Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

09 apr 2023, 18:41

Wil. schreef:
07 apr 2023, 21:57
In Moskou, in St. Petersburg en nog een paar steden breken om de haverklap branden uit of vliegt er iets in de lucht. Bij voorkeur vindt het vuur zijn weg naar officiële gebouwen. Deze week nog in het Ministerie van Defensie. Vorige maand een gebouw van de FSB (ex KGB)

Een running joke bij mensen die dit allemaal van dichtbij volgen is dat Russen geregeld een sigaret opsteken of weggooien op plaatsen waar er niet mag gerookt worden met als gevolg ontploffingen en branden. :lol:
Weer een paar Russen die stonden te roken in de fabriek waar vliegtuigen worden gefabriceerd in Voronezh. De boel in de fik.

Toch wat voorzichtiger zijn, tovarishchi.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

09 apr 2023, 18:54

tokkio schreef:
09 apr 2023, 17:28
....
Een vraag is , hoe geraakt UK aan een lange afstand raket die ze niet hebben........
https://www.hln.be/buitenland/rusland-h ... ~a1b0e277/
Ze hebben die wel van de Amerikanen gekregen , maar mogen ze niet voor lange afstanden gebruiken. Ze kunnen die uiteraard ook evantueel van de Engelsen of van wie dan ook gekregen hebben. Zelfs in oorlogsvoering zijn Oekraïners corrupt. :twisted: :mrgreen:

Wil.

09 apr 2023, 19:02

Fred1950 schreef:
09 apr 2023, 18:54
Ze hebben die wel van de Amerikanen gekregen , maar mogen ze niet voor lange afstanden gebruiken. Ze kunnen die uiteraard ook evantueel van de Engelsen of van wie dan ook gekregen hebben. Zelfs in oorlogsvoering zijn Oekraïners corrupt. :twisted: :mrgreen:
Dicksy schreef:
07 apr 2023, 22:12
Denk er aan dat misleiding ook tot oorlogsvoering behoort.

Dicksy

09 apr 2023, 19:18

image.png
image.png (112.89 KiB) 285 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Dicksy op 09 apr 2023, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.

09 apr 2023, 19:18

Dicksy schreef:
07 apr 2023, 22:12
Denk er aan dat misleiding ook tot oorlogsvoering behoort.

Dicksy

09 apr 2023, 19:27

Eindelijk dat u het dan toch begrepen hebt dat dit een uitgelokte oorlog van uw gidsland is om een confrontatie met Rusland uit te lokken. En u bent er nog fier op ook, begrijpe wie kan.

Wil.

09 apr 2023, 19:37

Dicksy schreef:
09 apr 2023, 19:27
Eindelijk dat u het dan toch begrepen hebt dat dit een uitgelokte oorlog van uw gidsland is om een confrontatie met Rusland uit te lokken. En u bent er nog fier op ook, begrijpe wie kan.

Je neemt allerlei gedachtesprongen die er niet zijn.

1. Waarom is er plots een 'uitgelokte oorlog' en dan nog wel vanuit de kant van de VS?
2. Waar lees je dat ik fier ben op iets?
3. Een koude oorlog was ook een vorm van oorlog waarin misleiding een rol speelde.

4. Je haalt met je knipsel één fragment uit het bredere verband. Misschien ben je niet op de hoogte. In dat geval wil ik je wel wat bijlezen.

Dicksy

09 apr 2023, 20:08

Misschien ben je niet op de hoogte. In dat geval wil ik je wel wat bijlezen.
Gij hebt toch echt wel een hoge dunk van u eigen, niet? Mensen die daar aan lijden daar bestaat een naam voor maar het is een ziekte die blijkbaar moeilijk te behandelen is.

Maar het is zoals ik al eerder schreef:

Wil. sommigen hier op het forum kun je misschien overbluffen en hun een wow-gevoel ontlokken dat je ego streelt maar dat lukt niet bij mij, verkeerd gegokt.
Maar ik zal mijn goed hart laten zien en de link plaatsen waar ik het uit gehaald hebt:
image.png
image.png (139.83 KiB) 249 keer bekeken

Misschien dat ge punt 4 van uw reactie hier eens kunt plaatsen en eens kijken wat hij er van denkt. Misschien moet hij ook wel bijgelezen geworden. :roll:

Wil.

09 apr 2023, 22:25

Dicksy, ik hoef niemand te overbluffen. Ik ben gewoon mezelf en wanneer ik merk dat iemand niet op de hoogte is van de feiten, dan geef ik dat aan en geef ik de kans om wat meer inzicht te verwerven.

Sommigen - waaronder onze Sof en wellicht ook Willy VD - hebben er een handje van weg om vanuit complete onwetendheid de zaken te verdraaien of, erger nog in het geval van W VD, halve waarheden te verkondigen en heel belangrijke stukken weg te laten. De meeste lezers van WVD slikken het merendeel van wat hij als zoete koek presenteert. Indien die zoete koek smaakt, dan ieder zijn zin, nietwaar?

Wil.

09 apr 2023, 22:30

Vanavond heb ik de docu gezien over Poetin en het Westen. Heel interessant. Echter, wat daar werd gezegd over de aanloop naar de oorlog, over de staatsgreep van Janoekovitsj en de leugens van Poetin, heb ik hier al bij herhaling neergeschreven. Mooi om het zo allemaal op een rijtje gezet te zien.

Dicksy

09 apr 2023, 23:13

Sommigen - waaronder onze Sof en wellicht ook Willy VD - hebben er een handje van weg om vanuit complete onwetendheid de zaken te verdraaien of, erger nog in het geval van W VD, halve waarheden te verkondigen en heel belangrijke stukken weg te laten. De meeste lezers van WVD slikken het merendeel van wat hij als zoete koek presenteert. Indien die zoete koek smaakt, dan ieder zijn zin, nietwaar?
U loopt teveel langs uw schoenen Wil. en zoals ik al zei dat u een hoge dunk van u eigen hebt en daar beledig ik u hopelijk niet mee of had ik moeten liegen?
Wie niet in uw verhaaltjes meegaat is voor u onwetend, verdraaid de zaken…… .en dies meer.
Vanavond heb ik de docu gezien over Poetin en het Westen. Heel interessant. Echter, wat daar werd gezegd over de aanloop naar de oorlog, over de staatsgreep van Janoekovitsj en de leugens van Poetin, heb ik hier al bij herhaling neergeschreven. Mooi om het zo allemaal op een rijtje gezet te zien.
Deze Westerse kijk was al allemaal geweten nog vóór deze uitzending en nog vóór u er over schreef. Het past gewoon in uw manier hoe u naar deze zaak kijkt, dus slikken maar.
Maar het is zoals u zegt:
Indien die zoete koek smaakt, dan ieder zijn zin, nietwaar?
Nog een rustige nacht verder.

Fred1950

10 apr 2023, 00:03

Snapshot uit "Mijn Achtertuin" ( de docu op Canvas waarnaar Wil-met-punt hierboven verwees ) met de Poolse minister van buitenlandse zaken aan het woord. Kijk naar https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/putin---th ... west-s1a1/

Untitled225.png
Untitled225.png (434.04 KiB) 222 keer bekeken

Janoekovits telefoneerde daarna naar Poetin , en blijkbaar was Poetin akkoord dat hij zou vertrekken. Toen het akkoord met de EU getekend moest worden was Janoekovits niet eens aanwezig , maar reeds naar de Donbas gevlucht ( en kon dus ook het akkoord niet meer tekenen ). DIT was het moment van de staatsgreep , en die staatsgreep werd gepleegd , niet door Janoekovits , maar als één blok door verschillende ( buitenlandse zaken ) ministers van de EU !

Ik blijf erbij , de EU ( niet de VS of Rusland ) wil Oekraïne "veroveren"
Fred1950 schreef:
07 apr 2023, 11:57
Dicksy schreef:
07 apr 2023, 10:45
....
- Terwijl de staatsmedia de Chinees-Franse relatie verkondigden, demoniseerden de Chinese sociale media Von der Leyen als een Amerikaanse marionet.
....
Dat is geen marionet. Samen met Charles Michel en Verhofstadt behoort ze tot het diep-blauw liberaal graaigebroed kartel dat Oekraïne als wingewest wil inlijven om te beletten dat het met eender welk ander land nog economische akkoorden gaat sluiten. Oekraïne is een graanschuur , en daar is geld mee te verdienen dat de "groten der aarde" in de EU niet aan hun neus willen zien voorbijgaan.

Xi zal ook wel beseffen dat de EU ( met Verhofstadt op de Maidan barricades in 2014 ) de oorzaak is van de problemen in Oekraïne. Die geraakt niet overtuigd door de VS propaganda en die van Wil-met-punt. :lol:

Wil.

10 apr 2023, 00:25

Tja, Fred, als je 't nu nog niet begrepen hebt dat Janoekovitsj de wetten had moeten ondertekenen die het parlement had gestemd, ofwel moest opstappen vóór het einde van zijn ambtstermijn, dan focus jij je best op de dingen die je héél goed kent.

Fred1950

10 apr 2023, 09:00

Dit is inderdaad duidelijk voor mij. Dit is ( was ) een staatsgreep door de nationalistische oppositie in Oekraïne ( zoiets als het VB hier ) , in opdracht van , gesteund en gesponserd door EU graaigebroed. Een demostrante veklaarde zelfs dat het "regime" moest vallen. "Democratie" was hier ver zoek ....

Charlie Maru

10 apr 2023, 09:27

HLN:
Russische troepen verlaten talrijke posities in Oost-Oekraïne, meldt onafhankelijke Russische krant

De Russische troepen zijn blijkbaar begonnen met het verlaten van talrijke posities in Oost-Oekraïne. “De Russen trekken zich terug” titelt de Europese editie van de Russische krant ‘Novaja Gazeta’, die kritisch staat tegenover het Kremlin. Het gaat om stellingen bij de oostelijke Oekraïense dorpen Voehhledar, Avdiivka en Novoselovka.

https://www.hln.be/buitenland/russische ... ~aab3e7ce/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier