Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

04 mar 2023, 18:31

Uit de lijst met drogredeneringen: de jij-bak of ook wel tu quoque argumentatie genoemd.

Uit wiki:

Een 'jij-bak' of whataboutism wordt wel gebruikt door mensen die van oorlogsmisdaden zijn beschuldigd. Die wijzen er dan op dat het land waar ze terechtstaan zich in het verleden evenzeer aan oorlogsmisdaden heeft schuldig gemaakt en dus niet het recht heeft om hen te vervolgen.

Two wrongs don't make a right. Het argument weerlegt niets en is een drogredenering.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

04 mar 2023, 19:07

image.png
image.png (615.22 KiB) 312 keer bekeken
Nemen ze hier hun wishful thinking niet voor waarheid aan? :roll:
Ze nemen in ieder geval het zekere voor het onzekere door op voorhand te stellen:
Het is duidelijk dat het onmogelijk is om deze cijfers te verifiëren en Moskou zal het daar zeer waarschijnlijk niet mee eens zijn.
Nu is het wachten of Rusland de cijfers van Oekraïne kan plaatsen. Persoonlijk denk ik dat ze dat niet kunnen gewoonweg omdat Oekraïne geen verliezen heeft. Alles verloopt zoals gepland. :roll:

Dicksy

04 mar 2023, 19:14

VS martelde terrorismeverdachte ook op Amerikaanse bodem: “Extremer dan in Guantanamo Bay”
Na de aanslagen van 11 september 2001 werden tal van terrorismeverdachten door de Amerikanen gemarteld op zogenoemde black sites, geheime gevangenissen in andere landen. Uit groot onderzoek van de Nederlandse Volkskrant blijkt dat deze schendingen van het internationaal recht ook plaatsvonden op Amerikaanse bodem. “De zwaarste vorm van foltering.”

26/04/2018
Zou het financieren van die geheime gevangenissen (folterinstellingen) in andere landen dan toch wat te duur uitgevallen zijn? :roll:

Wil.

04 mar 2023, 19:19

De ene drogredenering volgt hier op de andere. Het argument heeft niets te maken met "Bluft Poetin" en evenmin met UA.

Toch maar lekker blijven volharden in dat soort redeneringen.

Wil.

04 mar 2023, 19:23

Dicksy schreef:
04 mar 2023, 19:07
Persoonlijk denk ik dat ze dat niet kunnen gewoonweg omdat Oekraïne geen verliezen heeft.
Alles verloopt zoals gepland. :roll:
Straffer zelfs: de Russen beweerden dat ze al een M1 Abrams tank hadden uitgeschakeld voordat er ook maar één zulke tank in UA was :lol:

Terwijl hevige gevechten in delen van Oost-Oekraïne blijven woeden, gonsden Russische sociale media van claims van het vernietigen van een Amerikaanse M1 Abrams-tank in de buurt van Soledar. Deze beweringen werden echter door netizens met humor ontvangen, aangezien Oekraïne nog geen Abrams-tank in zijn arsenaal heeft.

Dicksy

04 mar 2023, 19:44

Uit een onderzoeksrapport naar martelpraktijken:
'De VS kan een ander land niet van martelingen beschuldigen en tegelijkertijd van zichzelf vinden dat het zich niet aan dergelijke praktijken schuldig maakt, als ze gelijksoortige technieken toepast.'

Wil.

04 mar 2023, 19:50

Je postte daarstraks de woorden van Obama die openlijk toegaf dat folteringen door Amerika zijn gebeurd.

President Obama liet weten dat het rapport "het aanzien van de Verenigde Staten in de wereld schaadt". Volgens hem zijn de methoden niet in lijn met de waarden van de VS. "Ik wil ervoor zorgen dat we dit soort methoden nooit meer toepassen."

Waarom schrijf je dan nu dat de VS van zichzelf vinden dat ze zich niet aan dergelijke praktijken schuldig maken? Ik vind dat onlogisch.

De ontdekking van meer dan 20 folterkamers in Kherson komt ook niet van "de VS" maar wel van Global Rights Compliance, een internationale groep van advocaten en experts.

Wil.

05 mar 2023, 10:45

Vanuit de haven van Gdynia (Gdansk) is veel militair materieel op weg naar UA.

Charlie Maru

05 mar 2023, 11:09

Ben ik nog niet zo zeer zeker van.....
Kan ook dienen ter versterking van de NAVO, toch als ze te kennen gaven dat de Abrams maar pas ten vroegste in juni/juli zouden kunnen geleverd worden aan UA.......
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Charlie Maru

05 mar 2023, 12:56

HLN:
Wagnerbaas waarschuwt Kremlin in nieuwe video: “Als we ons nu uit Bachmoet terugtrekken, stort hele front in”

In een nieuwe video lijkt de baas van het Russische huurlingenleger Wagner het Kremlin te bedreigen. “Als Wagner zich nu uit Bachmoet terugtrekt, zal het hele front instorten,” klinkt het onheilspellend. De video is opnieuw een teken aan de wand dat het er bovenarms opzit tussen Wagnerchef Jevgeni Prigozjin en zijn voormalige vriend, de Russische president Vladimir Poetin.

https://www.hln.be/buitenland/wagnerbaa ... ~ae65271a/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Dicksy

05 mar 2023, 13:13

Pools-Duitse spanningen leggen scheur in Verenigd Oekraïne Front bloot

- Bickering mounts as allies struggle to deliver hardware
(Het gekibbel neemt toe terwijl bondgenoten worstelen om hardware te leveren)
- Tank deliveries at center of tensions ahead of Polish election
(Tankleveringen centraal in de spanningen in de aanloop naar de Poolse verkiezingen)

Bron: Bloomberg 5 maart 2023 om 07:00 CET5 maart 2023 om 07:00 CETBijgewerkt opUpdated on5 maart 2023 om 11:40 CET5 maart 2023 om 11:40.
In de beste huisgezinnen komt wel eens ruzie voor.

Wil.

05 mar 2023, 13:34

Dat ze maar zorgen dat alle vensters dicht zijn want ...

Dicksy

05 mar 2023, 13:42

image.png
image.png (110.5 KiB) 256 keer bekeken

Wil.

05 mar 2023, 15:55

Het Chinese bedrijf Yulong Petrochemical heeft deals gesloten met BP en Chevron om 400.000 vaten olie per dag te leveren. China verkiest dus deals met westerse bedrijven aan 25% hogere prijzen, boven een deal met Rusland, dat nochtans die goedkopere olie wil leveren.

Rusland heeft 2,5 miljoen vaten/dag verloren door Europese afnemers die weigeren nog klant te zijn, maar vindt niet genoeg alternatieven voor die verloren markt.

boeffer

05 mar 2023, 22:16

Zou er nog een speler zijn?
Daarstraks was een docu te zien over Red Star Line en hoe joden in ellendige omstandigheden/gepest/gedood werden in Rusland. Zij vertrokken dan naar de US.
Dat is geen arm volkje meer dacht ik.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk