Dat zou toch wel duidelijk moeten zijn. Iedereen weet wel dat 2020 een heel speciaal jaar was en dat de berichtgeving rond het virus, ziekenhuisopnames en sterftecijfers vooral in die eerste maanden verantwoord en op zijn plaats was.
Mij gaat het echter om dat dagelijks geëmmer over sterftecijfers terwijl die cijfers absoluut binnen alle normale perken vallen. Om dat te kunnen vaststellen, dient men te vergelijken met de normale jaren die voorafgegaan zijn aan het jaar 2020. Dat zijn 2017 - 2018 en 2019. Vandaar de vergelijking met die jaren en niet met 2020.
Welnu, als je de curves ziet van deze 3 jaren en je vergelijkt ze met 2021, dan is het overduidelijk dat het ge-VTM'er over die doodnormale sterftecijfers een vorm van manipulatie is. Zeg gerust 'brainwashing'.
Waarom werd bv. in 2018 niet gemekkerd over de 'enorme dodenaantallen'? We hadden toen in de eerste 4 maanden van het jaar elke dag gemiddeld 366 doden (alle oorzaken), terwijl er dat elke dag minstens 30 méér waren dan in het jaar daarvoor. Heb jij toen dagelijks sterftecijfers op je TV gekregen? Ik niet.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.