Bluft Poetin?
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Oost-Vlaanderen onderzoekt vraag om Zwijndrecht te veranderen van provincie: "100 jaar bij Antwerpen is genoeg geweest"
Zwijndrecht het Donbas van de Prov. Antwerpen. Krijgen we nu hetzelfde scenario als in Oekraïne? Antwerpen hier in de rol van het Oekraïne van Zelensky en Oost-Vlaanderen in de rol van Rusland?

Zwijndrecht het Donbas van de Prov. Antwerpen. Krijgen we nu hetzelfde scenario als in Oekraïne? Antwerpen hier in de rol van het Oekraïne van Zelensky en Oost-Vlaanderen in de rol van Rusland?
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Afgekeken van Oekraïne , daar noemen de regio's "oblasten" , geen provincies.
Voor mijn part mag Zwijndrek gerust bij Oost-Vlaanderen komen. Er bestaat al zoiets als Zwijnaarde , een deelgemeente van Gent. Geen probleem met "zwijnen" ...
( voor de taalkundigen : "zwijn" betekent niet varken , maar is van oorsprong "swin" , het swin van de Schelde , gelijkaardig met "Het Zwin" natuurpark aan onze kust )
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
De Britten gaan 'langeafstandwapens' leveren aan UA. Hoe ver deze raketten zullen reiken, is nog niet meegedeeld. In elk geval zullen militaire doelen in Rusland nu ook binnen het bereik van de Oekraïners komen.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Alweer een groep Russische mobiks die een beroep doen op de gouverneur van Omsk (waar ze vandaan komen) en op Poetin om iets te doen aan hun situatie. Ze werden getraind als artilleriesoldaten maar worden nu als infanterie naar het front gestuurd. Bovendien worden ze door het lokale gezag afgeperst om zélf brandstof te kopen.

Ok , up to WOIII . Je m'en fous , après moi, le déluge ....
-
Nog een bewijs dat Poetin UA niet beschouwt als een land met een eigen identiteit, een eigen cultuur: in Marioepol worden alle Oekraiense boeken uit de univ. verwijderd (om te verbranden misschien???) .
Het uitwissen van de eigenheid van UA is één van de hoofdbedoelingen van Poetin.

Het uitwissen van de eigenheid van UA is één van de hoofdbedoelingen van Poetin.

Ach manneke , wat zoudt gij doen als het gebouw gerenoveerd of misschien gssloopt moet worden door de oorlogsschade ...Wil. schreef: ↑20 feb 2023, 16:48Nog een bewijs dat Poetin UA niet beschouwt als een land met een eigen identiteit, een eigen cultuur: in Marioepol worden alle Oekraiense boeken uit de univ. verwijderd (om te verbranden misschien???) .
Wie maakte trouwens die foto ? Een Oekraïnse neo-nazi van de Azov groep die zich nog in Marioepol vercholen had ? Pffff ....
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 20 feb 2023, 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Op 19 mei 2022 heeft het Oekraïense ministerie van Cultuur en Informatiebeleid het Oekraïense Boekinstituut opgedragen alle in Rusland uitgegeven, in het Russisch uitgegeven of uit het Russisch vertaalde boeken te vernietigen.
Volgens de directeur van het Boekeninstituut en voormalig voorzitster van het Uitgeversforum, Oleksandra Koval (foto), zullen ten minste 100 miljoen boeken met schadelijke inhoud worden vernietigd. Een deel van de boeken zal worden bewaard door universiteitsbibliotheken om te worden bestudeerd door onderzoekers naar de oorsprong van het kwaad.
Deze boekverbranding geldt voor alle klassiekers van de Russische literatuur, van Alexander Poesjkin tot Leo Tolstoj en Fjodor Dostojevski.
Volgens de directeur van het Boekeninstituut en voormalig voorzitster van het Uitgeversforum, Oleksandra Koval (foto), zullen ten minste 100 miljoen boeken met schadelijke inhoud worden vernietigd. Een deel van de boeken zal worden bewaard door universiteitsbibliotheken om te worden bestudeerd door onderzoekers naar de oorsprong van het kwaad.
Deze boekverbranding geldt voor alle klassiekers van de Russische literatuur, van Alexander Poesjkin tot Leo Tolstoj en Fjodor Dostojevski.