Elektrische wagens
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Dat zijn problemen die door koppige en domme ezels in het witte boord ambtenaren en politieke wereldje worden gecreëerd.miel schreef: ↑07 dec 2019, 09:22Het is een utopie om de oplossing voor het opladen van elektrische auto's te zoeken in verlengkabels .
Belgie is een land met een heel hoog percentage aan lintbebouwing. In die huizen zijn meestal geen garages.
Eigen verkeerplaats voor de deur, zoals Fred voorstelt, zal geen goedkeuring krijgen van het gemeentebestuur. Probeer maar eens een parkeerplaats te bekomen voor mindervaliden voor je deur, je zult nogal ne post pakken.
Ik weet een straat met lang stuk lintbebouwing aan een zijde waar toch enkele garages gemaakt zijn bij renovaties, maar de kant van de lintbebouwing is verboden voor parkeren.
Deze zomer heeft iemand met elektrische rolkar -ik denk dat het in Boom was- de voorpagina van de kranten gehaald omdat hij zijn rolkar niet kon opladen dichtbij zijn appartement. Hij gebruikte een verlengkabel vanaf de verdieping.
Opladen zal altijd een probleem zijn voor de gewone mens.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
In tegenstelling met vroeger kopen jongeren zelfs niet meer eens een auto, en al zeker niet de stadsjongeren. Als ze dan toch eens niet weg kunnen met een fiets of het openbaar vervoer gaan ze voor een Cambio. Trouwens, ze hebben geen tijd meer om met de auto te rijden, ze zitten continu met hun Smartphone bezig
-
Ice
Fred, je blijft dus beweren dat het mogelijk is om heel het wagenpark in belgië elektrisch te maken?Fred1950 schreef: ↑07 dec 2019, 12:03Dat zijn problemen die door koppige en domme ezels in het witte boord ambtenaren en politieke wereldje worden gecreëerd.miel schreef: ↑07 dec 2019, 09:22Het is een utopie om de oplossing voor het opladen van elektrische auto's te zoeken in verlengkabels .
Belgie is een land met een heel hoog percentage aan lintbebouwing. In die huizen zijn meestal geen garages.
Eigen verkeerplaats voor de deur, zoals Fred voorstelt, zal geen goedkeuring krijgen van het gemeentebestuur. Probeer maar eens een parkeerplaats te bekomen voor mindervaliden voor je deur, je zult nogal ne post pakken.
Ik weet een straat met lang stuk lintbebouwing aan een zijde waar toch enkele garages gemaakt zijn bij renovaties, maar de kant van de lintbebouwing is verboden voor parkeren.
Deze zomer heeft iemand met elektrische rolkar -ik denk dat het in Boom was- de voorpagina van de kranten gehaald omdat hij zijn rolkar niet kon opladen dichtbij zijn appartement. Hij gebruikte een verlengkabel vanaf de verdieping.
Opladen zal altijd een probleem zijn voor de gewone mens.
Je hebt wel géén oplossing voor al de praktische bezwaren...
Door praktische bezwaren over verlengkabels bijv. naar "koppige en domme ezels in het witte boord ambtenaren en politieke wereldje" af te schuiven los je niks op, hé?
Zelfs áls er toestemming zou verleend worden door die ezels, dan nog is het geen oplossing?
Voilá, Versaille: dáár gaat het om! En de nieuwe generatie die toch nog een auto zou kúnnen kopen moet vrijwillig het autobezit opgeven in naam van de klimaatleugen.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Waarom is het geen oplossing ? Als bouwpromotoren verstandig zijn gaan ze denken aan parkeerinfrastructuur met laadpalen of alleszins de mogelijkheid voor thuisladen. Als die er niet zijn, zullen die woningen in de toekomst leeg komen te staan wegens desinteresse.
En ja , het is mogelijk om gans het Belgische wagenpark te electrificeren. Voor de zonnepaneelbezitters is het nu al geen probleem ( mits wat thuisbatterijen ) en bij gespreid laden gedurende de nacht gaan er ook geen problemen ontstaan.
-
Ice
Zou het misschien kunnen dat het geen oplossing is als er vergunningen verleend worden omdat er geen plaats is om al de voertuigen te parkeren met hun verlengkabels??Fred1950 schreef: ↑07 dec 2019, 12:34Waarom is het geen oplossing ? Als bouwpromotoren verstandig zijn gaan ze denken aan parkeerinfrastructuur met laadpalen of alleszins de mogelijkheid voor thuisladen. Als die er niet zijn, zullen die woningen in de toekomst leeg komen te staan wegens desinteresse.
En ja , het is mogelijk om gans het Belgische wagenpark te electrificeren. Voor de zonnepaneelbezitters is het nu al geen probleem ( mits wat thuisbatterijen ) en bij gespreid laden gedurende de nacht gaan er ook geen problemen ontstaan.
Dat is de evidentie toch zelf?
En aan plannen van bouwpromotoren voor een aangepaste parkeerinfrastructuur in de toekomst los je de bestaande, huidige problemen niet op?? Of jij wél?
Amai...logisch denken en vanzelfsprekende conclusies trekken zijn ook niet je sterkste punten, wel?
Nogmaals, je draait telkens rond de hete brij door met veronderstellingen voor in de toekomst te komen maar voor de huidige, praktische problemen die zich nú zouden voordoen, heb je geen afdoende oplossing.
Stellen dat het hele, belgische wagenpark elektrisch kan door enkel zonnepaneel eigenaars (hoeveel mensen hebben géén zonnepanelen?) en gespreid 's nachts laden (hóe ga je dat controleren? Digitaal vanop afstand en afschakelen bij ongehoorzaamheid?) als argumenten aan te voeren is wel héél kort door de bocht....
Bovendien beweer je dan zelf dat energie-schaarste en black-outs, waar we om de haverklap mee rond de oren geslagen worden, ook fabeltjes en volksverlakkerij zijn?
"Weet je waarom de politiek opeens de subsidies voor elektrische wagens afschaft?
Ze weten immers dat het onrealistisch en onbetaalbaar is, bovendien zouden de aanpassingen aan de hele infrastructuur klauwen belastinggeld kosten..daarom ook dat autofabrikanten nog steeds volop diesel- en benzinewagens blíjven produceren.."
Gelukkig weigert de meerderheid van de bevolking mee te gaan in deze e-auto zwendel in naam van de klimaatleugen, zij begrijpen wél waar het schoentje wringt..
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Tja.... tussen théorie en praktijk is er een hemelsbreed verschil.
Gedurende de wintermaanden produceren uw zonnepanelen hoop en al max. 1/3 van uw electriciteitsverbruik en is een thuisbatterij dan vrijwel nutteloos.
Als je CO² wilt bannen is uw verwarming nagenoeg ook volledig afhankelijk van electriciteit.
Gespreid laden ? Als ge een bijna lege (auto)batterij volledig moet opladen op een gewoon stopcontact neemt dat al gauw 10 uren in beslag, veel gespreid zal er dus niet aan te pas komen.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Kom kom, binnen afzienbare tijd zit iedereen op de fiets, omdat een elektrische wagen voor de meeste mensen onbetaalbaar 'zal blijven'. Zelfs een elektrische rolstoel kost al stukken van mensen.
En wat die fiets betreft, binnenkort zullen fietsers ook wegentaks moeten betalen, omdat het aanleggen van fietswegen ook niet gratis is. Ze zijn trouwens nu al bezig met taksen op fietsstallingen te heffen.
Neen dus, fietsen zal ook 'niet' gratis 'blijven'!
En dan hebben we het nog niet over mindervaliden gehad. Die kunnen de overheid nu al gestolen worden.
Vele winkels en horecazaken zijn en blijven zo al onbereikbaar voor die mensen.
En ook het openbaar vervoer is voor hen 'nog altijd niet' overal aangepast.
En wat die fiets betreft, binnenkort zullen fietsers ook wegentaks moeten betalen, omdat het aanleggen van fietswegen ook niet gratis is. Ze zijn trouwens nu al bezig met taksen op fietsstallingen te heffen.
Neen dus, fietsen zal ook 'niet' gratis 'blijven'!
En dan hebben we het nog niet over mindervaliden gehad. Die kunnen de overheid nu al gestolen worden.
Vele winkels en horecazaken zijn en blijven zo al onbereikbaar voor die mensen.
En ook het openbaar vervoer is voor hen 'nog altijd niet' overal aangepast.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Een wagen hoeft niet langer te zijn dan de breedte van een rijwoning, en dus is er geen parkeerprobleem. De kastelenbezitters hebben al zeker geen probleem. Point final.
En bestudeer eens wat de "slimme meter" al niet gaat doen met je factuur. Als de stroomafname te groot wordt kan de netbeheerder via die slimmer meter in de toekomst zelf bepalen wanneer en op welk uur het laden zal starten en eindigen.
Ge hebt niet goed gelezen wat ik hierover al schreef. Ge moet niet volladen. Gemiddeld legt iedere bestuurder minder dan 50 km per dag af, en op 3 uur tijd hebt ge die 50 km geladen. Als ge dan toch van plan zijt om op een dag wat meer kilometers te moeten rijden, laadt ge op voorhand méér dan 3 uur per nacht. Met de tegenwoordige actieradius van 300 km en meer die men nu haalt hebt ge meer dan reserve, zelfs om eens een nachtje helemaal niet te laden.Charlie Maru schreef: ↑07 dec 2019, 19:00.....
Gespreid laden ? Als ge een bijna lege (auto)batterij volledig moet opladen op een gewoon stopcontact neemt dat al gauw 10 uren in beslag, veel gespreid zal er dus niet aan te pas komen.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 07 dec 2019, 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
De Tesla Model 3 kost nu al bijna 10.000 Euro minder dan de vergelijkbare BMW uit de 3 serie klasse. De prijs is dalend, en binnen een paar jaar gaan we hier nog eens op terugkomen, akkoord ?
-
maior domus - Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06
Over "10.000 Euro minder" gesproken:
Mijn tweedehands benzinewagentje van twee jaar oud en toen bijna 40.000 km op de teller, heb ik 9.500 Euro betaald.
Ik rij er ondertussen al zes jaar mee rond, zonder problemen.
Ze kunnen hun Tesla's en BMW's steken waar de zon nooit schijnt.
Wie is er nu het slimst denk je?
Ondank is 's werelds loon
-
Ice
Al 10.000€ minder...en de prijs is:
Het Tesla Model 3 kost momenteel minimaal 47.800€ dus 1.912.000 BF.....
Is daar de 10.000€ vermindering al inbegrepen, fred?
"Het tesla model 3 vormt directe competitie voor de BMW 3, de Audi A4 en de Mercedes C-Klasse."
Dat zijn al geen gemiddelde gezinswagens meer maar een hogere klasse...maar dat kleingeld heeft fredje vast in zijn broekzak zitten, nietwaar?
Een Tesla Model S kopen kost in België minstens 87.800€.
Performance 104.700€
Een Tesla Model X kopen kan in België vanaf 93.600€.
Performance 109.800€
Jah, dan lijkt model 3 voor 47.800€ inderdaad een koopje, hé?
En wat betreft de discussie over de e-auto:
Vindt je zelf niet dat je ronduit belachelijk bezig bent?
Er is helemaal geen parkeerprobleem meer om, met vergunning, e-auto's met verlengkabels voor de deur te parkeren om op te laden zolang je auto, maar ééntje per woning, maar even lang is als de breedte van je woninggevel.
Gemiddeld legt iedere bestuurder minder dan 50 km per dag af en de netbeheerder zorgt voor een aparte aan- en uitknop voor het opladen van je e-auto voor de vermindering van de factuur voor huishoudelijk verbruik.
Je blijft drammen over hoe er in de toekomst gebouwd zal moeten worden maar antwoorden op argumenten voor de praktische bezwaren die zich nu stellen kun je niet - dan val je in herhaling met dezelfde onzin die duidelijk met argumenten en telkens weerlegd wordt om nóg te blijven ontkennen dat het hele wagenpark elektrisch maken in de praktijk onhaalbaar en onbetaalbaar is.
Je lijkt wel een huichelende politieker, die lullen ook een hele gazet vol zonder iets zinnigs te zeggen.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Jij !maior domus schreef: ↑08 dec 2019, 12:59.....
Ze kunnen hun Tesla's en BMW's steken waar de zon nooit schijnt.
Wie is er nu het slimst denk je?
En alleszins niet Ice, die wil haar drie stinkende auto's voor haar deur geparkeerd zien waarvan er ene dient om om de hoek een pakje sigaretten te gaan halen
-
Ice
Hahahahaha.....drie stinkende auto's voor de deur om via verlengkabels elektrisch op te laden? Neem nog een pilletje...Fred1950 schreef: ↑08 dec 2019, 15:57Jij !maior domus schreef: ↑08 dec 2019, 12:59.....
Ze kunnen hun Tesla's en BMW's steken waar de zon nooit schijnt.
Wie is er nu het slimst denk je?
En alleszins niet Ice, die wil haar drie stinkende auto's voor haar deur geparkeerd zien waarvan er ene dient om om de hoek een pakje sigaretten te gaan halen![]()
Twijfelt nog iemand aan de geestelijke vermogens van deze spartelende linkiewinkie?