Coronavirus
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Ik weet het zo nog niet wie ik moet geloven: onze batterijenexpert of Nature, het wetenschappelijk blad met wereldfaam.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Idefix - Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Er is geen enkele , maar dan ook geen enkele, reden om schrik te hebben van een niet gevaccineerde. Zolang hij nog gaat werken is hij niet besmet dus kan hij ook niets doorgeven.
het tegendeel is echter WEL waar. Een gevaccineerde kan zo besmet zijn als een rioolrat zonder het te beseffen en het rondstrooien als vogelzaad in de hof...Dus die personen mijd ik gelijk de pest . De dag dat hij ook symptomen krijgt is hij op dezelfde manier ziek dan ieder andere besmette.
De dag dat een niet gevaccineerde WEL besmet geraakt heeft hij binnen de halve dag al lichte koorts en een verstopte neus en BLIJFT HIJ THUIS i.p.v. te gaan fuiven. .
Wij dragen ons maskertje, blijven weg waar we niet persé moeten zijn, ontsmetten (flesje altijd op zak), wassen ons regelmatig en houden zelfs op straat minstens 1,5 meter afstand .
Dat is de reden waardoor we tot nu toe gezond gebleven zijn...
Had iedereen dat van in het begin gedaan dan was de miserie al lang over. Maar nee, er moet gefuifd worden, men moet naar de voetbal, koers, restaurant en café, op reis, naar de zee, naar Shows zoals in Gent. Om met DIE levenswijze dan nog met de vinger te durven wijzen naar mensen die opgepast hebben van in het begin moet je verdomd veel lef hebben....
En dat is nu het laatste wat ik over heel die affaire gezegd heb.
De zon is gratis voor iedereen
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Idefix schreef: ↑25 nov 2021, 11:52.....
Er is geen enkele , maar dan ook geen enkele, reden om schrik te hebben van een niet gevaccineerde. Zolang hij nog gaat werken is hij niet besmet dus kan hij ook niets doorgeven.
......
De dag dat een niet gevaccineerde WEL besmet geraakt heeft hij binnen de halve dag al lichte koorts en een verstopte neus en BLIJFT HIJ THUIS i.p.v. te gaan fuiven. .
.....
Herinner je je het vleesbedrijf in Duitsland waar verleden jaar iedereen besmet werd door één en dezelfde persoon die er asymptomatisch bijliep ?
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 25 nov 2021, 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Uw interpretatie van de inhoud van het artikel slaat volledig naast de bal ten gunste van .... ja van wie eigelijk ?
Passages uit zijn context halen is typisch voor het extreem-rechtse VB. Mensen blijven daar niet inlopen, weet je .
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Die regels worden echter niet toegepast op kantoren van bedrijven , in de scholen , en dat is de oorzaak van de huidige piek. Het hoogst aantal besmettingen in Gent zit onder de 20ers en 30ers , en dat zijn dus de "losbandige werkenden"
Ze gaan er vanaf morgen nog een schepje bovenop doen,na het licht (covid) festival,in Gent,mag Brugge niet achterblijven , en komt de corona "wintergloed "er aan vanaf morgen....Maar nee, er moet gefuifd worden, men moet naar de voetbal, koers, restaurant en café, op reis, naar de zee, naar Shows zoals in Gent. Om met DIE levenswijze dan nog met de vinger te durven wijzen naar mensen die opgepast hebben van in het begin moet je verdomd veel lef hebben....
https://www.visitbruges.be/nl/winter
Wie dat een beetje te link vind ,kan nog terecht in het sportpaleis,met volle teugen met de Niels.....
https://www.sportpaleis.be/nl/event/nie ... 0-a8d248c5
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Ja inderdaad kunnen wij lezen en wat lezen we dan?
Er is geen enkele , maar dan ook geen enkele, reden om schrik te hebben van een niet-gevaccineerde.
Zolang hij nog gaat werken is hij niet besmet ...
Veel erger moet het niet meer worden, toch?
Er is geen enkele , maar dan ook geen enkele, reden om schrik te hebben van een niet-gevaccineerde.
Zolang hij nog gaat werken is hij niet besmet ...
Veel erger moet het niet meer worden, toch?
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
-
Ik heb het ook gelezen. Daar staat niets in wat jij er van maakt of suggereert. Er staat daar simpeltjes te lezen dat gevaccineerden besmet kunnen geraken en het virus kunnen doorgeven. Dat is iets dat ik al een jaar geleden hier heb neergepend, veel eerder dan wat in dat 12 August 2021 artikel te lezen staat.
Ge gaat blijkbaar nooit leren om "nuchter" informatie te verwerken i.p.v. het "een draai" te geven zoals "Nieuwe, bijkomende gegevens suggereren dat Delta zich gemakkelijker zou kunnen verspreiden dan andere coronavirusvarianten onder mensen die zijn ingeënt tegen COVID-19." Sommigen zullen hierbij denken dat het virus zich minder gemakkelijk zou verspreiden onder de niet-gevaccineerden, wat uiteraard pertinent onjuist is. Nogmaals , jij gebruikt VB truken om mensen te misleiden. Ga en bekeer u !
Wat ik gisteren schreef geraakt blijkbaar niet tot aan je eerste hersencel ...
Fred1950 schreef: ↑24 nov 2021, 23:17....
Ik schreef ook al dat een gevaccineerde voor een veel beperktere periode iemand anders kan besmetten dan een niet-gevaccineerde. De kans dat een gevaccineerde iemand anders besmet is veel kleiner , incubatie tijd gerelateerd, met een factor 7/2 = 3,5 maal kleiner.
...
-
Idefix - Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Dit hierboven is een schoolvoorbeeld van ONVOLLEDIGE BEICHTGEVING ( u bent Iemand van de VRT of DE REGIME PERS????)
Daar volgt bij mijn tekst op.......
De zon is gratis voor iedereen
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Mijn beste, ik lees gewoon wat jij schrijft.
De dag dat een niet-gevaccineerde wel besmet geraakt heeft hij binnen de halve dag al lichte koorts en een verstopte neus en blijft hij thuis
Waarom zou een niet-gevaccineerde haast onmiddellijk koorts maken?
Wie blijft er nu thuis als hij/zij een verstopte neus heeft?
Een beetje eerlijk blijven!
De dag dat een niet-gevaccineerde wel besmet geraakt heeft hij binnen de halve dag al lichte koorts en een verstopte neus en blijft hij thuis
Waarom zou een niet-gevaccineerde haast onmiddellijk koorts maken?
Wie blijft er nu thuis als hij/zij een verstopte neus heeft?
Een beetje eerlijk blijven!
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
-
... behalve de asymptomatische besmette gevallen, die weten niet eens dat ze bemettelijk zijn. Was er zelfs in het verleden niet een oproep van de Vlaamsche regering dat besmet zorgpersoneel in WZC's toch moest blijven gaan werken ?
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Daarstraks kwam men hier een boosterprik geven. Zonder nadenken was er een uitleg op mijn vraag ''morgens wat ziek, 's namiddags op de IC' : al diegene die meestal op de IC geraken zijn niet gevaccineerd. Stilaan wordt dat dus een feit.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
wardje - Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
De hoogste vaccinatiegraad in Europa en de meeste besmettingen . En dan verschieten dat de mensen de vaccins niet vertrouwen . Misschien is het tijd om toe te geven dat de vaccins niet beschermen tegen besmetting en enkel tegen hogere sterftecijfers. Misschien ook ineens toegeven dat vaccins dus enkel voor ouderen en zieke personen nuttig zijn .
Er is nu een nieuwe variant ontdekt in Zuid - Afrika , ook in Hong Kong is hij vastgesteld , en na onderzoek durft
men bijlange niet zeggen of de vaccins er tegen bestand zijn , dwz als die hier in Europa voet aan wal zet zijn we weer vertrokken voor een lange periode , het is om moedeloos van te worden voor de verzorgenden , wanneer eindigt dat????
Er is nu een nieuwe variant ontdekt in Zuid - Afrika , ook in Hong Kong is hij vastgesteld , en na onderzoek durft
men bijlange niet zeggen of de vaccins er tegen bestand zijn , dwz als die hier in Europa voet aan wal zet zijn we weer vertrokken voor een lange periode , het is om moedeloos van te worden voor de verzorgenden , wanneer eindigt dat????