Woont er een senior in het overstromingsgebied?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

31 jul 2021, 23:02

tokkio schreef:
31 jul 2021, 16:42
...
Nu heeft Wallonië veel schaden, maar misschien volgend jaar Vlaanderen,dus we weten wat ons te wachten staat.
Begin nu maar al de gracht voor uw huis uit te kuisen. :mrgreen:

voorn

01 aug 2021, 07:21

E.T. schreef:
31 jul 2021, 21:39
In gebreke gesteld omdat het regent :twisted:
Als bewezen wordt dat de vloedgolf te wijten is aan het volledig openen van de schotten van het waterbekken dan wel.
Het Waalse gewest is eigenaar. Dus verantwoordelijke voor wat daar gebeurd

tokkio

01 aug 2021, 18:27

Van één zaak ben ik zeker en dat is dat dees in Vlaanderen wel kordater en humaner zou aangepakt zijn .
Ben ik nog zo zeker niet, de riolering in Vlaanderen is een evengrote ramp als in Wallonië...
https://engineeringnet.be/nl/nieuws/item/2386
Begin nu maar al de gracht voor uw huis uit te kuisen.
Een gracht is er niet, wel riolering,maar van wie die is weet ik niet.....
En als men weet dat een deel van de riolering is verkocht aan de amerikanen....
https://www.standaard.be/cnt/dexr25042003_020
ook in ST Niklaas.....maar daar zijn ze gelukkig vanaf, anders was het tot 2036.....
https://www.hln.be/sint-niklaas/amerika ... ~a6e9be7c/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

voorn

04 aug 2021, 12:27

Heeft niemand van de verantwoordelijke ministers, beheerders, legeroversten het lef van af te treden.
Of zal de laagste in rang van het waterbekken de schuldige zijn.
En hoe verloopt het in Vlaanderen?
Want het enige dat telt is Pepinster de rest komt nauwelijks in beeld.
Het is in elk geval de laatste keer dat ik iets koop of stort aan het rode kruis. Zwarte Pieten of niet.

boeffer

04 aug 2021, 16:17

Ik ben fan van Spa, 'k ben ooit gaan proeven met een bekertje aan 1 van die vele bronnen in dat gebouw. En is zeer toeristisch aangekleed telkens met de vele restaurantjes en café's.
Er zit ook een riviertje komende van een berg onder die straat, het water schoot naar omhoog uit een deksel ervan. Van het stuwmeer zal dat dan niet komen.
Verder vind ik het bizar dat het leger vertrokken is met zijn veldkeuken uit de andere stadjes zonder elektriciteit, gas of water. Of zijn er maaltijdbezorgers voor bejaarden die het overnemen?
Iemand die ginds een chalet heeft wist me ook te vertellen dat het 'n menselijke fout was van het stuwmeer. En dat aan de winkels vuile auto's aankomen. Dus plaatselijk weet men ook al veel.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

E.T.

04 aug 2021, 16:20

Er zijn problemen in tweehonderdentwee Waalse gemeenten die liggen toch niet allemaal achter dat stuwmeer :mrgreen:
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

meredith

04 aug 2021, 21:38

En wat is dan de oorzaak van de nog veel grotere ramp in Duitsland ? Ook de fout van een of andere ambtenaar in Eupen ? De oorzaak is een enorme bom water die uit de lucht viel. 's Maandags was in het weerbericht nog te horen dat er ongeveer 100 mm/m2 ging vallen. Ook dinsdag morgen was er in het weerbericht nog geen sprake van een noodsituatie, maar de weerman op radio 2 W.VL riep 's middags alle jeugdkampen op om zo snel mogelijk hun kamp op te breken en weg te gaan uit die streek.
Tenslotte, was het gevaar tijdens de regenval niet onbestaande dat de stuwdam zou breken en dat zou een complete ramp geweest zijn . Maar commentaar en kritiek geven is natuurlijk gemakkelijk. Dit was een natuurramp en geen mens had daar iets kunnen aan veranderen . Kijk maar naar wat er in de Eifel gebeurd is .
Eendracht maakt macht

Fred1950

04 aug 2021, 21:50

Zelfs de Chinezen hebben dergelijk noodweer ook niet kunnen tegenhouden. Het was ook de eerste keer dat dit in hun provincie Henan en de hoofdstad Zhengzhou gebeurde.

Dit is een veel breder probleem dat alle gekibbel over rode kruis of eender wat, overstijgt. Kijk naar de wereld om jullie heen, beste mensen, niet naar eigen navel.

werewoef

04 aug 2021, 22:52

Gisteravond op Terzake was Rik Van Cauwelaert te gast . ( te bekijken via terugkijk tv ) . Die was niet mals voor de overheidsinstellingen in Wallonie . Hij legde al meteen de vinger op de wonde .Bv ; al de Vlaamse politiekers waren teruggekeerd uit vakantie, bij de Walen was dees een kleine minderheid .Hij zei ook dat de de PS en de MR de partij Ecolo beu is . Bij deze overstromingsramp heeft de Waalse hulp duidelijk tekort geschoten . Zoals ik eerder beweerde hierboven zou dezelfde situatie in Vlaanderen toch beter, humaner en kordater aangepakt geweest zijn . Ik vrees dat de benadeelden nog lang in de kou zullen staan en nog lang moeten wachten op een DIRECTE schadeloosstelling .Ik ben het niet eens met Meridith . Vele dingen hadden beperkt kunnen gehouden worden .Maar tja , dit zal later wel aan het licht komen .Pauvre Wallonie .

werewoef
AMEN en AUM

Fred1950

04 aug 2021, 23:09

werewoef schreef:
..... zou dezelfde situatie in Vlaanderen toch beter, humaner en kordater aangepakt geweest zijn . ....
Waarom ben je daar zo zeker van ?

Wil.

05 aug 2021, 00:28

werewoef schreef:
Gisteravond op Terzake was Rik Van Cauwelaert te gast . ( te bekijken via terugkijk tv ) . Die was niet mals voor de overheidsinstellingen in Wallonie . Hij legde al meteen de vinger op de wonde .Bv ; al de Vlaamse politiekers waren teruggekeerd uit vakantie, bij de Walen was dees een kleine minderheid .

Pauvre Wallonie .
Dat een natuurramp zich voordoet, daar kan niemand iets aan doen. Maar wel aan wat er achteraf moet gebeuren. In Franstalig belgië loopt geregeld iets fout. Kijk maar naar de vaccinaties: ook daar laat de aanpak van de overheid het afweten.

Idem met hoe het Croix Rouge de zaken aanpakt. Met de Franse slag, en we weten wat dat wil zeggen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

meredith

05 aug 2021, 09:30

Je kunt je ook afvragen waarom een niet gouvernementele instelling als het rode kruis moest gesplitst worden in een Vlaamse en een Waalse afdeling, dat is toch om problemen vragen denk ik. In geen enkel land wordt het rode kruis verdeeld per regio, kwestie van eenheid van commando bij calamiteiten.
Eendracht maakt macht

E.T.

05 aug 2021, 12:34

De opsplitsing kwam er net omwille van die eenheid van commando, uit Franstalig Brussel 8)
De redenering wat we zelf doen doen we beter blijkt in dit geval wel te kloppen 8O
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

voorn

05 aug 2021, 13:54

Het blijkt dat de Waalse overheden alle hulp buitenaf weigerden
Na drie weken geklungel moet de federale het oplossen. En zijn de Vamingen welkom.
Het waren dus geen sprookjes.
Daar moeten koppen rollen. Een Waalse premier die te laat verschijnt en de kaart burgemeester trekt.
Is dat aanvaardbaar en de uitlatingen van de Waalse minister van binnenlandse aangelegenheden die dacht en meende geen hulp nodig te hebben.

Charlie Maru

05 aug 2021, 19:20

voorn schreef:
05 aug 2021, 13:54
Het blijkt dat de Waalse overheden alle hulp buitenaf weigerden
Na drie weken geklungel moet de federale het oplossen. En zijn de Vamingen welkom.
Het waren dus geen sprookjes.
zal waarschijnlijk ook wel en invloed hebben (voor de ps) op de volgende verkiezingen....
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier