Coronavirus
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Ok, back to the future ... waarom hebben/hadden wij geen Steve Jobs , Bill Gates , Zuckerberg , Larry Page , Elon Musk ....Wil. schreef: ↑04 jan 2022, 19:01De puzzelstukjes vallen meer en meer op hun plaats: je bent gewoonweg blijven steken in de jaren vijftig, Fred Fifty![]()
Manneke, manneke, je hebt te lang in die garage gezeten of te veel dampen van die batterijen ingeademd. Draai dat wekkertje maar eens goed op want je loopt decennia achter.
( p.s. dit is mijn laatste off-topic antwoord in deze thread , open een eigen thread als ge hierover verder wilt kwetteren
-
pol55 - Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
"Een hoogrisicocontact is een contact met een besmet persoon van langer dan een kwartier van dichtbij, binnen en zonder mondmasker. Let wel: dat kwartier moet niet aan één stuk zijn. Drie keer vijf minuten op een dag geldt óók als hoogrisicocontact. "
En hoe kan je dat te weten komen ? Voor mij toch een raadsel.
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf
-
Goeie vraag !pol55 schreef: ↑04 jan 2022, 20:43"Een hoogrisicocontact is een contact met een besmet persoon van langer dan een kwartier van dichtbij, binnen en zonder mondmasker. Let wel: dat kwartier moet niet aan één stuk zijn. Drie keer vijf minuten op een dag geldt óók als hoogrisicocontact. "
Het is ook een risico contact als men u opbelt ( of hoe dan ook men u verwittigt via contact tracing ) , dat die persoon besmet is. Die persoon moet dan wel zo eerlijk zijn geweest dat hij aan zijn dokter ( of ziekenhuis ) heeft gemeld met wie hij de laatste dagen in contact is geweest.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Is het niet logisch dat als je zelf niet weet dat je besmet bent dat je het ook niet kunt zeggen?door Fred1950 » 11 minuten geleden
Wel, ik veronderstel dat als die persoon ’zelf niet weet dat hij besmet is en het je niet zegt’, dat je dat dus ook niet te weten kunt komen.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Meer dan 1 miljoen geregistreerde besmettingen in de VS. In Europa noteren we ook hoge aantallen.
We gaan inderdaad het ideale scenario tegemoet: wereldwijd gelijktijdig zowat iedereen besmet of gevaccineerd. Dan heel weinig mensen in het hospitaal en ... game over voor corona.
We gaan inderdaad het ideale scenario tegemoet: wereldwijd gelijktijdig zowat iedereen besmet of gevaccineerd. Dan heel weinig mensen in het hospitaal en ... game over voor corona.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
ik had inderdaad of moeten schrijvenDicksy schreef: ↑04 jan 2022, 22:45Is het niet logisch dat als je zelf niet weet dat je besmet bent dat je het ook niet kunt zeggen?door Fred1950 » 11 minuten geleden
Wel, ik veronderstel dat als die persoon ’zelf niet weet dat hij besmet is en het je niet zegt’, dat je dat dus ook niet te weten kunt komen.![]()
Als het ondertussen niet muteert naar een ernstiger vorm. Er zijn op die twee jaar al een pak mutaties gebeurd, meestal "misbaksels" die het niet overleven, maar daar zit geen lijn in , en ze zijn onvoorspelbaar. Bekijk dit maar eens : https://www.ecdc.europa.eu/en/covid-19/variants-concernWil. schreef: ↑04 jan 2022, 23:35Meer dan 1 miljoen geregistreerde besmettingen in de VS. In Europa noteren we ook hoge aantallen.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Wanneer teenagers in het hospitaal komen omwille van covid, dan gaat het in 2/3 van de gevallen om jongeren die veel te dik zijn. Ze hebben obesitas (>30 bmi)
Dat en de andere belangrijkste zaken omtrent corona heb ik hier al eerder neergeschreven.
Dat en de andere belangrijkste zaken omtrent corona heb ik hier al eerder neergeschreven.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Obesitas of niet, de ziekenhuis opnames stijgen terug, en dat is géén goede zaak ....
Omicron heeft blijkbaar een geheim wapen gevonden om iedereen "doeltreffend" te besmetten ...
Die piek zie je niet alleen in de Verenigde Staten, ook in het Verenigd Koninkrijk , Spanje , Italië , Frankrijk , Denemarken , ( https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps ... 7b48e9ecf6 )
Beweren dat het virus meer kans maakt in de winter en de koude is vette larie. In Australië waar het vollop zomer is , zie je die piek ook ...
Omicron heeft blijkbaar een geheim wapen gevonden om iedereen "doeltreffend" te besmetten ...
Die piek zie je niet alleen in de Verenigde Staten, ook in het Verenigd Koninkrijk , Spanje , Italië , Frankrijk , Denemarken , ( https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps ... 7b48e9ecf6 )
Beweren dat het virus meer kans maakt in de winter en de koude is vette larie. In Australië waar het vollop zomer is , zie je die piek ook ...
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Bent u niet altijd de eerste als er gewezen wordt op het aantal overlijdens op die onderliggende aandoeningen en nu speelt dat plots geen rol voor (nog maar een) ziekenhuisopname met COVID. In dit geval dus obesitas.Fred1950 23 minuten geleden
Obesitas of niet, de ziekenhuis opnames stijgen terug, en dat is géén goede zaak ....![]()
-
Stijging van overlijdens volgen pas later na een stijging van de opnamecijfers. Vooreerst moeten de IC opnames ook nog stijgen. Ik ga niet op de feiten vooruit lopen, omikron blijkt een "specialleke" te zijn waar ik geen voorspellingen durf over te maken. Waarom "in dit geval dus obesitas" ?Dicksy schreef: ↑05 jan 2022, 12:45Bent u niet altijd de eerste als er gewezen wordt op het aantal overlijdens op die onderliggende aandoeningen en nu speelt dat plots geen rol voor (nog maar een) ziekenhuisopname met COVID. In dit geval dus obesitas.Fred1950 23 minuten geleden
Obesitas of niet, de ziekenhuis opnames stijgen terug, en dat is géén goede zaak ....![]()
Ik kan helemaal niet meer volgen.
![]()
( ik ben nogal een hardloper hé, moeilijk te volgen ....
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Misschien moeten we allemaal met een "stopwatch" rondlopenpol55 schreef: ↑04 jan 2022, 20:43"Een hoogrisicocontact is een contact met een besmet persoon van langer dan een kwartier van dichtbij, binnen en zonder mondmasker. Let wel: dat kwartier moet niet aan één stuk zijn. Drie keer vijf minuten op een dag geldt óók als hoogrisicocontact. "
Maar ze zijn terug koeken aan het bakken ,zonder te proeven of nadenken,en zoals altijd bakken ze er niks van,te veel kiekens in het kot die allemaal te gelijk kakelen omdat er 1 kieken een een ei heeft gelegd
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Versaille - Lid geworden op: 30 dec 2002, 15:14
Even narekenen: (met fictieve cijfers...)
Stel dat er gisteren 500 personen op IC lagen en er 25 sterfgevallen waren.
Stel dat vandaag ook 500 personen op IC liggen en ook weer 25 sterfgevallen.
Er is dus ogenschijnlijk geen stijging in het aantal op IC. (blijft op 500)
Maar die 25 sterfgevallen van gisteren kwamen eigenlijk vanuit IC.
Om terug het aantal van 500 op IC te hebben, zijn er dus 25 personen bijgekomen op IC.
Volgens mij is er geen stabilisatie van het aantal op IC, maar een stijging van 25 (of 5,25%)
Om terug het aantal van 500 op IC te hebben, zijn er dus 25 personen bijgekomen op IC.
Volgens mij is er geen stabilisatie van het aantal op IC, maar een stijging van 25 (of 5,25%)
-
Zo is het. En als men boven de 500 zou komen , trekt men de stekker eruit van diegene die minste kans op overleven heeft. En zo komt men terug op 500 .....Versaille schreef: ↑05 jan 2022, 16:51Even narekenen: (met fictieve cijfers...)