Bluft Poetin?
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
"Der Kanonvogel" ...
Bleek zeer efficient tegen Russische tanks te zijn.
Misschien heeft Duitsland daar ook nog een paar op stal van staan om aan Zelensky te "schenken".
JU87G2-STUKA-Kanonvogel

En zo ging het eraan toe https://www.youtube.com/watch?v=ZpvNCECzQ9s ( = animatie zoals die tegenwoordig in oorlogsfilms en "fake" Oekraïne propaganda getoond wordt
)
JU87G2-STUKA-Kanonvogel

En zo ging het eraan toe https://www.youtube.com/watch?v=ZpvNCECzQ9s ( = animatie zoals die tegenwoordig in oorlogsfilms en "fake" Oekraïne propaganda getoond wordt
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 13 feb 2023, 15:10, 3 keer totaal gewijzigd.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Het moet niet altijd Westerse propaganda zijn:
En natuurlijk konden deze rapporten (weer) niet 'onafhankelijk' geverrifieerd worden. Of m.a.w. er wordt nu niet openbaar over gecommuniceerd want slecht nieuws past niet in een propagandaoorlog, dit zowel voor Oost als West.Russische troepen zijn in vier dagen een mijl opgeschoven - rapporten
De strijdkrachten van Vladimir Poetin zijn er sinds donderdag in geslaagd om 2,0 kilometer naar het westen in Oekraïne op te rukken, zo beweert het Russische ministerie van Defensie.
(13/02/2023 - 09.36 uur)
"De Russische militairen braken het verzet van de vijand en rukten enkele kilometers dieper op in zijn geëcheloneerde verdediging", werd er gezegd.
"In vier dagen tijd verplaatste het front zich twee kilometer naar het westen."
Er waren geen details over welk deel van het front, dat verschillende Oekraïense regio's in het zuiden en oosten van het land omvatte, was verplaatst.
Sky News kon de rapporten niet onafhankelijk verifiëren.
Hevige gevechten zijn de laatste tijd geëscaleerd in de regio Donetsk, hoewel Oekraïne dit weekend beweerde dat defensieve posities standhouden.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Wat voor de ene groep slecht nieuws is ,is voor de andere een halleluja.......En natuurlijk konden deze rapporten (weer) niet 'onafhankelijk' geverrifieerd worden. Of m.a.w. er wordt nu niet openbaar over gecommuniceerd want slecht nieuws past niet in een propagandaoorlog, dit zowel voor Oost als West
https://www.hln.be/buitenland/bijna-vol ... ~a1969911/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Een artikel dat Dicksy veel plezier zal doen....
....Een gerenommeerde Amerikaanse onderzoeksjournalist, Seymour Hersh, beweert dat de bomaanslagen vorige zomer op de twee Nord Stream-pijpleidingen in de Oostzee het werk zijn geweest van de Verenigde Staten. Maar Hersh baseert zich op een anonieme bron, schrijft het AD.
De gasleiding zou in opdracht van president Joe Biden onklaar zijn gemaakt door duikers van de Amerikaanse marine, stelt Hersh in een veelgelezen artikel op platform Substack.
De Amerikaanse regering is altijd tegen de aanleg van Nord Stream 1 en 2 geweest waarmee Russisch gas naar Duitsland werd gebracht, vanwege de grotere invloed die Rusland daarmee zou krijgen op Europa.
Volgens de 85-jarige Hersh zouden Amerikaanse duikers daarom in juni vorig jaar C4-explosieven hebben geplaatst bij de pijpleidingen in een betonnen camouflage. Met een speciale boei die door een vliegtuig in het water was gedropt zouden de bommen door Washington zijn geactiveerd op het moment dat Rusland vol in oorlog was met Oekraïne.
De operatie zou in samenwerking met de Noren zijn uitgevoerd, die voorstelden de jaarlijkse NAVO-oefeningen in de Oostzee als dekmantel te gebruiken.
Hersh heeft in het verleden grote verschrikkingen aan het licht gebracht, zoals het bloedbad onder burgers in My Lai, Vietnam, waarvoor hij de Pulitzerprijs won, en de marteling van gevangenen in de Abu Ghraib-gevangenis.
Volgens critici leunt Hersh echter te veel op anonieme bronnen, waardoor zijn onthullingen niet te verifiëren zijn. Ook nu lukte het andere journalisten niet om zijn verhaal bevestigd te krijgen....
Bron(nen): AD
....Een gerenommeerde Amerikaanse onderzoeksjournalist, Seymour Hersh, beweert dat de bomaanslagen vorige zomer op de twee Nord Stream-pijpleidingen in de Oostzee het werk zijn geweest van de Verenigde Staten. Maar Hersh baseert zich op een anonieme bron, schrijft het AD.
De gasleiding zou in opdracht van president Joe Biden onklaar zijn gemaakt door duikers van de Amerikaanse marine, stelt Hersh in een veelgelezen artikel op platform Substack.
De Amerikaanse regering is altijd tegen de aanleg van Nord Stream 1 en 2 geweest waarmee Russisch gas naar Duitsland werd gebracht, vanwege de grotere invloed die Rusland daarmee zou krijgen op Europa.
Volgens de 85-jarige Hersh zouden Amerikaanse duikers daarom in juni vorig jaar C4-explosieven hebben geplaatst bij de pijpleidingen in een betonnen camouflage. Met een speciale boei die door een vliegtuig in het water was gedropt zouden de bommen door Washington zijn geactiveerd op het moment dat Rusland vol in oorlog was met Oekraïne.
De operatie zou in samenwerking met de Noren zijn uitgevoerd, die voorstelden de jaarlijkse NAVO-oefeningen in de Oostzee als dekmantel te gebruiken.
Hersh heeft in het verleden grote verschrikkingen aan het licht gebracht, zoals het bloedbad onder burgers in My Lai, Vietnam, waarvoor hij de Pulitzerprijs won, en de marteling van gevangenen in de Abu Ghraib-gevangenis.
Volgens critici leunt Hersh echter te veel op anonieme bronnen, waardoor zijn onthullingen niet te verifiëren zijn. Ook nu lukte het andere journalisten niet om zijn verhaal bevestigd te krijgen....
Bron(nen): AD
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Weet men van Hersh of hij Republikein is of Democraat ?
Zijn verhalen over My Lai en Abu Ghraib-zijn indertijd toch als waar gebeurde feiten erkend ? Voor mij klinkt het verhaal over de pijpleidingen in elk gevaal niet ondenkbaar, wel kan men zeker niet aantonen dat Biden zelf dat bevel gaf, ik zou dan eerder gaan zoeken bij de CIA die er indertijd zou voor hebben gezorgd dat Allende werd vervangen door Pinochet.
Zijn verhalen over My Lai en Abu Ghraib-zijn indertijd toch als waar gebeurde feiten erkend ? Voor mij klinkt het verhaal over de pijpleidingen in elk gevaal niet ondenkbaar, wel kan men zeker niet aantonen dat Biden zelf dat bevel gaf, ik zou dan eerder gaan zoeken bij de CIA die er indertijd zou voor hebben gezorgd dat Allende werd vervangen door Pinochet.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Ik heb het artikel ook gelezen en wil weer niet de hele ratemeklan van discussie hierover terug openen maar ik blijf nog altijd met de vraag zitten:door frits1955 » 25 minuten geleden
Een artikel dat Dicksy veel plezier zal doen....
....Een gerenommeerde Amerikaanse onderzoeksjournalist, Seymour Hersh......enz....
"Wat zou Rusland erbij te winnen hebben om hun gedeelde pijpleiding (Duitsland/Rusland) de lucht in te jagen terwijl ze gewoon het kraantje aan hun kant konden dichtdraaien. Het gas stroomde namelijk alleen van Rusland naar Duitsland en niet andersom."
En als het is om onder hun contractuele verplichtingen onderuit te komen zoals hier en elders al suggereert is is voor mij de grootste zever die er bestaat want een land in oorlog trekt zich niks aan van contractuele verplichtingen en al zeker niet t.o.v. een land dat volop die sancties steunt.
Wie het gedaan zullen we nooit precies weten maar de Russen hebben hier bij mij wel een punt als zij beweren het niet gedaan te hebben.
-
Biden zal zeker op de hoogte geweest zijn net zoals zijn belangrijkste NAVO-partners, en zijn goedkeuring gegeven hebben zolang de sporen maar niet richting VS zouden leiden.door socrates » 2 minuten geleden
Weet men van Hersh of hij Republikein is of Democraat ?
Het onderzoek is afgesloten maar het onderzoeksrapport wordt niet vrijgegeven. Waar wachten ze op als Rusland toch de dader is, wat is het probleem? De geur van rotte vis is in vergelijking met deze zaak nog een parfum.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
En zo is het ook maar als je onderzoek gedaan hebt dan zijn uw beweringen over de Russen, als dader, wel degelijk geverifieerd.Dicksy schreef: ↑Vandaag, 11:14
En natuurlijk konden deze rapporten (weer) niet 'onafhankelijk' geverrifieerd worden. Of m.a.w. er wordt nu niet openbaar over gecommuniceerd want slecht nieuws past niet in een propagandaoorlog, dit zowel voor Oost als West.
Het achterhouden van hun onderzoeksdaden voedden dan terecht de beweringen dat de VS achter deze aanslagen zat en Biden het bevel daartoe gaf. Maar geen probleem voor de VS, zij komen met alles weg.
En daarom is er wel een verschil tussen iets de wereld insturen en zeggen dat je het niet hebt kunnen verifiëren (fakenews?
-
Het zou wel interessant zijn om te weten van wie al dat geld dan wel is, maar dat bankgeheim opheffen zullen de Zwitsers er niet voor over hebben.
-
Ik ken zelfs geen walgelijk rijke Vlamingen al is dat volgens de Katoennatie toch een Hutsig