Coronavirus
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Persoon die hier over de vloer komt heeft gisteren (01/12/2021) boosterprik gehad van Pfizer na 2x Astra Zeneca gehad te hebben.door tokkio » 5 minuten geleden
Ik hoor juist op de radio ,dat dat een boosterprik in december met een moderna vaccin zal zijn, ook wie al 2 phizer vaccins heeft gehad,zoals gewoonlijk is er geen reden tot ongerustheid.....
Tja, ze moeten allemaal iets verdienen zeker.....
De magazijnen zullen nog te vol liggen met het moderna-vaccin en als die op zijn zal het terug Astra Zeneca worden en dan Johnson & Johnson en dan hopen ze dat de toestand terug genormaliseerd is. Het zal wellicht (verplicht) prikken worden tot het einder der dagen (2x/jaar) en wie niet meewil zal hetzelfde lot ondergaan zoals (voorlopig) in Griekenland en Oostenrijk.
-
meredith - Lid geworden op: 18 jan 2009, 13:57
Ik ken in mijn eigen omgeving al 3 kinderen die zeer ernstig ziek geweest zijn van corona. Dagenlang 40 ° koorts. T° niet naar beneden te krijgen, huilen van pijn op hun borst. Een jongentje van 6 jaar is op het nippertje van opname in IC geweest. De ouders hebben hem moeten voeden met een pipet met suikerwater. Ouders die 10 dagen /nachten lang doodsbang bij hun kleine waakten. Een kindje was zelfs maar 1.5 jaar oud. Stop dus met bull shit te verkopen en idioten na te apen.Wil. schreef: ↑02 dec 2021, 12:01De kinderen moeten zo snel mogelijk allemaal besmet worden. Allemaal. Ze worden nauwelijks ziek en komen zo goed als nooit in het ziekenhuis. Nadien hebben ze antilichamen.
Hou de grootouders een week volledig afgezonderd en laat de ouders (toch al voor 90% dubbel ingeënt) wat meer op hun tellen passen. Dan zijn we over 14 dagen van die toestand verlost.
Eendracht maakt macht
-
twistenopdemaan - Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41
Zelfs in de jaren 1500 hadden ze al begrepen dat ziektes via reizigers binnenkwamen. Venetië had een quarantaine eiland waar de bemanning van inkomende schepen moest verblijven. Wat doet men tegenwoordig? Met miljoenen overal naartoe om te "genieten" en dan souvenirtjes in de neusgaten terugbrengen. En dat contacttracing met thuisquarantaine is gewoon een grap.
Spinnst du oder was
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Zo kennen we allemaal wel een paar kinderen die exact hetzelfde hebben meegemaakt als gevolg van de griep. Af en toe is er zelfs een sterfgeval. Wordt daar ooit over bericht? Of valt het binnen de 'normale' normen?meredith schreef: ↑02 dec 2021, 12:46Ik ken in mijn eigen omgeving al 3 kinderen die zeer ernstig ziek geweest zijn van corona. Dagenlang 40 ° koorts. T° niet naar beneden te krijgen, huilen van pijn op hun borst.Wil. schreef: ↑02 dec 2021, 12:01De kinderen moeten zo snel mogelijk allemaal besmet worden. Allemaal. Ze worden nauwelijks ziek en komen zo goed als nooit in het ziekenhuis. Nadien hebben ze antilichamen.
Hou de grootouders een week volledig afgezonderd en laat de ouders (toch al voor 90% dubbel ingeënt) wat meer op hun tellen passen. Dan zijn we over 14 dagen van die toestand verlost.
Zal ik nog eens wat cijfers laten zien? Meestal is dat een harde dobber voor de mensen die op hun gevoel afgaan, maar die lieden moeten eens nadenken waarop ze best vertrouwen.

Op 2 jaar tijd zijn in de VS 63.414 kinderen jonger dan 18 overleden aan alle oorzaken. Daarvan zijn er 630 aan corona gestorven op twee jaar. Ongeveer 1 kind per dag stierf daar tgv corona en de VS tellen 330 miljoen inwoners.
Kinderen die zwaar ziek worden, zijn de grote uitzondering. Als we hen allemaal snel besmetten, zullen ze ook snel weer genezen zijn en dan worden daardoor tientallen volwassenen gered van een serieuze ziekte en zullen heel wat mensen niet overlijden.
Het zou zelfs kunnen dat we maar beperkte tijd hebben om die kinderen allemaal te besmetten. Het is niet ondenkbaar dat er een variant bovenkomt die wél in staat is om kinderen ziek te maken in dezelfde mate als volwassenen worden getroffen. Dat las ik onlangs in Nature.
Wie een betere aanpak kent en die ook kan werken, mag het zeggen. Die werkwijze moet er wel toe leiden dat vervolgens minder volwassenen worden getroffen. Dat is niet het geval met scholen te sluiten en kinderen meer thuis te houden.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
In principe zullen als de scholen drie weken sluiten en alle kinderen echt gewoon thuis blijven, er minder ouders in quarantaine moeten, toch?
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
-
Dat is mogelijk. En na die drie weken? Opnieuw hetzelfde spelletje?
Als alle kinderen besmet zijn en na twee weken ook weer genezen zijn, dan is het voor een half jaar of misschien nog heel wat langer gedaan met quarantaine. Dan mogen die mondmaskers af en dan kunnen de scholen normaal functioneren. Ik zie vooral voordelen.
Als alle kinderen besmet zijn en na twee weken ook weer genezen zijn, dan is het voor een half jaar of misschien nog heel wat langer gedaan met quarantaine. Dan mogen die mondmaskers af en dan kunnen de scholen normaal functioneren. Ik zie vooral voordelen.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Sinds wanneer zijt gij epidemioloog/Infectioloog ? Hou jouw waarheid achter je lippen en in je pennestok. Wat je hier neerpent is fout.Wil. schreef: ↑02 dec 2021, 15:54Dat is mogelijk. En na die drie weken? Opnieuw hetzelfde spelletje?
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 02 dec 2021, 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
's Morgens elke dag elk kind testen met de speeksel antigeen test. Wie besmet is vliegt apart, en de ouders moeten het komen halen. Voor wie negatief test gaat de les gewoon door ....
Kostelijk ? De NVA kas gaat dat betalen, het geld verdwijnt anders sowieso in bakstenen.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Luister naar de radio VRT 1Dicksy schreef: ↑02 dec 2021, 12:38Persoon die hier over de vloer komt heeft gisteren (01/12/2021) boosterprik gehad van Pfizer na 2x Astra Zeneca gehad te hebben.door tokkio » 5 minuten geleden
Ik hoor juist op de radio ,dat dat een boosterprik in december met een moderna vaccin zal zijn, ook wie al 2 phizer vaccins heeft gehad,zoals gewoonlijk is er geen reden tot ongerustheid.....
Tja, ze moeten allemaal iets verdienen zeker.....
De magazijnen zullen nog te vol liggen met het moderna-vaccin en als die op zijn zal het terug Astra Zeneca worden en dan Johnson & Johnson en dan hopen ze dat de toestand terug genormaliseerd is. Het zal wellicht (verplicht) prikken worden tot het einder der dagen (2x/jaar) en wie niet meewil zal hetzelfde lot ondergaan zoals (voorlopig) in Griekenland en Oostenrijk.
Waarom en wie moet men geloven.Radio 1 De Wereld Vandaag
Vanaf einde van de maand alle boosterprikken met Moderna: "We geven hiermee een halve dosis, dat werkt even goed"
17u47 | 06:18
https://www.hln.be/medisch/topman-moder ... ~a0f61c76/Topman Moderna: “Vaccin waarschijnlijk minder sterk tegen omikron”
https://www.hln.be/medisch/vaccin-pfize ... ~a94213f4/Vaccin Pfizer/BioNTech biedt waarschijnlijk goede bescherming tegen omikronvariant
Maar wie het moderna vaccin krijgt, kan nog geholpen worden door het Covid-19-geneesmiddel ‘Sotrovimab’
https://www.hln.be/medisch/covid-19-gen ... ~a22e770f/
Maar ik vraag mij af wie geld onder tafel kreeg om iedereen een boosterprik van moderna te geven.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Golf 5 - Lid geworden op: 23 apr 2021, 17:17
Enige dat je hier soms leest 90% gevaccineerd problemen voorbij
Nu moeten de kinderen allemaal besmet zijn wilt de pandemie terug stoppen .
Helpt gewoon niet want na 6 maand kan weer beginnen .
Die persoon mag al meegaan met Nv-a
Die vegen ook alles van tafel tot dat 5 voor 12 is
Problematiek is begonnen in de zorg van 2014 besparingen .
De één zegt blijft in u kot
En andere zegt is maar griepje
Hoeveel maanden zijn we verder .
En wordt nog erger met den dag .
Hoelang gaan de burgers dat nog volhouden denk je .
En gaan we nog zwijgen over zorg die ze moeten uitstellen ( Kanker-operatie-hart) enz
Noem ik schrijnende verhalen .
Nu moeten de kinderen allemaal besmet zijn wilt de pandemie terug stoppen .
Helpt gewoon niet want na 6 maand kan weer beginnen .
Die persoon mag al meegaan met Nv-a
Die vegen ook alles van tafel tot dat 5 voor 12 is
Problematiek is begonnen in de zorg van 2014 besparingen .
De één zegt blijft in u kot
En andere zegt is maar griepje
Hoeveel maanden zijn we verder .
En wordt nog erger met den dag .
Hoelang gaan de burgers dat nog volhouden denk je .
En gaan we nog zwijgen over zorg die ze moeten uitstellen ( Kanker-operatie-hart) enz
Noem ik schrijnende verhalen .
-
Als jij alles zou moeten weglaten wat fout is ...Fred1950 schreef: ↑02 dec 2021, 17:57Sinds wanneer zijt gij epidemioloog/Infectioloog ? Hou jouw waarheid achter je lippen en in je pennestok. Wat je hier neerpent is fout.Wil. schreef: ↑02 dec 2021, 15:54Dat is mogelijk. En na die drie weken? Opnieuw hetzelfde spelletje?
Nu neemt men een aanloop om kinderen te gaan inspuiten met iets waarvan men de langetermijneffecten niet kent. Welk verschil maakt het dan uit dat alle kinderen antilichamen aanmaken via een genezingsproces dan wel via een vaccin? Wat we wel met zekerheid weten, is dat ze via een natuurlijk genezingsproces nooit bijwerkingen van het vaccin kunnen krijgen. Nóg een bonus, dus.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.