Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Dicksy

24 feb 2023, 19:20

Ziet ge Wil. dat ge altijd kritisch moet blijven inzake propaganda en niet alles moet slikken als zoete koek. Wat de ene kan gebruiken voor eigen doeleinden zal de andere weerleggen.
Misschien eens vragen aan uw vriend Igor of hij 100% zeker is van wat hij gepost heeft en op wat hij zich baseert inzake dat neerhalen? Kan ook zijn dat hij zo'n (Westerse) propandagans is die alles slikt wat ze hem door de strot duwen, zo lopen er namelijk veel rond.

https://aviation-safety.net/wikibase/308605

Doe zo verder Wil., goe bezig man.

Dicksy

24 feb 2023, 19:36

door Charlie Maru » 19 minuten geleden

HLN:
Poetin stevent volgens insiders af op nieuw fiasco in Oekraïne: "Niemand durft hem de waarheid te vertellen”

De Russische president Vladimir Poetin zou op een nieuw fiasco afstevenen in buurland Oekraïne. Dat blijkt uit gesprekken die de zakenkrant ‘Financial Times’ had met zes vertrouwelingen van de president, mensen die betrokken waren bij de invasie en Oekraïense en westerse hooggeplaatste functionarissen. Poetin zou een verkeerd beeld hebben van de situatie omdat niemand hem de waarheid durft te vertellen. Hij zou ook steeds geïsoleerder raken.

https://www.hln.be/buitenland/poetin-st ... ~af5c14a2/
Het begint een beetje saai te worden met die Westerse propaganda, oude wijn in nieuwe zakken. Het is niet omdat men 'zes vertrouwelingen' toevoegt, of de datum aanpast, aan een artikel dat het iets nieuws is. Dit item is in het verleden al eens uit de doeken gedaan met naam en toenaam.
Blijkbaar duidelijk komkommertijd in het Westerse propagandawereldje. :lol:

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... and-oorlog
(Maart 2022)

https://www.standaard.be/cnt/dmf20220224_96053257
(‘Niemand in Poetins omgeving durft te zeggen dat hij verkeerd bezig is’)
(feb. 2022)

Komaan mannen, alles geven. :lol:

socrates

24 feb 2023, 19:48

Wil. schreef:
24 feb 2023, 10:15
Economische data: Russische export naar de 34 belangrijkste handelspartners.
De impact van het wegvallen van olie en geraffineerde producten naar het Westen is nog niet opgenomen in de grafiek.

Afbeelding
Hoeveel hiervan heeft te maken met de handel in diamant, onder meer met Antwerpen ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Dicksy

24 feb 2023, 20:28

image.png
image.png (431.65 KiB) 345 keer bekeken

https://twitter.com/i/status/1628798773764792324

Dicksy

24 feb 2023, 20:34

image.png
image.png (44.68 KiB) 344 keer bekeken

Dicksy

24 feb 2023, 20:35

image.png
image.png (35.77 KiB) 344 keer bekeken

Wil.

24 feb 2023, 21:56

socrates schreef:
24 feb 2023, 19:48
Wil. schreef:
24 feb 2023, 10:15
Economische data: Russische export naar de 34 belangrijkste handelspartners.
De impact van het wegvallen van olie en geraffineerde producten naar het Westen is nog niet opgenomen in de grafiek.

Afbeelding
Hoeveel hiervan heeft te maken met de handel in diamant, onder meer met Antwerpen ?
De diamantsector is tot nu toe grotendeels onaangetast gebleven doorde EU-sancties, maar dit zou in de toekomst wel eens kunnen veranderen. Deze diamanten, die goed zijn voor € 1,8 miljard aan Belgische invoer van goederen uit Rusland in 2021 (vergeleken met € 1,2 miljard in 2020), afkomstig van Alrosa, een Russisch staatsbedrijf.
Bron

De overweging dient gemaakt te worden of een belgische boycot de Russen ook maar ergens raakt. De Indiërs zijn nl. direct klaar om die handel over te nemen. Het is niet zoals met geraffineerde olieproducten waar Rusland geen blijf mee weet indien het verenigde Westen die olieproducten niet meer afneemt. Een boycot heeft dan onmiddellijk en duidelijk effect. De diamanthandel zit op wereldvlak anders in elkaar en er bestaat daarvoor een makkelijke uitwijkmogelijkheid voor de Russen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

24 feb 2023, 22:18

Fred1950 17 minuten geleden
download/file.php?id=2539&sid=981082601 ... b7274b708e
image.png
image.png (39.82 KiB) 335 keer bekeken
https://en.defence-ua.com/weapon_and_te ... -1742.html

Ik begrijp wel waar je naar toe wil maar niet vergeten dat het een vertaling van Google is.

Hier de originele tekst, dan zal het duidelijker zijn:

Narrative:
Ukraine A1-SM Furia UAV shot down and captured by Russian Forces

to capture (seize; catch)
- buitmaken; vangen
- buitmaken werkwoord (maak buit, maakt buit, maakte buit, maakten buit, buitgemaakt)
vangen werkwoord (vang, vangt, ving, vingen, gevangen)

boeffer

24 feb 2023, 22:31

In den troep bij maneuvers moesten de burgers uit het café omdat de officieren daar gingen overleggen. Al die reporters, twitteraars, facebookers, smartphoners zijn burgers en dienen de plek te verlaten.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Fred1950

24 feb 2023, 22:39

Dicksy schreef:
24 feb 2023, 22:18
....
Ik begrijp wel waar je naar toe wil maar niet vergeten dat het een vertaling van Google is.

....
Ik begreep wel dat het over "capture" moest handelen. Het interesseert me wel "hoe" ze dat ding zonder veel schade naar beneden konden halen -- mogelijks door "jamming" - dus verstoring van de communicatie tussen drone en de bestuurder op de grond.

Wil.

25 feb 2023, 15:00

Poetin verliest nu 1 tot 2 dollar per vat ruwe olie dat hij verkoopt aan China en India.

In zijn speech tekende Poetin een rozige toestand van de economie. Dat doet hij om binnenlands gemor te voorkomen en om het buitenland (het Westen) zo ver te krijgen dat het de sancties opgeeft en de oorlog financieel beu wordt.

De Russische economie ligt echter op apegapen. De roebel is niet vrij verhandelbaar. De prijs die erop gekleefd wordt, is enkel wat Rusland beweert dat de roebel waard is.

socrates

25 feb 2023, 15:27

Wil. schreef:
25 feb 2023, 15:00
Poetin verliest nu 1 tot 2 dollar per vat ruwe olie dat hij verkoopt aan China en India.

In zijn speech tekende Poetin een rozige toestand van de economie. Dat doet hij om binnenlands gemor te voorkomen en om het buitenland (het Westen) zo ver te krijgen dat het de sancties opgeeft en de oorlog financieel beu wordt.

De Russische economie ligt echter op apegapen. De roebel is niet vrij verhandelbaar. De prijs die erop gekleefd wordt, is enkel wat Rusland beweert dat de roebel waard is.
Hoe wordt dat verlies van $ per vat dan berekend ?
Is het niet zo dat bv. de dollar waard is wat de VS beweert dat hij waard is ?.
Waarom is de $ nog steeds de sleutelmunt terwijl de omwisselbaarheid ervan toch al ten tijde van Nixon werd opgezegd ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Hobo

25 feb 2023, 15:50

Wat heeft Rusland al niet verloren aan wapentuig?
En... hoe is dat nu met de export van Russische diamanten (naar Antwerpen) :?:

Wil.

25 feb 2023, 15:55

socrates schreef:
25 feb 2023, 15:27

Hoe wordt dat verlies van $ per vat dan berekend ?
Energie-experts hebben een goed zicht op de Russische productiekost. Daarbij komt nog de extra kost van vervoer per schip. Die reis duurt nu ongeveer 1 maand en drijft de totale kost op.
Is het niet zo dat bv. de dollar waard is wat de VS beweert dat hij waard is ?
Neen. De financiële markten bepalen die prijs omdat de $ overal vrij verhandelbaar is. De roebel is nergens vrij verhandelbaar. Er is geen handelaar te vinden die er een prijs durft op te kleven.
Waarom is de $ nog steeds de sleutelmunt terwijl de omwisselbaarheid ervan toch al ten tijde van Nixon werd opgezegd ?
Een munt hoeft niet inwisselbaar te zijn tegenover iets anders (je bedoelt goud) om toch waardevol te zijn. Een bitcoin bestaat enkel uit pixels op een scherm, is geen officiële munt en heeft toch waarde.
Het enige dat nodig is , is vertrouwen. Voor de VS bestaat dat vertrouwen nog altijd. Dat kan ooit veranderen, maar nu nog niet.