordt evenwel een heikele opdracht.
https://www.hln.be/buitenland/vs-zouden ... ~a46faf5d/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Zo te lezen bollen er nog Leopards I rond, bvb in Brazilië.
Volgens de fabrikant gebruiken negen landen op vijf continenten de tank echter nog steeds. Onder hen zijn Chili en Brazilië, twee landen die Scholz net heeft bezocht. Volgens Braziliaanse media heeft de Duitse regering voor de reis ook munitie voor de Leopard 1 gezocht. De Braziliaanse president Luiz Inácio Lula da Silva weigerde Scholz echter munitie te leveren. Navo-partners Turkije en Griekenland hebben ook nog grote aantallen Leopard 1-tanks. https://nl.marketscreener.com/koers/aan ... -42892280/
Volgens de fabrikant gebruiken negen landen op vijf continenten de tank echter nog steeds. Onder hen zijn Chili en Brazilië, twee landen die Scholz net heeft bezocht. Volgens Braziliaanse media heeft de Duitse regering voor de reis ook munitie voor de Leopard 1 gezocht. De Braziliaanse president Luiz Inácio Lula da Silva weigerde Scholz echter munitie te leveren. Navo-partners Turkije en Griekenland hebben ook nog grote aantallen Leopard 1-tanks. https://nl.marketscreener.com/koers/aan ... -42892280/
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Is neergehaald ..... https://www.hln.be/buitenland/vs-schiet ... ~a46faf5d/Charlie Maru schreef: ↑04 feb 2023, 17:44
HLN:
VS zouden spionageballon nu toch uit de lucht willen schieten: dit is het scenario dat op tafel ligt
Er zouden nu toch plannen zijn om de Chinese spionageballon neer te halen die momenteel over de Verenigde Staten vliegt. Dat heeft een hoge Amerikaanse functionaris verteld aan de Amerikaanse nieuwszender ABC News. Het wordt evenwel een heikele opdracht.
https://www.hln.be/buitenland/vs-zouden ... ~a46faf5d/
Ik durf er een pint op verwedden dat ze nu dat ding uit het water aan het opvissen zijn ...
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
U vergeet één ding inzake het 'internationaal recht':Fred1950 schreef: ↑Gisteren, 13:46Ach , zolang ze de ballon niet naar beneden halen kunnen de Amerikanen bashen dat het een spionage ballon is. Als die op de grond terecht komt , staan ze er misschien met rode kaken bij , ook al een reden om die NIET uit de lucht te halen. Het kan evengoed een "projectje" geweest zijn van unief studenten waar ze de controle over verloren ( den draad naar de ballon was niet lang genoeg bvb.Charlie Maru schreef: ↑Gisteren, 12:53
zijt maar zeker dat de inlichtingendiensten veel méér weten over dat spel......en wat er naar de media toestroomt is maar een kleinigheid, genoeg om aan de grote klok te hangen.
Diene ballon zal dan zeker ook niet de kans krijgen om het land te verlaten, in het uiterste geval halen ze die neer in "niemandsland" ergens boven de woestijn......)
Art. 1: De baas (de VS) heeft altijd gelijk.
Art. 2: Als de baas (de VS) geen gelijk heeft, dan treedt punt 1 automatisch in werking.
Alles in zijn context zien met de gebeurtenissen rond Taiwan de afgelopen maanden en het verder langzaam opbouwen van de spanningen tussen de VS en China. Dit naar 2025 zoals die Amerikaanse generaal enkele dagen geleden stelde.
"In 2025 komt er een oorlog tussen VS en China"
-
Fred1950 schreef: ↑04 feb 2023, 23:36Is neergehaald ..... https://www.hln.be/buitenland/vs-schiet ... ~a46faf5d/
Da's ook een goei......
Blijft dan de vraag:Fred1950 schreef: ↑04 feb 2023, 23:36https://www.hln.be/buitenland/vs-schiet ... ~a46faf5d/
HLN:
Het Chinese ministerie van Buitenlandse Zaken heeft zondag zijn “ernstige afkeuring” uitgesproken en bezwaar aangetekend over het uit de lucht schieten van de ballon spionageballon. China behoudt zich het recht voor op een passende manier te reageren, aldus een verklaring. In het statement noemt het ministerie het gebruik van geweld door de Verenigde Staten “een overduidelijke overreactie”, die in strijd is met internationale praktijken. Zo lieten de VS niet van tevoren aan China weten dat de ballon zou worden neergehaald, toen die beslissing eenmaal genomen was.
Waarom heeft China dan op het moment zelf de andere landen (US & Canada) niet laten weten dat een "onschuldige" weerballon hun luchtruim ging komen binnendrijven......??
(De Chinezen gaven het pas toe toen dat spel al een tijdje boven de US dreef.....)
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
-
Nog een paar vragen die blijven, anders bekeken:door Charlie Maru » Vandaag, 10:32
Blijft dan de vraag:
Waarom heeft China dan op het moment zelf de andere landen (US & Canada) niet laten weten dat een "onschuldige" weerballon hun luchtruim ging komen binnendrijven......??
(De Chinezen gaven het pas toe toen dat spel al een tijdje boven de US dreef.....)
Die ballon zou via Canada de VS binnen gekomen zijn.
1.- Waarom heeft Canada die ballon niet opgemerkt en daar melding van gemaakt, mocht het niet van de VS of sliepen ze in beide landen?
2.- Waarom hebben de VS die ballon niet eerder opgemerkt boven Canada temeer daar ze nu wel een identieke ballon zouden gespot hebben boven Latijn-Amerika?
Laatst gewijzigd door Dicksy op 05 feb 2023, 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.
-
De enigsten die naast hun schoenen zweven zijn Vlaams nationalisten.
NIMBY misschien ? Ze trekken zich niets van de wereld aan , tenzij ze hierdoor hun imperium kunnen uitbreiden ( cfr. NATO ).
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Dat lijkt me nogal duidelijk.Dicksy schreef: ↑05 feb 2023, 12:29Nog een paar vragen die blijven, anders bekeken:
1.- Waarom heeft Canada die ballon niet opgemerkt en daar melding van gemaakt, mocht het niet van de VS of sliepen ze in beide landen?![]()
2.- Waarom hebben de VS die ballon niet eerder opgemerkt boven Canada temeer daar ze nu wel een identieke ballon zouden gespot hebben boven Latijn-Amerika?![]()
Indien de VS al zouden gewaarschuwd hebben toen de ballon nog boven Canada hing, dan konden ze niet klagen over spionage en dan zouden ze niks kunnen bewijzen. Het lijkt me vanzelfsprekend dat ze die ballon al eerder in de gaten hadden.
Nu hij boven de VS is komen zweven, hebben ze een punt indien ze ook het spionagemateriaal kunnen tonen.
Door nu te melden dat er ook één hangt boven Z-Amerika, kunnen de Amerikanen zich op de borst kloppen: wij waarschuwen jullie omtrent wat er aan de hand is. Goeie punten in de wereldopinie.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Tijd om terug te keren naar serieuze zaken: de oorlog in UA en de economie van Rusland.
Europa en de G7 kopen vanaf vandaag geen afgewerkte producten meer uit Rusland. Tot nu toe vloeide er elke dag 80 miljoen euro naar de geldkoffer van Poetin in ruil voor diesel en andere producten. Die afgewerkte producten vormen 40% (!!) van alle olieproducten die Rusland verkoopt.
Europa en de G7 kopen vanaf vandaag geen afgewerkte producten meer uit Rusland. Tot nu toe vloeide er elke dag 80 miljoen euro naar de geldkoffer van Poetin in ruil voor diesel en andere producten. Die afgewerkte producten vormen 40% (!!) van alle olieproducten die Rusland verkoopt.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Ik vraag me wel af of de Amerikanen ons gaan laten weten of het een echte spionage ballon of een onschuldige weerballon was.
Om aan spionage te doen kunnen de Chinezen evengoed al satellieten gebruiken , en dis kunnen ook al heel gedetailleerde plaatjes schieten. Een satteliet kan echter geen samenstelling van de lucht meten , daar vliegt hij te hoog voor.
-
Of men dien (spionage)ballon nu neerhaalt boven Canada of de VS zal weinig verschil maken, het blijft een spionageballon met alle nodige apparatuur.Wil. bericht 9 minuten geledenDat lijkt me nogal duidelijk.Dicksy schreef: ↑26 minuten geleden
Nog een paar vragen die blijven, anders bekeken:
1.- Waarom heeft Canada die ballon niet opgemerkt en daar melding van gemaakt, mocht het niet van de VS of sliepen ze in beide landen?
2.- Waarom hebben de VS die ballon niet eerder opgemerkt boven Canada temeer daar ze nu wel een identieke ballon zouden gespot hebben boven Latijn-Amerika?
Indien de VS al zouden gewaarschuwd hebben toen de ballon nog boven Canada hing, dan konden ze niet klagen over spionage en dan zouden ze niks kunnen bewijzen. Het lijkt me vanzelfsprekend dat ze die ballon al eerder in de gaten hadden.
Nu hij boven de VS is komen zweven, hebben ze een punt indien ze ook het spionagemateriaal kunnen tonen.
Door nu te melden dat er ook één hangt boven Z-Amerika, kunnen de Amerikanen zich op de borst kloppen: wij waarschuwen jullie omtrent wat er aan de hand is. Goeie punten in de wereldopinie.