Alles Elektrisch......
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Van waar hebt ge die factuur gehaald ? Die gast betaalt al evenveel voor de batterij als de SOF voor zijn komplete Kangoo, Een nieuwe batterij voor de Renault ZOE kost ongeveer 8000 Euro , en die is met zijn 52 kWh een pakje "zwaarder" dan die van de Volt met 18 kWh.
Een nieuwe Volt wordt al verkocht voor minder dan $ 40.000
-
audibac - Lid geworden op: 10 sep 2005, 11:01
Hier enkele prijzen ,
Volvo, Hyundai en Kia geven alleen de prijzen per module. De reden: als de accu kapotgaat worden alleen de defecte modules vervangen. Het uitvallen van een complete accu is volgens hen zeer onwaarschijnlijk. Ook hier gaat niemand graag in op het feit dat batterijen op een gegeven moment kapot gaan door ouderdom. Optelling van het aantal modules door Autobild resulteert in de volgende prijzen: Hyundai Kona-e (100 kW) 20.177 euro, Kona-e (150 kW) 33.772 euro, Hyundai Ioniq 20.177 euro, Kia e-Niro (39,2 kWh) 6940 euro, Kia e-Niro (64 kWh) 10.410 euro, Kia e-Soul (39,2 kWh) 5826 euro, Kia e-Soul (64 kWh) 8739 euro, Kia EV6 10.365 euro, Volvo XC40 Recharge 37.854 euro.
Volvo, Hyundai en Kia geven alleen de prijzen per module. De reden: als de accu kapotgaat worden alleen de defecte modules vervangen. Het uitvallen van een complete accu is volgens hen zeer onwaarschijnlijk. Ook hier gaat niemand graag in op het feit dat batterijen op een gegeven moment kapot gaan door ouderdom. Optelling van het aantal modules door Autobild resulteert in de volgende prijzen: Hyundai Kona-e (100 kW) 20.177 euro, Kona-e (150 kW) 33.772 euro, Hyundai Ioniq 20.177 euro, Kia e-Niro (39,2 kWh) 6940 euro, Kia e-Niro (64 kWh) 10.410 euro, Kia e-Soul (39,2 kWh) 5826 euro, Kia e-Soul (64 kWh) 8739 euro, Kia EV6 10.365 euro, Volvo XC40 Recharge 37.854 euro.
Intel (R) core I5-10600KF@4.10GHz -16GB -64Bit Win11 home
-
Als ge ze in de ijskast stopt met een 50 % lading gaan die minstens 15 jaar mee. Als ge ze gebruikt is dat een andere zaak , en dan is het afhankelijk van hoe "vriendelijk" ge er mee omgaat ( hoge temperaturen bij volgeladen toestand , snelladen , compleet leegrijden .... is niet gezond )
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
De Tesla heeft meer dan een halve ton batterijgewicht aan boord. Serieuze koelkast, Freddy

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
De cellen , meester Wil-punt , de cellen. Het totaal gewicht van alle Tesla cellen is stukken minder dan "de bak" die onderaan een Tesla S hangt. Ik schrijf dat toch ook bij manier van spreken , jij vat dat blijkbaar weeral letterlijk op.
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
SPA - Francorchamps 2022
Vanaf 2026 worden de F1-hybridemotoren enkel nog aangedreven door duurzame brandstof.
De verbrandingsmotor mag daarbij nog slechts de helft van het vereiste vermogen leveren, de rest is voor de elektrische motor. deze component wordt opgetrokken naar 350 kW.
Is dit het einde van de Formule E
Vanaf 2026 worden de F1-hybridemotoren enkel nog aangedreven door duurzame brandstof.
De verbrandingsmotor mag daarbij nog slechts de helft van het vereiste vermogen leveren, de rest is voor de elektrische motor. deze component wordt opgetrokken naar 350 kW.
-
Ik stop al mijn batterijen in de ijskast als ik ze niet gebruik. Jij niet ? Dat werd in de jaren '60 al geschreven om ze "fris" te houden , en onlangs las ik dit terug alsof men iets nieuws had ontdekt.
-
Audibac had het overduidelijk over autobatterijen en dat niemand van de automerken wilde reageren op het feit dat ze op een gegeven moment kapot gaan.
Daarop zeg jij dat hij ze (= de autobat.) in een koelkast zou moeten stoppen.
Ik heb huizenhoog respect voor jouw kennis over batterijen, maar deze posting past op 1 april. Niet op het einde van augustus.

Schreef @audibac iets over batterijen of had hij het over de tractiebatterij van een EV ? You lose. Ik kan ook iets lekker "letterlijk" uit zijn context halen , geleerd van u.
Een tractiebatterij gaat ook nooit volledig kapot , die is reviseerbaar. De batterij uit je smartphone daarentegen , dat is maar één cel en als die er de brui aan geeft , dan gaat die total loss naar het recyclagepark
-
Denk hier nog eens over na: ik liet een factuur zien van een batterij van de Volt die moest vervangen worden.
Audibac pikte daarop in en zei dat geen autoconstructeur wil antwoorden wanneer hij opmerkt dat de batterij op termijn toch kapot gaat.
Over welke batterij zou Audibac het dan hebben, Sof? Vanzelfsprekend over de 'grote batterij' die in een elektrische auto zit. En jij stelt voor om die batterij in de koelkast te steken...
Audibac pikte daarop in en zei dat geen autoconstructeur wil antwoorden wanneer hij opmerkt dat de batterij op termijn toch kapot gaat.
Over welke batterij zou Audibac het dan hebben, Sof? Vanzelfsprekend over de 'grote batterij' die in een elektrische auto zit. En jij stelt voor om die batterij in de koelkast te steken...

Wil. schreef: ↑26 aug 2022, 19:42Denk hier nog eens over na: ik liet een factuur zien van een batterij van de Volt die moest vervangen worden.
Over welke batterij zou Audibac het dan hebben, Sof? Vanzelfsprekend over de 'grote batterij' die in een elektrische auto zit. En jij stelt voor om die batterij in de koelkast te steken...![]()
Ben je niet even in de war geraakt , beste Wil-punt ?
Ik citeer @audibac nog even ....
Hij citeert prijzen van wanneer ALLE modules ( lees : een module is een groepje van cellen ) defect zouden gaan. En dat batterijen "op een gegeven moment defect geraken" slaat hier wel degelijk op die bepaalde "modules" en niet op de complete tractiebatterij. omdat "Het uitvallen van een complete accu volgens hen zeer onwaarschijnlijk" is.audibac schreef: ↑26 aug 2022, 14:12Hier enkele prijzen ,
En wat die factuur van de vervanging van de batterij van die Chevy Volt betreft , ofwel is die factuur fake , ofwel is de eigenaar flink opgelicht geweest , puur omdat men die tractiebatterij niet hoeft te vervangen , alleen de modules met cellen die nog amper iets aan lading kunnen dragen. En let wel op , die cellen zijn NIET defect . Indien dat wel zo zou zijn gingen die bij de eerste de beste laadbeurt in brand gevlogen zijn.
Op die factuur , als die niet fake is , staat de 1G1RB6 .... VIN code vermeld ( lees : chassisnummer of hoe het je noemen wilt ). Die is uniek voor elk voertuig dat wereldwijd werd gefabriceerd , en aan de hand daarvan kan men de eigenaar , de ouderdom , het aantal gereden km's , enz ... nagaan. Als die eigenaar daadwerkelijk 26.853 USD voor de vervanging ervan heeft betaald is die heel ferm opgelicht geweest. Zoals ik voordien al schreef , een compleet nieuwe tractiebatterij voor een Renault ZOE kost slechts 8.000 Euro. Dat is een 52 kWh accu waarvan de cellen beslist duurder zijn dan de cellen van de 18 kWh accu in de Volt omdat die een groter vermogen kunnen leveren en meer energie kunnen stockeren. Voor alle duidelijkheid , iedere tractiebatterij in de huidige generatie EV's bevatten allemaal ongeveer hetzelfde aantal cellen , en dus zit het verschil hem in de Ah waarde per cel , en dat bepaalt dan zijn totale kWh waarde.
Ik zou toch maar oppassen met dergelijke facturen te tonen.