Bluft Poetin?
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Baas, baas.....Nee, hij was toen nog maar Minister van Landsverdediging.door Fred1950 » 16 minuten geledenHoezo ? Hier ook deserteur ? Was Putin hier ook al de baas toen er bij ons nog dienstplicht bestond ?Dicksy schreef: ↑25 minuten geleden
....
Inderdaad, maar pas na 27 dagen en net zoals bij ons vroeger wie zich niet aanbood voor keuring binnen de gestelde termijn als deserteur beschouwd werd.![]()
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Binnenkort mag een werknemer hier mogelijk drie keer drie dagen "ziek" zijn zonder doktersbriefje. Een soldaat wordt na 3 dagen ongewettigde afwezigheid deserteur beschouwd en dat is voor een militair nog altijd een strafbaar feit, (wel geen doodstraf meer
)
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
"In mijne tijd" ( jaren '70-'80 bij Siemens ) mochten wij als bediende ook drie keer een dag ziek zijn zonder doktersbriefje. Blijkbaar is dat nu anders , en wordt het terug als 50 jaar geleden ... In het leger ( 1975 ) heb ik ook eens een week ziek thuis gezeten met een zware keelontsteking , en toen moest ik naar een dokter die door het leger "aanvaard" was voor een doktersbriefje.
-
Eventjes het topic terug op het juiste spoor zetten vóór
al die gepensioneerde militairen hier hun zeg komen doen over dat doktersbriefje.
'Oproepingsbrieven zullen door de nieuwe regels ook digitaal afgeleverd mogen worden, via een speciaal portaal van de Russische Rijksdienst. En de oproeping wordt als ontvangen beschouwd op het moment dat die op het persoonlijke account van de dienstplichtige is verschenen.
Dan treedt ook meteen een extra maatregel in werking. Dienstplichtigen zullen vanaf de dag dat de oproepingsbrief is afgeleverd, het land niet meer mogen verlaten'.
Wat zeggen de Russen:
De opgeroepene zal digitaal en op papier in kennis gesteld worden. Pas na 7 dagen na het verschijnen in zijn digitaal profiel zal de dagvaarding als afgeleverd beschouwd worden, gelezen of niet, en heeft betrokkene vanaf die dag 20 dagen tijd om zich aan te melden bij het rekruteringsbureau.
Tijdens deze periode van 27 dagen is het hem verboden om naar het buitenland te reizen.
al die gepensioneerde militairen hier hun zeg komen doen over dat doktersbriefje.
Het artikel:door Charlie Maru » Vandaag, 17:10
HLN:
Rusland maakt het pak moeilijker om dienstplicht te ontduiken: wie zich niet meldt, zal het meteen voelen
Het Russische parlement heeft een aantal amendementen goedgekeurd die het moeilijker maken om onder een oproeping tot dienstplicht uit te komen. Russen zullen voor het eerst elektronisch opgeroepen worden en wie zich niet meldt, zal daar meteen de gevolgen van dragen.
https://www.hln.be/buitenland/rusland-m ... ~a923df87/
'Oproepingsbrieven zullen door de nieuwe regels ook digitaal afgeleverd mogen worden, via een speciaal portaal van de Russische Rijksdienst. En de oproeping wordt als ontvangen beschouwd op het moment dat die op het persoonlijke account van de dienstplichtige is verschenen.
Dan treedt ook meteen een extra maatregel in werking. Dienstplichtigen zullen vanaf de dag dat de oproepingsbrief is afgeleverd, het land niet meer mogen verlaten'.
Wat zeggen de Russen:
De opgeroepene zal digitaal en op papier in kennis gesteld worden. Pas na 7 dagen na het verschijnen in zijn digitaal profiel zal de dagvaarding als afgeleverd beschouwd worden, gelezen of niet, en heeft betrokkene vanaf die dag 20 dagen tijd om zich aan te melden bij het rekruteringsbureau.
Tijdens deze periode van 27 dagen is het hem verboden om naar het buitenland te reizen.
Inderdaad, maar pas na 27 dagen en net zoals bij ons vroeger wie zich niet aanbood voor keuring binnen de gestelde termijn als deserteur beschouwd werd.Russen zullen voor het eerst elektronisch opgeroepen worden en wie zich niet meldt, zal daar meteen de gevolgen van dragen.
-
Oeps, wat nu?![]()
De burgemeester van Kiev kwam onder vuur te liggen en waarom?
Wel hierom,
En wie was Vladimir Kubiyovyc?
https://en.wikipedia.org/wiki/Volodymyr_Kubijovy%C4%8D
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Ik wil nog even verder doorgaan over het nazistisch sadisme en terrorisme van een Wagner-militiant die zichzelf openlijk een nazi noemt. Dit is wat hij zegt in deze video: (tussen haken, het is dezelfde kerel die als puber een hondenpuppy martelde en dit op het net zette. Nu snijdt hij mensen de oren af en geniet van de geur van brandend mensenvlees)
- Ik zeg direct dat ik een nazi ben. Ik zou mijn hand kunnen opsteken.
- Zie je, als je iemand doodt, ervaar je de opwinding van een jager. Voor degenen die nog niet op jacht zijn geweest, probeer het, het is interessant.
- Wat betreft Aidar (Oekraïens bataljon), die jongens zijn verbrand. Burn-out op het werk. Het gebeurt. Ze roken geweldig. Ik zal je eerlijk zeggen, toen we de weg op gingen, was de geur... mijn kaken op elkaar geklemd, we hadden honger, we plunderden een auto met peperkoek en gecondenseerde melk, en het rook heerlijk.
- Hier zijn oren, hier zijn jongens, brandende ezels. Het is mijn trofee. Degenen die mij beoordelen, kunnen zichzelf neuken, dit is mijn trofee. Ik ben als een jager. Het is van mij, ik heb een foto gemaakt. Wat er in een gevecht wordt genomen, is heilig en deze foto's maakten de nodige indruk, zoals ik verwachtte. Iedereen op onze basis lachte. Ja, de oren waren bedoeld om weg te geven... tussen haakjes, de foto van een afgesneden oor, het is gewoon degene die je hebt.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Oppassen Zelensky in wiens mandje je uw eieren legt, alles is niet wat het lijkt.
-
De enige raad die ik Oleksiy kan meegeven, wil hij dat geld zien, is om een deurwaarder onder de arm te nemen. De druk op de ketel houden.Rusland moet 5 miljard dollar betalen voor de verliezen van het Oekraïense staatsgasbedrijf
Het hoofd van het Oekraïense staatsgasbedrijf Naftogaz zegt dat Den Haag Rusland heeft bevolen 5 miljard dollar te betalen als compensatie voor de onwettige inbeslagname van activa op de bezette Krim.
Chief executive Oleksiy Chernyshov zei in een verklaring dat de stap "een belangrijke overwinning op het gebied van energie" was.
Het bedrijf zei dat het scheidsgerecht in Nederland de bewering van Moskou verwierp dat het geen recht had op compensatie voor de onteigening van zijn activa.
"Rusland moet dit besluit nu naleven in overeenstemming met zijn verplichtingen onder internationaal recht", voegde Chernyshov eraan toe.
Rusland annexeerde in 2014 het schiereiland de Krim van Oekraïne, maar Kiev heeft gezworen de regio terug te nemen.
-
Het is zoverRussische tank gespot in de VS
In de VS is een Russische tank geketend aan de achterkant van een vrachtwagen gefotografeerd.
Sky News is erin geslaagd de foto te geolokaliseren naar een vrachtwagenstopplaats in de zuidelijke staat Louisiana.
Het blijkt een moderne T-90A-tank te zijn die momenteel in dienst is bij het Russische leger.
Rapporten suggereren dat de tank vorig jaar in beslag is genomen in de noordoostelijke Kharkiv-regio van Oekraïne, hoewel we dit niet onafhankelijk hebben kunnen verifiëren.
Dicksy 07 apr 2023, 09:58
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
De bevolking van Rusland neemt gestaag af. Vanaf de invasie van de Krim gaat het in sneltempo. Het voorbije jaar was vanzelfsprekend een recordjaar aangezien iedereen met een druppel gezond verstand weg wou voordat hij zou opgeroepen worden voor 'de vleesmolen'.
Deze 'deserteurs' zijn wel de beste arbeidskrachten die Rusland broodnodig heeft om het land boven het minimumpeil te trekken. Ik vermeld nog even dat de Russen heel veel wc-potten hebben gestolen in UA omdat ze die op het platteland zelf niet eens hebben.
Het ontvoeren van kinderen uit UA past ook in dit kader: de ontvolking aanvullen met kinderen die nog kunnen opgevoed worden tot soldaten om te sneuvelen voor het vaderland.

Deze 'deserteurs' zijn wel de beste arbeidskrachten die Rusland broodnodig heeft om het land boven het minimumpeil te trekken. Ik vermeld nog even dat de Russen heel veel wc-potten hebben gestolen in UA omdat ze die op het platteland zelf niet eens hebben.
Het ontvoeren van kinderen uit UA past ook in dit kader: de ontvolking aanvullen met kinderen die nog kunnen opgevoed worden tot soldaten om te sneuvelen voor het vaderland.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Daar is (zijn) ze weer. Blijkbaar is het komkommertijd bij de EU of in medialandschap.
Met onze begrotingscijfers in gedachte en het laatste rapport van het IMF is de vraag hoeveel plaatsen we nog meer kunnen zakken in de(ze) Europese ranking.
De verliezen worden doorgerekend aan de lidstaten die het dan verhalen op hun burgers. Solidariteit mag wat kosten en tenslotte zal het hier maar om 'kleine bedragen' gaan.EU wil Russisch geld gebruiken voor heropbouw Oekraïne
https://www.hln.be/buitenland/eu-wil-ru ... a640d0f18/
De Commissie heeft er wel iets op bedacht. Ze zouden het geld kunnen investeren en de opbrengst ter beschikking van Oekraïne stellen. Het kan natuurlijk zijn dat er daardoor verliezen worden geboekt, al is die kans uiterst klein volgens de Commissie. Hoe ze met mogelijke verliezen zullen omgaan is nog niet bekend.
Met onze begrotingscijfers in gedachte en het laatste rapport van het IMF is de vraag hoeveel plaatsen we nog meer kunnen zakken in de(ze) Europese ranking.
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Bijna koekenbak.......
HLN:
Russische straaljager schoot bijna Brits spionagetoestel neer: enkel door technisch mankement catastrofe vermeden
Een miscommunicatie leidde in september vorig jaar bijna tot het neerschieten van een Brits spionagevliegtuig door een Russische straaljager boven de Zwarte Zee. Het incident was veel ernstiger dan oorspronkelijk gemeld en zou kunnen neerkomen op een oorlogsdaad, schrijft ‘The New York Times’ op basis van een onlangs gelekt geheim rapport van de Amerikaanse inlichtingendiensten.
https://www.hln.be/buitenland/russische ... ~a6fcb123/
HLN:
Russische straaljager schoot bijna Brits spionagetoestel neer: enkel door technisch mankement catastrofe vermeden
Een miscommunicatie leidde in september vorig jaar bijna tot het neerschieten van een Brits spionagevliegtuig door een Russische straaljager boven de Zwarte Zee. Het incident was veel ernstiger dan oorspronkelijk gemeld en zou kunnen neerkomen op een oorlogsdaad, schrijft ‘The New York Times’ op basis van een onlangs gelekt geheim rapport van de Amerikaanse inlichtingendiensten.
https://www.hln.be/buitenland/russische ... ~a6fcb123/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier