Coronavirus
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Jij mag vragen stellen al wat je wil, maar het zijn de verkeerde vragen.
Betere vragen:
1. We willen het aantal doden terugdringen. Waar of niet waar?
2. Zijn we er in Vlaanderen beter in geslaagd om het aantal doden per 100.000 inwoners terug te dringen dan in Wallonië en Brussel? Ja of neen?
Dezelfde vragen kun je nog stellen over het aantal ziekenhuisopnames. Dat is dan al wat er toe doet.
Waartoe baat het dat je bepaalde groepen 'beter hebt gevaccineerd' maar dat er meer mensen sterven (procentueel)??
Dat hoor ik jou graag uitleggen. Maar dat gaat niet lukken. Je hebt bewezen dat je dat inzicht niet hebt ... Jammer, maar je kunt het leven simpel houden, dat is waar. Om 20.20u is het weer 'Thuis' op de buis. Je gaat genieten.
Die 'Thuis' is een succes geweest, merk ik. En de rest? →

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Of je baat hebt hangt gewoon af van tot welke groep je behoort, toch?Waartoe baat het dat je bepaalde groepen 'beter hebt gevaccineerd' maar dat er meer mensen sterven? Dat hoor ik jou graag uitleggen.
Of er meer of minder mensen sterven is, als je gisteren het overlegcomité bezig hoorde, niet meer het allerbelangrijkste. Onze regeringen spelen gewoon alles of niks.
Pukkelpop & Tomorrowland zullen hoe dan ook België op de wereldkaart zetten.
Of als overwinning op het virus of als stomste idee ooit en aanzet tot een nieuwe pandemie.
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Toch goed of niet soms ? Wij exporteren de Vlaams Nationalistische coronavariante en terzelfdertijd importeren we de Braziliaanse variante. Dat noemt wereldeconomie.
-
De selftest antigen testsetjes zijn er van "SD Biosensor" ( Zuid Korea ) , verdeeld door Roch. De neuswisser/zwabber is van Chinese makelij. Ongeveer 8 Euro per stuk.Fred1950 schreef: ↑12 mei 2021, 07:52Made in US / UK .....( https://www.abbexa.com/coronavirus-covid-19-test )
Ter info : de selftest setjes met neuswisser die nu in apothekers te koop zijn : https://www.abbexa.com/covid-19-antigen-rapid-test-kit
Zo zie je maar dat de geeltjes de complete wereldmarkt voor alles en nog wat onder controle krijgen. Moest Hitler niet verbrand geweest zijn, dan had hij zich woedend in zijn graf omgekeerd omdat zijn blonde bleekscheten niet eens het superras is dat de wereld gaat beheersen.
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Bij een vaccinatie bescherming van pakweg 75% en 400.000 Tomorowland bezoekers sturen we mogelijks 7000 besmettelijke mensen terug de wijde wereld in. Wie doet beter? 
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
-
Neen. Het hangt ervan af of men de uitgestippelde strategie volgt of niet. In Vlaanderen wordt die gevolgd. In Wallonië en Brussel niet.
Bewijs?

De voorbije week had Vlaanderen 91 overlijdens. Wallonië 119.
Nochtans telt Wallonië maar 55% van de bevolking van Vlaanderen. In verhouding moest Wallonië dus aan 65 overlijdens komen. Ze zitten veel dichter bij het dubbele.
Opgelet: dit zijn geen procentuele cijfers, maar de eigenlijke aantallen. Als je de piek van Vlaanderen en Wallonië herleidt naar percentages, dan steekt Wallonië erboven uit.
Dát is nu de consequentie van de juiste aanpak tegenover de verkeerde aanpak. En dat had jij kunnen zien indien je ook begrepen had waarom de Vlaamse inentingscijfers bij de oudste groepen het hoogst zijn. Jij noch Fred begrijpen dat. Vandaar die slimme reacties.
De cijfers en de grafiek zijn het helemaal eens met mijn visie.

De "goede" cijfers komen er vanuit het schuldgevoel voor de WZC uitroeiingskampen die Beke heeft georganiseerd. Uiteraard geeft men dan vaccinatie prioriteit aan de WZC bewoners met lagere sterftecijfers tot gevolg. De zwakste oudjes zijn tijdens de eerste golf trouwens ook al uitgefilterd geweest en dat NU een lager sterfte tot gevolg heeft. En wie gaat het zeggen : de massale eerste prikken voor de 65-84 groepen zijn beginnen te stijgen toen ik dreigende mails naar VRT , VTM , Stad Gent en de cabinetten van De Croo en Vandenbroucke heb gestuurd, en met dreiging dat mail massaal te verspreiden. Wie weet ben ik persoonlijk zelfs "voorgenomen" geweest met mijn twee prikken gezien dat nu nog steeds maar 7 % van de 65-74 jarigen hun tweede prik gekregen hebben ....Wil. schreef: ↑12 mei 2021, 15:51....
Dát is nu de consequentie van de juiste aanpak tegenover de verkeerde aanpak. En dat had jij kunnen zien indien je ook begrepen had waarom de Vlaamse inentingscijfers bij de oudste groepen het hoogst zijn. Jij noch Fred begrijpen dat. Vandaar die slimme reacties.
De cijfers en de grafiek zijn het helemaal eens met mijn visie.
....
-
Fred1950 schreef: ↑12 mei 2021, 16:03De "goede" cijfers komen er vanuit het schuldgevoel voor de WZC uitroeiingskampen die Beke heeft georganiseerd. En wie gaat het zeggen : de massale eerste prikken voor de 65-84 groepen zijn beginnen te stijgen toen ik dreigende mails naar VRT , VTM , Stad Gent en de cabinetten van De Croo en VandenBroucke heb gestuurd, en met dreiging dat mail massaal te verspreiden.
Hier komt de poster met de echte wetenschappelijke aanpak weer bovendrijven.
neen, jij behoort bij de risicogroepenWie weet ben ik persoonlijk zelfs "voorgenomen" geweest met mijn twee prikken gezien dat nu nog steeds maar 7 % van de 65-74 hun tweede prik gekregen hebben ....![]()

die zijn nog niet eens aan de beurt ...
Dat ik prioriteit zou gekregen hebben kan alleen maar via de huisarts zijn gebeurd omwille van een meer dan "fake" hoge bloeddruk. Meer dan 8 jaar geleden had ik eens toevallig een hoge bloeddruk door een acute stresssituatie, en sindsdien neem ik 20 mg van een bepaald "sartan". Dergelijke kleine dosis kan zelfs maar amper een effect hebben.
En dat ik door iemand voorgeschoven zou zijn geweest lijkt me echt onwaarschijnlijk, tenzij dat een ambtenaren zotje me werkelijk bovenaan de Gentse lijst had doen zetten omwille van mijn email's ( om mij te sussen als het ware ) .... Ik geloof nog altijd kinderlijk in de rechtschapenheid van de mensen, en ik zou het helemaal niet waarderen als ik prioritair behandeld zou geweest zijn. Er lopen grotere sukkelaars rond met veel grotere risico's en die nog niet eens het verstand hebben om zichzelf tegen het virus te beschermen, en die hebben het vaccin vlugger nodig dan ik. En blijkbaar gebeurt dat "voorsteken" toch in dit corrupt "ons kent ons" Vlaanderen, door een burgemeester-es en nu blijkbaar ook door een verpleegster ergens "ten Vlaanderens velde" ten gunste van familieleden. Walgelijk ....
--------------- ander thema -----------------
Mooi !
De CSSE site heeft een nieuwe feel & look gekregen : https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps ... 7b48e9ecf6
Er wordt nu ook het aantal toegediende vaccinatieshots getoond. Let wel , dat is niet het aantal gevaccineerde personen. Voor België klopt dit getal perfect als de som van diegenen die een eerste prik hebben gekregen en van diegenen die reeds volledig ( met twee shots ) zijn gevaccineerd.
En welk land heeft al het meeste shots toegediend ? Ge hoeft het niet te raden , dat is China .... ( 342.697.000 shots )
-
sibarita - Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Als ge 't niet probeert kunt ge 't ook niet weten hé......

Als de vaccins op zijn in de vaccinatiecentra krijgt ge nen emmer koeienstront mee; dan er zal er tenminste ééne mee content zijn en da's den boer.
Als de vaccins op zijn in de vaccinatiecentra krijgt ge nen emmer koeienstront mee; dan er zal er tenminste ééne mee content zijn en da's den boer.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Vanmiddag op het nieuws werd er bezorgdheid geuit over het lage percentage van mensen die zich willen laten vaccineren in Franstalig belgië. Van al de mensen die nog in aanmerking komen voor een prik, wil bij de Franstaligen maar 50% zich laten inenten. In Vlaanderen is dat bij die resterende groep 70%
Wie deze rubriek gevolgd heeft, wist dat al een maand geleden.
De toestand nu:

Commentaar van een dokter: straks hebben we een overschot aan vaccins maar geen mensen om ze aan toe te dienen (in Brussel/Wallonië)
Wie deze rubriek gevolgd heeft, wist dat al een maand geleden.
De toestand nu:

Commentaar van een dokter: straks hebben we een overschot aan vaccins maar geen mensen om ze aan toe te dienen (in Brussel/Wallonië)
Laatst gewijzigd door Wil. op 14 mei 2021, 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.