Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

boeffer

23 jul 2021, 16:11

Pukkelpop is al getrand door extra maatregelen op 't laatste moment opgelegd.
En de ene kijkt de andere aan .
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Wil.

23 jul 2021, 17:10

Fred1950 schreef:
23 jul 2021, 16:03
En .... als mensen ziek worden, zelfs al sterven ze er niet van, kunnen ze niet bijdragen aan de economie door te werken. Integendeel, ze kosten geld die de maatschappij via de ziekteverzekering zal betalen.
Afbeelding
Dat bbp van Nederland ga zien vallen als een baksteen :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

23 jul 2021, 17:29

Wil. schreef:
23 jul 2021, 17:10
Fred1950 schreef:
En .... als mensen ziek worden, zelfs al sterven ze er niet van, kunnen ze niet bijdragen aan de economie door te werken. Integendeel, ze kosten geld die de maatschappij via de ziekteverzekering zal betalen.
.....
Dat bbp van Nederland ga zien vallen als een baksteen :lol:
Kunt gij voorspellen en het risico nemen dat er een variante komt die NOOIT de mensen massaal ziek maakt ?

Wil.

23 jul 2021, 18:02

Wat een domme vraag. :roll:
Ga voort op de FEITEN. Maar dat is wat veel gevraagd voor iemand die in zijn broek doet bij het zien van 'Nederland helemaal rood!'

Fred1950

23 jul 2021, 20:19

Wil. schreef:
23 jul 2021, 18:02
Wat een domme vraag. :roll:
Ga voort op de FEITEN. Maar dat is wat veel gevraagd voor iemand die in zijn broek doet bij het zien van 'Nederland helemaal rood!'
Waarom gaat ge nu weeral de persoon aanvallen in plaats van de bewering. :roll: Uw FEITEN zijn wat ze vandaag zijn, en iedere dag staan er nieuwe "feiten" in de gazetten. Mensen zoals jij gaan nooit de wereld afbreken, maar ook nooit vooruit helpen, dat zijn toeschouwers die in de massa verdwijnen ( den hoop vullen zoals men dat bij ons zegt ).

De FEITEN ZIJN dat het virus snel muteert, dat nieuwe varianten besmettelijker werden en dat jongeren er deze keer ook ziek van werden. DAT zijn FEITEN die veel belangrijker zijn dan wat uw Nederlandse grafieken tonen, en waar je op zich niets kunt uit besluiten, puur omdat het in andere landen anders uitdraait.

Wil.

24 jul 2021, 00:31

Fred1950 schreef:
23 jul 2021, 20:19

De FEITEN ZIJN dat het virus snel muteert, dat nieuwe varianten besmettelijker werden en dat jongeren er deze keer ook ziek van werden.

Dat is wat 'ze' zeggen, en de lichtgelovige schichtigaards geloven het allemaal.

Heb je je al eens afgevraagd hoeveel van die jonge mensen dan in een ziekenhuis terecht komen door dat snel muterend virus? In Nederland zien we dat in elk geval niet, en dat land ziet 'donkerrood' zegt de zender die jouw evangelie uitbraakt - de VTM.

En wat dan in eigen land? Er liggen minder dan 3 coronapatiënten per kliniek waarvan er binnen de week alweer 2 zullen ontslagen worden.

Ik ken een jonge man die corona heeft: de triatlonatleet Jelle Geens. Het is de gruwelijke deltavariant die hem te pakken heeft. Jelle voelt zich absoluut top en zou graag nog naar Tokio afreizen. Zo gaat dat met jonge mensen die corona krijgen. :D

Jij gedraagt je zoals men dat gepland heeft: zonder enig kritisch denken mondje open en slikken. Dan stilletjes in je hoekje gaan zitten met een muilkorf aan.

Er sterft in Vlaanderen nog héééééél af en toe iemand aan corona. Er sterven nu wellicht al meer mensen in het verkeer. Blokkeer de wegen! Zet de snelwegen af met betonblokken!
Als ze jou dat vaak genoeg voorzeggen, dan doe jij dat omdat je geen overzicht hebt en geen feiten kunt analyseren.

Fred1950

24 jul 2021, 10:16

Wil. schreef:
....
Heb je je al eens afgevraagd hoeveel van die jonge mensen dan in een ziekenhuis terecht komen door dat snel muterend virus? ...
Van al de besmette jongeren die in allerijl met bussen '( en met de vlieger https://www.hln.be/binnenland/twee-jong ... ~af3b945b/ ) uit Spanje zijn teruggekeerd zijn er twee in het ziekenhuis opgenomen. Dat zijn NU feiten , maar daar draait het zelfs niet om. Ik zal mezelf nog eens quoten waar het dan ECHT wel om draait , en dat is :
Fred1950 schreef:
Vergeet niet .... het is de uiteindelijke bedoeling dat het virus zelf uitsterft ! :| Om dat te bereiken moeten het aantal besmettingen ooit NUL worden , en dat bereikt men door de maatregelen en door vaccinaties. Als het virus blijft circuleren ligt het blijkbaar in de aard van dat beestje dat het goed kan muteren ( in tegenstelling tot het griepvirus ), en dan is de kans héél groot dat er een variante komt die WEL massaal sterfte veroorzaakt, ook onder de jongere mensen.

Laat dit zo klaar zijn als een klontje. Al de rest is zotte praat. :wink: En .... als mensen ziek worden, zelfs al sterven ze er niet van, kunnen ze niet bijdragen aan de economie door te werken. Integendeel, ze kosten geld die de maatschappij via de ziekteverzekering zal betalen.
Jij gaat er blijkbaar van uit dat het helemaal geen probleem is als het corona virus wereldwijd voor altijd zou blijven circuleren. Forget it , DIT virus is een "specialleke" dat men liever kwijt is dan rijk. Dit covid virus hoort thuis in de ernstige klasse van virussen zoals hepatitis , polio , de Spaanse griepvariante H1N1 , zelfs ebola.

Het meer onschuldige corona virus bestaat al heel lang en circuleert wereldwijd. Niets belet te geloven dat het geval in Wuhan een mutatie is van dat onschuldig geval, en omwille van zijn veel hogere besmettigsgraad nu de pandemie heeft veroorzaakt.

Wil.

24 jul 2021, 12:14

Fred1950 schreef:
24 jul 2021, 10:16
Wil. schreef:
....
Heb je je al eens afgevraagd hoeveel van die jonge mensen dan in een ziekenhuis terecht komen door dat snel muterend virus? ...
Van al de besmette jongeren die in allerijl met bussen '( en met de vlieger https://www.hln.be/binnenland/twee-jong ... ~af3b945b/ ) uit Spanje zijn teruggekeerd zijn er twee in het ziekenhuis opgenomen. Dat zijn NU feiten
En die zijn intussen allemaal weer naar huis, of ze zitten al op een terrasje.
Die jonge mensen hebben daar geen last van. Maar jij wel: je wordt als een speelbal voort gesjot en maar braaf knikken en meelopen.
Fred1950 schreef:
Jij gaat er blijkbaar van uit dat het helemaal geen probleem is als het corona virus wereldwijd voor altijd zou blijven circuleren. Forget it , DIT virus is een "specialleke" dat men liever kwijt is dan rijk. Dit covid virus hoort thuis in de ernstige klasse van virussen zoals hepatitis , polio , zelfs ebola .
Een specialleke? Waaruit zou dat moeten blijken?

Nogmaals FEITEN

1. Dit is - zo zegt men - een pandemie waarin we ons bevinden. Dat virus heeft over heel de wereld 4.161.000 doden gemaakt op anderhalf jaar tijd. Op een wereldbevolking van 7,5 miljard mensen.
Volgens mij is dat ongeveer 0,055% van alle mensen. In een stad van 100.000 mensen zouden dat er 55 zijn op 1,5 jaar. Verschrikkelijke dodentol, nietwaar? :roll:

Ondertussen zijn er vaccins en is die dodentol minder dan 1/10. Dat zullen er dan 3 tot 4 zijn per 100.000 inwoners per jaar.

2. De griepvirussen muteren eveneens en we leven ermee. Toen in 2018 méér mensen stierven per dag dan op de top van het coronajaar 2021, was er niemand die zich zorgen maakte. Volgend jaar is er misschien wéér een nieuw griepvirus dat nóg meer mensen zal doden maar toch zal daarover niet gepanikeerd worden omdat we dat geaccepteerd hebben. Met het coronavirus zal het niet anders zijn. Er zullen mensen aan sterven en het zullen dan vooral heel oude mensen zijn.
Net zoals dat nu het geval is, zullen ouderen aangespoord worden om hun jaarlijks vaccin te gaan halen en that's it.

Maar sluit jezelf gerust op en laat je handschoenen - na ontsmetting - drie dagen in de Kangoo liggen. Het belletje van Pavlov rinkelt; ga je handen nu maar wassen en blaf maar eens tegen al die stoute mensen op je scherm :roll:

Wil.

24 jul 2021, 12:43

Ook hier een visie op de dwaasheid van 'besmettingen meten'

Afbeelding

Belangrijke woorden: 'permanente angsttoestand' en 'illusie van controle'

Bron

Fred1950

24 jul 2021, 14:21

Wil. schreef:
....

....
Praat voor de vaak.... Alle angsten vallen van mij af als ik mijn bescherming draag en 't één en ' t ander ontsmet dat besmet zou kunnen zijn. Ik heb er zelfs geen probleem mee om dichter dan 1,5 meter te komen met mijn mondmasker, zelfs al draagt de andere geen mondmasker ( tenzij dat die hoest of kortademig is ).

boeffer

24 jul 2021, 14:49

Het is allemaal wel 'n beetje verschoven van in't ziekenhuis beland naar aantal besmettingen.
Het aantal besmettingen moet ook onder de knoet gehouden worden.
Maar In Spanje als ge daar de eerste dagen in zee springt dan heb je'n verkoudheid vast, na 1 week is dat met de platte zitten. Is normaal ginds.
Denkelijk gooit men alles niet op een hoopje om toeristen te plukken..
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Fazal

24 jul 2021, 15:36

Ik word stilaan ziek van dat gezaag en die felle discussies over dat coronavirus.
Bestaat 'daar' nog geen vaccin tegen? Ik ben vragende partij. :cry:

Wil.

24 jul 2021, 17:09

Fred1950 schreef:
24 jul 2021, 14:21
Wil. schreef:
....

....
Praat voor de vaak.... Alle angsten vallen van mij af als ik mijn bescherming draag en 't één en ' t ander ontsmet dat besmet zou kunnen zijn. Ik heb er zelfs geen probleem mee om dichter dan 1,5 meter te komen met mijn mondmasker, zelfs al draagt de andere geen mondmasker ( tenzij dat die hoest of kortademig is ).
Als er ooit iets moest bewezen worden... hier staat het dan maar zelfs dan is het besef er niet :lol:

Dicksy

24 jul 2021, 17:21

door Wil. » 9 minuten geleden
Als er ooit iets moest bewezen worden... hier staat het dan maar zelfs dan is het besef er niet :lol:
Knal hetzelfde gedacht op het moment dat ik zijn posting las en dan had ik uw reactie op deze nog niet eens gelezen. :lol:

Fred1950

24 jul 2021, 18:18

Fazal schreef:
24 jul 2021, 15:36
Ik word stilaan ziek van dat gezaag en die felle discussies over dat coronavirus.
Bestaat 'daar' nog geen vaccin tegen? Ik ben vragende partij. :cry:
Neen , maar de Chinezen hebben daar iets op gevonden, nl. heroepvoedingskampen waar het Confucianisme wordt onderwezen. :D