Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

03 mei 2021, 14:27

De situatie deze namiddag:

Afbeelding

Wanneer wordt de 90% bereikt? Ten laatste donderdag, vermoed ik.
Daarna gaat men in volle snelheid de 55-64 groep aanpakken. Dat is de laatste groep waarbinnen corona 'een probleem' kan genoemd worden. Het aantal vaccins dat zal geleverd worden, zou volgens de aangekondigde vooruitzichten hoger moeten zijn dan wat we tot nu toe gezien hebben.

De pro-vaxers zullen tevreden zijn. Althans wat betreft Vlaanderen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

03 mei 2021, 14:56

Zweden.

De gegevens laten overduidelijk zien waar het probleem zit. De besmettingen lopen in de honderdduizenden (opgeteld) maar de overlijdens blijven beperkt tot gemiddeld ongeveer 1 persoon per dag bij de mensen jonger dan 60.

Afbeelding

Zweden heeft ongeveer 270 overlijdens per dag (álle doodsoorzaken en álle leeftijden samen). 1 persoon meer is onzichtbaar in de grafieken van de sterftecijfers.

Net zoals bij ons zijn in Zweden ook de oudste leden van de bevolking het hardst getroffen en zijn ze zeer sterk vertegenwoordigd in de statistieken. Maar de Zweden hebben gelijk wanneer ze de actieve bevolking zo veel mogelijk een gewoon leven laten leiden en zich niks aantrekken van de 'besmettingen'.
Laatst gewijzigd door Wil. op 03 mei 2021, 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.

tokkio

03 mei 2021, 17:34

Wil. schreef:
02 mei 2021, 18:59
tokkio schreef:
02 mei 2021, 17:56
En als ik de curve zie van 2020 en de curve van 2021 zelfde maand, zitten we nu in de zelfde situatie
Doe de test, tokkio. Welke van de twee curves is die van 2021? De periode is dezelfde: van 1/1 to 19/4

Afbeelding
Ik gok op de groene lijn ,voor 2021,maar er staat bovenaan "aantal doden alle oorzaken",dus dat geeft een verkeert beeld, in een "normaal" jaar sterven er ieder maand +/- 300 mensen,en in 2018 was dat merkelijk meer door een "gewone "griep,ik bedoelde met de curve het aantal besmettingen van vorig jaar en nu,daar zit niet veel verschil in, dus zoals verleden jaar gaat nu ook de curve omlaag,alhoewel er verleden jaar nog geen sprake was van mondmaskers, wel van afstand houden,en de lockdown ging in op 18 maart,en die miserie is op en neer blijven duren tot 9 juli,dan hebben ze mondmaskers verplicht,en is de curven beginnen stijgen tot 2021 ,dus veel winst hebben ze er niet uitgehaald,maar ze zijn gegroeid in hun macht met onlogische maatregelen, die alleen maar geld opbrachten,dus ze hebben al bijna 15 maand water naar de zee gedragen.....
https://www.hln.be/binnenland/overzicht ... ~af470e8f/
En daarjuist nog eens goed gevloekt, want in wil naar de auchan,de wijn is op en wat lees ik voor Frankrijk
Iedereen die Frankrijk binnenkomt, moet een negatieve coronatest kunnen voorleggen die hooguit 72 uur oud is. Daar is een uitzondering op voor zogenaamde ‘transfrontaliers’. Dat zijn Belgen die zich verplaatsen binnen een straal van dertig kilometer rond hun woning voor minder dan 24 uur. Woon je op minder dan dertig kilometer van de winkel in Frankrijk die je wil bezoeken, dan kan je dat zonder problemen en zonder test doen.
Kan er mij iemand uitleggen wat het verschil is ,dat wie minder dan 30 Km wel mag winkelen, en wie verder dan 30 Km niet?????????
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fred1950

03 mei 2021, 18:51

tokkio schreef:
...... dus zoals verleden jaar gaat nu ook de curve omlaag,alhoewel er verleden jaar nog geen sprake was van mondmaskers, wel van afstand houden,en de lockdown ging in op 18 maart,en die miserie is op en neer blijven duren tot 9 juli,dan hebben ze mondmaskers verplicht,en is de curven beginnen stijgen tot 2021 ,.....
De curves bleven laag ( +- 150 besmettingen / +- 5 overlijdens per dag ) door de lockdown van maart/april en toen dacht men dat maskers op dat moment een luxe waren. Toen de cijfers terug begonnen te stijgen ( de jongeren werden losbandig na de examens ) heeft men mondmaskers verplicht om hiermee een tweede totale lockdown te vermijden. En dat is dus maar half gelukt. Nu zitten we toch maar lekker met 2500 besmettingen en 40 overlijdens per dag door het gejank van mensen zonder draagkracht. en verstand. Conclusie : men kan de besmettingen maar fatsoenlijk laten dalen door een harde lockdown.

Wil.

03 mei 2021, 19:16

Daar gaan we weer: :lol: besmettingeeuuuh!!!

Wil.

03 mei 2021, 21:29

tokkio schreef:
Ik gok op de groene lijn ,voor 2021,maar er staat bovenaan "aantal doden alle oorzaken", dus dat geeft een verkeert beeld, in een "normaal" jaar sterven er ieder maand +/- 300 mensen
8O Even bijstellen, tokkio: het gaat om ongeveer 300 mensen die per dag overlijden maar in 2021 zijn het er gelukkig minder.
Waarschijnlijk omwille van al die besmettingen waardoor we een sterker immuunsysteem krijgen tegen álles. :wink:

Fred1950

03 mei 2021, 21:42

Wil. schreef:
03 mei 2021, 19:16
Daar gaan we weer: :lol: besmettingeeuuuh!!!
Uiteraard. :roll: Het aantal doden loopt een week achter op de besmettingen. Hoe hoger de besmettingspiek, hoe hoger de dodenpiek, en dat verloopt zo voor alle "normale" landen ter wereld. En waar sterven die doden? Meestal in een IC bed.

Doe toch eens normaal Wil-met-punt, hoe durf je steeds maar rond fundamentele logica heen draaien. Het gaat hier niet over bovennatuurlijk geheugenwater of watergeheugen, maar over de realiteit van vandaag.

Als dit je nog niet kan overtuigen .... https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/05/03/india-crematie/

Wil.

03 mei 2021, 21:54

Misschien moeten alle 'normale' landen dan maar eens het regime van de 'abnormale' landen gaan invoeren? Dan hebben ze wellicht ook hetzelfde aantal doden - zeg maar bijna géén doden.
Begin maar eens te brainstormen over de redenen van die uiterst lage (gunstige) dodentallen.

India: je begrijpt niks van grote getallen.

India heeft - oh, ramp - 3.500 doden op één dag.
belgië had dagenlang rond de 300 doden per dag (een piek van 345) en India heeft 120 keer meer inwoners. Dat zou dan overeenkomen met 36.000 Indische doden op één dag.
Al wat India nodig heeft zijn goede crematoria en geen open bbq's.

Ook vandaag heeft belgië - in verhouding meer dan 4.000 doden per dag. Daar kraait hier geen haan over. Excuseer: de vtm / vrt nog wel, maar die beseffen al evenmin wat normale sterftecijfers zijn. Heb ik al gezegd dat er dit jaar MINDER doden zijn dan in de pré-coronajaren? Grappig, hé?

Begint het zowat te dagen?
Mijn raad: met je neus niet boven die batterijen hangen. Die dampen zijn niet bevorderlijk voor je denken.
Laatst gewijzigd door Wil. op 03 mei 2021, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Dicksy

03 mei 2021, 21:58

Fred1950 schreef:
Als dit je nog niet kan overtuigen .... https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/05/03/india-crematie/
Uit het artikel:

’Bekeken op het aantal totale inwoners is dat misschien een stuk minder dan in ons land, maar de hoge cijfers in India veroorzaken wel grote problemen voor het gezondheidssysteem.’

Een stuk minder doden in India met een gezondheidszorg die te wensen overlaat terwijl men hier de mond vol heeft over de zeer goede gezondheidszorg maar verhoudingsgewijs wel meer doden telt. Waar zit jou logica , wie wil jij overtuigen Fred1950 ? 🤔

Wil.

03 mei 2021, 22:14

Wat we zelf doen, doen we beter.

Fred1950

03 mei 2021, 22:44

Dicksy schreef:
03 mei 2021, 21:58
Fred1950 schreef:
Uit het artikel:

’Bekeken op het aantal totale inwoners is dat misschien een stuk minder dan in ons land, maar de hoge cijfers in India veroorzaken wel grote problemen voor het gezondheidssysteem.’

Een stuk minder doden in India met een gezondheidszorg die te wensen overlaat terwijl men hier de mond vol heeft over de zeer goede gezondheidszorg maar verhoudingsgewijs wel meer doden telt. Waar zit jou logica , wie wil jij overtuigen Fred1950 ? 🤔
Je moet New Delhi vergelijken met België en niet Indië met België. New Delhi telt 21 miljoen inwoners, net niet het dubbele van België, en nu eens vergelijken met mekaar.

Wil.

03 mei 2021, 22:55

Geef dan maar eens eerst de juiste cijfers van Delhi. Die zijn er niet.

Waarschijnlijk moet je die 3.500 doden op één dag voor gans India verdubbelen, maar dan nog blijven wij veruit aan de leiding.
Je hebt weer het verkeerde bewijsmateriaal gekozen, Fred!

Dicksy

03 mei 2021, 23:00

Fred1950 schreef:
Je moet New Delhi vergelijken met België en niet Indië met België. New Delhi telt 21 miljoen inwoners, net niet het dubbele van België, en nu eens vergelijken met mekaar.
Ik zal het artikel even verduidelijken:

Dat het in India niet goed gaat, is al een tijdje duidelijk. Momenteel komen er elke dag net geen 400.000 bevestigde besmettingen bij en vallen er dagelijks zo'n 3.500 doden. Bekeken op het aantal totale inwoners is dat misschien een stuk minder dan in ons land, maar de hoge cijfers in India veroorzaken wel grote problemen voor het gezondheidssysteem.’

U hebt naar dit artikel verwezen, beter nu?

Fred1950

03 mei 2021, 23:26

Dicksy schreef:
03 mei 2021, 23:00
Fred1950 schreef:
Ik zal het artikel even verduidelijken:

Dat het in India niet goed gaat, is al een tijdje duidelijk. Momenteel komen er elke dag net geen 400.000 bevestigde besmettingen bij en vallen er dagelijks zo'n 3.500 doden. Bekeken op het aantal totale inwoners is dat misschien een stuk minder dan in ons land, maar de hoge cijfers in India veroorzaken wel grote problemen voor het gezondheidssysteem.’

U hebt naar dit artikel verwezen, beter nu?
Dat artikel gaat specifiek over crematoria in New Delhi. Wat die VRT journalist er daar als eigen commentaar nog aan toevoegt is toch waardeloos. Ik volg trouwens nog amper het VRT nieuws ... het is de laatste tijd ondermaats.

Wil.

04 mei 2021, 10:45

Fred1950 schreef:
03 mei 2021, 23:26
Ik volg trouwens nog amper het VRT nieuws ... het is de laatste tijd ondermaats.
Ik heb ook al opgemerkt dat ze minder en minder spreken over besmettingen.