Klimaat

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

tokkio

31 dec 2019, 15:46

Charles Michel in Madrid: "Van Europa het eerste klimaatneutraal continent op deze planeet maken tegen 2050"
Van de Michel is er ook nen hoek af,ze spreken maar bull chit zonder enig besef waar ze het er over hebben, als het maar klink zal het niet botsen, op de klimaat top in Madrid spreken ze van een opwarming tot 2°.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/11/18 ... achtingen/
Maar ze vergeten dat de hoofdzaak de over- bevolking is, tegen 2050 zal de wereld bevolking verdubbelen,en ze houden ook geen rekening met de schommeling en de omloop van de aarde, de kracht van de zone activiteit,het vulkanisme ,en de drift van de continenten,alles heeft verband met elkander,en 80 % heeft een natuurlijke oorzaak,en daar kan geen een parlement in Europa iets aan doen, als de Europese mensen nog meer schuld gevoel te geven, en ze nog meer te laten betalen, dus water naar de zee dragen.
http://www.meteowesterlo.be/klimaatvera ... meters.htm
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fred1950

31 dec 2019, 17:42

Ice schreef:
31 dec 2019, 14:59
...... voor het vermeende tekort aan elektriciteit door meer verbruik van e-wagens..

.....
Inderdaad , het vermeende tekort ! De gasboeren in Nederland en België willen het overschot , jawel ge leest goed, het overschot aan stroom die de windmolens op zee aanmaken gebruiken om daar meteen waterstof mee aan te maken en dat per pijpleiding naar het vasteland te brengen. Het kan dus nog gekker ( alhoewel dit stuiptrekkingen zijn van de petrol lobby )

berretz

01 jan 2020, 10:56

Hetgeen ze vannacht in de lucht geblazen hebben in de LEZ Antwerpen was zeker de moeite, maar de mens met zijn Golfke van 20 jaar oud mag niet binnen om te gaan kijken. Hypocrisie ten top.

Fred1950

01 jan 2020, 11:52

berretz schreef:
Hetgeen ze vannacht in de lucht geblazen hebben in de LEZ Antwerpen was zeker de moeite, maar de mens met zijn Golfke van 20 jaar oud mag niet binnen om te gaan kijken. Hypocrisie ten top.
Geen enkele andere stad in Vlaanderen mocht zich dit grotesk, pompeus 15 minuten durend gedoe met belastingsgeld permitteren ...

BTW, het allerbeste gewenst voor 2020 aan alle Sennetters ....
Ice

01 jan 2020, 12:20

berretz schreef:
Brood en spelen, berretz, brood en spelen voor het gepeupel, dan houden ze zich koest en het gepeupel betaalt er toch zelf voor...

Aelbrecht

01 jan 2020, 13:40

Van de Michel is er ook nen hoek af,ze spreken maar bull chit zonder enig besef waar ze het er over hebben, als het maar klink zal het niet botsen, op de klimaat top in Madrid spreken ze van een opwarming tot 2°.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/11/18 ... achtingen/
Maar ze vergeten dat de hoofdzaak de over- bevolking is, tegen 2050 zal de wereld bevolking verdubbelen,en ze houden ook geen rekening met de schommeling en de omloop van de aarde, de kracht van de zone activiteit,het vulkanisme ,en de drift van de continenten,alles heeft verband met elkander,en 80 % heeft een natuurlijke oorzaak,en daar kan geen een parlement in Europa iets aan doen, als de Europese mensen nog meer schuld gevoel te geven, en ze nog meer te laten betalen, dus water naar de zee dragen.
http://www.meteowesterlo.be/klimaatvera ... meters.htm
Het is een zuivere geldkwestie, dat klimaatgezever. En inderdaad: IEDEREEN moet en ZAL betalen. Mijn huurprijs van mijn sociale woning is zomaar eventjes met bijna 40 euro gestegen. Gelukkig moet ik dan nog geen "energiecorrectie" betalen gezien de appartementen gerenoveerd zijn in 2004. Anders was het nog meer geweest.

Kortom: iedereen moet meedoen, ook de zwaksten in onze samenleving. En die mensen die dat allemaal bepalen en beslissen doen dat "voor ons goed". Die zitten met ons in.

Onnozelaars.
Ice

01 jan 2020, 14:03

Fred1950 schreef:
31 dec 2019, 17:42
Inderdaad , het vermeende tekort ! De gasboeren in Nederland en België willen het overschot , jawel ge leest goed, het overschot aan stroom die de windmolens op zee aanmaken gebruiken om daar meteen waterstof mee aan te maken en dat per pijpleiding naar het vasteland te brengen. Het kan dus nog gekker ( alhoewel dit stuiptrekkingen zijn van de petrol lobby )
Dat vermeende tekort is enkel de smoes om e-rijders de schuld te kunnen geven en de elektriciteitsprijzen voor ons állemaal omhoog te jagen...daar heeft enkel de roverheid winst aan, heeft niks te maken met de gasboeren of de petrol lobby. :roll:
Net zomin als je bewering dat de saoedies onze belastingen op de electriciteitsfactuur zouden bepalen... 8O

figaretto

02 jan 2020, 12:58

Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
Moderator: Seniorennet
Misschien geldt dit ook als een goede raad aan dezen die hun bedenkingen durven uiten aan de klimaathysterie.

Lukas

03 jan 2020, 18:24

Ik neem jullie mee naar het gebergte in Colorado.
Geniet van het prachtige landschap met z'n zuivere luchten !

https://www.youtube.com/watch?v=AK5mM8hXGfc&t=185s

boeffer

03 jan 2020, 21:45

Hoeveel doen er een toertje met de auto?-Daar valt geen enkel woord over. Velen zouden de auto eens kunnen laten staan, de melkkoe buiten. Meer & meer word aan huis gebracht.
Beroepsmatig moet voor ge elke verplaatsing een formulier invullen(of een app). En die zullen eerst omschakelen, de rest moet wachten.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

figaretto

04 jan 2020, 09:35

boeffer schreef:
Meer & meer word aan huis gebracht.
Juist ! En meer en meer wordt teruggestuurd.
Meneer Torfs (van de schoenen) heeft er de buik van vol en vraagt om terugsturen niet langer gratis te laten gebeuren.

Fazal

04 jan 2020, 17:50

boeffer schreef:
En idd, meer en meer wordt teruggestuurd.
Hoe komt dadde ...? Omdat online kopen, katten in zakken kopen is!
Omdat op foto alles mooier lijkt dan het is.
Maar vooral, omdat men (o.a.) schoenen, niet kan passen via het Internet.

Fred1950

04 jan 2020, 18:31

Fazal schreef:
04 jan 2020, 17:50
boeffer schreef:
En idd, meer en meer wordt teruggestuurd.
Hoe komt dadde ...? Omdat online kopen, katten in zakken kopen is!
Omdat op foto alles mooier lijkt dan het is.
Maar vooral, omdat men (o.a.) schoenen, niet kan passen via het Internet.
Ach, die schoenen passen wel, hoor. Maar die dienen uitsluitend om er gedurende één feestje mee te pronken, en dan moeten ze vervangen worden door een nieuw paar voor het volgende feestje. Ge denkt toch niet dat ze de achterklap willen kennen van "terug" met dezelfde schoenen of bottekes aan te moeten lopen.

E.T.

04 jan 2020, 18:33

Als niemand het zegt zal ik het maar doen :D

GRATIS - BESTAAT - NIET

Fazal

04 jan 2020, 19:07

Fred1950 schreef:
04 jan 2020, 18:31
Ach, die schoenen passen wel, hoor. Maar die dienen uitsluitend om er gedurende één feestje mee te pronken, en dan moeten ze vervangen worden door een nieuw paar voor het volgende feestje. Ge denkt toch niet dat ze de achterklap willen kennen van "terug" met dezelfde schoenen of bottekes aan te moeten lopen.
Misschien, maar kledij zou ik online toch zeker niet kopen.
Het verschil in afwijkende maten is 'te' groot.
In de winkel zelf, is het al meermaals gebeurd dat een 50, een 52 was, of omgekeerd.
Wat zou dan het verschil online niet (kunnen) zijn!?
Ook de kleuren zijn nooit identiek dezelfde als op de foto's van webwinkels, dat kan ook bijna niet.
En dan hebben we het nog niet over leveringen welke niet overeenstemmen met de bestellingen gehad.
Ik moet niets hebben van webwinkels, en ik weet waarom..