Coronavirus
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Dat zou toch wel duidelijk moeten zijn. Iedereen weet wel dat 2020 een heel speciaal jaar was en dat de berichtgeving rond het virus, ziekenhuisopnames en sterftecijfers vooral in die eerste maanden verantwoord en op zijn plaats was.
Mij gaat het echter om dat dagelijks geëmmer over sterftecijfers terwijl die cijfers absoluut binnen alle normale perken vallen. Om dat te kunnen vaststellen, dient men te vergelijken met de normale jaren die voorafgegaan zijn aan het jaar 2020. Dat zijn 2017 - 2018 en 2019. Vandaar de vergelijking met die jaren en niet met 2020.
Welnu, als je de curves ziet van deze 3 jaren en je vergelijkt ze met 2021, dan is het overduidelijk dat het ge-VTM'er over die doodnormale sterftecijfers een vorm van manipulatie is. Zeg gerust 'brainwashing'.
Waarom werd bv. in 2018 niet gemekkerd over de 'enorme dodenaantallen'? We hadden toen in de eerste 4 maanden van het jaar elke dag gemiddeld 366 doden (alle oorzaken), terwijl er dat elke dag minstens 30 méér waren dan in het jaar daarvoor. Heb jij toen dagelijks sterftecijfers op je TV gekregen? Ik niet.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Dwaze opmerking en wel hierom: in dit land heeft men nooit gesproken over 'het Chinees virus'. Hier is de ziekte enkel behandeld als een pandemie. Maar men kan er niet over ophouden, ook al sterven er minder mensen aan dan tijdens een flauw griepjaar.Fred1950 schreef: ↑08 mei 2021, 18:43Natuurlijk niet. Toen was dat allemaal niet de schuld van de Chinezen.Wil. schreef: ↑08 mei 2021, 16:20....
Vraagje: heeft er ook maar iemand van degenen die dit lezen ooit de dagelijkse dodenaantallen horen proclameren via VTM of VRT in die verschrikkelijke jaren vóór corona toen er elke dag méér mensen stierven in de hospitalen dan vandaag?
Dat zegt genoeg over de manipulatie die nu gebeurt.
Het volstaat te kijken naar Zweden, hé? Daar is de proef op de som genomen. Hoeveel doden per miljoen? En hier? Nog vragen?Alleen .... moest men in 2020 en 2021 alles op zijn beloop laten gaan zoals in 2018 en die andere jaren die je aanhaalt, denk je niet dat we dan met vééééél meer doden te maken zouden hebben ? Zoiets in de aard wat de Indiërs en Brazilianen voor het ogenblik meemaken, of wat denk je ?
correctie: 'möchtegern ingenieurke' .Het is maar een gedacht van een ingenieurke dat niet kan nippen aan uw bovennatuurlijk begripsvermogen.
Zonder die 40 coronadoden per dag zakken we dus tot net onder de 300 doden, want we hebben er dit jaar 334 per dag gemiddeld.De dagelijkse 40 corona overlijdens komen wel bovenop de "klassieke" sterfgevallen ( ouderdom , andere ziektes , ongevallen , zelfmoorden ).
In 2018 waren het er 366 per dag en dat zónder corona. Maar geen woord daarover in het nieuws. Verklaring, aub?
Daar zitten ze nú al onder, Sof.Die corona doden noemt men in de volksmond "te vroeg gestorven". Misschien, als de pandemie ( ooit ) voorbij is zullen de sterftecijfers zelfs onder het gemiddelde dalen.

Ja, G5, het is iets waarmee ik geboren ben.
Maar welk stukske valt jou het meest op als 'zagen'? (Zeg nu niet 'alles', hé, want dan geloof ik het niet meer).
A propos, proficiat met die positieve en opgewekte entrée hier op seniorennet.
Maar welk stukske valt jou het meest op als 'zagen'? (Zeg nu niet 'alles', hé, want dan geloof ik het niet meer).
A propos, proficiat met die positieve en opgewekte entrée hier op seniorennet.

Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Dat schreef ik toch al. In 2018 was er een flinke griepepidemie in ons land ( en delen van Europa ), maar geen pandemie, en het kwam niet van de Chinezen. Het was dus "maar een griepje" waar zich al jaren geen kat zorgen om maakt ( en ge moest u maar hebben laten vaccineren ).
-
Ik heb het niet enkel over 2018. Ook 2017 en 2019 waren jaren met méér doden dan vandaag. En er was helemaal geen uitzonderlijke griep in 't land.
Het journaille van de vrt en vtm is gewoon een handpopje van degenen die maar één ding kennen: zoveel mogelijk binnen blijven met een mondmasker op. Maar de feiten tonen iets anders.
Bovendien zou ook eens mogen gezegd worden hoeveel mensen die jonger zijn dan 65 er zijn overleden door corona. Het gaat over ongeveer 3 tot 4 per dag, hé! In heel het land, wel te verstaan.
Het journaille van de vrt en vtm is gewoon een handpopje van degenen die maar één ding kennen: zoveel mogelijk binnen blijven met een mondmasker op. Maar de feiten tonen iets anders.
Bovendien zou ook eens mogen gezegd worden hoeveel mensen die jonger zijn dan 65 er zijn overleden door corona. Het gaat over ongeveer 3 tot 4 per dag, hé! In heel het land, wel te verstaan.

Wat zou er gebeuren als men niet binnen zou blijven en geen mondmasker zou dragen ? Wat zouden dan de feiten worden ? Ge moogt kiezen tussen Indië en Brazilië ....Wil. schreef: ↑08 mei 2021, 23:59....
Kijk eens naar wat er gisteravond in Elsene plaatsvond. Is het dat wat men "buiten komen" noemt ? Wie kan het begeven binnen zo'n massa nog "leuk" vinden ? Ik snap het helemaal niet meer ....
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/05/09 ... ein-met-w/
-
Waarom geen vergelijking tussen landen met eenzelfde niveau van ontwikkeling, ziekenzorg, cultuur? Zweden bv ?Fred1950 schreef: ↑09 mei 2021, 09:08Wat zou er gebeuren als men niet binnen zou blijven en geen mondmasker zou dragen ? Wat zouden dan de feiten worden ? Ge moogt kiezen tussen Indië en Brazilië ....Wil. schreef: ↑08 mei 2021, 23:59....
Aha, je krijgt het zelf ook door ...Wie kan het begeven binnen zo'n massa nog "leuk" vinden ? Ik snap het helemaal niet meer ....![]()

Kijk liever naar het beleid en hun leiders ipv. cultuur. Wat voor een "soort" persoon is Bolsonaro ? Vriendje van Dries Van Langenhove ? Wat voor soort "laagjes" maatschappij is Indië ? Kijk eventjes naar Taïwan en Portugal als voorbeeld landen waar men het goed doet en het nu al goed heeft.
Zweden heeft een beetje geluk gehad. In totaal hebben die nu ook al meer dan 1 miljoen besmettingen en +14.000 overlijdens. Gemiddeld hebben ze nu 5000 besmettingen en ongeveer ( gemiddeld ) 25 overlijdens per dag. Ze doen het nu dus amper beter dan wij.
-
Ik kom niet meer bij! En Brazilië heeft ongeluk gehad?
Jongens, toch. Hier lees je wat!
Besmettingeeuuhh!In totaal hebben die nu ook al meer dan 1 miljoen besmettingen
Leugens, Fredje, leugens.Gemiddeld hebben ze nu 5000 besmettingen en ongeveer ( gemiddeld ) 25 overlijdens per dag. Ze doen het nu dus amper beter dan wij.
Kom efkes mee met mij naar de website van de Zweden zelf.
Je kunt de onderste grafiek rechts vergroten. Dat zijn de avlidna = overledenen per dag.
Zie maar eens of je aan 25 gemiddeld geraakt. Het zijn er minder dan 5 en sinds 5 mei zijn er geen overledenen meer (corona).

Ofwel beliegen ze hun eigen bevolking, ofwel beliegen ze de wereld. CSSE toont andere cijfers. Ze zijn wel lui in hun administratie om dagelijkse rapporten de wereld in te sturen. Zouden de ambtenaren daar nu echt zoveel luier zijn dan de onze ?Wil. schreef: ↑09 mei 2021, 12:18....
Leugens, Fredje, leugens.Gemiddeld hebben ze nu 5000 besmettingen en ongeveer ( gemiddeld ) 25 overlijdens per dag. Ze doen het nu dus amper beter dan wij.
Kom efkes mee met mij naar de website van de Zweden zelf.
Je kunt de onderste grafiek rechts vergroten. Dat zijn de avlidna = overledenen per dag.
Zie maar eens of je aan 25 gemiddeld geraakt. Het zijn er minder dan 5 en sinds 5 mei zijn er geen overledenen meer (corona).
-
CSSE krijgt info van over gans de wereld. Ze hebben niet in elk land een mannetje zitten die gaat tellen, hé?
De essentie: het gemiddelde dodenaantal van Zweden ligt rond de 3 a 4 per dag. Wij scoren 10 keer hoger. We scoren ook hoger dan Brazilië. Maar je wil de werkelijkheid niet onder ogen zien.
Nochtans heb ik van jouw hand al eens gelezen in de trant van 'objectieve, wetenschappelijke aanpak'. Toen moest ik al lachen. Vandaag weer.
Laatst gewijzigd door Wil. op 09 mei 2021, 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Wat is de stand van zaken van de 2de inenting ?
In Borstbeek in een full-gevaccineerde WZC bewoner gestorven aan de Indische variante van covid. Ziet er niet goed uit voor de toekomst.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Telkens er in een land een opstoot is van besmettingen noemt men het de x-variante, en de Y-variante enz,……. naar gelang het land en telkens begint dat gemekker hier en bij die experten opnieuw.Fred1950 schreef:
Blijkbaar is volgens Van Ranst 15 % van de besmettingen nu al te wijten aan de Indische variante, en die is dus in opmars ( besmettelijker dan de Britse, die op zich al besmettelijker was dan de Wuhan versie ).
Hier gemekker op La Boum, dus haal de Indische variant maar boven. Morgen een ander evenement en dan zal het de Nepalese variant zijn. Nog besmettelijker dan de Indische die al veel besmettelijker was dan de Britse, die weer besmettelijker was dan……enz…
Mensen, daar zijn +/- 196 landen in de wereld.
Het virus is er, het zal er blijven en het zal zal er altijd zijn in één of andere variant. De huidige generatie(s) mensen op deze aardkloot zullen het uitzweten en leg u daar bij neer. Kom over 50 jaar terug en het zal misschien, heel misschien, een griepje zijn in de vorm dat wij kennen.
Jongens toch, bende bleiters.