Bluft Poetin?
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Benden zoals die van Nijvel hadden nooit de bedoeling te winnen, hun doel was de nodige chaos oproepen om daarna "de reddende engel" te installeren
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
De "reddende engel" zou geen linkse geweest zijn. Er lopen in Vlaanderen nu ook al rond die zichzelf tot "reddende engel" zouden uitroepen Een "autocraat" of verlicht despoot , met vooral verstand , en waarvan de slinger in het midden hangt ( dus wars van de klassieke links-rechts definities ) , dat hebben veel landen nodig.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
De democratie heeft de plicht zich kwetsbaar op te stellen en alle meningen de kans te geven gehoord te worden. Maar wanneer er trends ontstaan die de democratie kunnen versmachten, dan heeft ze ook de plicht om daarop te reageren.
Het proces is bezig: zowel de democratische reactie als de autocratische trekjes.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Een democratie is trouwens nog steeds gebaseerd op een piramidale gezagstructuur (*) , en dergelijk structuur is niet stabiel. Die valt met de jaren als een pudding in mekaar ( ook al kan die het honderden jaren uithouden ).
(*) eenmaal het stemhokje gepasseerd vervalt iedere inspraak van de burger .... dit is wat ik noem "de dictatuur van de representatieve democratie" HET grote probleem is dat de bevolking niet meer tevreden is met de dommigheden die vele politiekers uitkramen. Mensen schreeuwen ten allerlaatste naar mensen met verstand , niet naar diegenen met het betere taalgebruik of de mooiste "looks".
(*) eenmaal het stemhokje gepasseerd vervalt iedere inspraak van de burger .... dit is wat ik noem "de dictatuur van de representatieve democratie" HET grote probleem is dat de bevolking niet meer tevreden is met de dommigheden die vele politiekers uitkramen. Mensen schreeuwen ten allerlaatste naar mensen met verstand , niet naar diegenen met het betere taalgebruik of de mooiste "looks".
-
Honderden jaren? Daar wil ik alvast voor tekenen.Fred1950 schreef: ↑02 apr 2023, 16:57Een democratie is trouwens nog steeds gebaseerd op een piramidale gezagstructuur (*) , en dergelijk structuur is niet stabiel. Die valt met de jaren als een pudding in mekaar ( ook al kan die het honderden jaren uithouden ).
Je hebt nog steeds geen goed begrip van wat 'democratie' inhoudt. Maak van de vrije zondag gebruik om iets bij te leren.

Ik had het niet over democratie as such , wel over de piramidale structuur. Kan een niet-representatieve democratie ook bestaan waar burgers niet via een piramide omhoog moeten klauteren om hun rechten te kunnen doen gelden ? Volgens mij wel , en dat staat los van persvrijheid of vrije meningsuiting. Die kan in een autocratie evengoed bestaan. Het is schrijnend dat men stakingen en betogingen moet organiseren om iets gedaan te krijgen. Stakingen en betogingen kosten geld en tijd , en hoeven er niet te zijn als "verstandige" mensen zakens "pro-actief" kunnen besturen en voor oplossingen kunnen zorgen zodat de problemen zich niet stellen.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 02 apr 2023, 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
-
En wat "democratie" op zich betreft .... de "oppositie" is er uitsluitend voor om te "Opposeren" Als ( als .. als .. als .. ) die oppositie dan met een tegenvoorstel afkomt i.p.v. wat onnozele kritiek , dan wordt dat voorstel van de hand gewezen , puur omdat het van de "oppositie" komt. Meestal zijn tegenvoorstellen ook niet het Ei van Columbus wegens gebrek aan .... competentie. En zo kan de boer nog honderden jaren voort ploegen zonder maar een wezenlijke stap vooruit te zetten ......
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
De ene mag het, de andere niet. Hopelijk kan de grootste economie van Europa hier mee lachen, misschien zuur maar lachen zullen ze.Japan Breaks With U.S. Allies, Buys Russian Oil at Prices Above Cap
TOKYO—The U.S. has rallied its European allies behind a $60-a-barrel cap on purchases of Russian crude oil, but one of Washington’s closest allies in Asia is now buying oil at prices above the cap.
Japan got the U.S. to agree to the exception, saying it needed it to ensure access to Russian energy. The concession shows Japan’s reliance on Russia for fossil fuels, which analysts said contributed to a hesitancy in Tokyo to back Ukraine more fully in its war with Russia.
While many European countries have reduced their dependence on Russian energy supplies, Japan has stepped up its purchases of Russian natural gas over the past year. Japan is the only Group of Seven nation not to supply lethal weapons to Ukraine, and Prime Minister Fumio Kishida was the last G-7 leader to visit Ukraine after Russia’s invasion.
Vertaling:
Japan breekt met Amerikaanse bondgenoten, koopt Russische olie tegen prijzen boven cap
TOKYO - De VS heeft zijn Europese bondgenoten geschaard achter een limiet van $ 60 per vat voor de aankoop van Russische ruwe olie, maar een van de naaste bondgenoten van Washington in Azië koopt nu olie tegen prijzen boven de limiet.
Japan kreeg de VS zover om in te stemmen met de uitzondering en zei dat het die nodig had om de toegang tot Russische energie te verzekeren . De concessie toont de afhankelijkheid van Japan van Rusland voor fossiele brandstoffen, wat volgens analisten bijdroeg aan een aarzeling in Tokio om Oekraïne vollediger te steunen in zijn oorlog met Rusland .
Terwijl veel Europese landen hun afhankelijkheid van Russische energievoorziening hebben verminderd, heeft Japan het afgelopen jaar zijn aankopen van Russisch aardgas opgevoerd. Japan is het enige land van de Groep van Zeven dat geen dodelijke wapens levert aan Oekraïne, en premier Fumio Kishida was de laatste G-7-leider die Oekraïne bezocht na de Russische invasie.
https://www.wsj.com/articles/japan-brea ... p-1395accb
(Bron: WSJ - 2 april 2023 6:00 uur )
(Waarom Russische site's lezen toch nuttig kan zijn)
-
Dat is al behoorlijk oud nieuws. We hebben het daarover al gehad.

Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Door Peter LandersVolgendoor Wil. » 26 minuten geleden
Dat is al behoorlijk oud nieuws. We hebben het daarover al gehad.
WSJ - 2 april 2023 6:00 uur ET
Voor mij is 02 april 2023 gisteren. Iedereen is natuurlijk vrij om zelf te bepalen wat hij als oud nieuws catalogeert en wat niet. De WSJ loopt dus behoorlijk achter...
-
Was jij niet degene die hekelde dat HLN 'oud nieuws' bracht? Zet de WSJ maar bij in die hoek. Ik heb de link geplaatst naar 25 februari ll. Niet gezien?
Laatst gewijzigd door Wil. op 03 apr 2023, 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.

De sfeer blijft 'goed' op de Russische staatstelevisie: één van de vaste panelleden is de journalist Sergey Mardan. Die stelt: “Ik zou liever hebben dat Kiev een onbewoonbare stad wordt”
Het broedervolk, de Russen.
Maar ja, in elke familie is het al eens ruzie, hé?

Diezelfde Sergey zei eerder al dat Oekraïne van de kaart moet worden gewist.

Het broedervolk, de Russen.
Maar ja, in elke familie is het al eens ruzie, hé?

Diezelfde Sergey zei eerder al dat Oekraïne van de kaart moet worden gewist.

Hier een foto met daarop 2 personen die geregeld in het Kremlin kwamen: Darya Dugina (de dochter van de filosoof die nogal wat invloed heeft in het Kremlin) en Vladlen Tatarsky, de blogger die van plan was om zoveel mogelijk Oekraïners te doden.

Beiden zijn ze niet meer onder de levenden. Ze zijn resp. in Moskou en St.Petersburg door een bomaanslag om het leven gekomen.

Beiden zijn ze niet meer onder de levenden. Ze zijn resp. in Moskou en St.Petersburg door een bomaanslag om het leven gekomen.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.