Bluft Poetin?
-
Hobo - Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40
Bijna wou ik verwijzen naar Windscale/Sellafield omdat, daar vroeger het type reactor in dienst was zoals in Oekraïne toen dat nog volledig in Russische handen was.
Tom Waes is daar zelfs in de omgeving geweest tijdens één van z'n TV- uitzendingen...
Daar was een test om vermogen te laten zakken en dan terug op vollast te gaan.
Maar... men hield geen rekening met de "axiale offset".
En dus had zich teveel energie in de moderator opgestapeld...
De procedures waren ontoereikend.
Ik stop mijn comments hier.
Omdat het NU over PUTIN gaat en er ook nogal vijandig gereageerd wordt.
Tja, helaas...de tijd dat men op seniorennet iets kon/mocht posten is lang voorbij
H.
Tom Waes is daar zelfs in de omgeving geweest tijdens één van z'n TV- uitzendingen...
Daar was een test om vermogen te laten zakken en dan terug op vollast te gaan.
Maar... men hield geen rekening met de "axiale offset".
En dus had zich teveel energie in de moderator opgestapeld...
De procedures waren ontoereikend.
Ik stop mijn comments hier.
Omdat het NU over PUTIN gaat en er ook nogal vijandig gereageerd wordt.
Tja, helaas...de tijd dat men op seniorennet iets kon/mocht posten is lang voorbij
H.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Aha, het ligt aan Hobo en niet aan jouw gebrekkig begrijpend lezen.
Geen dank; graag gedaan.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Dat gaat hier niet over 'wijsmaken', Fredje. Als het waar is wat ik hoor (en het geen Amerikaanse propaganda is, iets waarvoor Dicksy ons geregeld waarschuwt
) dan zijn dat positieve meldingen vanuit mijn visie.
Zelensky:

Zelensky:

Meandmyself - Lid geworden op: 16 jun 2023, 19:39
Een burgeroorlog in Rusland is wel het laatste wat we moeten hebben. Dat gaat een nooit geziene vluchtelingenstroom richting Westen op gang brengen. De uittocht is trouwens al begonnen. Alle lijnvluchten zijn volgeboekt. En de ene na de andere privé jet stijgt al de hele dag op.
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
HLN:
LIVE. Wagner-troepen op 100 kilometer van Moskou, leger zet machinegeweren klaar - Vliegtuig Poetin uit hoofdstad vertrokken en van radar verdwenen
De spanning tussen Wagnerbaas Jevgeni Prigozjin en het Kremlin lijkt het kookpunt te hebben bereikt: na een vermeende Russische aanval op kampen van zijn huurlingenleger, is Prigozjin naar eigen zeggen met zijn troepen de grens overgestoken. Als reactie hebben de autoriteiten in het zuiden van Rusland en in Moskou de beveiliging versterkt. Ze beschuldigen de Wagnerbaas van het oproepen tot een burgeroorlog. Ondertussen werden verschillende steden in Oekraïne met raketten bestookt. Lees alles over de oorlog in Oekraïne in onze liveblog.
https://www.hln.be/buitenland/live-wagn ... ~a51b8b49/
LIVE. Wagner-troepen op 100 kilometer van Moskou, leger zet machinegeweren klaar - Vliegtuig Poetin uit hoofdstad vertrokken en van radar verdwenen
De spanning tussen Wagnerbaas Jevgeni Prigozjin en het Kremlin lijkt het kookpunt te hebben bereikt: na een vermeende Russische aanval op kampen van zijn huurlingenleger, is Prigozjin naar eigen zeggen met zijn troepen de grens overgestoken. Als reactie hebben de autoriteiten in het zuiden van Rusland en in Moskou de beveiliging versterkt. Ze beschuldigen de Wagnerbaas van het oproepen tot een burgeroorlog. Ondertussen werden verschillende steden in Oekraïne met raketten bestookt. Lees alles over de oorlog in Oekraïne in onze liveblog.
https://www.hln.be/buitenland/live-wagn ... ~a51b8b49/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Tja, volgens Geert Grootkoerkamp op radio 1 is de uittocht van Moskou al de hele dag gaande. Zelfs het vliegtuig van Poetin laat regelmatig zijn motoren proefdraaien...
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Dicksy 24 mei 2023, 17:15
Prigozjin is van de harde kern en niet zo'n pussy als Poetin. Een verwijt dat je altijd tussen de regels kunt lezen, ook hier: “Iedereen zou alléén voor de oorlog moeten werken” en “Rusland heeft het land gemilitariseerd”, stelt Prigozjin. “En het leger van Oekraïne is één van de beste ter wereld”. Provocerende taal aan het adres van Poetin omdat deze niet ver genoeg gaat in zijn militaire acties.
Als het aan hem lag was Oekraïne al lang van de kaart geveegd en had hij er al een groot park van gemaakt, kwestie om te voldoen aan de klimaatnormen.
Laat ons even veronderstellen dat Prigozjin de macht grijpt in Rusland.....of dan toch liever Poetin en hopen dat de Russen uit Oekraïne gebonjourd worden door hun offensief.
-
De Sovjet Unie bestond zowat 70 jaar lang en één jaar voor de complete implosie was er amper een 'kenner' van de politiek die het uiteenvallen durfde te voorspellen.
Ook nu is weer alles mogelijk. Als de Russische Federatie uiteenspat, dan is er geen enkele 'staat' nog sterk genoeg om een oorlog lang vol te houden. Ondertussen zagen de sancties rustig verder aan de poten van de troon van de tsar.
Ook nu is weer alles mogelijk. Als de Russische Federatie uiteenspat, dan is er geen enkele 'staat' nog sterk genoeg om een oorlog lang vol te houden. Ondertussen zagen de sancties rustig verder aan de poten van de troon van de tsar.

Allemaal goed en wel enz....enz.....door Wil. » Vandaag, 17:45De Sovjet Unie bestond zowat 70 jaar lang en één jaar voor de complete implosie was er amper een 'kenner' van de politiek die het uiteenvallen durfde te voorspellen.Dicksy 24 mei 2023, 17:15
Prigozjin is van de harde kern en niet zo'n pussy als Poetin. Een verwijt dat je altijd tussen de regels kunt lezen, ook hier: “Iedereen zou alléén voor de oorlog moeten werken” en “Rusland heeft het land gemilitariseerd”, stelt Prigozjin. “En het leger van Oekraïne is één van de beste ter wereld”. Provocerende taal aan het adres van Poetin omdat deze niet ver genoeg gaat in zijn militaire acties.
Als het aan hem lag was Oekraïne al lang van de kaart geveegd en had hij er al een groot park van gemaakt, kwestie om te voldoen aan de klimaatnormen.door Dicksy » Vandaag, 17:36
Laat ons even veronderstellen dat Prigozjin de macht grijpt in Rusland.....of dan toch liever Poetin en hopen dat de Russen uit Oekraïne gebonjourd worden door hun offensief.![]()
Maar iemand die in staat is of tenminste het lef heeft een staatsgreep, of noem het een gewapend verzet, in Rusland zelf te plegen en openbaar gewapend in het verzet komt tegen de zittende President zal er ook niet voor terug schrikken om kernwapens in te zetten.
En ja, Blinken zal hem dit, Blinken zal hem dat....wel allemaal in zijn oor fluisteren doet niet ter zake. Iemand die lak heeft aan het zittend bestuur omdat ze zich in dit conflict als pussy's gedragen zal zeker en vast ook lak hebben aan hetgeen Blinken of andere Westerlingen hem in het oor zullen fluisteren.
Dus alle randverschijnselen buiten beschouwing gelaten....bestaat de kans dat we (nog, zoniet helemaal ) dichter bij een nucleair conflict zitten met Prigozjin in het Kremlin of met Poetin. En is het gejuich van het Westen in deze wel in hun (westen) voordeel?
Dat is het punt dat ik wil maken.
-
Helemaal mee eens. Deze situatie is nog veel explosiever dan destijds de Cuba-crisis. En veel dichter bij. En toch je zal zien dat het duo von der Leyen/Michel niet zal kunnen weerstaan aan de verleiding om de kant te kiezen van Wagner. Gewoon om extra olie op het vuur te gieten. Wedden?
-
Prygozhin begrijpt dit, net zoals Poetin het begrepen heeft, net zoals Medvedev het begrepen heeft:

De vraag was nochtans simpel dacht ik:
In de huidige omstandigheden, is het Westen beter gediend met een Prigozjin in het Kremlin of met een Poetin?
In de huidige omstandigheden, is het Westen beter gediend met een Prigozjin in het Kremlin of met een Poetin?
Een foto die ook kan opgaan voor Washington, London, Parijs, Brussel, Rome, Madrid enz, enz, enz.......Prygozhin begrijpt dit, net zoals Poetin het begrepen heeft, net zoals Medvedev het begrepen heeft