Bluft Poetin?
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Het is toch merkwaardig, opvallend, verbazingwekkend, verbijsterend, verrassend, verwonderlijk, vreemd (kies maar uit) dat het altijd de Oekraïners zijn die met de nodige bewijzen komen aandraven.Werd Oekraïense stuwdam dan toch opgeblazen? Nieuwe beelden tonen auto “vol explosieven” enkele dagen voor vernietiging
Een opmerkelijk beeld genomen door een Oekraïense drone doet vermoeden dat de Nova Kachovka-dam dan toch is opgeblazen. Op de foto – die op 28 mei werd genomen – is naar verluidt een auto in de buurt van de dam te zien die volgeladen is met explosieven. De dam stortte op 6 juni in. Rusland en Oekraïne wijzen sindsdien met de vinger naar elkaar.
https://www.hln.be/buitenland/werd-oekr ... ~a4208ce4/
Nu nog een close-up van de nummerplaat om de eigenaar te identificeren en ze hebben de dader
-
Waarom werd het de Russen verhindert/geweigerd (en nog) om deel te nemen aan het onderzoek naar de oorzaak van de explosies aan Nord stream 1 en 2?Analyse: waarom Rusland mogelijk 'de toegang tot de Kakhovka-dam belemmert' en geen 'ogen van buitenaf' op het gebied wil
Eerder meldden we dat het Kremlin zei dat het VN-hulp had geweigerd in gebieden van het door Rusland bezette Oekraïne die werden overspoeld door de Kakhovka-dambreuk vanwege veiligheidsoverwegingen en "andere nuances" (zie bericht op 10.57).
Een expert zegt dat Moskou geen "ogen van buitenaf in dat gebied" wil en dat Rusland "de toegang verhindert".
Gepensioneerde Air Marshal Edward Stringer vertelde Sky News: "Ik denk dat de Russen de toegang verhinderen.
"Ze hebben geen interesse getoond in het helpen van Oekraïners - integendeel - maar interessant genoeg heb ik ook het gevoel dat ze ook geen ogen van buitenaf in dat gebied willen, niet in de laatste plaats omdat er geloofwaardige berichten zijn dat ze de overstroming gebruiken als een verdediging.
Ook ik heb het gevoel dat het Westen toen geen ogen van buitenaf in dat gebied wilden, niet in de laatste plaats omdat er geloofwaardige berichten waren dat niet Rusland maar het Westen achter deze aanslagen zat.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Er zijn "concrete" geruchten dat een Oekraïns commando de Nordstream's hebben opgeblazen , twee mannen en een vrouw. Het bootje waarmee ze vanuit Duitsland tot aan de leidingen zijn gevaren zou geïdentificeerd zijn.
De sabotage was reeds lang vooraf gepland en bekend bij de Amerikanen. Biden zei dat ze "dat niet mochten doen" , maar knikte van "ja".
Jouw citaat :
Op de foto – die op 28 mei werd genomen – is naar verluidt een auto in de buurt van de dam te zien die volgeladen is met explosieven.
UIteraard , dat was een "doorkijk" auto , je zag al die explosieven perfect zitten. Er hing zelfs nog een ticket aan "made in China by Royal Fireworks" ....
-
Fred, draai en keer het zoals je wilt. Het was reeds na een paar dagen duidelijk dat Rusland er geen enkel belang bij had om die pijpleidingen in de lucht te jagen. "Vermijden van schadeclaims voor niet geleverd gas".....door Fred1950 » 11 minuten geledenEr zijn "concrete" geruchten dat een Oekraïens commando de Nordstream's hebben opgeblazen , twee mannen en een vrouw. Het bootje waarmee ze vanuit Duitsland tot aan de leidingen zijn gevaren zou geïdentificeerd zijn.Dicksy schreef: ↑Vandaag, 17:14
....
Ook ik heb het gevoel dat het Westen toen geen ogen van buitenaf in dat gebied wilden, niet in de laatste plaats omdat er geloofwaardige berichten waren dat niet Rusland maar het Westen achter deze aanslagen zat
De sabotage was reeds lang vooraf gepland en bekend bij de Amerikanen. Biden zei dat ze "dat niet mochten doen" , maar knikte van "ja".
Wat betreft dat Oekraïens commando......Acht maanden hebben ze aan dit scenario kunnen werken om toch enigszins geloofwaardig over te komen. Geen enkele bondgenoot werd persoonlijk gecompromitteerd en het bood ook een uitweg om elke binding te loochenen en vooral om Rusland wit te wassen.
Het riedeltje dat Rusland achter deze aanslag zat kon men niet hard maken en hebben ze nooit gekund.
Geen enkel lid van dit commando, of eender welk commando heeft die aanslag opgeëist terwijl die aanval in Belgorod werd opgeëist door dat Russisch commando, dat vecht voor Oekraïne, met foto's van de leden.
'Toevallig' vliegt er een drone over die dam, 'toevallig' filmen ze die auto die daar staat, 'toevallig' (en dat is nog niet duidelijk) is die auto voorzien van explosieven. Maar twee dingen die wel heel toevallig zijn: 'Toevallig' is het een Oekraïense drone die daar juist vliegt en 'toevallig' ontploft die dam enkele dagen later.Jouw citaat :
Op de foto – die op 28 mei werd genomen – is naar verluidt een auto in de buurt van de dam te zien die volgeladen is met explosieven.
Misschien is datzelfde commando wel verantwoordelijk voor het plaatsen van die auto.
Het enige wat ik doe is dit....
Laatst gewijzigd door Dicksy op 19 jun 2023, 19:01, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Die foto kan best gefotoshopt zijn. De belangrijkste dynamietladingen werden door de Russen binnenin de dam aangebracht. Een bom of een auto vol explosieven kan zo'n dam niet vernietigen.
Maar wat niet kan ontkend worden, is dat een overweldigende veelheid aan bewijsmateriaal naar de Russen wijst. Verbind de puntjes, jongens.
Maar wat niet kan ontkend worden, is dat een overweldigende veelheid aan bewijsmateriaal naar de Russen wijst. Verbind de puntjes, jongens.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Ik heb het gevoel dat we hier met een iemand uit de exacte wetenschappen te maken hebben
Zo lang dit soort 'stoten' hier blijft gepost worden, zal sennet nooit zonder lezers vallen.

WIE beweert dat ? Het gedeelte dat zogezegd opgeblazen werd ligt aan de Russisch bezette kant , en de Russen weigeren iedere toegang. Is dat terug uw verzinsel zoals over die "tonnen transformatorolie"
iets tegen "concrete geruchten"
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 19 jun 2023, 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
"Heroveren" op voorwaarde dat het gewapender hand gebeurt , zoniet is het "inname". Ik "voel'" het verschil tussen een stad "innemen" en een stad "heroveren" ( of veroveren ).
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
kom.....kom....Fred.....Fred1950 schreef: ↑19 jun 2023, 20:02.... N.B. In jaren tachtig gebruikte ik regelmatig het woord "sowieso" , beïnvloed door de Siemens werkgever. Voordien werd dat woord in Vlaanderen bij mijn weten nooit gebruikt , nu is het schering en inslag , juist ? Mijn "graaigebroed" zal ook ooit wel eens in de Van Dale opduiken.![]()
![]()
Sowieso betekent ‘toch al, in elk geval’. Het komt sinds het begin van de twintigste eeuw in het Nederlands voor en is geleend uit het Duits. In het Duits betekende sowieso letterlijk ongeveer ‘op die manier, zoals op die manier’, wat neerkomt op ‘nou, zo is het dus; wat kun je er verder over zeggen?’, ‘het maakt niet uit’.
https://onzetaal.nl/taalloket/sowieso
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Kan , maar ik hoorde dat toen nooit in de omgangstaal , en ook niet op de Belgische en Nederlandse radio/TV zenders. ( misschien bij de nazaten van collaborateurs ?Charlie Maru schreef: ↑19 jun 2023, 20:17...... Het komt sinds het begin van de twintigste eeuw in het Nederlands voor en is geleend uit het Duits. ......
Er bestaat een vééél accurater vertaling die ook in het Duits dezelfde waarde heeft , en dat is "zondermeer" .
-
Wie dat beweert? Een Russische soldaat die de ladingen zélf geplaatst heeft. Ik heb dat allemaal netjes gepost.
En die tonnen transformatorolie, daar ben je nog altijd niet goed van, hé? Ik heb je daar behoorlijk in de drek laten trappen
Jij krijgt hier dagelijks kletsen rond je oren en je komt met de meest dwaze reacties voor de dag.
Hier ook weer: een eigen stad innemen als die door de bezetters voordien was ingenomen. Jongens toch, waar blijf je 't halen?
Ik heb een zwaar vermoeden waar er iets speelt bij jouiets tegen "concrete geruchten"Nooit van spelen met woorden gehoord ?
"concrete geruchten"

Laatst gewijzigd door Wil. op 19 jun 2023, 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.

socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
De meeste mensen hebben hier of daar een leemte in hun culturele bagage. Vaak zijn wiskundig aangelegden opvallend minder goed in taalbeheersing en zijn taalgenieën vaak slordige cijferaars.Wil. schreef: ↑19 jun 2023, 20:43Natuurlijk is dat zo, maar volgens onze zwarte ridder klopt ook dat weer niet.
![]()
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus