Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

07 apr 2023, 21:47

Charlie Maru schreef:
07 apr 2023, 21:36
Heeft de Vladi toch weeral pech zekers...... :roll:

...sabotage door special forces ....

Wil.

07 apr 2023, 21:57

In Moskou, in St. Petersburg en nog een paar steden breken om de haverklap branden uit of vliegt er iets in de lucht. Bij voorkeur vindt het vuur zijn weg naar officiële gebouwen. Deze week nog in het Ministerie van Defensie. Vorige maand een gebouw van de FSB (ex KGB)

Een running joke bij mensen die dit allemaal van dichtbij volgen is dat Russen geregeld een sigaret opsteken of weggooien op plaatsen waar er niet mag gerookt worden met als gevolg ontploffingen en branden. :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

07 apr 2023, 22:01

In St.Petersburg staan mensen aan te schuiven in lange rijen. Reden? Ze willen hun roebels omzetten in euro's of in dollars of in een andere stevige munt.
De bevolking heeft er duidelijk geen goed oog in dat Rusland hier economisch sterker gaat uitkomen. Ze kiezen daar ... euh ... eieren voor hun geld.

Fred1950

07 apr 2023, 22:04

Fred1950 schreef:
07 apr 2023, 21:18
....
Een completer New York times artikel hierover https://www.nytimes.com/2023/04/06/us/p ... ussia.html . Hopelijk kunnen jullie dit lezen zonder vooraf te registreren. ( met Google Chrome gemakkelijk in het nederlands te vertalen )
Als ge u niet wilt laten registreen , dan kan je een print-out in PDF ( en in het nederlands ) hier lezen

Ukraine War Plans Leak Prompts Pentagon Investigation - The New York TimesNL_Page_1.jpg
Ukraine War Plans Leak Prompts Pentagon Investigation - The New York TimesNL_Page_2.jpg
Ukraine War Plans Leak Prompts Pentagon Investigation - The New York TimesNL_Page_3.jpg

Wat hieruit zeker duidelijk mag zijn is dat de NAVO een ECHTE proxy oorlog tegen Rusland aan het voeren is. :evil: Dit is geen "speciale operatie" meer , het is iets dat maar weinig nodig heeft om er een WO III van te maken.

Dicksy

07 apr 2023, 22:12

Denk er aan dat misleiding ook tot oorlogsvoering behoort.

socrates

07 apr 2023, 22:27

Ook niet vergeten dat Poetin de agressor is, ook al was Oekraïne lid geworden van de Navo, dan was dat toch niet noodzakelijk een groter gevaar voor Rusland dan wanneer de Navo zou opereren vanuit bv. Litouwen of nu dan vanuit Finland ?
Met zijn "speciale militaire operatie" heeft P zich in eigen voet geschoten, straks heeft hij niet enkel een stijve arm maar ook nog een :x klompvoet.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Fred1950

07 apr 2023, 22:45

socrates schreef:
07 apr 2023, 22:27
Ook niet vergeten dat Poetin de agressor is, ....
De "agressie" was er al sinds 2014 door de Russisch gezinde opstandelingen in de Donbas. Poetin had er strategisch beter aan gedaan om vanuit de Donbas toen al LANGZAAM gebied te "veroveren" in plaats van Kiev te omsingelen. Manisch gedrag wordt steeds gevolgd door een depressie ( en dat zullen de Amerikanen ook ooit wel eens ondervinden )

Wil.

07 apr 2023, 22:49

sinds 2014 door de Russisch gezinde opstandelingen in de Donbas
Kopt. De "groene mannetjes" die de Krim binnenvielen, zijn vervolgens verhuisd naar de Donbas waar ze enkele heethoofden zijn komen helpen om oorlogje te spelen.

Dicksy

07 apr 2023, 23:21

Geduld mannekes en afwachten tot dat offensief van Oekraïne begint. Dan pas gaan we weten wie den dikste heeft en hoever ze willen en/of kunnen gaan.

voorn

07 apr 2023, 23:36

In elk geval mag dat niet langer duren
Of ge nu Rusisch gezind zijt of Oekraiens in de Dombas, ge blijft de sukkelaer met een onleefbaar
grondgebied na de oorlog. :twisted:

boeffer

07 apr 2023, 23:41

Putin zijn slecht geweten zal zijn ondergang worden, altijd iets extra meer erbij.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Dicksy

08 apr 2023, 08:11

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/04/07 ... erop-of-e/

Zoals ik gisteren schreef:
Geduld mannekes en afwachten tot dat offensief van Oekraïne begint. Dan pas gaan we weten wie den dikste heeft en hoever ze willen en/of kunnen gaan.

Wil.

08 apr 2023, 09:19

Vorige week heeft Poetin de Amerikaanse journalist Gershkovich laten arresteren. Op welke gronden is dat gebeurd? 'Hij was een spion' - aldus de Russen.

Vóór zijn arrestatie rapporteerde Gershkovich over hoe de Russische economie afbrokkelt onder het gewicht van westerse sancties. Dat onderwerp ligt hele gevoelig bij het Kremlin.

De reactie was om hem te arresteren en hem tegelijkertijd in diskrediet te brengen. Er is een consistente lijn van propaganda geweest in verschillende netwerken – en dat geldt ook voor overheidsfunctionarissen zoals Maria Zakharova van het ministerie van Buitenlandse Zaken – en die lijn is om Gershkovich af te schilderen alsof hij helemaal geen journalist is.

Het zijn heel brutale leugens en dat is bedoeld als waarschuwing voor andere buitenlandse verslaggevers die zich nog in RU bevinden zodat iedereen in RU die over vergelijkbare onderwerpen durft te rapporteren het zwijgen wordt opgelegd. Het is een niet verkeerd te begrijpen signaal om hen te vertellen dat, áls ze dat doen, ze als spion zullen worden beschouwd. En de boodschap is ook gericht op het Westen in een poging hen te laten zien dat ze niet bij machte zijn om RU ervan te weerhouden te doen wat ze maar willen tegenover westerse journalisten.

Alsof we dat nog niet wisten; een dictatuur is tot alles in staat. Vandaar dat een democratie heel andere spelregels dient te hanteren tegenover een dictatuur dan tegenover een democratie.

socrates

08 apr 2023, 09:39

Een van de eerste ingrepen die bij een Staatsgreep worden gedaan is het monopoliseren van alle nieuwsmedia. Dat feit onderstreept nog eens hoe ontzettend belangrijk de Vrijheid van Mening wel is en hoe noodzakelijk het beroep van journalist is in elke samenleving. In landen waar de Vrijheid een vanzelfsprekendheid is, vergeet men al wel eens het grote belang van dat beroep van reporter.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Fred1950

08 apr 2023, 10:12

socrates schreef:
08 apr 2023, 09:39
..... de Vrijheid van Mening wel is en hoe noodzakelijk het beroep van journalist is in elke samenleving. In landen waar de Vrijheid een vanzelfsprekendheid is, vergeet men al wel eens het grote belang van dat beroep van reporter.
Een "mening" is nooit objectief. Als een journalist een bepaalde mening niet deelt , dan zwijgt die meestal .... Feiten achter de hand houden in de stijl van "wat niet weet niet deert" is eigenlijk nog erger dan pro-of anti-propaganda.