meredith schreef: ↑02 dec 2021, 12:46
Wil. schreef: ↑02 dec 2021, 12:01
De kinderen moeten zo snel mogelijk allemaal besmet worden. Allemaal. Ze worden nauwelijks ziek en komen zo goed als nooit in het ziekenhuis. Nadien hebben ze antilichamen.
Hou de grootouders een week volledig afgezonderd en laat de ouders (toch al voor 90% dubbel ingeënt) wat meer op hun tellen passen. Dan zijn we over 14 dagen van die toestand verlost.
Ik ken in mijn eigen omgeving al 3 kinderen die zeer ernstig ziek geweest zijn van corona. Dagenlang 40 ° koorts. T° niet naar beneden te krijgen, huilen van pijn op hun borst.
Zo kennen we allemaal wel een paar kinderen die exact hetzelfde hebben meegemaakt als gevolg van de griep. Af en toe is er zelfs een sterfgeval. Wordt daar ooit over bericht? Of valt het binnen de 'normale' normen?
Zal ik nog eens wat cijfers laten zien? Meestal is dat een harde dobber voor de mensen die op hun gevoel afgaan, maar die lieden moeten eens nadenken waarop ze best vertrouwen.
Op 2 jaar tijd zijn in de VS 63.414 kinderen jonger dan 18 overleden aan alle oorzaken. Daarvan zijn er 630 aan corona gestorven op twee jaar. Ongeveer 1 kind per dag stierf daar tgv corona en de VS tellen 330 miljoen inwoners.
Kinderen die zwaar ziek worden, zijn de grote uitzondering. Als we hen allemaal snel besmetten, zullen ze ook snel weer genezen zijn en dan worden daardoor tientallen volwassenen gered van een serieuze ziekte en zullen heel wat mensen niet overlijden.
Het zou zelfs kunnen dat we maar beperkte tijd hebben om die kinderen allemaal te besmetten. Het is niet ondenkbaar dat er een variant bovenkomt die wél in staat is om kinderen ziek te maken in dezelfde mate als volwassenen worden getroffen. Dat las ik onlangs in
Nature.
Wie een betere aanpak kent en die ook kan werken, mag het zeggen. Die werkwijze moet er wel toe leiden dat vervolgens minder volwassenen worden getroffen. Dat is niet het geval met scholen te sluiten en kinderen meer thuis te houden.