Elektrische wagens
-
gast43 - Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50
Beste Fred1950
Als ze iets naar voor brengen moet het in orde zijn .
Maar dat is nog nooit zo geweest , t'is zoals je zegt als je tijd van wachten hebt .
Maar helaas zegt de wagen dat niet , die moet je kunnen opladen , wil je daar gebruik van maken .
Maar hier bij ons heb ik nog niet zoveel laadpalen gezien .
We wachten af wat toekomst zal brengen .
Als ze iets naar voor brengen moet het in orde zijn .
Maar dat is nog nooit zo geweest , t'is zoals je zegt als je tijd van wachten hebt .
Maar helaas zegt de wagen dat niet , die moet je kunnen opladen , wil je daar gebruik van maken .
Maar hier bij ons heb ik nog niet zoveel laadpalen gezien .
We wachten af wat toekomst zal brengen .
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Ik stel voor dat we met deze wijze
Laatst gewijzigd door E.T. op 26 feb 2020, 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Over de "nieuwe kerncentrales" zijn ze al 30 jaar over aan het nadenken....Electriciteitscentrales gaan het niet worden.. te vervuilend en al zeker Kerncentrales gaan afgevoerd worden.
Wat gaat er overblijven: Wind- en/of Zonne energie.
waar en bij wie ze laadpalen gaan zetten is ook het laatste woord nog niet gesproken....
De aanvoer van de stroom en de dikte van de kabels voor de laadpalen is het volgende probleem....
Dan komt de aap uit de mauw, hoe gaan ze de accijns berekenen voor het laden van de E wagens,want al de verbranding's motor weg valt zitten ze terug met een put van 8 miljard
Dus komen we terug op het zelfde uit, een E auto is goed voor rond de kerk te rijden, alleen wie een garage of een oprit heeft zou een E auto kunnen kopen, als daar al solid-state-accu's. oplaadbare batterijen in liggen,dat zou goed zijn voor een "klein" deel van de E auto bezitters, maar de rest zal tevreden zijn dat de waterstof motor die kan rijden met H2 in poedervorm .......
En men spreekt altijd over "groene" waterstof,maar hoe groen is de huidige stroom, de brandstof, diesel en mazout, de aanmaak van van de batterijen, de Eauto's,het groene is een punt dat laatst staat, de mensen willen vooruit, snel en goedkoop,en zonder veel tijd te verliezen aan een laadpaal, en die H2 is niet alleen goed voor het regulier vervoer, maar ook voor het grote vervuilende vrachtverkeer, de vliegtuigen, de zeeschepen ,dat zie ik niet op stroom gebeuren.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
De EU zal er wel voor zorgen dat je geen andere keuze hebt dan "groen" te leven, zoniet wordt het dit : ( al wat rood is, is water als het zeepeil 5 meter zou stijgen )tokkio schreef: ↑26 feb 2020, 15:59......
En men spreekt altijd over "groene" waterstof,maar hoe groen is de huidige stroom, de brandstof, diesel en mazout, de aanmaak van van de batterijen, de Eauto's,het groene is een punt dat laatst staat, de mensen willen vooruit, snel en goedkoop,en zonder veel tijd te verliezen aan een laadpaal, en die H2 is niet alleen goed voor het regulier vervoer, maar ook voor het grote vervuilende vrachtverkeer, de vliegtuigen, de zeeschepen ,dat zie ik niet op stroom gebeuren.
En hier : https://www.demorgen.be/tech-wetenschap ... ~be1db0c3/
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 26 feb 2020, 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
-
De laatste interessante en vernieuwende bijdrage is toch reeds van een tijdje geleden (pagina 37 of daaromtrent) voor de rest is het vooral herkauwen en naast elkaar doordrammen.
We zouden ons beter toeleggen op elektrische bootjes
We zouden ons beter toeleggen op elektrische bootjes
-
Tja de aarde veranderd voortdurend, dat duurt 100de jaren , maar toch, men vind schelpen en zeefossielen in de Ardennen, maar tegen als het nu zo ver komt zijn we terug een paar 100 jaar verder,niemand weet het,en men vind altijd een oplossing, zie naar NL ,dat stond in 1953 half onder water,dus er is niks om ons zorgen om te makenFred1950 schreef: ↑26 feb 2020, 16:17De EU zal er wel voor zorgen dat je geen andere keuze hebt dan "groen" te leven, zoniet wordt het dit :tokkio schreef: ↑26 feb 2020, 15:59......
Overstroming Vlaanderen.jpg
( al wat rood is, is water als het zeepeil 5 meter zou stijgen )
En hier : https://www.demorgen.be/tech-wetenschap ... ~be1db0c3/
http://www.planeetzee.be/lesmodule/8?page=6
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Maar die Hollanders hebben wel € 20.000.000.000
-
figaretto - Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Daar heb ik alle begrip voor. Maar het kan misschien zijn dat het moslimonderwerp heel wat meer mensen aanspreekt omdat hun (de moslims)optreden hier en elders wat meer tot de verbeelding spreekt dan sterk gedetailleerde snufjes over elektrische autotechniek. En als hun ervaringen dan meestal een negatief kantje hebben is gezaag en geklaag altijd wel te verwachten. Het is overigens algemeen bekend dat mensen vlugger iets of iemand zullen verwijten dan hen een schouderklopje te geven. Vandaar wellicht.
Ik vond de woorden van E.T. wijs maar dat neemt uiteraard niet weg dat de experten van dit onderwerp rustig voort hun zegje mogen doen. Wat zou ik ?
Om on topic te blijven : ik heb weet van iemand die de beste onderdelen uit verschillende wagens heeft samengebracht en tot een nieuwe heeft verbouwd. Een eclectische auto.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Zoudt het niet eerder te maken hebben met interesses ? Ikzelf was vanaf mijn vijf jaar al gefascineerd door wat er in de natuur omging en in "machines". Maar wat mijnheer pastoor daar allemaal vertelde over Jésuke toen ik mijn eerste communie moest doen was voor mij echt flauwe zever, nochtans waren mijn ouders katholieken die naar de mis gingen.
Ik ben daarin nooit veranderd, maar heb ondertussen wel begrepen dat bepaalde "optredens" van mensen altijd een oorzaak hebben. Zonet was er op "VRT één" het programma "Goed Leven" waar o.a. het leven in de armenwijken van Zuid-Afrika werd getoond. Onkunde, gebrek aan onderwijs en armoede leiden tot nog meer armoede en uiteindelijk tot criminaliteit, en dat heeft niets met religie of zelfs met afkomst te maken. Ik had destijds het "karakter" om te willen studeren omdat ik in mijn directe omgeving ( straat , kameraadjes , etc .... ) dingen zag die ik in de rest van mijn familie niet zag. Had ik dat per toeval niet kunnen ervaren, was ik beslist nooit ingenieur(ke) kunnen worden, gewoon omdat het niet in mij zou opgekomen zijn. Mijn conclusie is : plaats ieder mens en zijn gedrag in de context van zijn omgeving en zijn positieve en negatieve ervaringen zonder er een etiket op te plakken, en dat vanuit een soort vogelperspectief. Je spaart jezelf daarmee zelfs een hoop ergernis uit.
-
vind ik ook, al die miserie , moord, doodslag en verkrachting is bijna altijd in naam van ene of andere god, en als ge aan mijnheer pastoor vraagt wie dan de god was voor onze jaartelling weet die ook geen antwoord, trouwens niet ene van al de godsdiensten die er bestaan..... trouwens het is altijd voor de macht en het geld.Maar wat mijnheer pastoor daar allemaal vertelde over Jésuke toen ik mijn eerste communie moest doen was voor mij echt flauwe zever,
Ik geloof meer in techneuten, ingenieurs, en wetenschappers, die maken het beter voor de mens.
-
Horus1 - Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Wanneer gaat het nu over elektrische wagens? Wie van de "alles wetende " heeft er een elektrische wagen en wie heeft er al met zo een wagen gereden. Of is het zoals steeds hier: we hebben er geen maar we weten er àlles van ! Ik rij er al een paar jaar mee en heb er zo'n 30.000 km mee afgelegd: graag ervaringen van mensen die er ook mee rijden. Ach ja is een Nissan.