Klimaat

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

Vandaag, 15:44

Wil. schreef:
Vandaag, 15:41
Fred1950 schreef:
Vandaag, 10:42
Charlie Maru schreef:
Vandaag, 10:27

Euh....... :?: :?: :?:
Ik blijf bij mijn theorie , ondanks wat men ook beweert.
Dat is nu precies de houding van een knul die de essentie niet begrijpt maar toch van de toren blaast dat hij het best weet. Het mag gaan over bladblazers en een scateboard, over bandenslijtage van zware personenwagens, over het aantal hospitalen in Beijing, over schepen die blijkbaar allemaal het anker uitgooien om snel vaart te minderen ... Het houdt niet op :roll:
ik beperk mijn ketterij tot een bladblazer en een 30 Watt lampje , maar wat je hier
Wil. schreef:
03 jul 2026, 10:57
...
Er zijn wel minder wolken de laatste 50 jaar. Hoe dat komt, heb ik eerder al uitgelegd..
Wie dat mechanisme begrijpt, ziet ook in dat de zon de allesbepalende factor is.
in je link neerpent zijn hallucinaties van een vijfjarige.

Hou jij het maar bij de islam als je niet eens begrijpt en de waarheid niet inziet in wat ik schrijf.

Wil.

Vandaag, 15:49

Tja, Freddie, er zijn wel meer dingen tussen hemel en aarde die jij niet begrijpt. Je hebt dat al in het meervoud aangetoond.

Je persoonlijkheid is van die aard dat je geen wetenschappelijke terechtwijzing kunt accepteren. Dat was hierboven alweer het geval.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

Vandaag, 16:43

Wil. schreef:
Vandaag, 15:49
Tja, Freddie, er zijn wel meer dingen tussen hemel en aarde die jij niet begrijpt. Je hebt dat al in het meervoud aangetoond.

Je persoonlijkheid is van die aard dat je geen wetenschappelijke terechtwijzing kunt accepteren. Dat was hierboven alweer het geval.
Jouw persoonlijkheid hoort thuis in obscure genootschappen die zich bezig houden bovennatuurlijke "verschijnselen". Ik heb van jou nog nooit een "wetenschappelijke terechtwijzing' mogen ervaren , als het al wetenchappelijk zou kunnen zijn.

Wat ik hiervoor schreef over warmtepompen en COP is 100 % correct , geloof me maar ... Idem over wat ik schreef over "thermische pollutie"

Wil.

Vandaag, 16:50

Fred1950 schreef:
Ik heb van jou nog nooit een "wetenschappelijke terechtwijzing' mogen ervaren , als het al wetenchappelijk zou kunnen zijn.
In de psychologie kent men het verschijnsel van 'hardnekkig vasthouden aan een overtuiging ondanks tegenbewijs' . Je illustreert het perfect.

Fred1950

Vandaag, 16:52

Wil. schreef:
Vandaag, 16:50
Fred1950 schreef:
Ik heb van jou nog nooit een "wetenschappelijke terechtwijzing' mogen ervaren , als het al wetenchappelijk zou kunnen zijn.
In de psychologie kent men het verschijnsel van 'hardnekkig vasthouden aan een overtuiging ondanks tegenbewijs' . Je illustreert het perfect.
Dan moet dat tegenbewijs ook geleverd kunnen worden , en dat doe en kan je niet.

Wil.

Vandaag, 18:40

Laat dát nu exact het punt zijn dat je vandaag hebt bevestigd: iemand toont je het tegenbewijs en wat is dan je antwoord?
Ik blijf bij mijn theorie , ondanks wat men ook beweert.
en dat ga jij al-tijd doen; we kennen je.

Wil.

Vandaag, 18:58

Uit een nieuwe studie, gepubliceerd op de gerenommeerde site Sciencedirect.com, blijkt dat:

"Hoewel wolken "de grootste moderator van het stralingsbudget van de aarde" zijn, wijken de NASA-modellen van het vermogen van wolken om zonnestraling te beïnvloeden met 18,8 W/m² af van waarnemingen. Dit verschil tussen modellen en waarnemingen is 94 keer groter dan 10 jaar opgehoopte effecten van alleen heldere hemel door CO2 (0,2 W/m² volgens Feldman et al., 2015).
Lees dit.

NASA heeft eerder toegegeven dat de effecten van wolken zo groot en onzeker zijn dat modellen "met een factor honderd in nauwkeurigheid moeten worden verbeterd" om een menselijke of CO2-impact op het klimaat te detecteren."

voorn

Vandaag, 19:03

Julie lullen maar over warmtepompen 100 meter diep
Hebben julie al eens een normale warmtepomp gezien die verkocht wordt en daar heb je geen AI voor nodig maar de theorie van een omgekeerde ijskast

https://www.mitsubishi-les.com/nl-be/ho ... Q9EALw_wcB

Fred1950

Vandaag, 19:36

Wil. schreef:
Laat dát nu exact het punt zijn dat je vandaag hebt bevestigd: iemand toont je het tegenbewijs en wat is dan je antwoord?
...
WIE heeft dat tegenbewijs geleverd ? 8O Sjonge , sjonge .... :roll: ( neem nog een pilleke en blijf uit de warmte )
voorn schreef:
Vandaag, 19:03
Julie lullen maar over warmtepompen 100 meter diep
Hebben julie al eens een normale warmtepomp gezien die verkocht wordt en daar heb je geen AI voor nodig maar de theorie van een omgekeerde ijskast

https://www.mitsubishi-les.com/nl-be/ho ... Q9EALw_wcB
Een klassieke warmtepomp ( eender welk type ) werkt inderdaad als een omgekeerde ijskast of diepvriezer. Beter zou zijn als die werkt als een toestel met een techniek dat afkoelt tot onder het vriespunt van CO2 en lager . Dit noemt men dan een "cryokoeler" - en als "omgekeerde" cryokoeler de buitenlucht warmte zelfs bij minus twintig graden eruit kan halen.

Wil.

29 minuten geleden

Fred1950 schreef:
Vandaag, 19:36
Wil. schreef:
...
WIE heeft dat tegenbewijs geleverd ? 8O Sjonge , sjonge .... :roll: ( neem nog een pilleke en blijf uit de warmte )
Fredje, je hebt dat tegenbewijs kunnen lezen in de posting van Charlie Maru om 10.27u. Daarin stonden de links naar Mijnenergie.be.
Daar vind je o.a. de coefficient of performance (COP) en die ligt voor een typische huishoudelijke warmtepomp rond 4. Dat lees ik op die website.
Dat wordt nogmaals bevestigd op de website van het Int. Engergie Agentschap (jij hebt geen betere bron dan deze) . Ik citeer: the coefficient of performance (COP) for a typical household heat pump is around four, i.e. the energy output is four times greater than the electrical energy used to run it.

Maar ik weet het nu al:
Ik blijf bij mijn theorie , ondanks wat men ook beweert
Je bent zoveel uitleg en aandacht eigenlijk niet waard, Fred, want je zit met vastgebakken dwaze ideeën in je hoofd.