Klimaat

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

Vandaag, 18:36

Fred1950 schreef:
Vandaag, 17:56
Wil. schreef:
Vandaag, 17:37
....
Als dat waar is, waarom gaat de stijging van CO2 dan niet vooraf aan de stijging van de temperatuur???
...
In alle recente grafieken ( sinds 1850 ) gaat beide de temperatuurstijging en de CO2 in atmosfeer zo goed als parallel en exponentieel de hoogte in.
Niks parallel. T eerst, CO2 volgt.
Dat is nu precies wat wetenschappers vandaag aankaarten. Men maakt ons wijs dat het andersom is, net zoals men ons probeert wijs te maken dat er dit jaar veel meer bossen afbranden dan in andere jaren. Jij trapt daarin, maar precies het omgekeerde doet zich voor.

Wat doen de MSM-wetenschappers dan? De realiteit moet zich aanpassen aan onze verkeerde gegevens.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

16 minuten geleden

Odulleke schreef:
Vandaag, 18:25
Fred1950 schreef:
Vandaag, 16:43
( p.s. Tussen twee postings door heb ik mijn heggenschaar terug in mekaar gezet. Die was defect en heb ik gisteren hersteld. Die werkt nu ook terug. :D )
Ik ben zelfs tussen twee bezoeken hier aan de chat naar de wc geweest.
Enne ,,,, deed het deugd ? :lol: :lol:

Fred1950

11 minuten geleden

Wil. schreef:
Vandaag, 18:36
Fred1950 schreef:
Vandaag, 17:56
Wil. schreef:
Vandaag, 17:37
....
Als dat waar is, waarom gaat de stijging van CO2 dan niet vooraf aan de stijging van de temperatuur???
...
In alle recente grafieken ( sinds 1850 ) gaat beide de temperatuurstijging en de CO2 in atmosfeer zo goed als parallel en exponentieel de hoogte in.
Niks parallel. T eerst, CO2 volgt.
Dat is nu precies wat wetenschappers vandaag aankaarten. Men maakt ons wijs dat het andersom is, net zoals men ons probeert wijs te maken dat er dit jaar veel meer bossen afbranden dan in andere jaren. Jij trapt daarin, maar precies het omgekeerde doet zich voor.

Wat doen de MSM-wetenschappers dan? De realiteit moet zich aanpassen aan onze verkeerde gegevens.
Ach kom man. Jouw NASA beeldje ( echt van de NASA ? ) geeft niet duide;ijk aan dat er een 8 maanden lag is. Ten tweede , waar eh hoe zijn die metingen uitgevoerd. Ik schreef dat je die moet berekenen aan de hand van wereldwijde metingen her en der.