Bluft Poetin?
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
'Topoverleg tussen EU en China over Oekraïnecrisis brengt geen toenadering'
(Bron: VrtNews - 19.01 uur)
China verklaarde ook dat het constructief wil meewerken aan vrede, maar dat het dat "op zijn eigen manier" doet. President Xi Jinping riep de EU op om meer een eigen, "onafhankelijke koers" te volgen tegenover zijn land, waarmee hij schijnbaar suggereerde dat Europa op dat terrein te veel aan het handje loopt van de VS.
Toch lijkt er voorlopig weinig beweging te komen in het Chinese standpunt tegenover de oorlog in Oekraïne: officieel wil Peking onderhandelingen en vrede, maar de Chinezen weigeren vooralsnog om Rusland onder druk te zetten.
Geopolitiek op hoog niveau van China. Ursula Von der Leyen en Charles Michel, van de 'papieren tijger' EU, (voorlopig) met de billetjes bloot.
China verklaarde ook dat het constructief wil meewerken aan vrede, maar dat het dat "op zijn eigen manier" doet. President Xi Jinping riep de EU op om meer een eigen, "onafhankelijke koers" te volgen tegenover zijn land, waarmee hij schijnbaar suggereerde dat Europa op dat terrein te veel aan het handje loopt van de VS.
Toch lijkt er voorlopig weinig beweging te komen in het Chinese standpunt tegenover de oorlog in Oekraïne: officieel wil Peking onderhandelingen en vrede, maar de Chinezen weigeren vooralsnog om Rusland onder druk te zetten.
Geopolitiek op hoog niveau van China. Ursula Von der Leyen en Charles Michel, van de 'papieren tijger' EU, (voorlopig) met de billetjes bloot.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Zo zou ik het niet noemen. Het is eerder opportunisme van China, kijken wat hun het meeste voordeel biedt en daar hun karretje aanhangen. De EU zal met serieuze voorstellen voor de dag moeten komen, Turkije had dat al lang begrepen met die ‘vluchtelingen’.
Zoals ik al zei, een papieren tijger. Zich belangrijker willen voordoen op wereldvlak dan ze in werkelijkheid zijn maar in weze ze zijn gewoon een wingewest voor de echte grote spelers op wereldvlak.
Ik las het ergens goed verwoord, het kwam op het volgende neer:. De Chinezen ‘investeren’ volop in Afrika. De EU betaald zich blauw aan ontwikkelingshulp in Afrika en die Afrikanen betalen met dat geld de investeringen van de Chinezen.

In zaken doen zijn het blijkbaar geen domme klootjes (verkleinwoord gebruikt omdat ze ook niet heel groot zijn, gemiddeld tussen de 1m66 en 1m70 voor de mannen.)
Zoals ik al zei, een papieren tijger. Zich belangrijker willen voordoen op wereldvlak dan ze in werkelijkheid zijn maar in weze ze zijn gewoon een wingewest voor de echte grote spelers op wereldvlak.
Ik las het ergens goed verwoord, het kwam op het volgende neer:. De Chinezen ‘investeren’ volop in Afrika. De EU betaald zich blauw aan ontwikkelingshulp in Afrika en die Afrikanen betalen met dat geld de investeringen van de Chinezen.
In zaken doen zijn het blijkbaar geen domme klootjes (verkleinwoord gebruikt omdat ze ook niet heel groot zijn, gemiddeld tussen de 1m66 en 1m70 voor de mannen.)
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
De Chinezen pompen er ook geld in , maar alleen in die landen waar er iets in de bodem zit. Ze zorgen er voor werk aan de lokale bevolking en betalen hen. Niemand wordt er armer van , en integendeel , de Afrikanen gaan er daar op vooruit. Geen enkel Afrikaans land heeft de Chinezen terug buitengezwierd. En wat belangrijk is , de Chinezen mengen zich niet in de binnenlandse politiek , en dat zien die regeringen graag.Dicksy schreef: ↑01 apr 2022, 22:38.....
Ik las het ergens goed verwoord, het kwam op het volgende neer:. De Chinezen ‘investeren’ volop in Afrika. De EU betaald zich blauw aan ontwikkelingshulp in Afrika en die Afrikanen betalen met dat geld de investeringen van de Chinezen.![]()
![]()
En of ze groot of klein zijn ( en ik bedoel niet de klootjes , maar wel hun IQ ) , allen willen zo snel als mogeliijk rijk worden, en daarvoor werken ze hard , zes dagen op zeven. De jongensdroom is om een eigendom te verwerven en dan er een meisje binnen te halen als een soort van bruidschat. Voor minder doen de meisjes het ook niet meer.
Dan heb je nog hun enthousiasme. Ze zijn bijzonder fier op hun land en eigen volk omdat het op relatief korte termijn het op economisch vlak zo ver heeft geschopt, en dat motiveert hen om nog harder te gaan werken.
Je zal hen onder mekaar zelden zien discussiëren. Mekaars ideeën aanvullen is de gewoonte. ( dat zal wel iets met confucianisme te maken hebben )
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 02 apr 2022, 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
"Ze zorgen er voor werk aan de lokale bevolking en betalen hen. Niemand wordt er armer van , en integendeel , de Afrikanen gaan er daar op vooruit."
Zo werkt kapitalisme nu eenmaal. Je gaat het op een dag nog wel snappen, Fred.
Zo werkt kapitalisme nu eenmaal. Je gaat het op een dag nog wel snappen, Fred.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Investeren om er de bodemrijkdom te ontginnen is per definitie geen kapitalisme. Daar is alleen maar technische kennis en gereedschap voor nodig en dat hebben de Afrikanen blijkbaar beide niet.
-
Voor mij staat kapitalisme synoniem voor graaigebroed. Wat de Chinezen in Afrika uitspoken beschouw ik niet zo direct als kapitalisme. NGO's die in Afrika her en der waterputten voor drinkwater boren en de apparatuur ervoor aan die landen verkopen zou je dan ook als kapitalisme kunnen bekijken. Nee hoor ...
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
NGO's hebben niks met kapitalisme te maken. China bespeelt de wereld met de kapitalistische aanpak en houdt binnenlands de zweep klaar voor afwijkende ideeën. Maar graaien en poen pakken mogen de Chinezen zoveel ze willen.
Wat we al zo vaak hebben vastgesteld, Freddy, is dat je alle basiskennis omtrent de menswetenschappelijke denkrichtingen mist. Economie (en dus inzicht in wat kapitalisme is) hoort daarbij. Het blijkt ook hier weer.
Wat we al zo vaak hebben vastgesteld, Freddy, is dat je alle basiskennis omtrent de menswetenschappelijke denkrichtingen mist. Economie (en dus inzicht in wat kapitalisme is) hoort daarbij. Het blijkt ook hier weer.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
En jij kent blijkbaar alleen maar de extreem-rechtse menswetenschappelijke ( aheum
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
'Topoverleg tussen EU en China over Oekraïnecrisis brengt geen toenadering'
[/quote]
China wilt wel onderhandelen voor vrede, maar geeft ook toe dat ze Rusland geen strobreed in de weg gaan leggen, ondertussen geven ze meteen een sneert aan Europa ,die te veel luistert naar Amerika,maar China is niet dom, ze kunnen de derde hond zijn die met het been gaan lopen....
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... ten-poetin
Ondertussen draaien de wapenfabrikanten zowel in Europa en Amerika als in China op volle toeren,die verdienen het meeste geld aan de miserie ,na de olie en gas leveranciers.
https://www.demorgen.be/nieuws/nieuwe-f ... gle.com%2F
Maar ook India wilt zijn "vriend "Poetin niet laten vallen,ze doen ook geen uitspraak over de oorlog in Oekraïne,want ze hangen af van wapens van Rusland, en ze hebben al eens een conflict gehad met China,maar niets zegt dat ze geen "vrienden" kunnen worden...
https://www.trouw.nl/buitenland/de-eu-w ... gle.com%2F
India hang niet alleen af van de wapens, maar nog meer van de gas energie van Rusland...
https://www.rd.nl/artikel/970169-waarom ... aat-vallen
[/quote]
China wilt wel onderhandelen voor vrede, maar geeft ook toe dat ze Rusland geen strobreed in de weg gaan leggen, ondertussen geven ze meteen een sneert aan Europa ,die te veel luistert naar Amerika,maar China is niet dom, ze kunnen de derde hond zijn die met het been gaan lopen....
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... ten-poetin
Ondertussen draaien de wapenfabrikanten zowel in Europa en Amerika als in China op volle toeren,die verdienen het meeste geld aan de miserie ,na de olie en gas leveranciers.
https://www.demorgen.be/nieuws/nieuwe-f ... gle.com%2F
Maar ook India wilt zijn "vriend "Poetin niet laten vallen,ze doen ook geen uitspraak over de oorlog in Oekraïne,want ze hangen af van wapens van Rusland, en ze hebben al eens een conflict gehad met China,maar niets zegt dat ze geen "vrienden" kunnen worden...
https://www.trouw.nl/buitenland/de-eu-w ... gle.com%2F
India hang niet alleen af van de wapens, maar nog meer van de gas energie van Rusland...
https://www.rd.nl/artikel/970169-waarom ... aat-vallen
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Dat zullen ze niet doen, en ook geen druk op Zelenski, of Biden of Europa zetten. Dat is nu éénmaal hun politiek. Ze hebben alleen schrik dat ze de brokken ervan op economisch vlak zouden ondervinden.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
dat doen ze juist wel,ze draaien wel rond de pot, maar ze gaan stilletjes verder op de weg die ze uitgestippeld hebben,uiteindelijk worden ze baas in de wereld.....
https://www.trouw.nl/economie/waarschuw ... ~bd4d9828/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Tja , wat wil die denktank dan wel .... economisch oorlogsvoering ?tokkio schreef: ↑02 apr 2022, 16:53.....
dat doen ze juist wel,ze draaien wel rond de pot, maar ze gaan stilletjes verder op de weg die ze uitgestippeld hebben,uiteindelijk worden ze baas in de wereld.....
https://www.trouw.nl/economie/waarschuw ... ~bd4d9828/
Geeft China kritiek op de VS dat er daar nog steeds zwarten als kegels op een bowling baan afgeknald worden ? Geeft China kritiek op het opkomend extreem-rechts in Europa ? Neen , dat kan hen allemaal geen bal schelen.
( *) Ik kocht een aantal maanden geleden iets voor $ 12 USD uit de VS. Uiteindelijk heeft me dat 30 Euro gekost.