Bluft Poetin?
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Bij politico verwoorden ze het zo:
"Iedereen begrijpt dat de VS andere prioriteiten hebben dan Europa".
'Chantage' van de VS of zijn er 'zware' wolken boven Europa in aantocht?
Is er oorlog gaande? Grote EU-machten halen nog steeds de NAVO-uitgavendoelen niet
Maar de diplomaat wees ook op verschillende factoren die Europese investeringen in defensie bevorderen, waaronder de economische voordelen van het uitgeven van geld aan defensie en mogelijke politieke verschuivingen in de VS.
En terwijl functionarissen en experts verwachten dat Washington een leidende rol blijft spelen binnen de NAVO, wordt erkend dat ongeacht wie er in het Witte Huis zit, Amerika's aandacht steeds meer zal verschuiven naar Azië.
Hoewel de huidige Amerikaanse regering de NAVO sterk steunt en enorme bedragen uitgeeft om Oekraïne te helpen, hebben sommige stemmen – waaronder Republikeinse presidentskandidaten – vraagtekens gezet bij de uitgave.
De Russische oorlog in Oekraïne "heeft de perceptie veranderd en iedereen begrijpt dat [de] VS andere prioriteiten hebben dan Europa", merkte de tweede Europese diplomaat op.
Er zijn 'angsten', zei de diplomaat, die verband houden met een mogelijke 'republikeinse comeback'.
"Iedereen begrijpt dat de VS andere prioriteiten hebben dan Europa".
'Chantage' van de VS of zijn er 'zware' wolken boven Europa in aantocht?
-
Als Ursula von der Leyen die zoektocht naar die leverancier gaat leiden zou ik toch die granaten eerst tellen of het er wel degelijk 1 miljoen zijn want 2 miljard euro is natuurlijk geen kattepis en dat de deals niet worden afgesproken via gsm."Levering van granaten van Europese landen is cruciaal voor Oekraïense leger"
De EU wil binnen het jaar 1 miljoen 155-millimeter-artilleriegranaten leveren aan Oekraïne, goed voor een budget van 2 miljard euro. 17 landen van de Europese Unie en Noorwegen gaan samen munitie aankopen voor Oekraïne. Dat werd gisteren beslist op een bijeenkomst van de ministers van Buitenlandse Zaken en Defensie.
De landen zullen de munitie via een groepsaankoop aanschaffen, in de hoop dat ze samen een lagere prijs kunnen krijgen van de leveranciers, en uiteindelijk meer kunnen kopen. De landen willen de 1 miljoen granaten leveren binnen de 12 maanden.
Het is niet dat ze onbetrouwbaar zou zijn (
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Euh ... 2 miljard voor 1 miljoen granaten , is dat geen 2000 Euro per granaat - evenveel als mijn maandelijks netto pensioentje ? Asjemenou seg
Daar gaat "iemand" weeral een ferme boterham op onze belastingen aan verdienen. ( hopelijk toch een beetje FN Herstal )
Enne .. die granaten zijn voor de artillerie bestemd , en dat zijn aanvalswapens , geen verdedigingswapens. Is het de bedoeling dat Zelensky hiermee tot in Moskou geraakt misschien ?
( covid tast de hersenen aan. Ursulake en onze Charles Michel hebben het beestje ook te stekken gehad )
Enne .. die granaten zijn voor de artillerie bestemd , en dat zijn aanvalswapens , geen verdedigingswapens. Is het de bedoeling dat Zelensky hiermee tot in Moskou geraakt misschien ?
( covid tast de hersenen aan. Ursulake en onze Charles Michel hebben het beestje ook te stekken gehad )
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 21 mar 2023, 23:40, 1 keer totaal gewijzigd.
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Xi bij Putin en de premier bij Zelensky, ik had daar meer van verwacht. Geen vredespijp, Putin denkt dat ze het op hem gemunt hebben. Dan maar zaken doen.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Het lot van Zelensky door de ogen van een Japans journalist:
Het wordt met de dag duidelijker en duidelijker waarom toetreding tot de NAVO van Oekraïne op de lange baan geschoven werd, Oekraïne is en was nog de enige poort voor een conflict van de VS tegen Rusland.
Velen beschouwen deze oorlog als een uitgelokte oorlog door de VS. Een oorlog tussen de VS en Rusland en Oekraïne is de pineut. Beter gekend als een proxy oorlog.De auteur van het artikel vergelijkt de biografie van Bin Laden en Zelensky die van toepassing is op de gebeurtenissen van vandaag.
“Osama bin Laden, die de Verenigde Staten nu beschouwen als een bloedige terrorist, was oorspronkelijk een mujaheddin. Daarna vochten de mujaheddin met Sovjettroepen in Afghanistan, en de Verenigde Staten leverden hen wapens en geld als onderdeel van Operatie Cyclone (de codenaam voor het CIA-programma om de mujaheddin Afghanen te bewapenen. – Ca. red.). Met andere woorden, Washington, zoals vandaag het geval is in Oekraïne, steunde hen en rechtvaardigde de strijd tegen Rusland, de mujaheddin werden geprezen voor de strijd tegen de USSR en Bin Laden werd beschouwd als een held'
Het wordt met de dag duidelijker en duidelijker waarom toetreding tot de NAVO van Oekraïne op de lange baan geschoven werd, Oekraïne is en was nog de enige poort voor een conflict van de VS tegen Rusland.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Hoe dom van Rusland van zich te laten verleiden tot een oorlog. Ze hadden gewoon kunnen thuisblijven en honderdduizend jonge mannen, die nu onder de zoden liggen, hun leven laten leiden, hen de kans geven om Rusland op te bouwen tot een modern land. Maar neen, de idiote leider gaat in op de provocaties van de VS. Tssss....tsss....

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
De "speciale militaire operatie" in UA is dan miischien wel een oorlog tussen RU en VS maar Poetin heeft toch wel het eerste schot gelost ! Voor RU was de Navo niet gevaarlijker vanuit Polen dan ze zou zijn vanuit UA, dus zelfs als UA was opgenomen in de Navo was dat voor Poetin niet minder of niet meer bedreigend als tevoren. Een verstandige leider zou er eerder naar gestreefd hebben om RU zelf Navo-lid te maken en zodoende een sterk blok te vormen met de rest van Europa en het Westen als gezamenlijke defensie tegen een oorlogsdreiging van China;Wil. schreef: ↑22 mar 2023, 11:07Hoe dom van Rusland van zich te laten verleiden tot een oorlog. Ze hadden gewoon kunnen thuisblijven en honderdduizend jonge mannen, die nu onder de zoden liggen, hun leven laten leiden, hen de kans geven om Rusland op te bouwen tot een modern land. Maar neen, de idiote leider gaat in op de provocaties van de VS. Tssss....tsss....![]()
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Rusland is net de reden van bestaan van de NAVO. Met Rusland erbij zou men gewoon de NAVO kunnen opdoeken. Met China heeft de NAVO niets te maken , die is per definitie "Nord Atlantic" .... Breng de Amerikanen niet op het idee om een "Nord Pacific Treaty Organization" op poten te zetten tegen China.
-
Finland, geen lid van de NAVO, grenst ook aan Rusland en is nooit een probleem geweest voor Rusland mochten zij lid worden van de NAVO. Poetin zegt hierover:door socrates » 23 minuten geleden
De "speciale militaire operatie" in UA is dan miischien wel een oorlog tussen RU en VS maar Poetin heeft toch wel het eerste schot gelost ! Voor RU was de Navo niet gevaarlijker vanuit Polen dan ze zou zijn vanuit UA, dus zelfs als UA was opgenomen in de Navo was dat voor Poetin niet minder of niet meer bedreigend als tevoren.
Waarom Oekraïne dan wel? Stel u die vraag.Poetin: “Finse en Zweedse NAVO-toetreding is geen probleem voor Rusland”
Ik zal het u zeggen.....Omdat Oekraïne heel gevoelig ligt bij Rusland en dat wist de VS verdomd goed. Daarom dat ik ook schreef:
-
Dat was/is het idee. Een andere belangrijke reden is dat zijn marinebasis op de Krim op een boogscheut van de NAVO zou komen te liggen. Poetin voelde zich bedreigd na de Westers gezinde staatsgreep van 2014 in Oekraïne. Met wat hij nu geannexeerd heeft , heeft hij ook een gemakkelijke toegang tot de Krim naast zijn brug tussen de Krim en het Russisch vasteland.
-
Vandaar de onbegrijpbare domheid van Poetin om in te gaan op die provocatie. En wat heeft dat opgeleverd? Minstens 100.000 dode jonge mannen; een economie die naar 1930 teruggezet wordt; de 'faam' van Rusland onderuitgehaald en dit voor vele generaties; daarbij de kans dat de federatie helemaal uit elkaar valt.
Als bonus: meer dan 1.000 km extra Navogrens aan de deur.
Hoeveel hersencellen moet je kwijt zijn om dan toch in de provocerende val van de VS te trappen? Poetin, Poetin toch ....

Fred, je bent weer op je best, man.
De afstand van de Roemeense stad Sulina aan de Zwarte Zee tot Sevastopol is kleiner dan de afstand van Odessa tot Sevastopol.
Ter info: Roemenië is een Navo-lidstaat.

Het zou inderdaad niet lang duren of geduurd hebben mocht Oekraïne eerder lid van de NAVO geworden zijn, VS-oorlogsbodems voor de deur van Rusland (herinner u de Cuba-crisis hoe ze tekeer gingen). Maar het was geen prioriteit voor de VS want dan zou een aanval op Oekraïne een aanval op de hele NAVO zijn geweest en dat was/is niet de bedoeling. Men zou dan zeker in WO3 belandt zijn. Nu kan de VS zijn oorlog voeren tegen Rusland met Zelensky en zijn inwoners als de nuttige idioten.door Fred1950 » 7 minuten geleden
Dat was/is het idee. Een andere belangrijke reden is dat zijn marinebasis op de Krim op een boogscheut van de NAVO zou komen te liggen. Poetin voelde zich bedreigd na de Westers gezinde staatsgreep van 2014 in Oekraïne. Met wat hij nu geannexeerd heeft , heeft hij ook een gemakkelijke toegang tot de Krim naast zijn brug tussen de Krim en het Russisch vasteland.
Mission accomplished voor de VS.