Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

23 feb 2023, 20:52

Dicksy schreef:
23 feb 2023, 20:30
socrates 10 minuten geleden
Hoe kunnen we weten of dit al dan niet Fake News is ? Voor hetzelfde geld zijn die gesneuvelden allemaal Oekraïners toch ?
Dat was mijn eerste gedacht ook maar heb mijn bericht verwijderd (...) met de gedachte 'it's all part of the game'.
Ieder gebruikt dat wat hij denkt dat hem het meeste voordeel oplevert. Heeft Wagner munitie tekort....zou best kunnen wie zal het zeggen? Maar de sociale media gebruiken in oorlogstijd om uw grieven kenbaar te maken getuigt toch van weinig verstand. En weerom.......misschien is het part of the game vanuit Russische zijde, het voorspel op een grote clash. :roll:
Prigozhyn heeft die foto zelf geplaatst. Hij kan nergens 30 Oekraiense lijken bij elkaar rapen. Zijn troepen worden bij bosjes afgemaakt. Hij heeft nog meer dan één eitje te pellen met Poetin, maar hij moet voorlopig dansen naar de pijpen van deze laatste. Als 'wraak' toont hij de Russische bevolking de lijken die het gevolg zijn van het niet bevoorraden van de Wagner-huurlingen. Ontevreden burgers is nl. iets dat Poetin wil vermijden.

Enkele dagen geleden heb ik naar een filmpje gelinkt van een hal vol met lijkkisten. Zeker een paar honderd. De lijken lagen er nog zichtbaar in omdat ze niet dichtgetimmerd waren. Niet gezien?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

23 feb 2023, 21:10

Wil. daar circuleert zelfs een filmpje dat hij de Oekraïense gesneuvelden terug stuurt naar hun thuisland om begraven te kunnen worden. Dat kunnen (konden) evengoed Wagner-gesneuvelden zijn. Laat dat grote gelijk van die Westerse propaganda nu eens achterwege en verkondig het niet steeds als de enige echte waarheid. In een propagandaoorlog bestaat er niets zoiets als het gelijk, ieder gebruikt wat hem het beste uitkomt.
En zulk filmpje heb ik ook gezien, vanuit Russische zijde, van een zaal vol gesneuvelden maar daar werden de gesneuvelden voorgesteld als Oekraïense gesneuvelden terwijl ook die Oekraïners bij bosjes afgemaakt worden, of misschien waren het wel Russische of misschien dan toch Oekraïners. Dezelfde hal misschien. :roll:
En als het Oekraïne toch zo voor de wind gaat waarom dat gezaag dan over munitie, zwaardere wapens, tanks, vliegtuigen enz......?

socrates

23 feb 2023, 22:21

Dicksy schreef:
Wil. daar circuleert zelfs een filmpje dat hij de Oekraïense gesneuvelden terug stuurt naar hun thuisland om begraven te kunnen worden. Dat kunnen (konden) evengoed Wagner-gesneuvelden zijn. Laat dat grote gelijk van die Westerse propaganda nu eens achterwege en verkondig het niet steeds als de enige echte waarheid. In een propagandaoorlog bestaat er niets zoiets als het gelijk, ieder gebruikt wat hem het beste uitkomt.
En zulk filmpje heb ik ook gezien, vanuit Russische zijde, van een zaal vol gesneuvelden maar daar werden de gesneuvelden voorgesteld als Oekraïense gesneuvelden terwijl ook die Oekraïners bij bosjes afgemaakt worden, of misschien waren het wel Russische of misschien dan toch Oekraïners. Dezelfde hal misschien. :roll:
En als het Oekraïne toch zo voor de wind gaat waarom dat gezaag dan over munitie, zwaardere wapens, tanks, vliegtuigen enz......?
Zelfs Chat GTP kon mij niet zeggen of Wagner zelf die foto had genomen of verzonden :) . De foto werd in elk geval "gebruikt" door iemand die er belang bij had die "boodschap" de wereld in te sturen.
Die Wagner is toch toevallig geen werknemer van Fox News ? :D
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Wil.

23 feb 2023, 22:47

Dicksy schreef:
Denkfout: het is niet omdat er massaal veel doden vallen aan de ene kant, dat het de andere kant voor de wind gaat.
Poetin blijft 'mensengolven' op de stellingen van UA afsturen. Hetzelfde principe is door zijn Sovjetvoorbeelden toegepast. De vleesmolen blijft malen.

Afbeelding

Wil.

24 feb 2023, 08:28

Vlak vóór de RuZZische ambassade in Londen gebeurde dit.

:lol:

Dicksy

24 feb 2023, 08:47

Wil. Gisteren, 22:47
Denkfout: het is niet omdat er massaal veel doden vallen aan de ene kant, dat het de andere kant voor de wind gaat.
Poetin blijft 'mensengolven' op de stellingen van UA afsturen. Hetzelfde principe is door zijn Sovjetvoorbeelden toegepast. De vleesmolen blijft malen.
- Denkfout: het is niet omdat die Wagnerbaas een foto van gesneuvelden toont dat het ook daadwerkelijk om Wagner gesneuvelden gaat.
- Denkfout: het is niet omdat Zelensky zijn troepen een video toont van een hal vol gesneuvelden dat het ook daadwerkelijk om Russen/Wagnerhuurlingen gaat.
- Denkfout: het is niet omdat het Westen het zegt dat het ook zo is
- Denkfout: het is niet omdat het Rusland het zegt dat het ook zo is.

Conclusie: kritisch blijven en niet zomaar alles slikken als zoete koek en posten als de enige echte waarheid, eender wie het schrijft.
Dat noemt men propaganda. Denk aan de uitspraak van Von der Leyen over de verliezen van Oekraïne. Uitspraken verwijderd van internet en nadien gezuiverd terug geplaatst. Het paste niet in hun propagandaoorlog.

Wil.

24 feb 2023, 09:05

Dicksy, je zit buiten je comfortzone en wel hierom: een denkfout is een logische fout. Een denkfout is niet de mogelijks verkeerde interpretatie van de wijze waarop feiten worden gepresenteerd.

Een voorbeeld gaf je recent met te stellen " als het Oekraïne toch zo voor de wind gaat waarom dat gezaag dan over munitie (...) "
Ik heb je uitgelegd waarom het logisch denken hier niet meer spoort.

Wat betreft mijn mening over de hal vol lijken, daar kan ik best nog wel eens gelijk in hebben. Er wordt geen fout tegen het logisch denken gemaakt.

Wil.

24 feb 2023, 09:28

Afbeelding

Dicksy

24 feb 2023, 10:11

door Wil. » Vandaag, 09:05
Dicksy, je zit buiten je comfortzone en wel hierom: een denkfout is een logische fout. Een denkfout is niet de mogelijks verkeerde interpretatie van de wijze waarop feiten worden gepresenteerd.

Een voorbeeld gaf je recent met te stellen " als het Oekraïne toch zo voor de wind gaat waarom dat gezaag dan over munitie (...) "
Ik heb je uitgelegd waarom het logisch denken hier niet meer spoort.

Wat betreft mijn mening over de hal vol lijken, daar kan ik best nog wel eens gelijk in hebben. Er wordt geen fout tegen het logisch denken gemaakt.
Och Wil. blijf jij maar in je comfortzone zitten als jij je daar goed in voelt.
Ik mijn mening, jij de jouwe.

Wil.

24 feb 2023, 10:15

Economische data: Russische export naar de 34 belangrijkste handelspartners.
De impact van het wegvallen van olie en geraffineerde producten naar het Westen is nog niet opgenomen in de grafiek.

Afbeelding

Wil.

24 feb 2023, 15:08

En op de Russische staatszender razen ze maar door. Een generaal beweert dat de Oekraïners moeten uitgehongerd worden, ze moeten bevriezen, al hun fabrieken moeten vernield worden.

Een voormalige afgevaardigde voor de mensenrechten van Rusland stelt dat hij daarmee akkoord gaat !

En Olga Skabeeva zegt: 'Ja, dat is erg maar we kunnen niet anders. We worden in ons bestaan bedreigd'

Afbeelding

Wil.

24 feb 2023, 18:51

Als ze 't zelf doen, dan moeten wij het niet doen.

Afbeelding

Charlie Maru

24 feb 2023, 19:03

Wil. schreef:
24 feb 2023, 18:51
Als ze 't zelf doen, dan moeten wij het niet doen.
Al wat je zelf doet, doe je beter zekers....? :mrgreen:
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Charlie Maru

24 feb 2023, 19:04

HLN:
Poetin stevent volgens insiders af op nieuw fiasco in Oekraïne: "Niemand durft hem de waarheid te vertellen”

De Russische president Vladimir Poetin zou op een nieuw fiasco afstevenen in buurland Oekraïne. Dat blijkt uit gesprekken die de zakenkrant ‘Financial Times’ had met zes vertrouwelingen van de president, mensen die betrokken waren bij de invasie en Oekraïense en westerse hooggeplaatste functionarissen. Poetin zou een verkeerd beeld hebben van de situatie omdat niemand hem de waarheid durft te vertellen. Hij zou ook steeds geïsoleerder raken.

https://www.hln.be/buitenland/poetin-st ... ~af5c14a2/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Wil.

24 feb 2023, 19:14

Charlie Maru schreef:
24 feb 2023, 19:04
Hij zou ook steeds geïsoleerder raken.
Heb ik ook gehoord ...

Afbeelding