Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Charlie Maru

10 mei 2023, 13:25

HLN:
Publieke opinie lijkt te keren in Rusland en Kremlin voelt de bui hangen: “Dit is een dramatische wending”

Er zijn steeds meer aanwijzingen dat de publieke opinie in Rusland over de oorlog in Oekraïne aan het veranderen is. Volgens de Russische politicoloog Grigory Yudin wordt er tegenwoordig “heel vaak” over een mogelijke nederlaag gepraat onder de Russische bevolking. “Dit is een dramatische wending tegenover de eerste maanden van de oorlog”, zegt hij. De afgelopen dagen doken ook nieuwe clous op die erop wijzen dat het Kremlin de bui voelt hangen.

https://www.hln.be/buitenland/publieke- ... ~ae774028/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

voorn

10 mei 2023, 14:33

De bedoeling van de oude T55 is ze in te graven.
Een taktiek die deasterus bleek in Irak.

Dicksy

10 mei 2023, 14:45

door voorn » 8 minuten geleden
De bedoeling van de oude T55 is ze in te graven.
Een taktiek die deasterus bleek in Irak.
Ze gebruiken dit als een soort van artillerie en dat is al langer geweten. En zeg nu zelf, zou het enig verschil maken of ge een granaat van een T55 op uw kop krijgt of van een ander geschut. :roll:
Laat maar iets weten als je het verschil merkt. :wink:

voorn

10 mei 2023, 15:45

De nieuwe pantsers zien die al op 5km
Tevens is iets statisch uiters kwetsbaar tegen luchtmacht zelfs tegen een buldozer.

Wil.

10 mei 2023, 19:54

Beste vrienden???

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

socrates

10 mei 2023, 19:57

Zoals in politiek kan men in zaken nooit vrienden hebben, enkel concurrenten.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

frits1955

10 mei 2023, 20:05

Sommigen hier hebben blijkbaar toegang tot de private mailboxen van Poetin . Ze weten gewoon alles.

Wil.

10 mei 2023, 20:07

Diep in Rusland is een SU-24 gevechtsvliegtuig in vlammen opgegaan. Dat machientje kostte 25 jaar geleden al $25 miljoen.

4.000 km verwijderd van Kiev hebben partizanen een aanslag gepleegd.

Afbeelding

Fred1950

10 mei 2023, 20:22

Wil. schreef:
10 mei 2023, 20:07
Diep in Rusland is een SU-24 gevechtsvliegtuig in vlammen opgegaan. Dat machientje kostte 25 jaar geleden al $25 miljoen.

4.000 km verwijderd van Kiev hebben partizanen een aanslag gepleegd.
.....
Maar slechts één SU24 in brand gestoken ? De sukkels :mrgreen: Of was het misschien een steenmarter die aan de rubberen brandstofslangen heeft zitten knabbelen ? :twisted: Stoute collaborateur. :lol:

Fred1950

10 mei 2023, 20:25

frits1955 schreef:
10 mei 2023, 20:05
Sommigen hier hebben blijkbaar toegang tot de private mailboxen van Poetin . Ze weten gewoon alles.
Op de vorige bladzijde heb ik kunnen vaststellen dat Wil-met-punt zich als "vlieg" vermomd om zich van ultrageheime informatie te voorzien. :mrgreen:

Dicksy

10 mei 2023, 20:34

door Fred1950 » 9 minuten geleden
Maar slechts één SU24 in brand gestoken ? De sukkels :mrgreen: Of was het misschien een steenmarter die aan de rubberen brandstofslangen heeft zitten knabbelen ? :twisted: Stoute collaborateur. :lol:

The aircraft was set on fire by unidentified people. The plane had been in storage for a long time, and only the landing gear was slightly damaged by the fire.

socrates

10 mei 2023, 20:42

Dicksy schreef:

The aircraft was set on fire by unidentified people. The plane had been in storage for a long time, and only the landing gear was slightly damaged by the fire.
Ik zou toch niet graag wachtdienst hebben gehad bij die hangar(s)
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Fred1950

10 mei 2023, 20:58

socrates schreef:
10 mei 2023, 20:42
Dicksy schreef:

.....
Dat lijkt toch op heel wat anders dan wat Wil-met-punt hier als boulevard artikel knipsel heeft geplaatst. :roll:

Dicksy

10 mei 2023, 21:01

door socrates » 12 minuten geleden
Ik zou toch niet graag wachtdienst hebben gehad bij die hangar(s)
Welke hangars?

https://twitter.com/clashreport/status/ ... dPp5_otAAA
In Novosibirsk staken niet-geïdentificeerde mensen een inactieve Su-24-bommenwerper in brand, die was gestationeerd op het grondgebied van een luchtvaartfabriek. Baza meldt .

Volgens het Telegram-kanaal hoorde de politie van de brandstichting via "sociale netwerken". Na onderzoek van het grondgebied van de fabriek vond de politie een Su-24 uit 1990 met tekenen van brandstichting. Het vliegtuig stond in opslag. Er wordt gespecificeerd dat de Su-24 geen ernstige schade heeft opgelopen, er zijn sporen van verbranding gevonden op het chassis. Volgens het ministerie van Binnenlandse Zaken kwamen de brandstichters het grondgebied van de fabriek binnen door het gaas van het hek door te snijden. Ze werden betrapt op een van de beveiligingscamera's.
Op 9 mei werd een video van het in brand gestoken vliegtuig verspreid via het telegramkanaal van het zogenaamde Legioen "Vrijheid van Rusland" - een militaire eenheid gevormd uit Russen en huilend aan de kant van de strijdkrachten van Oekraïne. bericht zei dat het vliegtuig "met succes is uitgebrand en niet langer gerepareerd hoeft te worden".
Later schreef het telegramkanaal "Oorlog tegen vervalsingen", dicht bij het Ministerie van Defensie, dat de video was opgevoerd en gefilmd in Oekraïne. Een bron in de administratie van de fabriek zei dat er geen incidenten op het grondgebied waren. "Dit is een zorgvuldig bewaakte faciliteit en het is moeilijk voor te stellen dat buitenstaanders er vrij rond kunnen bewegen, om nog maar te zwijgen van het in brand steken van iets tijdens het filmen", aldus het bericht.
Het telegramkanaal "Novosibir" van de regionale regering heeft de publicatie "War against fakes" opnieuw geplaatst. "Er waren geen branden. Dit is desinformatie. Het is vreemd dat het concern zelf nog geen officiële ontkenning heeft ontvangen. Dit is nep, zeg ik met 100% zekerheid", vertelde een bron bij de regionale regering aan NGS .
Nu moet ieder maar voor zichzelf uitmaken wat hij gelooft of niet. :roll:

Wil.

10 mei 2023, 21:13

De 9 mei parade op het Rode Plein wordt compleet belachelijk gemaakt: in de kranten van UA wordt hartelijk gelachen met het feit dat sommige boeren meer tanks hebben dan wat gisteren te zien was op het Rode Plein.

Afbeelding

Afbeelding