Bluft Poetin?
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
HLN:
Oekraïense luchtafweer slaat “uitzonderlijk intense” aanvallen op Kiev af, drie gewonden
Luchtafweersystemen hebben afgelopen nacht Russische luchtaanvallen op Kiev en andere plaatsen in Oekraïne afgeslagen, dat melden Oekraïense functionarissen op Telegram. Volgens hen werd de stad van alle kanten bestookt, door zowel drones, kruisraketten en waarschijnlijk ook ballistische raketten. “Blijf in de schuilplaatsen”, roept de burgemeester van de hoofdstad op.
https://www.hln.be/buitenland/kijk-oekr ... af4a54df8/
Oekraïense luchtafweer slaat “uitzonderlijk intense” aanvallen op Kiev af, drie gewonden
Luchtafweersystemen hebben afgelopen nacht Russische luchtaanvallen op Kiev en andere plaatsen in Oekraïne afgeslagen, dat melden Oekraïense functionarissen op Telegram. Volgens hen werd de stad van alle kanten bestookt, door zowel drones, kruisraketten en waarschijnlijk ook ballistische raketten. “Blijf in de schuilplaatsen”, roept de burgemeester van de hoofdstad op.
https://www.hln.be/buitenland/kijk-oekr ... af4a54df8/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
De Russen spenderen miljoenen in die luchtaanval om een handvol gewonden te maken. Niet erg zinvol volgens mij.
Nog erger is de situatie in Bakhmut: daar zijn de Russen bijna een jaar lang jonge mensen de dood aan het injagen geweest en als resultaat? Nul.
Vele 10.000den Russen zijn daar afgeschoten als konijnen. Prigozhyn besefte het ook. Die stad is grondig vernield, dat moeten we de Russen nageven, maar dat is een stad in een gebied dat zij claimen als 'Rusland' . Als de Russen de oorlog winnen, moeten ze die stad ook zelf weer opbouwen. Een mooie overwinning zou dat zijn. Maar zover zijn we nog niet.
Nog erger is de situatie in Bakhmut: daar zijn de Russen bijna een jaar lang jonge mensen de dood aan het injagen geweest en als resultaat? Nul.
Vele 10.000den Russen zijn daar afgeschoten als konijnen. Prigozhyn besefte het ook. Die stad is grondig vernield, dat moeten we de Russen nageven, maar dat is een stad in een gebied dat zij claimen als 'Rusland' . Als de Russen de oorlog winnen, moeten ze die stad ook zelf weer opbouwen. Een mooie overwinning zou dat zijn. Maar zover zijn we nog niet.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
In een filmpje geplaatst door Russische media werden verschillende explosies getoond in Kiev. Russische media melden dan weer dat het luchtafweersysteem (voornamelijk patriot-systeem) werd gedetecteerd en vernietigd.
In het filmpje kon ik ruwweg een 40-tal afgevuurde luchtafweerraketten (patriot?
) tellen.Hetzelfde filmpje dat in HLN getoond wordt maar langer. En ik denk niet dat het een filmpje is opgenomen door een 'Russische Rudi Vranckx'
maar van Oekraïne zelf komt.
De waarheid zal zoals gewoonlijk wel ergens in het midden liggen maar wat Oekraïne en aanverwanten de wereld in sturen ook best met een korrel(tje) zout nemen.
Men stuurt en manipuleert elk bericht wat het best uitkomt voor henzelf, dat noemt men propaganda.
In het filmpje kon ik ruwweg een 40-tal afgevuurde luchtafweerraketten (patriot?
De waarheid zal zoals gewoonlijk wel ergens in het midden liggen maar wat Oekraïne en aanverwanten de wereld in sturen ook best met een korrel(tje) zout nemen.
Men stuurt en manipuleert elk bericht wat het best uitkomt voor henzelf, dat noemt men propaganda.
-
ET, als het over propaganda gaat - en daarover hadden we het hier - dan hoeft het bericht dat wordt uitgestuurd helemaal niet waar te zijn. Het gaat er dan om om de gunst of het medelijden van de ganse buitenwereld te winnen.

E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Das nu net wat ik schreef een ´mooi´ plaatje zegt meer dan duizend woorden.
Waarom er zo niet meer komen?
Zo´n trukje kan je maar een beperkt aantal keren vertonen ... de kans dat je betrapt wordt bij het ensceneren ervan is door het wereldwijde facktchekken immers zeer reëel.
Waarom er zo niet meer komen?
Zo´n trukje kan je maar een beperkt aantal keren vertonen ... de kans dat je betrapt wordt bij het ensceneren ervan is door het wereldwijde facktchekken immers zeer reëel.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Het waren er duidelijk een pak.Dicksy schreef: ↑16 mei 2023, 10:12In een filmpje geplaatst door Russische media werden verschillende explosies getoond in Kiev. Russische media melden dan weer dat het luchtafweersysteem (voornamelijk patriot-systeem) werd gedetecteerd en vernietigd.
In het filmpje kon ik ruwweg een 40-tal afgevuurde luchtafweerraketten (patriot?) tellen.Hetzelfde filmpje dat in HLN getoond wordt maar langer. En ik denk niet dat het een filmpje is opgenomen door een 'Russische Rudi Vranckx'
maar van Oekraïne zelf komt.
Weet je wat de Russen NU moeten doen ? Dat is opnieuw Kiev bombarderen , maar dan met precisie op infrastructuur. De Oekraïners moeten immers hun lanceerinstallaties met nieuwe raketten vullen die ze misschien nog eens van ver moeten aanvoeren. Dat vullen en in de lanceerkokers stoppen duurt zowat acht uur.
-
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
'Doelstellingen behaald': Rusland beweert het Oekraïense luchtverdedigingssysteem te hebben vernietigd
Rusland heeft beweerd een door de VS gebouwd Patriot-luchtverdedigingssysteem te hebben vernietigd met behulp van een hypersonische Kinzhal-raket tijdens zijn nachtelijke aanvallen op de hoofdstad van Oekraïne.
Moskou heeft in de vroege ochtend verschillende aanvallen uitgevoerd vanuit land, zee en lucht op Kiev, waarbij drie mensen gewond zijn geraakt.
Eén van de gemakkelijkste claims om te controleren op hun waarheid maar nu leest men niet: 'Sky News kan de claim niet verifiëren'.
Het Russische ministerie van Defensie zei dat het "zeer nauwkeurige" aanvallen heeft uitgevoerd op Oekraïense eenheden, munitie en opslagplaatsen.
"Doelstellingen behaald", luidt het.
Ook hier weer geen: 'Sky News kan de claim niet verifiëren'.
Oekraïne zei dat het 18 Russische raketten had neergeschoten, waaronder een volledig salvo van zes Kinzhals.
door Dicksy » Vandaag, 10:12
-
Als we de Russen mogen geloven ... Net zoals deze: Weet je 't nog? 

Ondanks alles werken Russen en Oekraïners goed samen om mekaars doden ( en waarschijnlijk ook gewonden ) uit te wisselen. Beiden rijden met de doden naar mekaar toe op een vooraf afgesproken geheime plaats. Daar verwisselen de chauffeurs van wagens. Dus , de Oekraïner rijdt met de Russische wagen en met Oekraïnse gesneuvelden verder naar niet bezet gebied. De Russische chauffeur rijdt eveneens met de Oekraïnse wagen met Russische gesneuvelden naar Russisch gebied.