Bluft Poetin?
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Het leven onder sancties kan hard zijn ondervindt Zelensky nu ook. Invoer van wapentuig is nog geen garantie voor brood op de plank. Van uw bondgenoten moet je het hebben.Restrictions on Ukrainian imports 'harsh', Zelenskyy says
Volodymyr Zelenskyy called trade restrictions imposed on Ukraine by some of its eastern European neighbours "unacceptable" and called for them to be removed.
Several countries, including Poland, Hungary and Slovakia introduced restrictions on imports of Ukrainian produce last month after a glut of cheap grain became trapped due to bottlenecks, leading to protests from local farmers.
At a joint news conference with European Commission president Ursula von der Leyen, the Ukrainian president said he expects "strong" European decisions to remove them.
Mr Zelenskyy said the restrictions were "harsh" and played into the hands of Russia.
Beperkingen op invoer uit Oekraïne 'streng', zegt Zelenskyy
Volodymyr Zelenskyy noemde handelsbeperkingen die door sommige van zijn Oost-Europese buren aan Oekraïne waren opgelegd "onaanvaardbaar" en riep op om ze op te heffen.
Verschillende landen, waaronder Polen, Hongarije en Slowakije, hebben vorige maand beperkingen ingevoerd op de invoer van Oekraïens product nadat een overvloed aan goedkoop graan vast kwam te zitten door knelpunten, wat leidde tot protesten van lokale boeren.
Tijdens een gezamenlijke persconferentie met de voorzitter van de Europese Commissie, Ursula von der Leyen, zei de Oekraïense president dat hij verwacht dat "krachtige" Europese besluiten ze zullen verwijderen.
De heer Zelenskyy zei dat de beperkingen "hard" waren en Rusland in de kaart speelden.
(Bron: SkyNews - 09/05/2023 - 12.58 uur)
-
voorn - Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Rusland haalt de T55 van onder het stof.
Wie kan dit nog bedienen en is er nog munitie.
Ik zie ons al in een tankslag met een Patton.
Dan kunnen ze ons nog gebruiken
Wie kan dit nog bedienen en is er nog munitie.
Ik zie ons al in een tankslag met een Patton.
Dan kunnen ze ons nog gebruiken
Laatst gewijzigd door voorn op 09 mei 2023, 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Misschien had hij banden met de Russen of was hij te kritisch voor het Pools beleid?Poolse burgemeester valt dood van hotelbalkon in Sardinië
Een Poolse burgemeester is overleden na een val uit een raam op de vierde verdieping van een hotel in Italië, meldde het Poolse Persagentschap (PAP) vandaag.
https://www.hln.be/buitenland/poolse-bu ... ~aa7efd91/
Wel merkwaardig dat het Pools Persagentschap zijn identiteit niet vrijgeeft.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Dan heeft Poetin in zijn speech dan toch gelijk dat het Westen in oorlog is met Rusland ....Komt het er nu echt op aan om alle Oekraïnse soldaten en evenveel Russen op te offeren om die oorlog te beëindigen ? Is dat wat de VS wil ? Als de Oekraïners geen kanonnenvlees meer hebben kunnen ze ook niet meer schieten.
En dit alles omwille van het dwaze idee van de EU om de graanvelden van Oekraïne in te palmen
Het trouwens ook de Poolse ambassadeur die tezamen met een paar andere abassadeurs naar Kiev afreizde om Janoekovitsj alsnog met "dwingende" overtuiging aan te manen om af te treden en te vluchten. Er is vanuit de EU vuil spel gespeeld geweest.
De VS grijpt nu uiteraard hierdoor de kans om Rusland klein te krijgen ... allemaal uitdeiningen en rimpels van anti-communisme en de koude oorlog , en ( ten 2de ) om zichzelf als opperste wereldmacht te bestendigen ( of toch tenminste dat superioriteitsgevoel te behouden )
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
UA, met de hulp van het Westen, verdedigt zich tegen de agressor, Rusland. Het zijn niet de tanks van UA die Rusland zijn binnengereden, maar wel omgekeerd.Fred1950 schreef: ↑09 mei 2023, 22:09Dan heeft Poetin in zijn speech dan toch gelijk dat het Westen in oorlog is met Rusland ....Komt het er nu echt op aan om alle Oekraïnse soldaten en evenveel Russen op te offeren om die oorlog te beëindigen ? Is dat wat de VS wil ? Als de Oekraïners geen kanonnenvlees meer hebben kunnen ze ook niet meer schieten.
De oorlog kan vandaag beëindigd worden: de Russen maken rechtsomkeer en het is gedaan.
Neen, Fred! Het was om hun batterijkennis te stelen!En dit alles omwille van het dwaze idee van de EU om de graanvelden van Oekraïne in te palmen
1. Janoekovitsj is bij Poetin geroepen. Die heeft hem opgedragen de besluiten van het soevereine parlement niet te tekenen.Dit was immers de aanleiding voor de staatsgreep van 2014 en waarvoor Verhofstadt op de barricades stond.
(...)
Het trouwens ook de Poolse ambassadeur die tezamen met een paar andere abassadeurs naar Kiev afreizde om Janoekovitsj alsnog met "dwingende" overtuiging aan te manen om af te treden en te vluchten. Er is vanuit de EU vuil spel gespeeld geweest.
2. De Amerikanen en de EU hebben óók aan de mouw getrokken van UA, maar het land heeft zelf gekozen naar welke partners het zich wou richten.
3. Toen die soevereine keuze geblokkeerd werd door de handpop van Poetin, Janoekovitsj, is het volk op straat gekomen om die machtsgreep te verijdelen. En dat is gelukt.
Dat komt de VS inderdaad goed uit. Na de totalitaire dictatuur van de communisten tijdens de SU-periode, is het land een paar jaar goed op weg geweest om een 'normale' staat te worden, zij het met vallen en opstaan, maar dan is de nieuwe autocratische en antidemocratische dictator Poetin opgestaan.De VS grijpt nu uiteraard hierdoor de kans om Rusland klein te krijgen ... allemaal uitdeiningen en rimpels van anti-communisme en de koude oorlog , en ( ten 2de ) om zichzelf als opperste wereldmacht te bestendigen ( of toch tenminste dat superioriteitsgevoel te behouden )
Nogal wiedes dat democratische landen héél achterdochtig zijn om met dat uitschot op normale wijze om te gaan. De Duitsers (maar ook andere landen) hebben zich daar nog het meest van allemaal in vergist door zich enorm afhankelijk te maken van een anti-democraat.
De kans is nu aanwezig om Rusland te dwingen om 'normaal' te worden, net zoals Duitsland na '45 is gedwongen om zijn dictatoriale dromen voor altijd op te bergen.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Maak u toch niet druk man. Die 1,2 miljard maakt deel uit van een budget van 10 miljard dat reeds in februari werd toegewezen. Het zal zijn reden wel hebben waarom ze hem die militaire hulp van 10 miljard niet in één keer geven en het bekt nu eenmaal goed als je telkens kunt uitpakken met een deeltje van de gehele som die al begroot is.door Fred1950 » 59 minuten geleden
Dan heeft Poetin in zijn speech dan toch gelijk dat het Westen in oorlog is met Rusland ....Komt het er nu echt op aan om alle Oekraïnse soldaten en evenveel Russen op te offeren om die oorlog te beëindigen ? Is dat wat de VS wil ? Als de Oekraïners geen kanonnenvlees meer hebben kunnen ze ook niet meer schieten.
Enz…….
Zolang Zelensky zijn offensief niet start of mag starten zal er geen vooruitgang geboekt worden in dit conflict.
-
Pff ... allemaal vette anti-Rusland propaganda ...
- is Rusland nog communistisch ?
- waarom zijn russisch-taligen na 2014 in de Donbas beginnen te rebelleren ?
- waarom grijpt de VS in en waarom bvb. niet in het conflict in Sudan ?
- wat kan het de VS schelen dat Rusland een autocratie is en geen democratie ?
Er steekt veel meer achter dat oorlogje dan wat jij met je propaganda ons tracht te overtuigen. Je stelt je op in een "wij - zij" kamp. Is dat nog iets waar de wereld beter van wordt en niet "iets" uit het verleden ? Times change , "the spirit works" ....
Beide partijen gaan zichzelf uitputten tot ze niet eens meer in staat zijn om te vechten. Oekraïne kan die oorlog niet winnen en kan alle gebied niet heroveren .... De Russen kunnen nog wat versnellingen hoger schakelen , zelfs tot een Kamikaze situatie toe. Als ge de ondertonen van Poetin kunt horen , dan zal het wel eens zover kunnen komen. Als de VS het Rusland ten onder wil doen gaan , dan gaat dat een tol eisen waar gans de wereld niet goed gaat van zijn. Dit is geen oorlog in de stijl van WOII.
-
Neen, heeft iemand dat beweerd? Wordt Rusland bestuurd door een dictatoriale anti-democraat? Ja.
Omdat de groene mannetjes uit Rusland hen daartoe hebben aangezet.- waarom zijn russisch-taligen na 2014 in de Donbas beginnen te rebelleren ?
De problemen in de Donbas waren/zijn een interne zaak voor UA. Daar hoeft RU zich niet in te komen mengen. Als wij problemen zouden hebben met de Duitsers in de Oostkantons, geeft dat dan aan Duitsland het recht om hier binnen te vallen?
De VS grijpt niet in. Ze steunen UA.- waarom grijpt de VS in en waarom bvb. niet in het conflict in Sudan ?
Niks, zolang ze andere landen maar met rust laten zoals Moldova, Georgië, UA, maar dat doet Putler niet.- wat kan het de VS schelen dat Rusland een autocratie is en geen democratie ?
Poetin zijn speech gehoord? Wij, de goeien. Het Westen, de slechten.Er steekt veel meer achter dat oorlogje dan wat jij met je propaganda ons tracht te overtuigen. Je stelt je op in een "wij - zij" kamp. Is dat nog iets waar de wereld beter van wordt en niet "iets" uit het verleden ? Times change , "the spirit works" ....

Soeverein parlement met zakken vol met Euro smeergeld ? Wat is er gezegd geweest tussen Janoekovitsj en Poetin ?
Zeg me eens , is het echt verantwoord om een geweldadige staatsgreep uit te voeren en een president te verjagen omwille van een "handelsakkoordje" ? Uitzinnig belachelijk !
Waarom laat de VS dan WEL Israel met rust ? Is daar ook geen David tegen Goliath oorlog met de Palestijnen aan de hand ?
-
Heb je daarvan één millimeter bewijs? Ik zou eerder denken dat Poetin een forse premie had beloofd aan Janoekovitsj en zijn aanhang, niet?
Poetin: 'Janoe, luister eens mateke, Oekraïne dat is eigenlijk een stuk van het Groot Russische Rijk, en gij weet dat ook. Wat dat die snotapen in dat parlement ook beslissen, gij gaat dat niet tekenen, verstaan? En als gij dat toch doet, dan pakken wij direct de Krim af.Wat is er gezegd geweest tussen Janoekovitsj en Poetin ?
Als ik goed gezind ben, dan laat ik het daarbij anders komen we 'nog wat dichter' als ge begrijpt wat ik bedoel?
Janoe (met lichtjes bevende stem) : 'Eeuuuh, ja, tsar Vladimir, ik ga al doen wat ik kan. Ge moogt op mij rekenen, ik teken niks.'
Poetin: 'Zo mag ik het horen, sé. Kom, we drinken nog een vodka of twee en dan zet ik u terug op de bus naar Kiev. Doe ze de groeten daar en zeg dat ik nog wel eens "binnenspring", ha-ha

Ahaa , gij waart de vlieg die daar toen rond vloog.Wil. schreef: ↑10 mei 2023, 09:23.....
Poetin: 'Janoe, luister eens mateke, Oekraïne dat is eigenlijk een stuk van het Groot Russische Rijk, en gij weet dat ook. Wat dat die snotapen in dat parlement ook beslissen, gij gaat dat niet tekenen, verstaan? En als gij dat toch doet, dan pakken wij direct de Krim af.Wat is er gezegd geweest tussen Janoekovitsj en Poetin ?
Als ik goed gezind ben, dan laat ik het daarbij anders komen we 'nog wat dichter' als ge begrijpt wat ik bedoel?
Janoe (met lichtjes bevende stem) : 'Eeuuuh, ja, tsar Vladimir, ik ga al doen wat ik kan. Ge moogt op mij rekenen, ik teken niks.'
Poetin: 'Zo mag ik het horen, sé. Kom, we drinken nog een vodka of twee en dan zet ik u terug op de bus naar Kiev. Doe ze de groeten daar en zeg dat ik nog wel eens "binnenspring", ha-ha"