Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

25 jun 2023, 11:25

Dicksy schreef:
25 jun 2023, 10:52
....
Ik trok die conclusie op basis van dit. Wat met de Wagner-strijders die wel deelnamen aan de opstand?
Geen idee. Misschien maken ze bij de Tsjetsjeense leider nog een kans.

Dicksy

25 jun 2023, 11:40

Wagner zou vanuit Wit-Rusland de aanval op Kiev kunnen leiden, waarschuwt de Britse generaal
De leiders van Oekraïne moeten op hun hoede zijn voor een mogelijke aanval onder leiding van Yevgeny Prigozhin die vanuit Wit-Rusland op Kiev wordt gelanceerd, zegt generaal Lord Richard Dannatt tegen Trevor Philips.
"Het feit dat hij naar Wit-Rusland is vertrokken, baart ons enige zorgen", zei de voormalige chef van de generale staf van het Britse leger.
Als hij "een effectieve strijdmacht om zich heen heeft gehouden, vormt hij opnieuw een bedreiging voor de Oekraïense flank die het dichtst bij Kiev ligt", waar de oorlog begon, zei hij.
Lord Dannatt zei dat het "heel goed mogelijk" is dat Rusland de Wagner Group gebruikt om te proberen Kiev opnieuw in te nemen.
"De naschokken van gisteren zullen nog geruime tijd nagalmen."
Desalniettemin waren er geen directe "winnaars" van "het fiasco van gisteren", zei hij.
"Poetin is beslist veel minder. Het Russische leger... is duidelijk in de war", zei Lord Dannatt.

SkyNet - 25/06/2023
Na het gejuich en alle 'positieve berichten' beginnen ze nu ook verder te denken.

Als Zelensky denkt dat zijn momentum is aangebroken om zijn hoofdmacht van zijn, tot nu toe, lenteoffensief(je) te lanceren kan een aanval vanuit Wit-Rusland door Wagner PMC wel eens tot de mogelijkheden behoren.
Een analyse van Lord Dannatt waar best serieus rekening dient mee gehouden te worden en wat ook mogelijks zou kunnen verklaren waarom er geen vervolging ingesteld wordt tegen de PMC-baas Jevgeni Prigozjin.
Zou het dan toch allemaal part of the game kunnen zijn zodat Oekraïne wel verplicht is om zijn troepen te herschikken/verspreiden en geen sterke hoofdmacht kan ontplooien voor zijn echt offensief? :roll:

Fred1950

25 jun 2023, 11:50

Ik vrees dar die generaal Lord Richard Dannatt ook al over veel fantasie beschikt. Ik denk dat Wit-Rusland dat niet zal toestaan omdat het niet in het conflict wenst betrokken te geraken. Maar ..... men kan van Russische kant uit dat gerucht met veel blazoen gaan uitbazuinen om Zelensky te doen panikeren. :)

Dicksy

25 jun 2023, 11:54

Is de invasie van Oekraïne in februari 2022 ook niet begonnen, of toch één van de plaatsen, vanuit Wit-Rusland? :roll:

Wil.

25 jun 2023, 11:56

Ja, en dat was een groot succes.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

25 jun 2023, 11:59

Inderdaad.

Fred1950

25 jun 2023, 12:17

Dicksy schreef:
25 jun 2023, 11:54
Is de invasie van Oekraïne in februari 2022 ook niet begonnen, of toch één van de plaatsen, vanuit Wit-Rusland? :roll:
Jawel , in samenwerking met Rusland en niet met één of ander unbetrouwbaar huurlingenleger. Times change ... Wie gaat de Wagner groep bevoorraden als die vanuit Wit-Rusland zouden opereren ? Zelensky "krijgt" dan ook het recht om stellingen in Wit-Rusland te bombarderen wat tot nu toe nog niet is gebeurd , en dan is Wit-Rusland meteen betrokken partij -- dus escallatie. Ik denk dat Prigozhin in Wit-Rusland niet zomaar veel vrijheid heeft om te doen wat hij graag zou doen.

Dicksy

25 jun 2023, 12:32

door Fred1950 » 6 minuten geleden
Zelensky "krijgt" dan ook het recht om stellingen in Wit-Rusland te bombarderen wat tot nu toe nog niet is gebeurd , en dan is Wit-Rusland meteen betrokken partij -- dus escallatie.
Dat recht had Zelensky al vanaf 24/02/2022. Waarom hij dat niet gedaan heeft, of later in het conflict, kan ik alleen maar toeschrijven aan het feit dat tegen Rusland en tegen Wit-Rusland ook voor hem iets van het goede teveel was, Kiev diende ten alle tijde in handen gehouden worden. Later in het conflict was er dan geen nood meer aan gezien het oprukken van de Russen en dit ten alle tijde moest gestopt worden.

image.png
image.png (75.11 KiB) 362 keer bekeken

Fred1950

25 jun 2023, 13:22

Dicksy schreef:
25 jun 2023, 12:32
.... Waarom hij dat niet gedaan heeft, of later in het conflict, kan ik alleen maar toeschrijven aan het feit dat tegen Rusland en tegen Wit-Rusland ook voor hem iets van het goede teveel was, Kiev diende ten alle tijde in handen gehouden worden. Later in het conflict was er dan geen nood meer aan gezien het oprukken van de Russen en dit ten alle tijde moest gestopt worden.
....
Zelensky had in het begin ook amper de wapens om iets tegen Wit-Rusland te beginnen. De bevolking kreeg zelfs de opdracht om Molotov cocktails naar de Russen te gooien. Voor mij is het duidelijk dat de bevolking met allerhande verzetsacties de Russen rond Kiev hebben verjaagd , niet het leger.

Wil.

25 jun 2023, 13:45

Fred1950 schreef:
25 jun 2023, 13:22
(...) Molotov cocktails naar de Russen te gooien.

Voor mij is het duidelijk dat de bevolking met allerhande verzetsacties de Russen rond Kiev hebben verjaagd , niet het leger.
Er valt niet te lachen met die Oekraïners.

Hier zie je wat 3 Oekraïners, gewapend met halve liter flesjes, hebben aangericht .

Dicksy

25 jun 2023, 13:56

Het Westen 'wil' geen burgeroorlog in een kernmacht

Het Westen wil geen burgeroorlog in het nucleair bewapende Rusland, zei een voormalige Britse ambassadeur bij de VN.
Sir Mark Lyall vertelde Sky News dat een "verstoring van de openbare orde" in het land "schadelijke gevolgen" zou kunnen hebben.
De kwestie zou er gisteren zijn besproken door westerse leiders die "duidelijk bezorgd" waren over de mogelijkheid.
"Wat het Westen niet wil, is complete chaos en een ineenstorting van de openbare orde of een burgeroorlog in Rusland, want dat heeft allerlei mogelijke, schadelijke gevolgen, aangezien het land nog steeds de grootste houder van kernwapens ter wereld is", zei Sir Markering.
Hij zei dat het "opvallend" was dat Vladimir Poetin niet "in een veel eerder stadium" tussenbeide kwam in de steeds rebelser wordende acties van Yevgeny Prigozhin.
De deal die uiteindelijk door het paar werd gesloten om een ​​einde te maken aan de muiterij "is buitengewoon", aangezien Wagner legerhelikopters neerschoot en Moskou wegen opgroef om hun opmars te voorkomen alsof er een aanval op handen was, zei de voormalige ambassadeur.
SkyNet 25/06/2023 - 12.13 uur

Dicksy Gisteren, 19:53
In de huidige omstandigheden, is het Westen beter gediend met een Prigozjin in het Kremlin of met een Poetin?

Choerrel

25 jun 2023, 14:12

Hittler had nog de "moed" om zelfmoord te plegen toen ze aan zijn deur stonden. Putin was zo laf om direct met een privévliegtuig te gaan lopen. Van een lafaard gesproken!

Wil.

25 jun 2023, 15:34

Elke natie heeft haar eigen gevoel voor humor. De Russen kennen er ook wat van:

Afbeelding

en dat er gelachen zal/moet worden is wel duidelijk. Die jankende weduwen blijven beter thuis :lol:

Hobo

25 jun 2023, 16:38

Putin is een echte KGB agent (waar hij ooit als loopjongen is begonnen).

Z'n face staat altijd op ijskoud, zodat hij allicht liters antivries moet drinken.
Maar alle gekheid op een stokje... er zijn intussen bij slachtoffers al liters bloed gevloeid.
De economische schade bedraagt miljarden en zelfs het Westen
heeft al massaal geld versluisd naar Oekraïne.

En wij maar extra dure prijzen betalen bij onze aankopen alhier...
Ps.: Intussen zeurt men over de opwarming van het klimaat

H.

socrates

25 jun 2023, 16:52

Hobo schreef:
25 jun 2023, 16:38
Putin is een echte KGB agent (waar hij ooit als loopjongen is begonnen).

Z'n face staat altijd op ijskoud, zodat hij allicht liters antivries moet drinken.
Maar alle gekheid op een stokje... er zijn intussen bij slachtoffers al liters bloed gevloeid.
De economische schade bedraagt miljarden en zelfs het Westen
heeft al massaal geld versluisd naar Oekraïne.

En wij maar extra dure prijzen betalen bij onze aankopen alhier...
Ps.: Intussen zeurt men over de opwarming van het klimaat

H.
Al dat verspilde geld komt toch altijd wel in iemands zakken terecht, niet de US wapenlobby zal verarmen wel de gemeenschappen die het allemaal, nu of later, zullen moeten ophoesten;
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus