Coronavirus
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
-
Fauci heeft wat meer duidelijkheid verschaft omtrent de kwakkel dat er nu met de omikronvariant merkelijk meer kinderen met corona worden opgenomen in het hospitaal. Hij zei het volgende:
“If a child goes in the hospital, they automatically get tested for COVID. And they get counted as a COVID-hospitalized individual,” Fauci remarked. “When in fact, they may go in for a broken leg or appendicitis or something like that. So it’s overcounting the number of children who are, quote, ‘hospitalized with COVID,’ as opposed to because of COVID.”.
Vertaling van Dr Google:
“Als een kind het ziekenhuis in gaat, wordt het automatisch getest op COVID. En ze worden geteld als een COVID-gehospitaliseerde persoon”, merkte Fauci op. “Terwijl ze in feite kunnen gaan voor een gebroken been of blindedarmontsteking of iets dergelijks. Het is dus een overschatting van het aantal kinderen dat, zogezegd ‘gehospitaliseerd is met COVID’, in tegenstelling tot vanwege COVID.”

“If a child goes in the hospital, they automatically get tested for COVID. And they get counted as a COVID-hospitalized individual,” Fauci remarked. “When in fact, they may go in for a broken leg or appendicitis or something like that. So it’s overcounting the number of children who are, quote, ‘hospitalized with COVID,’ as opposed to because of COVID.”.
Vertaling van Dr Google:
“Als een kind het ziekenhuis in gaat, wordt het automatisch getest op COVID. En ze worden geteld als een COVID-gehospitaliseerde persoon”, merkte Fauci op. “Terwijl ze in feite kunnen gaan voor een gebroken been of blindedarmontsteking of iets dergelijks. Het is dus een overschatting van het aantal kinderen dat, zogezegd ‘gehospitaliseerd is met COVID’, in tegenstelling tot vanwege COVID.”

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Wil-met-punt , waag je toch a.u.b. niet tot het aanzetten van fout gedrag , a.u.b. , wees eens wijs. Groepsimmuniteit is niet haalbaar omdat die immuniteit beperkt is in de tijd. Dat is met die corona dingen een feit.
Ik wens iedereen ook een corona vrij 2022 toe, maar ik vrees dat dit alleen maar zal lukken "op zijn Chinees"
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Fauci heeft het zeer duidelijk op COVID in het algemeen en niet speciaal zoals jij (bewust?) doet uitschijnen over omikron
-
Groepsimmuniteit niet haalbaar? Ga dat eens in Zweden zeggen.
Studies tonen aan dat besmetting een immuniteit oplevert die veel langer meegaat dan je denkt.
Ik spoor niet aan tot fout gedrag. Ik wens alleen dat iedereen zo snel mogelijk ofwel via vaccinatie, ofwel (vooral de -40 jarigen) met omikron zouden in contact komen.
Fred Fli ... euh, FredFifty, je promoot een dictatuur. Moeten we daarvoor applaudisseren?
Studies tonen aan dat besmetting een immuniteit oplevert die veel langer meegaat dan je denkt.
Ik spoor niet aan tot fout gedrag. Ik wens alleen dat iedereen zo snel mogelijk ofwel via vaccinatie, ofwel (vooral de -40 jarigen) met omikron zouden in contact komen.
Fred Fli ... euh, FredFifty, je promoot een dictatuur. Moeten we daarvoor applaudisseren?

Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Welke ? Er zullen evenveel studies bestaan die het tegendeel beweren. De immuniteit neemt af , zowel bij diegenen die de ziekte hebben doorgemaakt als bij de gevaccineerden. En dat is een bewezen feit. Het is wel een feit dat je meer antistoffen aanmaakt naarmate je ernstiger ziek bent geweest of bij een sterkere dosis vaccin ( vandaar de extra booster ). Die blijven dus langer op een niveau om "immuun" te zijn, maar niet oneindig lang.
De manier waarop men een epidemie aanpakt heeft niets met al dan niet een dictatuur te maken. België heeft begin 2020 ook een lockdown toegepast, en Nederland nu ook. Dat zijn toch tot nu toe nog geen dictaturen , neem ik aan ( alhoewel : hier heerst de dictatuur van de representatieve democratie , buiten het stemhokje heb je niets meer te zeggen ).Ik spoor niet aan tot fout gedrag. Ik wens alleen dat iedereen zo snel mogelijk ofwel via vaccinatie, ofwel (vooral de -40 jarigen) met omikron zouden in contact komen.
-
Fauci moest dat gisteren of eergisteren toegeven. We zitten nu in een context waar omikron (zeker in de VS) de dominante variant is.
In de voorbije dagen hebben verschillende nieuwskanalen aangegeven dat er nu meer kinderen in het hospitaal terechtkomen , precies omwille van omikron. Enkele voorbeelden:
- hier
- NBC bijv.
- hier
- en natuurlijk ook CNN
Gezien de timing van Fauci's uitspraak en gezien de meervoudige 'bronnen' die deze kwakkel de laatste dagen hebben doen circuleren, mag men ervan uitgaan dat Fauci het heeft over de huidige omikronsituatie.
Hij had datzelfde al veel eerdere moeten/kunnen zeggen over alfa, beta of delta, maar dat heeft hij nagelaten.

Aangezien omikron op korte tijd heel veel mensen besmet (deze week 572.000 op 1 dag in de VS) zullen statistisch gezien ook meer kinderen in contact komen met het virus. Per miljoen gevallen zullen er dus ook enkele méér in het ziekenhuis aankomen.
En dan? Wat verandert dat aan de situatie voor kinderen? Niets, maar de MSM kwakkelen vervolgens rond dat het gevaar nu groot is, want ... meer kinderen in het ziekenhuis.
Fauci werd gedwongen toe te geven dat de tellingen in de ziekenhuizen de toestand verkeerd voorstellen.
Het aantal kinderen dat sterft aan corona is werkelijk onbeduidend klein. Sciensano kan ze zelfs over een periode van twee jaar niet in een grafiek brengen. Er zijn wellicht in dezelfde orde van grootte kinderen gestorven in het verkeer of t.g.v. griep.
En dan? Wat verandert dat aan de situatie voor kinderen? Niets, maar de MSM kwakkelen vervolgens rond dat het gevaar nu groot is, want ... meer kinderen in het ziekenhuis.
Fauci werd gedwongen toe te geven dat de tellingen in de ziekenhuizen de toestand verkeerd voorstellen.
Het aantal kinderen dat sterft aan corona is werkelijk onbeduidend klein. Sciensano kan ze zelfs over een periode van twee jaar niet in een grafiek brengen. Er zijn wellicht in dezelfde orde van grootte kinderen gestorven in het verkeer of t.g.v. griep.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.