Elektrische wagens

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)
Ice

27 jan 2020, 11:13

Beste Fazal, je slaat de nagel op de kop.
De kudde mentaliteit waarbij de schapen onderling vechten terwijl de wolf de kudde aanvalt en een ware slachting aanricht, sommige schapen verdedigen dan de wolf en hun eigen afslachting nog wel.
Eendracht maakt macht begrijpen ze precies nog altijd niet, vlamingen vallen vlamingen aan die ook opkomen voor hún rechten en ze verdedigen zo dus indirect zelfs hun eigen ondergang...ze snijden in eigen vel door verdeel en heers en onderling gekibbel, is dat besef er dan nog altijd niet?

De situatie met de syndicus is op kleine schaal wat de politiek met vlamingen kan doen door deze kudde-mentaliteit en natuurlijk het aloude verdeel en heers waar vlamingen nog altijd intrappen waardoor de politiek ons allen kan blijven bestelen.
Blijkbaar leren vlamingen maar niet om samen te spannen om op te komen voor ons aller rechten en welzijn?
Vlamingen krijgen nochtans het onmiskenbare voorbeeld hoe macht door eendracht werkt telkens onder de snuit geduwd door moslims die zelfs gezamenlijk hun criminelen blijven verdedigen en wetten gewijzigd krijgen door samen te spannen.
Vanwaar komt die zelfdestructie en tegendraads zijn van vlamingen toch maar om iedere vlaming en zichzelf te benadelen?
Domheid? Afgunst? Egoïsme? Zelfhaat? Angst?

Als huiseigenaar zou ik een dispuut met de syndicus aan de rechter voorleggen, eventueel met een petitie van mede-huiseigenaren en zonder als het moet.
Mijn ervaring met (vrede)rechters als bemiddelaar om mijn recht te halen is altijd positief geweest.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

27 jan 2020, 11:41

Ice schreef:
27 jan 2020, 11:13

Vanwaar komt die zelfdestructie en tegendraads zijn van vlamingen toch maar om iedere vlaming en zichzelf te benadelen?
Domheid? Afgunst? Egoïsme? Zelfhaat? Angst?
Zéker: 'domheid', 'angst', en last but not least: 'onverschilligheid'!

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

27 jan 2020, 12:02

Fazal schreef:
27 jan 2020, 11:41
Ice schreef:
27 jan 2020, 11:13

Vanwaar komt die zelfdestructie en tegendraads zijn van vlamingen toch maar om iedere vlaming en zichzelf te benadelen?
Domheid? Afgunst? Egoïsme? Zelfhaat? Angst?
Zéker: 'domheid', 'angst', en last but not least: 'onverschilligheid'!
Het heeft volgens mij ook veel te maken met onze eeuwenoude Christelijke roots.
Aanvaarding en zachtaardigheid vloeien daaruit voort.
Zoiets is goed.
Maar "veel te goed is half zot" zeggen ze.
De eeuwenoude roots van die andere grote geloofsgemeenschap, lepelen hen een agressieve strijd in tegen al wie niet aan hun kant staat.
En in dat geval, is het helaas een zaak van de schapen die met haar en huid worden opgevreten door de wolven.
Ook tegenover de overheid is de Vlaming uit vrije wil veel te volgzaam.
Die anderen zijn in hun thuislanden ook volgzaam tegenover hun overheid, maar dan net weer niet uit vrije wil.
Maar uit puur lijfsbehoud.
Ondank is 's werelds loon
Ice

27 jan 2020, 12:42

Onverschilligheid voor hun eigen welzijn? Zolang ze het zelf maar goed hebben en pas reageren als het aan hun eigen vel gaat..en dan moord en brand schreeuwen? Dán zou elke vlaming achter hen moeten staan?
Die achterbakse houding: anderen de kastanjes voor hen uit het vuur laten halen om er dan mee van te kunnen profiteren zonder zelf iets te doen? :evil:

Jazeker: eeuwenoude Christelijke roots...daaruit komen dan misplaatste schuldgevoelens, die worden aangewakkerd om aan zelfkastijding te doen en verdeel en heers uit te lokken...een valstrik waaraan vlamingen zich telkens weer laten vangen tot zelfs de schuld voor misdrijven, door anderen begaan, op zich nemen.
Wij zijn schuldig aan de immigratie (we hadden maar niet zo hard moeten werken voor onze welvaart en een beter leven) en zelfs het terrorisme want wij bombarderen immers die arme moslim vluchtelingen in hun islamitische landen? :mrgreen:

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

27 jan 2020, 13:08

Fazal schreef:
25 jan 2020, 20:52
Al 33 pagina's discussie over elektrische auto's!?
Kan al tellen nietwaar!? En nòg altijd geen oplossing. :roll:
Een oplossing ?......... ahbahja......
Nen benzine of nen diesel kopen hé........ :mrgreen: :mrgreen:
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

27 jan 2020, 15:13

Charlie Maru schreef:
27 jan 2020, 13:08
Fazal schreef:
25 jan 2020, 20:52
Al 33 pagina's discussie over elektrische auto's!?
Kan al tellen nietwaar!? En nòg altijd geen oplossing. :roll:
Een oplossing ?......... ahbahja......
Nen benzine of nen diesel kopen hé........ :mrgreen: :mrgreen:
Ik denk eerder dat ik mij nen tram ga kopen, en wie weet, misschien later ook nog nen trein. :wink:
Als de koopkracht stijgt tenminste. Maar dat zal wel in 't jaar stillekes zijn. :mrgreen:

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

27 jan 2020, 16:14

Een oplossing ?......... ahbahja......
Nen benzine of nen diesel kopen hé........ :mrgreen:
Ook dat zal nog moeilijk gaan,ze willen dat we allemaal, toch die het kunnen betalen,een E auto kopen, omdat Europa het wilt, dus alleen voor de kapitaal krachtige die en een garage en zonnepanelen hebben,want Europa heeft nu als proevertje de norm voor de auto fabrikanten op 95 gram per KM gelegd ,omdat ze nog niet voldoende E auto's gebouwd en verkocht hebben,maar in 2021 gaat die nog maar 85 gram mogen zijn en tegen 2025/30 willen ze er nog 15 tot 30 % afdoen,dus kwassie onmogelijk,en een klein stads autootje zal onbetaalbaar worden,alleen gaan die fabrikanten dan wel torenhoge boeten betalen, en het is alleen voor Europa,dus alleen de elite zal zich nog een E auto kunnen aanschaffen,en de plebs.....met de iets of de bus/ tram
En het is alleen de kleine burger die ze er mee aanpakken, van de zeeschepen en het vlieg verkeer praten ze niet,ook van de C0² uitstoot van de jaarlijkse bosbranden de vulkaan uitbarstingen , en de steenkool en gas centrales voor stoom spreken ze niet ,heel dat Europa is onze ondergang.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

27 jan 2020, 17:17

tokkio schreef:
27 jan 2020, 16:14
..........
met de fiets of de bus/ tram
....
Momentje , sommige vélo's zijn al duurder dan dit https://aanbiedingen.renault.be/twizy :lol:

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

27 jan 2020, 17:34

tokkio schreef:
27 jan 2020, 16:14
het is alleen voor Europa, heel dat Europa is onze ondergang.
Dan is er maar één mogelijkheid voor een oplossing, en die is er wel degelijk, namelijk een Belxit! :twisted:

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

29 jan 2020, 11:28

Vers van de pers:
"Vlaamse laadpunten voor elektrische auto's worden gemiddeld amper 0,6 keer per dag gebruikt."

En toch, willen of niet, moeten we heel die hype slikken en zwaar sponsoren met ons belastinggeld.

https://www.hln.be/auto/vlaamse-laadpun ... ~ace64c4a/
Ondank is 's werelds loon
Ice

29 jan 2020, 14:24

maior domus schreef:
29 jan 2020, 11:28
Vers van de pers:
"Vlaamse laadpunten voor elektrische auto's worden gemiddeld amper 0,6 keer per dag gebruikt."

En toch, willen of niet, moeten we heel die hype slikken en zwaar sponsoren met ons belastinggeld.

https://www.hln.be/auto/vlaamse-laadpun ... ~ace64c4a/
"De elektrische auto zit nog niet in de lift in Vlaanderen."
Als de meerderheid vlamingen volhoudt en die elektrische brol blijft weigeren, dan stoppen ze uit miserie vanzelf wel en enkel wat vroeger dan gepland met die volksverlakkerij (dat toch onhaalbaar is)...maar dan moeten we wel onze gestolen centen terugeisen en dát wordt dan de hele kwestie want daar was het om te doen...

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

29 jan 2020, 16:46

"De elektrische auto zit nog niet in de lift in Vlaanderen."
Als de meerderheid vlamingen volhoudt en die elektrische brol blijft weigeren, dan stoppen ze uit miserie vanzelf wel en enkel wat vroeger dan gepland met die volksverlakkerij (dat toch onhaalbaar is)...maar dan moeten we wel onze gestolen centen terugeisen en dát wordt dan de hele kwestie want daar was het om te doen...
@ Ice,
Het is nu wel zo dat die E auto er voor mij wel mag komen,als tussen oplossing tot ze de waterstof motor op punt hebben, maar ze moeten minder kapitaal krachtig mensen de keuze laten ,nu verplichten ze dat ,omdat ze de C0² norm zo laag zetten, dat het bijna onmogelijk is voor de autofabrikanten om geen E auto's te maken,en de gewone man die een benzine/diesel koopt weet niet eens hoe lang die overal mag en kan rijden,en daar de gewone auto's altijd "properder" worden,gaan ze steeds in prijs stijgen,en jan modaal kan zich geen gesubsidieerde E auto of hybride aanschaffen,als hij al kan laden in zijn garage, en dan is het bang afwachten hoeveel de prijs zal zijn ,van het net als die geen zonnepanelen heeft,want daar doen ze geheimzinnig over.
Euro 4 motor mag al nergens meer in de stad(wel als men betaald), straks euro 5, auto's gaan nu zonder problemen 15 jaar mee, maar we zullen ze aan Afrika moeten verkopen als ze amper 5 jaar zijn.
Die Europese dictators ,gaan een massale werkeloosheid cryeren,en de gewone man thuis zetten, de autostrade zal voor de elite zijn. :mrgreen:

https://www.auto55.be/nieuws/32313-hoe- ... sel+tanken
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

31 jan 2020, 11:06

tokkio schreef:
29 jan 2020, 16:46
......,als tussen oplossing tot ze de waterstof motor op punt hebben, .....
Die staat al een tijd op punt en zal niet meer verbeterd kunnen worden.

http://www.energiefeiten.nl/mirai.pdf

Waterstof wordt gemaakt uit aardgas, en door het lage rendement bij de omzetting ernaar en van de brandstofcellen verbruikt een waterstof wagen ongeveer 2 maal meer aardgas dan een auto op aardgas ( CNG ), en produceert dus ook met 2 maal meer CO2 uitstoot. Dat rendement wordt bepaald door fysische en chemische wetten en dat kan men niet veranderen.

Rendement productie grijze waterstof uit aardgas : 75 %
Rendement brandstofcel : 50 %
Totaal rendement : 37,5 %

Rendement productie groene waterstof via electriciteit door electrolyse : 50 %
Rendement brandstofcel : 50 %
Totaal rendement : 25 %

Rendement auto op aardgas : 60 %
Rendement vol electrische wagen : > 80%


Een verbrandingsmotor op waterstof zoals BMW die ooit wou maken komt er niet, te onrendabel en te energieverslindend.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 31 jan 2020, 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

31 jan 2020, 15:36

Wil. schreef:
24 jan 2020, 13:52
0.79 per kWh !

• De elektrische auto van gemiddelde grootte die zowel in de winter als in de zomer rijdt, verbruikt waarschijnlijk rond 17 kWh per 100 km en dat is vermoedelijk aan de lage kant.

De rekening: 0,79 x 17 = 13,43 euro / 100 km

• De gemiddelde benzinewagen verbruikt rond 8 liter en tankt aan 1,3 euro/liter.

De rekening: 1,5 x 8 euro = 12 euro / 100 km


Natuurlijk zullen weinig mensen alleen maar aan een Ionity-station tanken. De meerderheid zal thuis opladen. Indien men op het werk kan bijtanken, dan is het wellicht zelfs gratis.
Er zal heel rap een belasting komen om het bezit van een laadpaal.....wedden????
De zon is gratis voor iedereen

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

31 jan 2020, 16:46

Die staat al een tijd op punt en zal niet meer verbeterd kunnen worden.

http://users.skynet.be/mysoft/Toyota_mirai.pdf

Waterstof wordt gemaakt uit aardgas, en door het lage rendement bij de omzetting ernaar en van de brandstofcellen verbruikt een waterstof wagen ongeveer 2 maal meer aardgas dan een auto op aardgas ( CNG ), en produceert dus ook met 2 maal meer CO2 uitstoot. Dat rendement wordt bepaald door fysische en chemische wetten en dat kan men niet veranderen.
Motoren kunnen altijd verbeterd worden, zie waar we staan ment de auto motor,dus ook de waterstof motor staat nog aan het beging.
Er zijn vele manieren om waterstof te maken,dus niet alleen van aardgas,men kan er groene energie voor gebruiken,maar ook het waterstof verhaal staat in de kinderschoenen, er zijn nog alternatieven, een ervan is methanol, laat de ingenieurs maar werken, alleen worden ze door de diverse regeringen aangestuurd dat ze zich moeten focussen op de E auto,dat is pressies de heilige graal geworden,alhoewel ze weten dat het binnen 10 jaar kan gedaan zijn met hun dure E auto,ze hebben nu al bijna te kort voor de grondstoffen van de batterijen,en om die nadien te recycleren...... ze kunnen ze naast de zonnepanelen legen op de vuilhoop..... :mrgreen:
Men rijd al 120 jaar met verbranding's motoren, die vroeger veeeel vervuilleder waren dan nu,we verwarmde ons allemaal met fossiele brandstoffen, en opeens mag het niet meer ,willen ze iedereen aan de elektriciteit,
ze willen dat het allemaal snel, snel gaat ,voeren LEZ zones in, verlagen de uitstoot norm,en vinden trukken uit om die uitstoot norm te verminderen als ze er wat E auto's bijbouwen,gewoon bedrog op hoog niveau .....
En van de uitstoot voor het maken van de batterij van 1 tesla zwijgen ze.....
‘Zero emissie’ bestaat niet

150 tot 200 kilogram
De CO2-uitstoot die vrijkomt per kWh energie-inhoud bij de batterijproductie van elektrische wagens. De productie van de batterij van een Tesla Model S of X P100D levert bijvoorbeeld een uitstoot van 15 tot 20 ton CO2 op. Dat is wat een benzinewagen uitstoot tijdens zijn volledige levensduur (met 175.000 km op de teller).
Bron;
https://www.tijd.be/connect/auto-van-mo ... 48721.html
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.