Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Dicksy

28 mar 2023, 20:24

door socrates » 6 minuten geleden
Met "schoppen" kan ook :)
:lol: :lol:

E.T.

28 mar 2023, 20:38

En wat als klaveren troef is?

socrates

28 mar 2023, 20:40

Dicksy schreef:
28 mar 2023, 20:24
door socrates » 6 minuten geleden
:lol: :lol:
Schoppen kan een werkwoord zijn maar ook een naamwoord.
Schoppen (nw) kunnen ook van karton zijn of van staal.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Charlie Maru

28 mar 2023, 21:09

socrates schreef:
28 mar 2023, 19:44
Charlie Maru schreef:
28 mar 2023, 14:57
HLN:
Russische strijders gaan nietsvermoedend gebouw vol boobytraps binnen. Dan duwen Oekraïners op ontsteker

https://www.hln.be/buitenland/russische ... ~a69d1645/
Niet echt moedig van die Oekraïners toch ?
Materniteit en school platbombarderen is moediger veronderstel ik....?
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Wil.

28 mar 2023, 21:33

socrates schreef:
28 mar 2023, 20:16
Wil. schreef:
28 mar 2023, 20:13
Je stelt eigenlijk voor: man tegen man met de blote vuist.
Die tijd is al even voorbij.
En 'koeken' (op hun smoel) horen d'er ook bij.
Zo kun je goed wat 'troef' krijgen.

♪ Het leven is een kaartspel ♫
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

socrates

28 mar 2023, 21:58

Wil. schreef:
28 mar 2023, 21:33
socrates schreef:
28 mar 2023, 20:16
Wil. schreef:
28 mar 2023, 20:13
Je stelt eigenlijk voor: man tegen man met de blote vuist.
Die tijd is al even voorbij.
En 'koeken' (op hun smoel) horen d'er ook bij.
Zo kun je goed wat 'troef' krijgen.

♪ Het leven is een kaartspel ♫
Het gaat er daar toch hard aan toe. Er wordt op de harten gejaagd.

Charlie Maru

29 mar 2023, 08:26

HLN:
Moskou: Zweden en Finland worden “legitieme doelwitten” bij NAVO-toetreding

Finland en Zweden worden "legitieme doelwitten" voor Russische "vergeldingsacties" zodra ze toetreden tot de NAVO. Daarvoor waarschuwde de Russische ambassadeur in Stockholm dinsdag.

https://www.hln.be/buitenland/moskou-zw ... ~a5fb8b6d/

HLN:
Rusland zet nieuw huurlingenleger ‘Convoy’ in op de Krim: “Tot de tanden gewapend”

Het huurlingenleger van Wagner-baas Yevgeni Prigozhin kenden we al. Nu lijkt het erop dat Rusland op de Krim gebruik maakt van een nieuw huurlingenleger dat opereert onder de naam ‘Convoy’. “Hun uitrusting is spiksplinternieuw, en ze zijn tot de tanden bewapend”, aldus de niet zo objectieve journaliste Olga Skabejeva (37) - ook wel ‘de megafoon van Poetin’ genoemd. Dit is wat je moet weten over het nieuwste Russische huurlingenleger.

https://www.hln.be/nieuws/rusland-zet-n ... ~a263c80b/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Dicksy

29 mar 2023, 09:55

De president van Oekraïne vreest dat veranderingen in Washington Poetin de oorlog kunnen laten winnen

Doelend op de Presidentsverkiezingen volgend jaar in de VS.
De Oekraïner gaf toe dat hij bang was voor de symbolische impact van een nederlaag in Bakhmut, maar uitte ook zijn bezorgdheid over de mogelijke gevolgen van politieke veranderingen in de VS.

Sommige politieke figuren, waaronder de Republikein Donald Trump, de voormalige president en huidige kandidaat voor 2024, hebben zich afgevraagd of Washington Oekraïne moet blijven voorzien van miljarden dollars aan militaire hulp.
En zijn bezorgdheid is meer dan terecht. Democraten binnen de eigen partij zijn geen voorstander van het feit dat Biden zich terug kandidaat zou stellen. Ook voor hen is het beleid van Biden niet wat men van hem verwacht had en zijn zeker zijn binnenlands beleid is dat niet wat men van hem verwacht had. Alles te teveel op Oekraïne gefocust wat natuurlijk door de Republikeinen uitgebuit wordt.
Maar welk alternatief hebben de Democraten als ze ook al Harris niet zien zitten.

socrates

29 mar 2023, 10:03

Dicksy schreef:
29 mar 2023, 09:55
De president van Oekraïne vreest dat veranderingen in Washington Poetin de oorlog kunnen laten winnen

Doelend op de Presidentsverkiezingen volgend jaar in de VS.
De Oekraïner gaf toe dat hij bang was voor de symbolische impact van een nederlaag in Bakhmut, maar uitte ook zijn bezorgdheid over de mogelijke gevolgen van politieke veranderingen in de VS.

Sommige politieke figuren, waaronder de Republikein Donald Trump, de voormalige president en huidige kandidaat voor 2024, hebben zich afgevraagd of Washington Oekraïne moet blijven voorzien van miljarden dollars aan militaire hulp.
En zijn bezorgdheid is meer dan terecht. Democraten binnen de eigen partij zijn geen voorstander van het feit dat Biden zich terug kandidaat zou stellen. Ook voor hen is het beleid van Biden niet wat men van hem verwacht had en zijn zeker zijn binnenlands beleid is dat niet wat men van hem verwacht had. Alles te teveel op Oekraïne gefocust wat natuurlijk door de Republikeinen uitgebuit wordt.
Maar welk alternatief hebben de Democraten als ze ook al Harris niet zien zitten.
Leden van de partij die zich democratisch noemt hebben blijkbaar minder ambitie dan de Republikeinen om de lakens te mogen uitdelen. Mogelijk hebben ze ook minder rijke, of minder gulle financiers. Ook zijn sinds Reagan, de republikeinen veel populairder geworden, wellicht mede daardoor zijn ze dan ook als partij meer gepolatiseerd. Een groot deel van het "plebs" dat meedeed aan de bestorming van het Kapitool zou "van nature" nooit Republikein hebben mogen stemmen.

Dicksy

29 mar 2023, 10:09

Het verliezen van Bakhmut kan Oekraïne dwingen tot 'compromis met Poetin'
Bakhmut was het middelpunt van maandenlange uitputtingsslag in Oost-Oekraïne, waarbij zowel Rusland als Oekraïne beweerden zware verliezen te hebben toegebracht.
Ondanks dat sommige militaire analisten suggereren dat de stad strategisch onbeduidend is, zou een nederlaag Volodymyr Zelenskyy kunnen dwingen om compromissen te sluiten met Vladimir Poetin, geeft hij toe.
Hij zei dat het verliezen van Bakhmut "onze samenleving moe zou maken", terwijl Rusland in staat zou worden gesteld "deze overwinning te verkopen aan het Westen, aan zijn samenleving, aan China, aan Iran".

Oekraïne en Russische functionarissen zijn het oneens over de vraag of Rusland enige vooruitgang heeft geboekt in Bakhmut.
De ene zegt zwart, de andere zegt wit. De ene zegt wit en de andere zegt dan weer zwart.
Propaganda is ook oorlogsvoering.

Hij zei dat het verliezen van Bakhmut "onze samenleving moe zou maken", terwijl Rusland in staat zou worden gesteld "deze overwinning te verkopen aan het Westen, aan zijn samenleving, aan China, aan Iran"

Eerst wel strategisch van belang, dan weer niet van strategisch belang, nu weer wel van strategisch belang. Zelenski kan ik wel gelijk geven als hij stelt:
1.- dat het zijn 'samenleving moe zou maken' maar dan moet hij ook eens naar de bevolking kijken/luisteren van de ondersteunende landen. Zij verwijten het verminderen van hun koopkracht ook aan de oorlog in Oekraïne en het vele geld dat er naar toe vloeit, geld dat die bevolking moet ophoesten.
2.- Dat een Russische overwinning in Bakhmut deze verkocht zal worden aan het Westen, aan zijn samenleving, aan China, Iran.....eigenlijk aan de hele wereld.

De VS zal een nederlaag koste wat kost niet toelaten, weer met de billen bloot gaan kunnen ze zich niet permitteren. Op dat punt moet Zelenski zich eigenlijk geen zorgen maken, toch niet zolang Biden President is.

Dicksy

29 mar 2023, 10:24

Zelenskyy aan Xi Jinping: Kom naar Oekraïne
De Oekraïense president Volodymyr Zelenskyy nodigde woensdag zijn Chinese tegenhanger Xi Jinping uit naar Oekraïne, voor wat de eerste directe communicatie tussen de twee leiders zou zijn sinds het begin van de totale oorlog van Rusland tegen Oekraïne.

"We zijn klaar om [Xi] hier te zien", zei Zelenskyy in een interview met de Associated Press , een Amerikaanse nieuwszender, in een trein naar Kiev, eraan toevoegend: "Ik wil met hem spreken."
Beste Zelenski,
Het is niet omdat gij hem wil spreken dat Xi ook met u wil spreken. Ik denk Xi zijn agenda wel zelf zal bepalen en niet u, noch de VS of de EU.
Als Xi vindt dat de tijd rijp is voor een bezoek zal hij u uitnodiging wel aannemen. Niks forceren met de Chinezen, geduld hebben is ook een kunst.

Voorafgaand aan Xi's bezoek aan Moskou vorige week, meldde de Wall Street Journal dat de reis de Oekraïense en Chinese presidenten de gelegenheid zou geven om elkaar telefonisch te spreken.

Maar gesprekken vonden niet plaats, en de Xi-Poetin-top eindigde met beide leiders die een gezamenlijke verklaring onderschreven die het verhaal van Rusland leek te ondersteunen , waarbij ze geen aanbod deden om Russische troepen uit Oekraïne terug te trekken, terwijl ze de NAVO-uitbreiding de schuld gaven van het aanwakkeren van de oorlog.

29/03/2023 - 11.29 uur:
De woordvoerster van het Ministerie van Buitenlandse Zaken van China heeft ondertussen gereageerd op de oproep van Zelenski zijnde dat het Ministerie kontakten onderhoudt met alle partijen maar dat ze geen informatie kan geven over een mogelijkheid tot persoonlijke ontmoeting tussen Zelenski en XI.
Voorlopig wordt hij dus op een diplomatische manier wandelen gestuurd.

Fred1950

29 mar 2023, 12:41

Pfff.. ik zou ook geen goesting hebben om met dat show-acteurke een babbelke te slaan. 8) :twisted: :mrgreen:

Fazal

29 mar 2023, 12:47

Zelensky heeft volgens mij al meer dan voldoende bewezen dat hij veel meer is dan zomaar een acteurke.

Fred1950

29 mar 2023, 13:32

Fazal schreef:
29 mar 2023, 12:47
Zelensky heeft volgens mij al meer dan voldoende bewezen dat hij veel meer is dan zomaar een acteurke.
Dan ga je mij daarvan moeten overtuigen met een paar van zijn geruchtmakende en veelbelovende daden.

Wil.

29 mar 2023, 13:47

Fred1950 schreef:
29 mar 2023, 13:32

Dan ga je mij daarvan moeten overtuigen met een paar van zijn geruchtmakende en veelbelovende daden.
Ik verwijs zoals gewoonlijk naar je eigen "inzichten".
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.