Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

boeffer

26 nov 2021, 21:51

https://scientias.nl/wetenschapper-wil- ... met-fagen/ , zojuist dit ook nog gelezen.
Het gaat meestal over bacteriën vernietigen door 'faag' maar die zijn er in overvloed door Corona, het lichaam kan zich dan richten op Corona. (wie weet..)
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Fred1950

26 nov 2021, 22:53

boeffer schreef:
26 nov 2021, 21:51
https://scientias.nl/wetenschapper-wil- ... met-fagen/ , zojuist dit ook nog gelezen.
Het gaat meestal over bacteriën vernietigen door 'faag' maar die zijn er in overvloed door Corona, het lichaam kan zich dan richten op Corona. (wie weet..)
Niet te ernstig nemen. Scientias.nl publiceert veel van dergelijke dingen. Een virus zal per slot van rekening nooit een ander virus aanvallen, daar zitten voor een virus geen "voedingstoffen" in waarmee het zich kan vermenigvuldigen.

Wil.

27 nov 2021, 10:17

Zweden (10,2 miljoen inw.) - belgië (11,7 milj. inw.) ---- de tussenstand

Aantal besmettingen: 13,5 x meer in belgië

Aantal overlijdens: 39 x meer in belgië

Wordt het niet tijd dat we eens gaan kijken wat ze daar zoveel beter doen? Wordt het niet de hoogste tijd dat journalisten daarover kritische vragen stellen ipv mee te huilen met de topvirologen in dit land?

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Idefix

27 nov 2021, 12:23

Wil. schreef:
27 nov 2021, 10:17
Zweden (10,2 miljoen inw.) - belgië (11,7 milj. inw.) ---- de tussenstand

Aantal besmettingen: 13,5 x meer in belgië

Aantal overlijdens: 39 x meer in belgië

Wordt het niet tijd dat we eens gaan kijken wat ze daar zoveel beter doen? Wordt het niet de hoogste tijd dat journalisten daarover kritische vragen stellen ipv mee te huilen met de topvirologen in dit land?

Afbeelding
Opp. Zweden;;;;;;450.295 KM² bevolking 10.035.000 = 2.3 per KM²
Opp. België 30.689 KM² bevolking 11.521.000 = 375 per KM²
Dus onvergelijkbaar............
De zon is gratis voor iedereen

tokkio

27 nov 2021, 13:04

Niet te ernstig nemen. Scientias.nl publiceert veel van dergelijke dingen. Een virus zal per slot van rekening nooit een ander virus aanvallen, daar zitten voor een virus geen "voedingstoffen" in waarmee het zich kan vermenigvuldigen.
Aanvallen niet, maar ik hen gelezen dat het zou gemuteerd zijn met zijn maatje van het HIV virus, en dan zijn we nog niet aan de nieuwe patatjes.....
En ik vraag mij af of die besmette persoon , die niet gevaccineerd is(was) wel een PLF formulier heeft ingevuld , wat als ze zelf, na de symptomen niet naar de dokter is gegaan , wisten ze nog niet dat ze besmet is met het
Omicron virus ,.......maar Van Gucht zegde gisteren in het nieuws , dat ze daarom het virus niet in Egypte heeft opgedaan, het kan evengoed hier in België geweest zijn?????
Dus het zou evengoed al vanaf het beging dat de cijfers pijlsnel omhoog zijn gegaan, maar dat ze niet controleren,welke variant er voor verantwoordelijk is.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fred1950

27 nov 2021, 13:49

tokkio schreef:
27 nov 2021, 13:04
Aanvallen niet, maar ik hen gelezen dat het zou gemuteerd zijn met zijn maatje van het HIV virus, en dan zijn we nog niet aan de nieuwe patatjes.....
Dat kan chemisch en biotechnisch niet. Dat nieuw ding met een intergalactische naam ( :lol: ) blijkt nog steeds een corona virus te zijn. Vergelijk het met de katachtige dieren. De Delta variant en vorige zijn allemaal nazaten van de Wuhan variante , net zoals een Angora kat , onze ordinaire huiskat , de Siamese kat ook allemaal vanuit dezelfde kat zijn ontstaan. Het verschil tussen de Delta variant en de Omicron moet je eerder zien als het verschil tussen een leeuw en een tijger, allebei ook katachtigen, maar toch heel verschillend van mekaar. Het blijkt dat die Omicron variant wel heel goed door een PCR test kan ontdekt worden, en dat is dan positief nieuws.

En ik vraag mij af of die besmette persoon , die niet gevaccineerd is(was) wel een PLF formulier heeft ingevuld ( wat als ze zelf, na de symptomen niet naar de dokter is gegaan , wisten ze nog niet dat ze besmet is met het
Omicron virus ,.......maar Van Gucht zegde gisteren in het nieuws , dat ze daarom het virus niet in Egypte heeft opgedaan, het kan evengoed hier in België geweest zijn?????
Dus het zou evengoed al vanaf het beging dat de cijfers pijlsnel omhoog zijn gegaan, maar dat ze niet controleren,welke variant er voor verantwoordelijk is.
Normaal nemen ze wekelijks virus stalen van besmette personen en dan testen ze die tot welke variante die behoren. Volgens Sciensano zijn de huidige besmettingen nog steeds voor 95 % te wijten aan de Delta variant. ( 3 % aan de Alfa variant , en aan nog enkele varianten onder de 1 % ). Van Omicron wordt er nog niet gesproken.

Dat de cijfers nu pijlsnel omhoog zijn gegaan, zowel vanuit Rusland tot hier begrijp ik ook niet ( en daar komt van de virologen geen antwoord op ). De Delta variante was hier vanaf Juli al dominant aanwezig ( de licht gele curve hierna ) en toen was er van een zware piek helemaal geen sprake.

Untitled6.png
Untitled6.png (94.36 KiB) 1003 keer bekeken

Wil.

27 nov 2021, 16:26

Idefix schreef:
27 nov 2021, 12:23

Opp. Zweden;;;;;;450.295 KM² bevolking 10.035.000 = 2.3 per KM²
Opp. België 30.689 KM² bevolking 11.521.000 = 375 per KM²
Dus onvergelijkbaar............
Neen, Idefix, zo werkt dat niet. Je hebt blijkbaar mijn vorige postings hierover niet gelezen of je bent de boodschap alweer vergeten.

Hier staat het duidelijk.

En hier stond het ook al.

Ook hier had ik het al uitgelegd.

Voorts zijn er nóg vier postings waarin dezelfde informatie staat te lezen. Sommige nagels gaan er blijkbaar slecht in.

Fred1950

27 nov 2021, 17:53

Toch duidelijk, Zweden zijn asociale éénzaten die mekaar nooit knuffelen. :mrgreen: En ik ben niet de eerste die dat beweert. Dus, minder contacten is minder besmettingen, is minder ziekenhuisopnames, is minder covid overlijdens.

De huidige pieken in zowat alle Europese landen zijn ook bijna gelijktijdig gekomen met de massale vaccinaties. Reden : iedere gevaccineerde dacht dat hij nu "superman" was, niet meer kon besmet geraken en dus niemand kon besmetten. Ik heb verleden jaar hier al geschreven dat dit larie is, en dat een gevaccineerde nog steeds besmet kan geraken en het virus kan overdragen.

Wil.

27 nov 2021, 23:25

Fred1950 schreef:
23 nov 2021, 17:48
Wil. schreef:
23 nov 2021, 16:14
.....Hoe zit het met de jeugd van Zweden die op bijna gewone manier is kunnen blijven doen wat ze voordien deden? .....
Hun gewone doen van laten is asociaal éénzaat gedrag .... weinig contacten betekent weinig virus overdracht.
en vandaag wordt die domheid herhaald:
Zweden zijn asociale éénzaten die mekaar nooit knuffelen.
Afbeelding

Zo. Dat is dan weer duidelijk gemaakt.

Fred1950

28 nov 2021, 00:36

Wil. schreef:
27 nov 2021, 23:25
Fred1950 schreef:
23 nov 2021, 17:48
Wil. schreef:
23 nov 2021, 16:14
.....Hoe zit het met de jeugd van Zweden die op bijna gewone manier is kunnen blijven doen wat ze voordien deden? .....
Hun gewone doen van laten is asociaal éénzaat gedrag .... weinig contacten betekent weinig virus overdracht.
en vandaag wordt die domheid herhaald:
.....
Uiteraard :lol: :mrgreen: , om u te plagen , of wat dacht je. :mrgreen:

Wil.

28 nov 2021, 09:46

Wat blijft het dan? Precies: geëtaleerde domheid.

Fred1950

28 nov 2021, 13:17

By the way, who the fuck is Chris Ebbert :roll: Een eenzaam kraaiende haan in het Europees kiekenkot ?

Wil.

28 nov 2021, 15:04

Ahaa, de Engelse krachttermen worden bovengehaald, zie ik. Een bewijs van machteloosheid en van een lege argumententrommel, volgens mij.

Chris Ebbert geniet in Zweden wel wat bekendheid. Zijn CV vermeldt niet meer dat hij in een tuinhok begonnen is met batterijen uiteen de halen, maar intussen heeft hij al meer dan één A4 nodig om zijn wereldwijde ervaring met het doceren aan jonge mensen neer te pennen.
Hij is bijgevolg goed geplaatst om de houding van jonge Zweden te vergelijken met die van jonge mensen in andere landen en continenten.

tokkio

28 nov 2021, 15:52

Normaal nemen ze wekelijks virus stalen van besmette personen en dan testen ze die tot welke variante die behoren. Volgens Sciensano zijn de huidige besmettingen nog steeds voor 95 % te wijten aan de Delta variant. ( 3 % aan de Alfa variant , en aan nog enkele varianten onder de 1 % ). Van Omicron wordt er nog niet gesproken.
maar ze wisten ,of vermoeden het al beging november....
Andere symptomen

Begin november dacht ze voor het eerst aan de mogelijkheid van een nieuwe variant, toen patiënten met ongewone COVID-19-symptomen in haar praktijk in Pretoria kwamen. Die patiënten waren erg vermoeid, maar niemand had klachten over smaak- of reukverlies. "Hun symptomen waren zo anders en milder dan bij die mensen die ik eerder had behandeld."
https://www.hln.be/buitenland/omikronpa ... f1a8a20c2f
De Delta variant en vorige zijn allemaal nazaten van de Wuhan variante
De omnicron is er ook een afstammeling van, alleen met 500% meer besmetting....
https://www-dw-com.translate.goog/en/co ... pto=nui,sc
. Het verschil tussen de Delta variant en de Omicron moet je eerder zien als het verschil tussen een leeuw en een tijger, allebei ook katachtigen, maar toch heel verschillend van mekaar.
Maar alle 2 even gevaarlijk..... :mrgreen:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fred1950

28 nov 2021, 17:17

tokkio schreef:
28 nov 2021, 15:52
.....
Maar alle 2 even gevaarlijk..... :mrgreen:
Geduld , dat wordt onderzocht .... :)