Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Charlie Maru

17 jun 2023, 09:58

HLN:
Hoe Rusland ruzie stookt tot in de ruimte en kosmonauten naar de loopgraven stuurt

De oorlog in Oekraïne laat zich voelen tot in de ruimte. Daar zitten nog altijd Amerikanen en Russen samen in het ISS, wat al tot scheldpartijen heeft geleid. Intussen is het Russisch ruimtevaartagentschap Roskosmos ook begonnen met het ronselen van soldaten. Jongens en meisjes die droomden van een leven tussen sterren en planeten, mogen nu gaan sneuvelen in de rangen van het Uranus-bataljon.

https://www.hln.be/buitenland/hoe-rusla ... ~a085050c/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

socrates

17 jun 2023, 10:11

Wie zijn Vaderland lief heeft is toch bereid minstens al zijn dromen op te geven en zo nodig ook te sneuvelen in de strijd voor "de goede zaak". Zo lang ze maar "de goede zaak" dienen, zijn ook de ergste misdaden dan vaak eervolle daden. In sommige culturen krijgt men daarna 70 maagden, in andere een hoop gouden prullaria of lauwerkransen. Nogal wat Russen zijn, net als veel andere mensen, ontaarde zoogdieren. :cry:
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Wil.

17 jun 2023, 11:35

socrates schreef:
17 jun 2023, 10:11
Nogal wat Russen zijn, net als veel andere mensen, ontaarde zoogdieren. :cry:
Daarom zijn democratische structuren noodzakelijk om die tendensen binnen de lijnen te houden. In Rusland ontbreken die. De media worden volledig beheerst door de dictator. De Russische staatstelevisie pookt de ontmenselijking van de tegenstrever op: het zijn beesten. Ik heb daarvan al veel voorbeelden gegeven en dat gaat nog elke dag door.
Ter herinnering:

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

voorn

17 jun 2023, 11:51

In de meeste oorlogen zijn er jongeren die in de propaganda val lopen.
Mijn grootneef in WOi
De oom van mijn vrouw in het Koreabataljon
En WOii de Oostfronters.
Waar dan velen sneuvelden.

Wil.

17 jun 2023, 14:03

De voorbije dagen hebben de Russen in één klap 200 manschappen verloren. 100 daarvan gaan in bodybags naar huis. 100 anderen zijn gewond afgevoerd.
Bonus: 1 kolonel is ook om het leven gekomen.

Elke dode Rus had vooraf de vraag moeten beantwoorden: Wat doe ik hier eigenlijk?

Afbeelding

socrates

17 jun 2023, 15:10

Wil. schreef:
17 jun 2023, 14:03
De voorbije dagen hebben de Russen in één klap 200 manschappen verloren. 100 daarvan gaan in bodybags naar huis. 100 anderen zijn gewond afgevoerd.
Bonus: 1 kolonel is ook om het leven gekomen.

Elke dode Rus had vooraf de vraag moeten beantwoorden: Wat doe ik hier eigenlijk?

Afbeelding
Naar verluidt zouden nogal wat "US soldiers" zich bij hun verplichte bezoek aan de Vietnamese jungle, ook hebben gesteld.

Wil.

17 jun 2023, 15:50

Naar verluidt zouden nogal wat "US soldiers" zich bij hun verplichte bezoek aan de Vietnamese jungle, zich ook die vraag hebben gesteld.
Zoals die bokser. Hij is 74 j. oud geworden, wat veel van die jungle-bezoekers niet hebben gehaald.

socrates

17 jun 2023, 16:22

Wil. schreef:
17 jun 2023, 15:50
Naar verluidt zouden nogal wat "US soldiers" zich bij hun verplichte bezoek aan de Vietnamese jungle, zich ook die vraag hebben gesteld.
Zoals die bokser. Hij is 74 j. oud geworden, wat veel van die jungle-bezoekers niet hebben gehaald.
Het aantal bodybags kan wel eens een beslissende wending geven aan een conflict.

Wil.

17 jun 2023, 19:15

De Canadese regering heeft aangekondigd dat het een gigantisch Russisch vrachtvliegtuig in beslag neemt, als onderdeel van sancties tegen Moskou. Het beoogde Russische vliegtuig, een Antonov 124, is eigendom van Volga-Dnepr Airlines, dat op de Canadese sanctielijst staat. Het vliegtuig staat sinds 27 februari 2022 aan de grond op Toronto Pearson Airport, enkele dagen nadat Rusland zijn invasie in Oekraïne lanceerde.

Het grote vrachtvliegtuig was in februari in Canada aangekomen op dezelfde dag dat de sancties werden aangekondigd. Volgens de Russische staatsmedia TASS vervoerde het vliegtuig een lading Covid-tests uit China. Het vliegtuig was geland twee uur voordat Canada zijn luchtruim sloot voor Russische vliegtuigen, aldus TASS.

De Canadese premier Justin Trudeau, die voor een verrassingsbezoek in Kiev is, heeft aangekondigd dat Ottawa de inhoud van het vliegtuig naar Oekraïne zal sturen.

M.i. is dat niet helemaal volgens de rechtsregels. Als dat vliegtuig in Canada geland was vóórdat de sancties van kracht werden, dan moet het teruggegeven worden. Trudeau heeft al eerder democratische regels aan zijn laars gelapt.

boeffer

17 jun 2023, 22:48

Zolang Putin geld heeft zal hij vriendjes hebben. Zo'n mensen hebben geen echte vrienden(meer).
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Fred1950

18 jun 2023, 00:07

Wil. schreef:
17 jun 2023, 19:15
......

M.i. is dat niet helemaal volgens de rechtsregels. Als dat vliegtuig in Canada geland was vóórdat de sancties van kracht werden, dan moet het teruggegeven worden. Trudeau heeft al eerder democratische regels aan zijn laars gelapt.
Is hij voor u ook al een dictator ? :lol:

Wil.

18 jun 2023, 10:57

UA heeft met een Himars een munitiedepot van de RU aangevallen in Rykove, een dorp vlakbij de Zee van Azov en ook niet ver van de Krim.

Wil.

18 jun 2023, 11:00

Litouwse humor :lol:

Afbeelding

Dicksy

18 jun 2023, 13:01

Duitsland waarschuwt voor sluiting van de industrie als Russisch gas niet meer stroomt
- Minister van Economie Habeck roept beleidsmakers op om te leren van het verleden
- De gastransitovereenkomst tussen Rusland en Oekraïne loopt volgend jaar af

Volgens minister van Economische Zaken Robert Habeck kan Duitsland worden gedwongen industriële capaciteit af te bouwen of zelfs af te sluiten als de gastransitovereenkomst van Oekraïne met Rusland niet wordt verlengd nadat deze eind volgend jaar afloopt.
Habeck, die ook de vice-kanselier is, gaf maandag de grimmige waarschuwing op een economische conferentie in Oost-Duitsland en zei dat beleidsmakers moeten voorkomen "dezelfde fout opnieuw te maken" door aan te nemen dat de economie onaangetast zal blijven zonder voorzorgsmaatregelen om de energievoorziening veilig te stellen.

(Bron: Bloomberg - 12/06/2023 - 09.21 )

https://archive.ph/vlL82#selection-4965.0-4965.255
Komaan Robert, niet zo pessimistisch zijn :oops: . Genoeg landen die jullie met alle plezier zullen voorzien in jullie behoefte aan gas, wel aan de correcte prijs natuurlijk.

Dicksy

18 jun 2023, 13:21

Oekraïne wil sneller soldaten ter plaatse sturen ter ondersteuning van hun offensief. VS en VK gaan Oekraïne voorzien van de nodige transportmiddelen.
image.png
image.png (382.03 KiB) 306 keer bekeken